رواية نور الجاسم الجزء الثالث 3 البارت الثامن 8 بقلم نيللي ياسر
رواية نور الجاسم الجزء الثالث الفصل الثامن 8
" جاسم مسك الراجل ضرب دماغه في الحيطه وبعد كده مسك ايد نور وخارج بيها والاعضاء في المايك بيندهو عليه وهي ماسكه ايده جامد وركبو العربيه"
نور بخوف: جاسم انا..
جاسم بحنيه: أهدي يا نور انتي ملكيش ذنب..هو اللي راجل** أهدي وخدي نفسك.. مفيش حاجه حصلت لكل الخوف ده..
نور: بس التكريم..
جاسم بابتسامة: متقلقيش انا هعتذر وهنأجل الحفله..
نور: انت بطمني بكلامك اوي.. بحس اني بنتك علي طول..
جاسم: انتي فعلاً بنتي وكل حاجه ليا..
..
" مالك خد كنز علي الاسكوتر وطول الطريق بيضحكو لغايه لما وقف قدام عماره شيك اوي بتبص علي النيل"
مالك: يلا..
كنز وقفت بتوتر: يلا فين.
مالك بسخرية: اوبا المتدلعه خايفه؟!.
كنز: قولتلك اني بعرف احمي نفسي..بس سمعتي مش بأيدي انا برضو بنت!!.
مالك بجديه: انا عندي شقه هنا وانا بحب التصوير جدا ف عامل اوضه في الشقه بصور فيها..الاوضه دي انا برتاح فيها جداً..ف قولت تحبي تشوفيها..
كنز: اممم..طب اتحايل عليا شويه.
مالك: اركبي يا كنز انا همشي..
كنز: خلاص خلاص..قفوشه اوي انت..يلا.
" كنز ركبت الاسانسير وهو معاها ولاول مره يبقو مع بعض في مكان ديق وكانت بتتعمد متبصلوش وهو بيحفظ ملامحها الجميله وأخيراً وصلو وكان الدور الاخير"
مالك وهو بيفتح الشقه: اهلا بيكي في شقتي الجامده.
كنز: هههه..طريقتك بتضحكني.
مالك: طب ايه رايك.
كنز بإعجاب: علي فكره حلوه جداً..ومش بجاملك لاني معرفكش اصلا..
مالك: طب خشي يا متدلعه..
" كنز دخلت الاوضه بتاعت التصوير وكان تحفه والديكور اسود و موڤ غامق وكانت جميله جدا وبدون تردد كنز وقفت قدام الكاميرا وهو فهم انها عايزه تتصور وقرب منها جدا وبدأ يظبط وضعيات للتصوير ويصورها وبعد ما خلص"
مالك وهو عينيه في الكاميرا: هايل..تنفعي موديل يا كنز..
كنز وهي بتبص معاه: واو تصويرك جميل.
مالك مركز في ملامحها: امم..بس انتي جميله اكتر..
" كنز لفت وشها ليه وكان ما بينهم سنتيمترات بس وأخيراً بعدت ودخلت البلكونه تشم هوا"
..
عمر: انت مجنون يا جاسم..
جاسم: انت اللي مجنون علشان بتعلي صوتك عليا..
عمر: مقصدش بس محدش يمشي بالمنظر ده.
جاسم: اهو اللي حصل.
..
نور: زي ما بقولك كده ضربه ومشي.
حور: بيغير عليكي يا نور..
نور بكسوف: اوي!!.
ملك: ايوه يا عم..
نور: بس بقي.
ملك: يا بختك يا نور..اخويا كويس مش زي ناس.
حور: يا بنتي والله شادي بيحبك..
ملك بحزن: صدقيني انا حسه أن خلاص..مبقاش يحبني..
نور وهي بتحضنها: لايه بتقولي كده ده بيعاملك قدامنا كلنا كويس جداً..!!
ملك بدموع: انا کست حسه من ناحيتي اتغير..حتي اكبر دليل على كده أنه محاولش يخلف تاني مني بعد روح..وفي نفس الوقت جاسم خلف منك واحد واتنين وكمان عايز يخلف التالت ربنا يخليكو لبعض..وعمر عايز يخلف من حور تاني..لاكن هو لا..انا لما وافقت اسافر وافقت علشان نقرب من بعض شويه..
نور بتطبطب عليها: كل حاجه هتتصلح..
..
تاليا: روحي انتي يا روح انا هخرج مع صحابي..
روح: نعم انتي عارفه الساعه كام.. وبعدين صحاب ايه اللي تخرجي معاهم دلوقتي وانتي حتي لسه مكملتيش ال16 سنه ومعملتيش بطاقه..يلا يا تاليا.
تاليا: روح علشان خاطري قولي لمامي أني مع كنز علشان تطمن ومتخافيش عليا..اموووه..
روح: تاليا..تاليا..طب والله ما هقول حاجه ومش هكدب.
..
كنز بتضحك: لا والله.
مالك: والله الرحله قلبت بسبب الجو.
* كنز موبايلها رن*
كنز: الو يا جسومي..
جاسم: الو يا روحي انتو فين..
كنز: انا خرجت مع مالك وارجوك لما ارجع هتكلم معاك.
جاسم بغضب: لينا كلام يا كنز..طب تاليا وروح فين..
كنز: ايه ده هما مروحوش..انا سيباهم من بدري..
جاسم: طيب انا هشوف هما فين مستنيكي يلا.
.
كنز: انا لازم اروح..
..
روح: هاي يا جماعه..
جاسم: فين تاليا يا روح.
روح بتوتر: هي ..هي راحت مع كنز مشوار.
جاسم: كدابه يا روح..فين تاليا..
روح بخوف: تاليا..
..
ميمي( صاحبه تاليا): يا بنتي جربي بقولك مش مخدرات.
تاليا: انا خايفه ادمن.
ميمي: ههه..لا متخافيش يا نوغه جربي.
تاليا بتاخد منها السيجارة:"
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية نور الجاسم الجزء الثالث" اضغط على أسم الرواية