Ads by Google X

رواية ارهقتني مجنونه الفصل الثامن 8 بقلم ميرولا ممدوح

الصفحة الرئيسية

     رواية ارهقتني مجنونه الفصل الثامن  بقلم ميرولا ممدوح



رواية ارهقتني مجنونه الفصل الثامن 

مريم بعد م عرفت توصل اخيرا للمكان اللي فيه ساندي وشافتها من بعيد لسه بتقربلها علشان تروحلها وفي حد جه من وراها وقفل بوؤها ب ايده ورفع علي راسها مسدس وكلمها بصوت مرعب

_ انتي مين وبتعملي ايه هنا، انطقي يا إما هتلقي طلقه رشقت ف راسك دلوقتي

مريم برعب = ا...انا....انا.....مش ب...عمل حاجه

وبعدها عيطت =انت مين وعايز مني ايه انا معملتش حاجه

= انتي هتستهبلي يابت انطقي بدال م تشهدي علي روحك دلوقتي، ....ثم تابع بصوت كفحيح افعي..... هتنطقي ولا اخليكي تغني اشوفكوا بخير، بتراقبي ساندي ليه، هااا

مريم بتعجب _ ايه ده انت عرفت اسمها منين،

ثم تابعت بشهقه _ هو انت اللي بعتلها الرسائل،

وتابعت ببكاء _علشان خاطري سيبها ف حالها دي غلبانه ومعملتش حاجه لحد ف دنيتها، طب انت عايز منها ايه طب دي عمرها م اذت حد او اتسببتله ف حاجه وحشه

الرجل بتعجب = رسائل ايه، انتي مين

مريم بعياط _ انا ساندي بنت خالتها علشان خاطري سيبوها ف حالها، بالله عليكوا متعملولهاش حاجه وسيبوها

= اثبتيلي ان انتي بنت خالتها

مريم طلعت الموبايل بتاعها وورته الشاتات اللي بينهم ع الماسنچر والواتس وورته المكالمات وقتها بس اتأكد ان هي بنت خالتها

الشاب بتنهيده _ طب ايه اللي جابك هنا

= الاول قولي انت مين وعايز من ساندي ايه

_ وطي صوتك هتفضحينا

مريم بصوت اوطي = اديني وطيته اهه انت مين بقي وتعرف ساندي منين وجاي هنا ليه

_ انا ابقي بيتر ابن عمها

(وهو اللي كان واقف بعيد بيراقب ساندي من شويه وعمال يقول ياه لو تقبليني والجو الرومانسي اللي احنا ملناش دعوه بيه ده 😂😂😂 )

"بيتر شاب طويل وعامل زي بتوع كمال اجسام،
عصري وواد روش كده 😂
عيونه لونها بني وشعره قصير شويه واسود،
بيتر حب ساندي واتعلق بيها اوي من وهما صغيرين ومستنيها تخلص كليتها علشان يتقدملها وبيتمني انها توافق عليه،
بيشتغل ف المخابرات وبيكشف مأموريات كتير ولحسن حظ ساندي ان الوقت ده كان واخده اجازه م الشغل علشان كده هو بيساعدها دلوقتي"

= طب وايه اللي جابك هنا

بيتر _ ساندي رنت عليا وقالتلي اجي ضروري

= طب هي قالتلك ايه بالظبط

_قالتلي اقف بعيد واجيب المسدس معايا والموبال واول م تبعتلي ماسدج اشغل صوت نغمة البوليس واروحلها واضرب طلق ف الهواء

مريم بشهقه = يالهوي يالهوي ايه اللي بتهببيه يا ساندي ده، هتضيع نفسها انا لازم اروحلها بسرعه واخليها تروح معايا غصب عنها

_ اهدي اهدي في ايه، كنتي جبتيلي ف سيره رساله وسيبوها ف حالها وبتاع، ايه الحكايه علشان مقالتليش حاجه

مريم بحزن = كان في واحد ماشي ورانا امبارح وبيراقبنا بقاله فتره وانهارده لقينا ماسدج من واحد بيقول فيه انه عارف اللي كان بيراقبنا ده وقال متقولش للبوليس ولو قالتله او مجاتش للعنوان ده هتبقي حياة مامتها ف خطر

بيتر بلهفه _ طب هي عمتو فين دلوقتي

=ف البيت، قفلت عليها وخليت روان تقعد معاها

_ طب كويس الحمد لله

وبعدها كلم واحد = الو بقولك ايه هبعتلك عنوان بيت دلوقتي تروح تحرسه انت وواحد تاني بس ف الانجاز هاااا ....وقفل الخط.....

مريم = طب هي هتعمل ايه، ....ثم تابعت ببكاء..... هتبقي كويسه ومش هيحصلها حاجه صح

_ ايه ايه متعيطيش هي هتبقي كويسه بس روحي انتي علشان اشوف انا شغلي

= مش ماشيه ف حته وهاجي معاكوا

_ كده هيبقي في خطر كبير عليكي وممكن تلخبطي الدنيا

مريم ببكاء = اوعدك مش هلخبط حاجه بس سيبوني اجي معاكوا علشان خاطري

بيتر بتنهيده _ ماشي بس تسمعي الكلام

مريم وهي تمسح دموعها = ماشي اي حاجه تقولولي عليها هعملها

_ طب يله نمشي علشان كده هتضيع مننا

= يله

_________________

الراجل اللي سميحه كلفته بمهمة انه يجيب معلومات عن ساندي ( شكري ) جابلها المعلومات كلها

سميحه _ بقي كده، يعني اسمها ساندي

شكري = اه يا مدام وعايشه ف شارع******

_ تمام، طب عرفتلي هي مرتبطه ولا لأ

= لا يا مدام سميحه هي مش مرتبطه

_ طب متعرفش السبب

= سمعت انها مش عايزه ترتبط ولا تتجوز وعرفت من كل اللي اتقدمولها انها كانت بتطفش كل واحد فيهم بشكل مختلف علشان يمشي وميجيش تاني

_ حلو اوي، كده اللعب احلو ع الاخر

= هي معندهاش اخوات وباباها جراح ناجح ف شغله علشان كده سافر بره مصر علشان يتعلم شويه حاجات تساعده ف شغله وياخد خبره اكتر

_ تمام

= هي ف كلية اعلام وبتجيب دايما تقديرات عاليه، عندها خاله واحده وعم واحد
دول عناوينهم********

_ تمام اوي، بالكتير خمس دقائق وتكون فلوسك عندك ولو عرفت اي حاجه جديده قول وكله هيبقي بحساب

= تمام مدام سميحه، اي حاجه تاني

_ لأ تسلم

الدكتور كان بيكلم رامي بره الاوضه اللي فيها سميحه

الدكتور = استاذ رامي هو والدتك بتاخد دواء

رامي بإستغراب _ ايوه بس ليه

= بتاخد دواء ايه

_ بتاع الضغط

= شكلها خدت دواء مغشوش وده هيعمل معاها مشاكل كتير اوي، انا حاولت اعمل اللي اقدر عليه بس في علاج دلوقتي هي محتاجاه مش موجود هنا، ف ممكن تروح صيدلية***** علشان دي اقرب صيدليه موجود فيها الدواء ده

رامي بعصبيه _ يعني ايه الدواء اللي اخدته مغشوش

الدكتور بخوف = يعني ممكن تكون جابته من صيدليه اللي بيشتغلوا فيها معندهمش ضمير وبيجيبوا دواء بالبلدي كده معمول تحت البير

_ بس هي قالتلي ان في حاجه مضايقاها
( طبعا هو كان يقصد علي ناردين بس مكنش ينفع يقوله )

= احتمال يكون الحدثين جم مع بعض علشان كده فكرتوا انه بسبب الزعل

_ خلاص تمام....... ثم تابع...... انا هوريك يا ابن ال******* علشان تعرف توزع دواء تاني

وبعدين راح للصيدليه اللي الدكتور قاله عليها علشان يجيب الدواء

_______________________

ساندي بعد م راحت للعنوان الجديد وطبعا كان ماشي وراها بيتر ومريم لقيت يافطه علي جمب مكتوب فيها انها تدخل البيت ده وراح مشارو ع البيت ومكتوب فيها برضو ( نصيحه : ياريت محدش يدخل معاكي علشان محدش من عيلتك يتأذي بسببك )

ساندي مكانتش عارفه تعمل ايه، كانت خايفه اوي، خايفه تدخل متطلعش و ف نفس الوقت خايفه الكائن اللي بتشبهه ب هوكموث ده يعمل حاجه ف اهلها ف كانت بين اختيارين اصعب من بعض بس قررت انها تدخل.
بعتت رساله لبيتر انه ميدخلش وراها علشان بيهددها بأهلها لو حد دخل معاها،
بيتر ف الاول مكنش موافق بس مع الحاحها الشديد وبسبب تهديده ليها قرر انه يقف بره البيت ولو حس ب اي حركة مش طبيعيه جوه يدخل علطول

_________________

ساندي دخلت البيت ولقيت واحد مغطي وشه بقناع ومش باين منه غير عينه

ساندي بعصبيه وصوت عالي _ انت يا استاذ ممكن تفهمني انت عايز مني ايه واشمعني انا
وليه الحته الغريبه دي

= عايزه تعرفي ليه

ساندي كانت بتشبه ع الصوت ده وكانت حاسه انها تعرفه كويس بس مش قادره تحدد هو مين بالظبط

ساندي _ اه عايزه اعرف اومال انا هنا دلوقتي ليه
وبعدين علت صوتها وكلمتة بعصبيه _ ومالك بأهلي أصلا يا حقير

الراجل ضرب ساندي بالقلم علي وشها وكانت ضربه قويه ف وقعت ع الارض ووشها جاب دم

ساندي ببكاء = ا...نت عايز مني ايه، انا عملتلك ايه يا اخي علشان تعمل فيا كده

مجهول 2 بصوت كفحيح الافعي _ لما تكلمي ابوكي تكلميه عدل وبإحترام

يتبع الفصل التاسع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent