رواية عندما يعشق الفهد الفصل التاسع بقلم مريم الشهاوي
رواية عندما يعشق الفهد الفصل التاسع
يوسف بضحك: متدورش كتير اتخطفت
فهد بعصبيه: لو قربت منهأ ولا لمستها هتدفع التمن كبير اوي يا يوسف
يوسف: تؤ تؤ تؤ اهدى كده و.... اه صح طب ما تجيلها
فهد: قول العنوان
يوسف: طب قولي بصراحه عمرك شوفت حد بيخطف ووبعد كده قايلك على مكانها بالسهوله دي مش خايف لتموت
فهد: انت اخر واحد اخاف منه انا فهد نصار ولا نسيت نفسك يا حرامي
يوسف اتنرفز جدا: تحب تتعور فين من وشها اليمين ولا الشمال
انا بقول نبدأ باليمين
فهد: اياك تلمسها يا حيوان انت فين
يوسف: هبعتلك شوية رجاله ياخدك ويجيبوك لحد عندي عشان متتعبش شوفت انا كريم ازاي
وفعلا فهد راح عند المكان الي موجود فيه اسيا
فهد كان قاعد ف اوضة كلها كراتين ومتربط ف كرسي
فهد بزعيق: يوسف الكلب فين مراتي فكني يا حيوان
يوسف: تؤ تؤ تؤ مراتك ف الحفظ والصون يا فهد باشا استنى اوريهالك هاتوها
دخل راجل طويل وعضلاته بارزه كان شايل اسيا الي كانت مغمى عليا
فهد اول ما شافها اصابه جنون وزعق جامد: انا قولتلك اياك تلمسها اه ياحيوان والله ما هسيبك
يوسف: ملمستهاش نهائي بس كان عياطها مصدعني ف اديتها مخدر شوية وهتفوق متقلقش يا حبيبي اي بتحبها
فهد: فكني يا جبان ولا خايف تنضرب علقه زي المرات الي فاتت
يوسف: اديك قولت زي المرات الي فاتت وانا جسمي وجعني ف جيه الدور عليا اني اضربك وانت تسكت
في راجل قرب من يوسف وادالوا كرباج
يوسف:? Are you ready🙈
قرب منه جامد وقاعد يضربه على ضهره بكل قوه وجحود وفهد بيتهز بس من الوجع لكن مبيطلعش صوت
اسيا ابتدت تفتح عينيها وحطت ايدها على راسها
اسيا: اااه...... فهد فهد
قامت بسرعه جريت عليه ودموعها نزلت غصب عنها
اسيا: كفايه انت بتعمل فيه كده ليه
فهد بوجع وبيطلع صوته بالعافيه: امشي يا اسيا امشي
اسيا: ارجوك بلاش بس بس
يوسف: الظاهر ان السنيوره كمان واقعه ف حبك كده الخطه باقت واحده اربطوها
ربطوا اسيا ف كرسي قدام فهد بالظبط
فهد بزعيق: انت عاوزني انا سيبها يا يوسف
يوسف: هو انا مقولتلكش ان الخطه اتغيرت
فهد اتحرك من علكرسي بنرفزه: سيبها بقولك سيبهاااا
يوسف ضربه على ضهره تاني بالكرباج وفهد كإنه اتكهرب وغمض عينه من الالم
اسيا عماله تعيط وبتنادي ب اسمه
يوسف: حلو اوي كده استويت افكك بقا ونتقابل راجل لراجل الله بتعيطي ليه بس يا اسيا بعدين افكك وابتدى يقرب من اسيا
اسيا عماله تعيط
يوسف مسح دموعها: تؤ تؤتؤ ليه كده يا اسيتي بتعيطي كل دا عشان فهد
اسيا: ابعد ايدك القذره دي عني وعضته
يوسف: اه يابنت ال وضربها قلم جامد خلى مناخيرها تنزل دم
فهد صرخ هنا ف يوسف جامد
يوسف: اي يابن عمي عضتني الاه خلينا فيك انت هفكك
وفعلا يوسف فك فهد وفهد جري على اسيا وهو مش قادر ومسح الدم الي على مناخيرها ومسك وشها بين ايديها بلهفه: اااانت كويسه كويسه صح
اسيا دموعها نزلت ومقدرتش ترد عليه وفجاأه صرخت جامد اسيا: حاسب يا فهد
فهد كان لسه هيدور بس لقا عصايه جامده اضرب بيها على ضهره خلته ينام علأرض مش قادر يتحرك
يوسف بيتمشى حواليه: قوم يلا يا بطل
وضربه تاني على ضهره بالعصايه
يوسف: انا يوسف نصار شحنه بالكبر دا بتقبض عليها ورجالتي نصهم يدخلوا السجن بسبب مين يا ترى ابن عمي (وضربه) انا خطيبتي تفسخ الخطوبه ف تاني يوم بالظبط لان ابن عمي قالها على كل جرايمي انا صح وضربه تاني وفهد بيتنفض من علأرض من شدة الضربه عليه واسيا منهاره مش عارفه تعمل اي فهد قام ووقف بكل صعوبه ويوسف كان مديله ضهره فجأه لقى الكرسي بيتكسر عليه وفهد قعد فوق يوسف وفضل يديلوا ف بوكسات لحد ما يوسف فقد الوعي تماما وفهد وقع علأرض بياخد نفسه بصعوبه وسمع صوت اسيا وهيه بتناديه قام وقف وراحلها ابتدى يفكها
اسيا مسكت وش فهد: فهد وبتعيط بانهيار
فهد حط ايده عند بوقها: شش خلاص يا عمري متقلقيش من حاجه طول مانا جمبك اوعي تقلقي من حاجه
واخدها ف حضنه جامد كإنه لو هاين يدخلها بين ضلوعي كان عملها
اسيا بادلته الحضن وحسست على جروجه الي كان كلها بتنزف بغباء وهيه بتلمسها براحه ومنهاره من العياط
فهد ساب حضنها: وسألها بلهفه اسيا انت ازاي متستخدميش السلسله انا قولتلك اما تبقى ف خطر دوسي علزرار الي جواها
اسيا بدموع: دوست يا فهد بس مش عارفه فين اكرم واكيد مش هيجيلنا سفر
رجالة يوسف دخلوا يطمنوا على الكبير بتاعهم لاقوه مرمي علأرض هنا رفعوا مسدساتهم ناحية فهد واسيا ولسه ها.....
ضرب نار وناس محاوطه المكان وبيتكلموا فرنساوي وكل رجالة يوسف كانوا قلقانين لحد ما اتقبض عليهم واخدوا يوسف كمان الي كان مغيب عن الوعي وفيه رتجل منهم راح عند اسيا وفهد وقالهم:يلا مستنين اي
اسيا فرحت جدا وضحكت وفهد بصلها وانبسط لفرحهابعدين محسش بنفسه تاني غير وهو ف المستشفى واسيا جمبه
فهد: اسيا
اسياة: نعم محتاج حاجه اجبلك حاجه
فهد: لا لا انا عاوز اروح البيت
اسيا: ماشي حاضر يلا اه صحيح اكرم كلمني وقالي انه هو الي بعت الرجاله دول وهو على وصول وقال لازم يبقى جمبك مهما حصل
ساره وعادل جوزها جم
ساره: الف سلامه عليك يا فهد ازيك يا اسيا
عادل: كويس انكوا نجيتوا منها الحمد لله
اسيا: الحمد لله
فهد: عادل روحني
ساره: دا انت منحوس يا بني اقسم بالله بقا ف اول يوم شهر عسل تتدغدغ كده لاحول الله يارب 😂
فهد: اهو شوفتي
اسيا حطت ايديها على بوقها وكاتمه ضحكتها
فهد: لا اضحكي عادي هيه جات عليكي
روحوا البيت وفهد نام على سريره بمساعدت اسيا وهيه بتعطيه
فهد:كنتي قلقانه عايا يا اسيا
اسيا:ياربي جدا يا فهد تنت مشوفتش منظرك كان عامل ازاي
فهد بصلها:ليه
اسيامش عارفه ترد التزمت الصمت وعينيها اتشبكت ف نظراته قعد يبصلها كتير وهيه برضو وفهد قرب منهاجامد ولسه ها....
اسيا اتعدلت وغطته
اسيا:تصبح على خير يا باشا
قفلت الباب وخرجت راحت اوضتها ومعرفتش تنام الليله دي من كتر التفكير وبتفتكر كل لحظه عدت وفهد اما مسك وشها بين ايدها وهو انا كنت قلقانه عليه كدا ليه وحجات كتير.....
تاني يوم الصبح فطروا واسياجابت شاش وشوية حجات كده وابتدت تطهر جرح فهد بقا قاعد علكنبه مديها ضهره وقالع قميصه وهيه بتطهره
فهد:انت مرديتيش عليا امبارح
اسيا: شششش
فهد: ايوه بس
اسيا: ششششش سيبني اركز ف تعقيم الجرح
فهد: تمام تحبي نروح فين النهارده
اسيا: شششششش.......
فهد لفلها بكل غيط ومسك ايديها لفها حوالين وسطها وقربها ليه جامد: اي حكايه ششش معاكي النهارده انا الجمله دي بتنرفزني بسألك هنروح فين النهارده
اسيا بصتله: لولا انك مريض كنت اتصرفت تصرف تاني ميعجبكش
جمد على ايد اسيا اكتر وقربها ليه اكتر: واي هو
اسيا: لا بلاش احسن تزعل وبعدين انت مش شايف نفسك
فهد سابها وخلاها تكمل تتطهير
فهد: انا عارف جروحي بس دا مش معناه اننا نبقى ف باريس ونقعد ف البيت +اني واخد اجازه مخصوص ومش عاوز اقعد يوم واحد
اسيا: وانا مش عاوزه اروح معاك ف حته كفايه جايبني غصب وكله جيه على دماغك ف الاخر
فهد انا ميهمنيش كل دا
اسيا: طب لو مش عشاني عشانك دا منظر واحد هيخرج استنى كام يوم حتى
فهد: تمام خلصتي
اسيا: خلاص اهو
فهد: سسسسسسس (عارفين الي هو لما حد بيتوجع فبيطلع صوت كدا غير ال اه بيكون عباره عن سين كتير)
اسيا: انا اسفه انا اسفه هوفففف
مر ايام وجروحه خفت شويه وكانوا خارجين يتعشوا برا
اسيا: هروح التويلت واجي
بس خبطت ف حد وقعتله موبايله
اسيا بالانجلش: انا اسفه انا اسفه
الولد: مفيش مشكله انت مش من هنا ولا اي
اسيا: ايوه ومش متيقنه اللغه الفرنسيه اوي
الولد: اتشرفت بمعرفتك اسمك اي
اسيا مدت ايظيها وابتسمت: اسيا الدمنهوري
الولد: الدكتوره اسيا الدمنهوي
اسيا ابتسمت:ايوه
الولد:حضرتك اشتغليت ف المانيا قبل كدا صح
اسيا:اه
الولد ابتسملها ومد ايده:اتشرفت بمعرفتك جدا يا دكتوره اسيا انا جيمي ومن المانيا واعرفك كويس جدا
اسيا ابتسمت:اهلا بيك
فهد قرب عليهم وهو نار بتطلع من عينه ومد ايده يسلم على جيمي: انا اللواء فهد نصار جوزها
وبصله بصت الي هو امشي يا حيوان من قدامي دي مراتي
جيمي اتوتر جدا: اااه طيب اتشرفت بمعرفتكوا انتو الاتنين استأذن انا
فهد اخدها من ايدها: يلا
اسيا: استنى يا فهد لسه مخلصناش اكل
فهد: خلاص يلا
وركبها العربيه وهو ف كل غل وبينفخ وعمال يبصلها ويدور وشه تاني للسواقه
اسيا:اي؟؟ قول الي عندك اسأل براحتك بدل ما هتنفجر صرخ فيا زعقلي براحتك
فهد:اي الي خلاكي تقفي معاه وسلمتي عليه ليه
اسيا:خبط فيا ف انا اعتذرتله وعرف اني مش من هنا من طريقة كلامي ف .....
فهد بنرفزه وصوت عال:وانتي اي حد متعرفيهوش تسلمي عليا وتعرفيه وتقوليله اسمك و.....
اسيا:اسمع بس لحد الاخر اما قولتله على اسمي عرف اني الدكتوره اسيا وطلع من المانيا وعارفني لاني اشتغلت فترة هناك اثناء تدريبي
فهد بنرفزه:فنضحك معاه ونهزر
اسيا:انا مهزرتش انا بس.............بقولك اي انا مش هناهد معاك الي في داء مبيبطلوش هنلت كتير انا نازله
فهد:اي الي بتعمليه دا يا اسيا
اسيا:وقف انا نازله
فهد:مش هوقف هتعملي اي
اسيا:يعني مش هتوقف حاااضر
فهد:متتجننيش يا اسيا ومش ناقصك احنا بليل و
فجأه اسيا رفعت فرامل اليد و..
يتبع الفصل العاشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية عندما يعشق الفهد" اضغط على اسم الرواية