Ads by Google X

رواية عندما تلتقي العيون الفصل التاسع 9 بقلم نجوى ابراهيم

الصفحة الرئيسية

   رواية عندما تلتقي العيون الفصل التاسع بقلم نجوى ابراهيم


رواية عندما تلتقي العيون الفصل التاسع 

عمر.... هددديرر هاتيلي ملفات الصفقه اللي مع شركات الشرقاوي 

هدير.. بخوف حاضر ي عمر باشا 

عمر.... والله لاربيك ي محمود بيه علي الفصل اللي عملته فيا دا 

هدير....دخلت لعمر المكتب وادته الملفات ووقفت جمبه عمر بدا يراجع الصفقه وهو عمال يخبط علي المكتب 

هدير... بخوف مالك ي عمر باشا بس اي اللي حصل 

عمر.... احنا خسرانين الصفقه دي خسرانينها احجزيلي طياره علي كندا بسرعه وصفيلي كل شركاتي هنا 

هدير... ماشي ي باشا وانا هروح فين 

عمر... انتي اخدتي عليا لي كدا ي روح امك ما تغوري في اي داهيه 

هدير سابته ومشيت وهي بتغلي وبتتوعد لعمر بابشع التخطيتات. 

.........
عند عهد وادم 

عهد صحيت ولقيت نفسها نامت في واضه ياسمين اخت ادم 
عهد.... ياسيمن صباح الخير 

ياسمين... صباح الفل والجمال علي اجمل دودي في الدنيا 

عهد.... حبييتي ادم فين 

ياسمين.... بغمزه الناس اللي صاحيه تسال علي ادم عالعموم ي ستي ادم تحت ومستنينا علي الفطار 

عهد..  طب انزلي وانا هغير هدومي وانزل وراكي 

ياسمين... لا وربنا اتهزئ رجلي علي رجلك 

عهد... ماشي ي ستي واخدت هدومها المكونه من بنطلون جينز ابيض وبلوزه وردي فاتح ودخلت الحمام تاخد دش ولبست وخرجت 

ياسمين.... القمر اللي هيحير اخويا معاه 

عهد...اتكسفت وبدات تسرح شعرها وربطته ديل حصان ونزلت هي وياسمين علي الفطار 

محمد... اول ما شاف عهد حبيبه عمها هتقعد جمبي هنا عشان وحشاني اوووي 

عهد. ...راحت قعدت جمب عمها وادم بدل الكرسي وقعد جمبها 

ادم.... بقا كدا ي حج عاوز تخطف البت من ابنك 

محمد.. ...بس ي ولد عهد حبيبه عمها 

ادم... هقعد جمبها برضو ومش هتخطفها مني مش انتي بتحبيني اكتر منه ي دودي دا كان سؤال ادم لعهد وهي بيتصنع البراءة 

عهد... بخبث وضحكه شريره لا بحب عمو اكتر وطلعت لسانها 

ادم.... بقا كدا ماشي ابقي شوفي مين هيتجوزك بقا ويسفرك شهر عسل لكالفورينا 

عهد... عمو حبيبي هيجيبلي عريس احسن منك ويسفرني كمان 

ادم.... بغضب عهد مسمعش الكلام دا تاني حتي لو في هزار انتي فاهمه وقام مشي 

عهد..  بدموع والله ي عمو كنت بهزر معاه 

محمد.... ولا يهمك ي حبيبه عمك ادم عصبي شويه وخصوصا لو حد بيحبه ممكن يروح لغيره 

عهد... انا هقوم اشوفه بعد اذنك ي عمو 

عهد طلعت ورا ادم الجنينه وكان ادم واقف ومكور ايده لدرجه كل عروقه ظهرت 

عهد... ادم انا.... 

ادم... عهد ادخلي جوا احسن ما تزعلي انا وانا متعصب مبشوفش قدامي ادخلي جوا 

عهد.... بس انا والله ما كنت اقصد 

ادم... بعصبيه شديده انا قولت ادخلي جوا احسنلك واحسن لما ابقا متعصب متقفيش قدامي عشان انا مش ضامن اعصابي ولا نفسي 

عهد... جريت علي اوضتها وفضلت تعيط وياسمين وهاجر دخلوا وراها 

هاجر... اخدتها في حضنها وطبطبت عليها وقالت ي حبيبتي والله ادم بيحبك وخاف يخسرك ولما قولتي كدا اتصعب شويه وهيهدي ويجي يصالحك 

عهد... والله ي طنط انا ما كان قصدي ازعله انا كنت بهزر معاه ومع عمو مش اكتر والله 

هاجر... عارفه والله ي قلبي بعدين استني استني اي طنط دي ياختي انا اسمي ماما هاجر من هنا ورايح فاهمه 

عهد... حاضر ي ماما وابتسمت بحب علي حنيته مرات عمها 

هاجر....يحضرلك الخير ي قلب ماما وانا هقوم اديلك الواد ادم دا قلمين الي وشه عشان يتظبط 

عهد... لا ي ماما بلاش تزعليه انا مبحبش اشوفه زعلان 

هاجر... شوفوا البت ي ولاه كانت زعلانه منه وبتعيط دلوقت 

ياسمين..  انه الحب ي امي الحب ولع في الدره 😂😂😂😂
التلاته ضحكوا شويه والباب خبط وادم دخل ماما  وياسمين ممكن تسيبونا لوحدنا شويه الاتنين خرجوا. 

عهد... عاوز اي ي ادم مش كنت مش طايقني من شويه وعيطت 

ادم... ي روحي انتي عصبتيني عهد انا مقدرش اشوفك مع حد غيري انا ممكن اموته واموتك واموت نفسي انا والله بحبك لدرجه الجنون 

عهد... وانا والله بحبك ي ادم وكنت بهزر معاه وانا عمري ما اكون لغيرك وبعدين انا عارفه انك غيور من يوم ما ضربت مازن في باريس كنت هتموته في ايدك 

ادم... افتكر وعيونه اتملت غضب ووشه كشر اه صحيح ي هانم مين مازن دا اللي كنت حضناه هناك 

عهد..  بضحك دا حبيبي مازن دا اموت كدا واشحت ومحبش الا هو 😂😂

ادم... مسك دراعها وضغط عليه وعيونه اتحولت لجهنم من الغيره والغضب اللي هو فيه عهد مليون مره قايلك متلعبيش علي نقطه الغيره انطقي مين دا والا اقسم بالله اقتلك 

عهد.. بالم ادم سيب دراعي انت بتوجعني وبدات عيونها تنزل دموع والله مازن اخويا في الرضاعه دا مازن اللي كنا بنلعب معاه زمان والله هو 

ادم... افتكر وساب ايديها طب لي مقولتليش وقتها لي سبتي عقلي يودي ويجيب وبدا يمسح دموع  عهد ويعتزلها 

عهد... انت مدتنيش فرصه وسحبتني وراك وحصل الخطف ومكنش في وقت اقولك 

ادم... حقك عليا ي روحي واخدها في حضنه وهي حضنته جامد وبعد فتره ادم بعدها وقالها هروح الشركه ي حبيبي  وبالليل اجهزي واستنيني عاملك مفاجاه 

عهد... ماشي ي ادم تروح وترجع بالسلامه هستناك

ادم... باسها من خدها وقام مشي راح الشركه 

عهد ...فتحت اللاب بتاعها وبدات تتابع شغلها من عليه 

...............
بعد فتره طويله من شغل عهد ملت وقعدت تقلب في الفون شويه ووصلها رساله وبدات تقراها والصدمه ماليه وشها 
(ادم حبيبك اتخطف من عصابه كبيره لو عاوزه تشوفيه لاخر مره تعالي علي العنوان دا لوحدك ومتعرفيش حد من عيلته عشان منقتلوش) 
عهد... اتصلت علي ادم وكان فونه مغلي ودا اللي خلاها تتجنن اكتر قامت بسرعه ولبست هدومها واخدت تكسي وراحت جري علي العنوان اللي كان مكتوب في الرساله 
واللي عباره عن مكان مهجور وعهد مخافتش لانها معات الحزام الاسود في الكاراتيه ولاعبه فنون قتاليه كتير 

عهد... ثواني ولقيت الرقم اللي باعتلها الرساله بيرن 
عهد... انا جيت لوحدي زي ما قولت فين ادم وفينك المكان مفيهوش حد 

المجهول... ادخلي العماره اللي قصادك دي اول دور وهتلاقي حبيب القلب 

عهد... قبل ما تدخل بعتت لياسمين الرساله اللي اتبعتتلها بالعنوان لانها شكت في الموضوع ودخلت وقبل ما تكمل اول سلمه كانت واقعه في الارض ودا لان حد ادالها ابره مخدر 

المجهول   تم ي باشا والطلب بتاع حضرتك برا اي اومر تانيه 

عمر... بضحكه شر عال ي رجاله وفلوسكم وصلت علي حساب كل واحد فيكم برافوا عليكم 

فلاش باك 
.......
عمر.. اتصل بشويه رجاله وقالهم انه عاوزهم في مهمه وهيدفعلهم نص مليون جنيه 

الزعيم... تحت امرك ي عمر باشا احنا من ايدك دي لايدك دي 

عمر... بعتلهم صوره عهد ورقمها ودول معاه من علي صفحتها بتاعه الشغل علي النت وقالهم في ظرف ساعه تكون عندي 
ابعتولها رساله ان ادم حبيبها اتخطف وابعتولها عنوان العماره المهجوره اللي في الشروق 
الرجاله علم وينفذ ي باشا 

عمر... وابعتوا واحد من رجالتكم شرقه ادم الشرقاوي وخلوه يتصرف ويقفل فون ادم ومراد باي طريقه لان عهد مش سهله ادم انهارده عنده اجتماع مع الوفد الايطالي ومبياخدش فونه معاه قاعه الاجتماعات بيسيبه في مكتبه ومراد نفس النظام عاوز كل حاجه تمشي مظبوط 

الزعيم  .....اعتبره حصل ي بباشا 
نهايه الفلاش
......... ....... ......
عمر... بشر والله ووقعتي في ايدي ي قطه بس مش هاخد اللي عاوزه منك هنا لا هنسافر سوا وعلي مكان احلامك كالفورينا وساعتها هحسر حبيبك عليكي وهخليه يموت بحسرته لما ابعتله فيديو وانا بتمتع بيكي وبجمالك دا وبدا يبص لعهد نظرات شهواتيه حقيره 

عمر... عرف ان هدير هتبلغ عنه ادم لو سافر لكندا راح بعتلها حد قتلها وانتهت قصه هدير لهنا 
عمر.... الو الطياره جاهزه تمام ابعتلي العربيه علي العنوان دا ****
ثواني وكان عمر في المطار ومعاه عهد علي كرسي متحرك وعمل جوازين سفر مضروبين وعقد جواز ودكتور مزيف قال ان عهد في غيبوبه ولازم زوجها يسفرها برا وسافروا فعلا كاليفورنيا 
........ .........  ......... ..........
عند ادم كان هيتجنن وهو عامل يتصل بعهد وفونها مغلق 
وفضل رايح جاي في البيت وياسمين صحيت علي زعيق ادم وعصبيته 

ياسمين... في اي ي ماما مال ادم بيزعق لي وفين عهد 

هاجر.. بدموع عهد البواب بيقول خرجت من الضهر ولحد دلوقت مرجعتش وادم بيرن عليها فونها مغلق 

ياسمين... يارب سترك انا هطلع اجيب فوني وارن علي لارا يمكن تكون معاها 

ياسمين طلعت وفتحت فوها لانها كان مغلق ولسه هترن علي لارا لقين الرساله المبعوته من عهد 
ياسمين قراتها وطلعت تجري علي ادم 

ياسمين... وهي بتنهج ادم ادم عهد بعتت رساله علي فوني 

ادم... طلع جري واخد الفون من ياسمين وقرا الرساله 
وكان مضمونها الرساله اللي جت لعهد عن خطف ادم وكلام من عهد 
(ياسمين لو فتحتي الرساله دي وانا لسه مرجعتش وصليها لادم وخليه يدور عليا انا معرفش مين قصده يعمل معايا كدا ويقولي عن خطف ادم بس انا قلبي وجعني وكان لازم اروح اشوف ادم ورنيت عليه كان فونه مغلق وسالت عليه في الشركه قالوا جه ومشي وانا كان لازم انقذه) 
ادم... غبيه ي عهد غبيه لي كدا اللي اعرفه عنك انك مبتمشيش ورا عواطف اي حصلك 

ياسمين... بغضب ودا لانها بتحبك ي ادم فكرت بقلبها قبل عقلها 

ادم... حط راسه بين ايده وقعد يعيط علي حبيبته اللي مش عارف راحت فين مراد جه حضنه وفضل يهدي فيه وقاله انه اتصل باحمد واحمد جاي في الطريق شويه واحمد دخل 

احمد... ادم في اي مراد قلقني عهد حصلها اي 

ادم... اداله الرساله اللي عهد بعتتهر واحمد قراها واخد الشباب علي العنوان 

ادم... المكان مهجور جدا دا حتي مفيهوش سكان انا هتجنن 

احمد... اهدي ي ادم  هنلاقي اي دليل باذن الله 
ادم... اهدي ازاي وروحي بعيد عني انا حاسس اني بموت حاسس اني عاجز وهي تتخطف من قلب بيتي ومن حضني والله لو عرفت مين اللي خطفها لاقطع راسه واعلقها علي صدره عشان يبقا عبره لاي حد يقرب من حاجه تخص ادم الشرقاوي وخصوصا لو روحه 

ادم واحمد ومراد نزلوا وفضلوا يدورا لخد ما لقيوا اتنين حراس واقفين علي مدخل العماره الخلفي

Nagwa Ibrahim, [٢٩.٠٨.٢١ ١٩:٢٠]
ادم جري نحيتهم قبل الكل وسحب سلاحه ورفعه عليهم 
ادم... بعصبيعه وصوت يزلزل الجبل فين صاحب المكان دا ي ولاد الكلب وفين البت اللي خطفتوها هنا 

الرجاله بخوف احنا منعرفش حاجه ومفيش حد هنا المكان مهجور زي ما انت شايف احمد ومراد جم وبداوا يضربوا في الرجاله 
وادم سحب الزناد بتاع المسدس وحطه علي دماغ واحد فيهم اتشاهد علي نفسك ي روح امك 

الراجل لا ي باشا انا عندي عيال والله انا هقولك علي كل حاجه 

مراد طلع فونه وبدا يسجل كلام الراجل 
الحارس.. المكان دا تبع عمر باشا الدمنهوري وهو اشترها عشان الاعمال المشبوهه بتعته كل يوم كان خاطف بنت هنا وبيغتصبها وبيسيبهالنا هنا نكمل عليها بعدين نوديها لبيت دعاره تشتغل فيه 
هو جاب وحده هنا الصبح كان بيقول اسمها عهد وكان بيقول هندمك ي ادم عليها وانا باخد منها البي انا عاوزه وفي فيديو هتشوف كل حاجه بعينك وبعدين اتصل علي حد من رجالته جهزوله كل حاجه للسفر ومشي دا كل اللي اعرفه ي باشا والله 

ادم.... ي ابن الكلب والله ي عمر الكلب لاقطع راسك لو لمست شعره وحده من عهد 
ادم بعصبيه انطق سافر فين 
الرجل والله ي باشا ما اعرف كل اللي اعرفه قولتهولك 

ادم... فضل يضرب في الراجل بغل وعصبيه لحد ما مراد واحمد شده من ايده 

احمد  ...ادم هتموته في ايدك سيبه القوات علي وصول وهياخدوهم ويتربوا وانا هحاول اعرفلك عمر سافر فين بالضبط 

ادم ومراد واحمد راحوا المطار وحاولوا يعرفوا اي معلومات بنفوذها بس للاسف مكنش في حد اسمه عمر الدمنوري وعهد الشرقاوي خرجوا من مصر 

ادم... رجع البيت وكل خيبه امل وكان منهار حرفيا وبدات كل السناريوهات الوحشه تيجي في دماغه 
......... ............ ......... .........
في كاليفورنيا في شقه اشبه بشقق الاحلام كانت عهد نايمه علي سرير وبدات تفوق 

عهد... بتعب اااااااه دماغي وبدات تفتح عيونها اي دا انا فين ادم ياسمين انا فين حد يرد عليا وجت تقوم معرفتش ولقيت ايديها ورجليها مربوطين في السرير بكلبشات 

عمر..... دخل اي دا عهد هانم صحيت حمد لله علي سلامتك،ي قلبي واهلا بيكي في مملكتي 

عهد... بصدمه عمر انا فين وانت بتعمل اي هنا وفين ادم 
وبدات تصوت وتزعق بصوت عالي 

عمر.. قرب منها وجه يلمس خدها عهد بعدت وشها وتفت عليه وقالتله اوعي ايدك الحقيره دي تتمد عليا تاني واقسم بالله لو فكيتني لاقتلك ي عمر 

عمر..... انتي بتفي في وشي ي بننت الك****** وراح ماسك شعرها وضربها قلم من شدته عهد اغمي عليها 

عمر.... للخدم بالانجلش الحقيره دي متاكلش ولا تشرب لحد ما ارجع ومحدش يدخلها  
.......... .............. ...........  ....... 
ياتري عمر ناوي علي اي لعهد 
وياتري ادم هيعرف يوصل لعهد وينقذها من شر عمر 
كل دا هنعرفه في الفصل الجاي ي حلوين 

يتبع الفصل العاشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent