Ads by Google X

رواية يوميات فتاة فرفوشة الفصل السابع 7 بقلم أحلام إسماعيل

الصفحة الرئيسية

  رواية يوميات فتاة فرفوشة الفصل السابع بقلم أحلام إسماعيل


رواية يوميات فتاة فرفوشة الفصل السابع


🌺الحمدلله 🌺
ابو منه : الحقي يا منه .
منه بخوف : اي فيه؟
شريف بفرحه : الكرتون اللي بنحبه جي دلوقتي وامك بتعمل فشار.
منه بسعادة : بجد يلا نروح نسمعه .
أم منه فرح: يلا روحي غير هدومك وتعلي عشان نتفرج ع الكرتون.
منه : حاضر هغير بس هو انتي اشترتي ليه الشبشب بصباع؟
فرح : ايوه اشتريت.
منه : كويس عشان لما أخرج تاني البسه .
ذهبت منه لي غرفتها وغيرت ملابسها وخرجت .
شريف: يا منه لهو انت بتحبي تومي اكتر ولا جلي ؟
منه : تومي اكتر فين الفشار يا ماما ؟
فرح : اهو جبته اهو .
فضلو ياكلو ف الفشار ويضحكو سوه.
انا معيه اخويه ومرات اخويه بيتفرجو ع الكرتون برضو 😂
بنات شركو اهلكم كل تفصيل الحلوه اللي بتحبها
وخلي كل لحظه حلوه مع اللي بتحبهم.
خلص الكرتون منه بعد ما خلص الكرتون لقيت
اغنيه خطوه.
علت الصوت وفضلت ترقص.
ابو منه: انت اي بتعملي؟
منه : برقص يا بابا تعلي ارقص معيه.
شريف : عيب انا كبرت ع الحاجات دي.
بس نفسي ارقص يلا نرقص.
فضل يرقص هو ومنه.
أم منه خرجت من المطبخ وجدت منه وبابها بيرقصو 😲
فرح : اخص عليكم بقا ترقصو من غيري.😭
ابو منه : تعلي تعلي ارقصي معنا.
أم منه فضلت هي كمان ترقص وتضحك معهم.
بنات عيب تطلبو من بابكم كده شركو اي حاجه حلوه مع بابكم الا الرقص.😂
رن تلفون منه وكان أمير الذي يتصل.
منه : أيوه يا أمير.
أمير : ده كله عشان تردي ده انا مصبح ارن.
مصبح عندينا يعني خمس دقائق بكتير صح 😂
منه : معليش كونت برقص.
أمير بضحكه: ههههههههههه بترقصي ليه هو الليله فرحنا وانا معرفش!؟
منه بضحكه : هههه لا بس بحب الاغنيه دي انا وبابا وماما.
تعلي ارقص معانه .
أمير هيموت من الضحك 😂
أمير: لا شكراً.
منه : لا تعلي وربنا لا تيجي.
امير : لا عيب عمي يقول عليه اي.
منه : خلاص انت حر يلا سلام هروح ارقص.
امير بضحكه: هههه روحي روحي سلام.
شريف : كونت بتكلمي مين؟
منه : ده أمير.
شريف: كونت خلتيه يجي يرقص معنا.
منه : مرديش يا بابا اتحيلت عليه وبرضو مرديش.
خلاصو رقص وناموكلهم ف الصالون ع الارض .
تاني يوم الصبح.
منه : صباح الجمال ع اجمل ناس.
الكل صباح الخير.
ام منه فرح : تعلي يلا عملت لكي محشي ورق العنب، وكرمب عشان بنحبهم.
منه : ده هكلو على اول الصبح طب كونتي عملتي سمك ورز احسن.
فرح : خلاص ابت هو ده اللي عملته ده فطار مش غده.
الحمدلله انكم عرفين أنو فطار 😂
فرح : يلا افطري وخدي دش عشان اليوم هنغسل سجاد البيت.
ابو منه شريف : يلا سلامو عليكو انا ريح الشغل.
أم منه : نعم يا حبيبي انت هتغسل معني واصلا النهاردة الجمعه اجازه.
شريف بخوف : حاضر ده انا كونت بهزر يا وليه مالك.
ام منه: اه طيب يا حبيبي تسلم ايدك من دلوقتي ع اللي تعمله.
ف دقائق وحده بنتحول شكلنا 😹
شريف : بقلك يا منه ماترني ع الوله خطيبك يجي يغسل معنا السجاد.
منه : لا لا عيب يا بابا انا هخليه يغسل الستائر
احسن، لكن السجاد عيب يقول علينا ايه.
شريف : معكي حق يلا اتصلي قليلو البيت ولع عشان يجي بسرعه.
منه : الو يا أمير الحقني بتنا قامت فيه. حريق في المطبخ.
امير بخوف: انت كويسه اي سبب الحريق؟
منه : يلا تعلي أنقذني يا أمير.
وقفلت السكه ف وشو.
منه كلمته يا بابا بس شكله صدق حكايه الحريق دي.
ابو منه: كويس عشان يجي بسرعه، قبل ما نخلص
الغسيل وبقلك نخليه يغسل السجاد معنا بالمره.
منه بتفكير : ماشي هو كده كده ف اجازه النهاردة.
عند أمير.
أمير : ماما انا هلبس وريح لي منه.
أم أمير : ليه اي فيه ع الصبح؟
امير : ف حريق في بيت منه.
ام أمير : يا استر يا رب روح يبني شوف اي هتعمل اتصل دلوقتي بالمطافي.
امير : حاضر وبالفعل اتصل بالمطافي.
اول ما وصل أمير ذهب الي الدخل صعد السلالم.
امير : افتحي الباب يا منه بسرعه.
اول ما دخل.
امير :

يتبع الفصل الثامن اضغط هنا

google-playkhamsatmostaqltradent