رواية صعيدي مودرن البارت الثامن 8 بقلم حنين عادل
رواية صعيدي مودرن الفصل الثامن 8
فرح بصدمه : حبيبتي ..وحشتيني الله الله عليك يا سي ادم ..
قام وهوا بيكلم التليفون ومبتسم ..
وفرح مراقباه بغضب ...
بصلها باستغراب ...
ادم: طيب يا حبيبتي هاكلمك بعدين
بيتفاجأ بفرح داخله عليه..
فرح: مين حبيبتك دي يا أستاذ ادم؟!
ادم باستغراب: وانتي مالك؟!
فرح: بقا كده
ادم: ايوه كده واتفضلي علي شغلك يا انسه
فرح بطفوله وهيا بتدبدب برجلها في الارض: ماشي ..
ابتسم ادم علي شكلها وقام يكمل شغله ..
وهيا قعدت متعصبه علي مكتبها. .
فرح: ماشي يا ادم يا ؟! دا انا حتي ماعرفش اسمك كامل ايه حضرتك رايح فين كده
بيقف شخص اقل مايقال عنه وسيم. .
فرح: مين حضرتك
هوا بإعجاب: كامل ..كامل هارون وانتي
فرح: انا سكرتيره استاذ ادم
كامل بابتسامه: اسمك سكرتيره استاذ ادم؟!
فرح: لأ ..اسمي فرح ..فرح هارون
كامل : عاشت الأسامي
بيطلع من جيبه كارت ..
كامل: ده الكارت بتاعي
ادم بيشده منه بعصبيه
ادم: عاوز ايه
كامل بخبث: عايز اتكلم معاك شويه يا قناوي
ادم: اظن مافيش كلام بينا
كامل كان مركز مع فرح وفرح اتكسفت ووشها احمر
ادم: تعالي في المكتب
كامل وهوا بيبص لفرح: ما هنا حلو..
بيبص ليه ادم بعصبيه حاول يخفيها وبيدخل مكتبه
وكامل بيدخل وراه
ادم: عاوز ايه يا كامل
كامل: حياتك عايز ادمر حياتك
ادم: للأسف الأوبشن ده مش متوفر
كامل بخبث: استني التقيل جاي محضرلك مفاجأه هاتطلع من دماغك
ادم: وانا مستنييك سلام
كامل: ههههه ماشي
قام كامل وطلع وبص علي فرح وغمزلها
فرح اتكسفت وحطت وشها في الأرض ..
ادم طلع وقف علي باب مكتبه
ادم: انسه فرح تعالي انا عاوزك
قامت فرح دخلت لأدم وكامل ضحك ومشي ...
فرح: ايوه يا استاذ ادم في حاجه
ادم : لا روحي لمكتبك
فرح: نعم انت ندهتلي عشان تقولي روحي لمكتبك
ادم: ايوه
فرح طلعت مستغربه من عنده جدا ..
قعدت علي مكتبها...
تليفونها رن...
فرح: يا حته حته حته من قلبي
اسر: وحشتني
فرح: انت اكتر من هنا للسنه اللي جايه هاتيجي امتي بقا
اسر: مفاجأه ..
فرح: ربنا يعجل مفاجآتك بقا
اسر: طيب انا مشغول هاكلمك حبه كده
فرح : تمام ..
بيقفل اسر مع فرح التليفون
كريم: مش ناوي تقول لها بقي
أسر: كل ما اتشجع وابقي ناوي ترزعني واحده اخويا اروح ساكت
كريم: لازم تقولها حتي ان رفضتك ما تعلقش نفسك في الفاضي
أسر: ربنا يبشرك بالخير ايه القفله دي
كريم: الله اكدب عليك يعني
أسر وهوا بيطبل علي المكتب: اكدب عليك لو قلت بحبك لسه اكدب عليك اكدب عليك لو قلت نسيتك مش عارف ايه اكدب عليك
كريم: اومال انا ايه قولي انت انا ايه اومال انا ايه ايه ايه اخترلي بر وانا ارسي عليه
أسر: يلا كفايه انت هاتزييط ورانا شغل
كريم: واللهي ماهيجبلنا اخر غير الشغل ده
...........................
اجي وقت خروجهم من الشركه
نزلت فرح وركبت عربيتها ومشت وفي حد مشي وراها
نزل ادم وركب عربيته وراح علي بيته..
* ابيه انت ماقعدتش معايا من زمان ووعدتني اننا هانطلع نتغدي سوا
ادم: طب يلا اجهزي
* بجد
ادم: جد الجد
بتقرب منه وبتبوسه: حبيبي يا أبيه
بيبتسم وبيقعد يستناها تلبس ..
......................
بتنزل فرح من عربيتها وبتطلع علي شقتها
والعربيه اللي كانت مراقباها بتقف ..
بيطلع الشخص اللي سايقها تليفونه وبيكلم حد وبيمشي..
......................
بيطلع ادم واخته معاه
وبيركبوا عربيتهم وبيوصلوا لمطعم كبير
بينزل ادم من عربيته بيفتحلها الباب بابتسامه
بتنزل ساره وهيا بتضحك ..
بيأنكجها وبيدخل معاها المطعم.
بيقعدوا علي الترابيزه وبيطلبوا اكل
بيبدأوا اكل بيجي رساله علي تليفون ادم
بيفتحها وبيكون فيها ..
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية صعيدي مودرن" اضغط على أسم الرواية