رواية صدفة مع صعيدي الفصل الثامن بقلم شهد التوني
رواية صدفة مع صعيدي الفصل الثامن
نزل اسد هو وي كراميل وهما مسكين ايد بعض قدم اهل البيت كالو
عثمان يضحك :اتوحشنك يا خوي محديش شافك من ساعد ما العروسه نورت البيت
اسد شد عثمان في حضنو :يا ناكش انته ده هو سود ليل
عثمان بحضك: هسچيل في التاريخ اللي اخوي فطر النهارده في الاوضه
اسد بضحك :ههههههه
عثمان :كيف يا قمر
كراميل بضحك :يا جدع انته لسه فاكر تسلم اا كويسه انته عامل اي
اسد مسك اخوه من قفيا :ايك اسمعك بتقول ليها قمر تاني
عثمان بضحك علي غيرة اخوه:خاااااص يا أسد بهزار 😂مش هقول ليها قمر تاني قام جري علي فوق
عثمان من فوق:يا خوي
اسد:اي
عثمان بضحك :مراتك عسل جوي
كراميل بضحك :هههه واللهي اخوك ده عسل
شدها اسد جامد من ايدها وقربيه لي حضنو:مين ده اللي عسل
تاهت كراميل في عيون اسد وبتكلم بي سرحان: اهي مين
اسد ضحك علي شكلها :لسه بيقرب يبوسها
صفيه بنار :احم اتحشمي يا بت
كراميل اتعدلات وقربت اكتر علي اسد وقامت حضنها وبصت لي صفيه وبتقول بصوت دلع :يلاااله يا روحي عشان نروح نجيب الهدوم.
اسد مصدوم من رد فعل كراميل :هااا طيب
لسه كراميل حضنها اسد :بقولك اي يا حبيبى
اسد مش مصدق نفسو ان سامع كراميل بتقولو يا حبيبي :اي يا قلب حبيبك
كراميل بدلع وبدلف ايدها حولين رقبتو:عايزا شكولاته كتير اوي
اسد بحب:عيوني
صفيه نفسها :لو مخلتيش حياتك چحيم مبقاش صفيه الأنصاري
صفيه بغل :اسد
اسد :اي يا صفيه
صفيه :انا صفيه وهيا عيونك
اسد: صفيه خالي اليوم يعدي
صفيه: ماشي يا ولد عمي
مشي اسد و كراميل راحو يشترو ملابس لي كراميل
*******************************************************(في مكان آخر)
شخص مجهول :مفيش اخبار عنو
احد الرجال :نزل هو مراتو يشترو خلچات
الشخص بسخريه:هع هع اسد الإنصاري بيشتري خالجت لي حرمه
احد الرجال توامر بحاجه تاني :لااع امشي
دق دق دق
الشخص المجهول :ازفت ادخل
شاب بضحك :اي يا خوي مالك متعصب لي
الشخص:عشان بقالي سنين محبوس اهني
اخوه:هانت يا خوي
الشخص :بقالي خمس سنين مستخبي زاي الحرمه في البيت
اخوه بتنهيد :انته اللي بدأت الحرب يا خوي
الشخص :انا همام همام الأنصاري هو كان عارف اني بحبها
اخوه دياب :يا خوي اسد كان صحبك اروح باروح ده ولد عمك
همام بسخريه :ايدك قولت كان من ساعد ما حرمني من حبيبتي وي هو عدوي
اخوه دياب :هيا كانت بتحبو يا خوي مش بتحبك انته و بسبك هيا ماتت وابوك بسبب عملتك السوده مات حتها چدي اعتبرنا موتنا
همام بحقد:كل ده بسبوا هوا وزي ما دمر حياتي هدامر حياتو
اخوه دياب :ابعد عن اسد احسن بقااا كيف اسمو اسد لو شافك هتبقاا الفريسه اللي ماصدق لقيها
همام بعصبيه :انته اخوي وله اخوه
اخوه دياب :انا خايف عليك
همام بنفس العصبيه وعيونو حمراء :اطلع بره لما تكون راجل ابقاا تعاله اتكلم معاي
* ***********"******************************************
(في أوضة صفيه)
صفيه :الو
شخص مجهول :اتوحشتك جوي جوي يا بت
صفيه بسخريه :واللهي كداب طول عمرك وي وسخ كمان
شخص مجهول :طب عايزا واتصلتي ليه بعد كل ده
صفيه :عشان عارفك وسخ وبتاع ستات وعايزك في مصلحه فيها ست وفهيا المبلغ اللي عايزو
الشخص :ده كمين عشان تقتلوني صوح
صفيه :لا مش صوح محديش عارف انك زفت الطين محمد ومحدش يعرف شكالك غيري
محمد:عايزا اي يا صفيه
صفيه :قولتلك مصلحه عايزك تخلصني من واحدها
صفيه سمعت حد جي
