Ads by Google X

رواية قدري الفصل الثامن 8 - بقلم اية هلال

الصفحة الرئيسية

رواية قدري البارت الثامن 8 بقلم اية هلال

رواية قدري كاملة

رواية قدري الفصل الثامن 8

- عمتي سميحة
- قامت بخوف : ليلي !
ليلي كانت بتتكلم بكل ثقة 
- اها ليلي ليلي بنت اخوكي فاكراني ياعمتي ،
انتي ليه جاية بعد السنين دي كلها هاا
- جاية امسي عليكي انتي وابوكي
- انتي لسة بتردي ردودك الوقحة دي ، مش مكفيكي الي عملتيه زماان ها راجعة تقتليني ليه وفي الاخر مكانك السجن اصلا 
- جاية اخلصك منه واريحك وارتاح انا كمان منك 
- انتي عايزاني اتنرفز صح لا بعينك ، ده اي البجاحة دي بتتفقي مع خطيبي 
- لاا مش خطيبك بس
- نعمم ، تقصدي اي انطقي
- اقصد نور بنت خالتك
- اه انتي بقا عايزة توقعي بينا لا ده بعينك باردو ، نور مستحيل تحاول تقتلني 
- انطقي واخلصي عشان وقت الزيارة ، اي الي رجعك يا حرباية تاني !!! مش مكفيكي الي عملتيه ، موتي ماما بحصرتها عليا ، ولا لما سقطيني في الثانوية العامة مرتين عشان بنتك الفاشلة ولا اما حاولتي تبوظي سمعتي عشان متجوزش واعنس جمب بنتك الفاشلة ، ولا لما حاولتي تبيعي الشقة من ورانا ولحقنا الكارثة دي قبل ماتحصل ، انتي شيطانة ماشية علي الارض ، كفاية الحقد والكره الي في قلبك ،مكافكيش كل ده وجاية تقتليني ،  يابجاحتك 
والي صادمني والله بجاحتك دي ، ده اي ده روحي منك لله ياحيذبونة
- ماخلاص بقا يابت ، انتي جاية تفكريني ، انتي جاية تشمتي فيا يابنت صابرة
- ششش متجبيش اسم امي علي لسانك انتي فاهمة ، انا لاجاية اشمت ولاطيقاكي اصلا ، انتي الي زيك قليل عليهم السجن ،المفرود تروحي علي الاعدام علي طول
 - عايزة تعرفي ليه انا عملت كل ده ، من ساعة ما اتولدت وانا شايفة ابوكي بينجح دايما ومن صغره الواد الشاطر الي بيخلص اكله كله وبيعمل الواجب وبيجيب دراجات عاليا وانا البت الفاشلة الي حتي محدش حاول يحسن من مستوايا ويدعمني ، لا انا معروفة ان انا البت الي مش فالحة ، وحتي لما كبرنا هو دخل كلية قمة وانا  مدخلتش كلية ولا شمتها ، اتجوزت وقعدت ف البيت وجبت بنت باردو فاشلة ولقيتك انتي بتنجحي اسيب الموضوع يتكرر تاني مع بنتي ، لا انتي مش احسن من بنتي ياليلي
- كل ده سواد في قلبك ، لا يا عمتي انا احسن من بنتك في الاخلاق انا معنديش حقد في قلبي زي الي عندكم انتم لو بتراعو ربنا وتحبولنا الخير مكنتيش هتبقي كده ، لو كنتي بتتمني الخير لاخوكي مكنتيش هتطلعي معقدة بالشكل ده
- يلا مش هطول عليكي ياحرباية ، ربنا ينتقم منك بقا ، باي يا حيذبونة
- مشت ليلي .. هتندمي يابنت صابرة بس مش دلوقتي
- خرجت ليلي وراحت لاحمد
- احمد وهو موطي وشه في الارض : ليلي اي الي جابك جاية تشمتي فيا
- يوووه يادي النيلة كل اما اروح لحد يقولي بتشمتي ، انا مش بشمت انا مش طايقة ابص في خلقتك اصلا ، 
انا بس جاية اسال سؤال واحد 
- اسألي
- نور كانت معاكم في الخطة دي
- ايوا معتش ينفعش اخبي عليكي حاجة
- اه ده انتو عصابة بقا ، خطيبي واختي مع عدوتي عليا ، ابليس بيعيط والله
- سامحيني ياليلي كانت وزة شيطان
- بس ده انتو الشيطان بعينه ، ربنا الي بيسامح 
-مشت وسابته وطلعت لمحمد برا
- ها عملتي اي ؟
-- هقولك بعدين ، عايزاك توديني عند نور دلوقتي وتطلب البوليس 
- اي ده اي الي حصل ماتفهميني
- هتفهم دلوقتي المهم هتبلغ البوليس وهطلع لنور ولما ابعتلك ماسدج تطلع امت والبوليس
- ماشي ربنا يستر
- وصلت ليلي عند نور ومحمد والبوليس تحت البيت
- ليلي تعالي ياروحي 
- ششششش كفاية بقا كفاية كدب ونفاق بقا وكلام متزوق ، انتي يانور تتفقي مع احمد وعمتي علي موتي 
- اهدي بس ياليلي واسمعيني انا عملت ده غصب عني والله
- لا مش عايزة اسمعك ، انتي منافقة وكدابة واخرتك هتبقي زيهم في السجن
- ياليلي اسمعيني بس ، عمتك عرضت عليا فلوس كتير وكنت محتاجاهم اوي وعملت ده غصب عني
- عذر اقبح كن ذنب ، انتي اي اي البجاحة دي ، بتحبي الفلوس اكتر من اختك ، فضلتي الفلوس عن اختك ، كنت هتفرحي لما اموت يانور كنتي هتبقي مبسوطة ، كنتي اطلبي الفلوس دي مني مكنتش هتاخر ، انتي عينك فارغة وحلال الي هيحصل فيكي 
- ليلي بعتت لمحمد الماسدج 
- بتعملي اي ياليلي بتبلغي عني ، سامحيني والنبي انا غلطت وندمت ، ارجوكي ياليلي لاااااا
- لا مبلغتش ، البوليس طالع علي السلم بس
- نور بعياط وسريخ والبوليس بياخدها ويشدها : لاااااااااااا ياليلي سامحيني ياليلي قوليلهم لاااا ياليلي ، ياليلي 
- ليلي بكت ، مكانتش متوقعة ان دا الي هيحصل ، بس الضربتين دول فوقوها وعلموها كتيير 
محمد : انتي كويسة يا حببتي
- لا مش كويسة انا تعبانة
- تعالي معايا انا هنسيكي كل حاجة
- نزلو وركبوا العربية ومحمد كان بيحاول يهون عليها الي حصل 
- محمد انا هدخل بكرة المستشفي وخايفة
- طيب مبدائيا لازم تحاولي تشيلي الاحساس ده من جواكي ، تدخلي كده وانتي قوية المرة دي مش زي اول مرة ، ادخلي قوية وواثقة وهتلاقيني دايما جمبك ♥️
- طيب احنا رايحين فين ؟
- طالعين اسوان 
- اي فجاءة كده ، ازاي
- يستي سبيني ابسطك قبل المستشفي حتي تدخلي كده وانتي مزقططة
- ضحكت : ماشي اما نشوف
- راحو اسوان ولفوها كلها وقابلو ناس طيبة وجميلة حرفيا مودها اتغير 180 درجة ، الي حصلها قواها وغيرها بالذات وقفت محمد جمبها 
ياتري العلاج للمرة التانية هيجيب نتيجة ؟ ومحمد هيتعالج هو كمان ولا هيسيب نفسه كده ؟
google-playkhamsatmostaqltradent