رواية عشق جنوني الفصل السابع بقلم سارة محمد
رواية عشق جنوني الفصل السابع
أسر : تتجوزيني
ساره: هاا كل دا وساره لازقه فيه وهو ماسكها جامد لدرجة انو ساره فكرت للحظه انو بيقول كدا علشان بيحبها
قطع شرودها أسر وقال : سرحتي في ايه اوعى تكوني مفكره اني باقول كده علشان دايب فيكي لا انا باعمل كده علشان انتقم من عمك وكمان ده مش عشانك ده علشان اللي عمله في اهلي من زمان
ساره بعياط مكتوم : بعدت عنو اهلك وهو عمل اي في اهلك
أسر : مالكيش فيه وعلى فكره انا مش باخذ اذنك علشان اتجوزك انت هنا حته خدامه ولا راحت ولا جات هو بس يوسف اللي بيعاملك كويس حبتين
ساره بعياط :. وانا مش هتجوزك انا مش طايقاك
اسر : مش بمزاجك هتجوزك واعملي حسابك المأذون هيجي بكرا وكتب الكتاب بكرا. وطلع وسابها وساره وقعت على الأرض وفضلت تعيط بخنقه وأسر سامع عياطها من بره وقلبه محروق عليها بس في لحظه فاق من شروده وخوفه وقال لنفسه : أهدى هي متعنيش ليك حاجه هي مجرد واحده عاديه انت هتكسب فيها ثواب وكمان هتنتقم من اللي كانوا السبب في موت اهلك
ونزل خرج من الفيلا
عند جنى
كانت قاعده في الجنينه وسرحانه وفي عيونها دموع
يوسف جيه وفوقها من شرودها
يوسف : سرحانه في اي اي دا انتي بتعيطي
جنى : لا ابدا في حاجه دخلت في عيني
يوسف : والله احكيلي في اي
وفي اللحظه دي جنى عيطت بحرقه
جنى : من ساعة ماما وبابا سافروا وانا ما ليش حد غير ساره ولما فكرت اني ممكن اخسرها قلبي القبض وحسيت اني ممكن ما يكونش لي حد من بعدها
يوسف : اهدي طيب عدت على خير وساره كويسه وبعدين حاوط وشها بايدو ومسح دموعها وسرحو الاتنين في ملامح بعض
وبعد دقايق حسو على نفسهم وبعدو وفضلو قاعدين بدون كلام لمدة نص ساعه واسر جيه وراح الجنينه وقال:
تعالو جوا بعد نص ساعه عايز اتكلم معاكو
يوسف : في حاجه ولا اي
أسر : لما تيجو هتعرف
_________________
عند هيدي ومراد
مراد : اي الاخبار عند ساره وأسر
هيدي : جاالها انهيار عصبي وأسر مسبهاش لحظه
مراد : احنا لازم نبعدهم عن بعض والا كل حاجه هتبوظ
هيدي : اعتبره حصل
___________________
عند ساره وأسر
أسر دخل الاوضه وفكر ان ساره راحت اوضتها واتفاجىء بيها نايمه على الأرض ووشها باهت وعيونها وارمه من كتر العياط
أسر في اللحظه دي قلبه وجعه وانب نفسه أن هي تعبانه ومكانش ينفع يعمل كدا وهي تعبانه
أسر راح شالها ونيمها على السرير وسرح فيها ودار حوار بين قلبه وعقله
قلبه : حرام اللي بتعملو فيها هي الي ذنبها
عقلو : ذنبها أن دول اهلها الي كانو السبب في موت أهله
( هنعرف السبب مع الأحداث بس اتشوقكو)
قلبه : لا وانت عارف اي اللي حصلهاا وازاي. عمها رماها في الشارع
عقله : ما يمكن تطلع زيهم
اسر.فاق وبزعيق. : بااااااااااس
ساره قامت مفزوعه وبتعيط وشافت اسر كدا اترعبت اكتر ومسكت مخده ودفنت وشها. فيه.
اسر قلبه وجعه ( يا عم ما تحن بدل. ما كل شويه. قلبك. يوجعك اسفه عارفه أنني فصلان)
أسر. : انا هنزل. اقول على. موضوع جوازنا وهفهمهم أن هتعمل كدا علشان عمك مياخدكيش. مش عايزك تفتحي بوقك بكلمه
ساره برعشه وخوف : ح حاضر
أسر : قومي البسي علشان ننزل وكل دا وهي لسه قاعده بالبرنص
ساره بصت لنفسها. واتحرجت جامد وبتقوم وحست. بدوخه وكانت هتقع. بس مراد حوطها بايدو ولحقها والبرنص شبه اتفك
وقعدو. يبصو لبعض ومش حاسين بحاجه
سرحو في بعض شويه وساره حست وقامت لقتها. بالمنظر دا خدت هدومها ودخلت جري ولبست كان عباره عن. فستان طويل وكات وعملت شعرها ديل حصان ولقت وشها. باهت حطت شوية ميكب خفيف وفي الوقت دا كان أسر نزل
جنى. : فين ساره
أسر :: نازله دا دلوقتي
يوسف : موضوع اي اللي عااوزنا فيه
أسر لما ساره تنزل.
وساره نزلت وكانت شبه. الحورياات وأسر اتصددم. من. جمالها بس اتعصب. علشان الميك اب
يوسف : ها. ساره نزلت. موضوع اي االلي عااوزنا فيه
أسر : انا هتجوز ساره.
حالة سكون عمت على المكان مع صدمة جنى ويوسف
أسر : هتجوزها علشان. احميها من عمها وبص لساره. االلي كانت بتبصله بخوف
يوسف بصلهم وفهم أن فيه حاجه
يوسف : ساره انتي موافقه مغصوبه. على حاجه
ساره بصت لأسر بخوف وبعياط مكتوم : ل لا مش. مغصوبه
يوسف قام. وراح عندها وحضنها.
يوسف : لو فيه حاجه قوليلي ومخافيش
ساره بخوف : لا مفيش حاجه
وفجأة دخل_
يتبع الفصل الثامن اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية عشق جنوني" اضغط على اسم الرواية