صفيه:اقفل دلوق وارجع اكلمك
محمد بضحك :ليه ابنك بيعيط
صفيه بسخريه :ايوا ابني بيعيط؟؟؟وقفلة السكه
صفيه في نفسها :وحيات ما حرمتني ان اكون ام لي اخلص منك بس بعد ما اخلص من بنت المركوب دي
************ ***************************************
كراميل :اه يا رجلي وجعتني اوي
اسد بغمزه ليها:اشايلك
كراميل بضحك :يختشي عسل ومين هيشايل الحاجه اللي احنا جيبنها
اسد بضحك علي حركات وشها :طب تعالي شالها اسد وشايل الحاجه وطلع بيها السلم
كراميل بكسوف :احم طب افرد حد شفنها كده يفهم اي
اسد بغزل فيها:يفهم اني ميت في حبك و عيونك وفي شفايفك
كراميل يضحك :انته قليل ادب علي فكره
اسد بضحك :ههههه عارفه احسن حاجه عملتيها اي
كراميل بحب:اي يا سيدي
اسد بغمزه ليها :عشان قولتي قليل ادب قدام الاوضه
كراميل بعدام فهم:قصدك اي
اسد بضحك قريب عليها وباسها من شفايفها لحد لما فتح الباب
سندها علي السرير وسبها تخد نفسها
اسد غمز ليها :فهمتي قصدي
كراميل بتوتر:ا انا انا ع ا ي ز ا اكلم م ل ك (انا عايزا اكلم ملك)
اسد وهو باصص ليها :ملك مين يا روحي
كراميل :صحبتي الاتيم
اسد بخبث:طب حد يكلم ملك لما جوازو حبيبو يجي يكلم معه في موضوع مهم
كراميل :موضوع ايِ
اسد بحب:اهدي يا روحي غيري هدومك الاول بعدآ تعالي اقولك
كراميل: هزت راسها بمعنا طيب
خلاصة كراميل لبس وخرجت كانت لبسه بلوزه بحملات وي شرت فوق الركبه
اسد اول لما شافها :الله واكبر
كراميل اتكسفت راحت نحيتو :اي بقااا اي الموضوع
اسد بضحك :ما انا هقولو قام شد كراميل عليه نامت فوقه
كراميل بتوتر :ااي ف ي اي
اسد هووووووس قريب شفايفو منها وباسها جامد بعدين سبها عشان تخد نفسها
كراميل حتها عنيها بعيد عن عينو :ا اااانا هقوم
اسد:تو مش هتقومي
حضنها اسد جامد وباسها من عنقها (الرقبه) وتفه النور
(هوب نسيبهم بقااا)
******************"****************************** **
صفيه :امينه
امينه :نعم يا ست صفيه
صفيه بخبث:هو اسد راچع
امينه :ايوا يا ست صفيه كمان شويه هطلع لي القهوه بتعتو وعصير لي ست كراميل
صفيه بضحكه صفراء :طيب أماي كانت عايزكي اطلعي لهيا الاول
امينه :حاضر يا ست صفيه
صفيه دخلت علي المطبخ وطلعت ازازه ظغيرها وحطيط منها في العصير
صفيه في نفسها :يانا يا انتي يا بنت المركوب
*******************************************************
كراميل بدلع:ههههههه بس بقاا يا أسد
اسد طب لما اسمع اسد بدلع ده :ازي اسكت
كراميل :يا راجل ههههه طب بس واللهي بغير من رقبتي
اسد: طب&&&&&
دق دق دق دق
اسد:طب تصدقي الباب راحمك ميني
كراميل بضحك علي طريقتو طب قوم افتح
اسد قام لبس التشريت بتعتو وفتح الباب
امينه :العصير و القهوه
اسد:شكرآ يا امينه
كراميل بحب :الله عصير هات بسرعه
اسد:هاتي بوسه الاول
كراميل بتربيع ايدها :يوه يوه يوه
اسد :طب ما كفايه وتجي احسن ما قوم انا وسعتها مش هخد بوسه بس هههههه
كراميل بخوف :الطيب احسن قربت منو غمضة عنها قام هو مسك ايدها ورها ضهرها وشدها لي جامد قام بياسها بعدين سبها
اسد بضحك علي كسوفها و شها الأحمر :امسكي يا ست البنات العصير
مسكت كراميل العصير وشربتوا كالو
اسد عاميل يهزار مع كراميل و يتكلمو عن حياتها فجاء كراميل وشها بقااا اصفراء اوي
كراميل مسكت ايد اسد وبصوت تعب:اسد لحقن...ي
يتبع الفصل التاسع اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية صدفة مع صعيدي" اضغط على اسم الرواية