Ads by Google X

رواية عشقت نقابها الفصل السابع 7 بقلم لقي محمد

الصفحة الرئيسية

       رواية عشقت نقابها الفصل السابع بقلم لقي محمد

رواية عشقت نقابها الفصل السابع 

روحت وانا قلبي بيتنفض من الخوف عليها ، ساعتها كل الأفكار السيئه كانت بتجيلي ، للحظه فكرت اني ممكن اخسرها قلبي اتقبض واعصابي سابت روحت لقيت منظر خلى اعصابي تسيب اكتر حطيت ايدي على قلبي وانا بقرب وبحاول افكر انها تكون بخير بس بفشل روحت واعصابي كل ما اقرب تسيب مابقتش قادر اقرب كان المنظر بشع قلبي وقف نفسي اتقطع لما شوفت رجال الاسعاف بيحطوا حد في عربية الاسعاف جريت و انا حاسس اني على حافة اني افقد وعي روحت لاقيتهم بيقفلوا باب العربيه قولت وانا بتنفض
_ هو ايه اللي حصل هي مالها هي بخير صح .. هااااا رد عليااا
_ أهدى يا استاذ مين حضرتك
_ انا جوزها غصب عني عيني دمعت وقولت
_ هي .. هي كويسه صح
_ تعالى اركب جمبها ولازم نوديها المستشفى حالا
_ ح .... حا .. حاضر
دخلت شوفتها كانت معلقين ليها محاليل و وشها في جروح كتيررررر و مليان غبار اسود من الحريق اللي حصل مسكت أيدها وايدي بتترعش قولت بصوت هامس
_ إن شاء الله هتبقي كويسه علشاني صح اوعي تستسلمي دموعي نزلت ذي الشلال وقولت
_ علشان خاطر ربنا متسيبينيش انا .. انا عارف اني كنت وحش معاكي .. بس بس والله كنت مخدوع كنت عايش في وهم .. انا .. انا عارف انك مش بتحبيني وعارف انك ممكن تكوني بتكرهيني .. سامحيني يا روقيه ، انا اسف
قولت جوايا بسخريه
قلبي
_ ههههههه عايزها تسامحك وانت نفسك مش عارف تسامح نفسك انت اناني
عقلي
_ لأ مش انت مش اناني انت كنت مخدوع
قلبي
_ متضحكش على نفسك انت اللي عايز كده
عقلي
_ لأ أنا صدقتها وهي خدعتني و روقيه المفروض تعرف ده
قلبي
_ تفتكر هتصدقك
عقلي
_ لازم تصدقك لانك بتحبها بجد
فوقت لما لقيت عربيه الاسعاف وقفت قدام المستشفى نزلت معاهم وانا بدعي ربنا أنها تقوملي بخير
دخلوها غرفة العمليات وانا قعدت على اول كرسي قابلني رجلي مباقتش شايلاني ، اااااااااااااااه غبي انا غبي ضيعتها من أيدي بعد ما حبيتها ، دعيت من قلبي أنها تقوم بالسلامه
لقيت حد بيحط ايده على كتفي برفع عيني لقيت راجل باين عليه كبر السن
الرجل بأبتسامه بشوشه
_ متقلقش هتبقى بخير
قولت وانا منهار
_ يارب يارب
قالي وماذالت الابتسامه مش مفرقاه
_ رب الخير لا يأتي إلا بالخير
قولت وانا بحاول اسيطر على دموعي
_ ونعم بالله
قالي بحنيه
_ قوم صلي وادعيلها هي محتاجه الدعوه دلوقتي
قولت في نفسي ( ياااااااااااه انا امتى اخر مره صليت )
قالي وماذالت الابتسامه على وشه
_ ايه مستني ايه
قولت وانا موطي راسي
_ احم احم اصل يعني أنا بقالي كتير مش بصلي
قال وهو بيقعد جمبي
_ متخليش شطانك يتمكن منك و أغلبه وتوب وصلي وارجع لربنا
قولت بأمل
_ تفتكر ربنا هيقبل توبتي وصلاتي
قال بهدوء
_ قال الله تعالى في كتابه الكريم _ بسم الله الرحمن الرحيم ( وَإِذَا جَاءَكَ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِآيَاتِنَا فَقُلْ سَلَامٌ عَلَيْكُمْ كَتَبَ رَبُّكُمْ عَلَى نَفْسِهِ الرَّحْمَةَ أَنَّهُ مَنْ عَمِلَ مِنْكُمْ سُوءًا بِجَهَالَةٍ ثُمَّ تَابَ مِنْ بَعْدِهِ وَأَصْلَحَ فَأَنَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ (54) (الأنعام) )
قال ببعض الطمئنينه
_ يعني ربنا هيغفرلي
قال ذلك الرجل الطيب
_ بس انت توب وقول يا رب ، ثم قال بمرح حتى يفرج عنه
_ طب يا عم اقولك حاجه تثبت أن كلامي صح وتريح قلبك
قولت وانا عيني بتلمع
_ اه ده لو مش هضيقك
قال بمرح
_ لأ طبعا ده يفرحني بص يا عم الحج
عن أبي موسى عبد الله بن قيس الأشعري - رضي الله عنه - عن النبي - صلى الله عليه وسلم -، قال: «إن الله تعالى يبسط يده بالليل ليتوب مسيء النهار، ويبسط يده بالنهار ليتوب مسيء الليل، حتى تطلع الشمس من مغربها»
قولت وانا بقوم
_ طب انا هروح اصلي
قال بطيبه
_ ربنا يتقبل
قولت بدعاء
_ منا ومنكم صالح الاعمال
نزلت وكان في مسجد في المستشفى من تحت دخلته وانا قلبي بيتنفض وكل اللي بيتردد في دماغي هو هل ربنا هيسامحني اتوضيت وصليت وانا بعيط بدل الدموع دم
اني بعدت عن ربنا سجدت وابتديت ادعيلها كتيررررر أنها تقوملي بخير وحشني عنادها وتصنعها القوه وحشني خناقتنا سوا وحشتني اووووووووي
خلصت صلى ودعاء وانا حاسس اني نضيف من السيئات حسيت براحه بجد اخدت مصحف و طلعت علشان اقراء قرآن ، بصيت على غرفة العمليات وقلبي بيتعصر علشانها
قولت بدعاء
_ يارب تطلعلي وتبقى كويسه وسليمه
بدأت اقراء قرآن وانا ببكي ذي الاطفال خلصت قرائه سورة البقرة وانا حاسس براحه غريبه قفلت المصحف ، ولقيت الدكتورة بتاعت العمليات خارجه
جريت عليها وانا هموت من القلق على روقيه
ياترى ايه اللي هيحصل؟
يا ترى روقيه هتسامحه ؟
يا ترى مين اللي عمل كده ولا هو قداء وقدر ؟

يتبع الفصل الثامن اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent