رواية اعشقها الفصل التاسع بقلم مريم الشهاوي
رواية اعشقها الفصل التاسع
علي :انا يا نورا
نورا بصويت:ايوه انت
كريمه بصدمه:اي الكلام الي بتقوليه دا يا نورا
حسن:حببتي انت شكلك تعبانه اهدي ونبقى نتفاهم بعدين
نورا:يا بابا لو سمحت طلعوا برا
علي:نورا فوقي لكلامك انا علي وزي مانتي بتقولي انا اخوكي عمري ما اعمل حاجه تأذيكي
نورا بزعيق:كنت فكراك كدا لحد ما بانت على حقيقتك يا علي اطلع برا طلعوا بر......(فقدت الوعي)
الممرضه جات بسرعه
الممرضه:العصبيه غلط عليها لو سمحتوا اطلعوا بره سيبوا المريضه ترتاح
كلهم طلعوا برا وعلي مذهول ازاي نورا تفكر فيه كده وليه اصلا
حسن:علي يا ابني انت اكيد معملتش كدا صح
علي:والله يا عمي مقربتلهاش انا دخلت الشقه لقتها كده صدقني
كريمه:طب ليه هيه بتقول عليك كده
علي:مش عارف مش عارف
في مكان احر داخل المستشفى
سنيه:انت لازم تفسخ الخطوبه
فريد:اس الكلام الي بتقوليه دا يا ماما
سامح:زي ما قالت امك تنفذه بالحرف
فريد:لا يا بابا انا بحب نورا ومن زمان كمان
سامح:من زمان نورا دلوقتي مش زي زمان حط عقلك ف راسك وركز يابني
سميه:سيبها يا فريد وانا الاقيلك الي احسن منها
فريد سابهم وطلع يطمن على نورا
مصطفى :يعني نورا فاكره انك الي اغتصبتها
علي:ايوا ومش عارف ل....
فريد:انت يا حيوان انا كنت شاكك فيك من الأول
ضحى :لا يا فريد يا ابني علي لا يمكن يعمل كده انا مربياه علي ايدي
فريد :ملهاش علاقه يا طنط انا عارف انك بتحب نورا ومقدرتش تستحمل انها تبقى لحد غيرك عشان كده عملت الي عملت....(قبل ما يكمل الجمله كان علي ضارب فريد بالقلم
علي:لا انت اكيد اتجننت (واخد بعضه ومشي)
فريد مسكه من تيشيرته:اتجننت عشان بقول الحقيقه ولسه كان هيضربوا مصطفى مسكوا
مصطفى:فريد اي الي بتعملوا دا احنا ف مستشفى وبعدين مفيش حاجه تثبت ان علي اغتصب نورا ف أهدى ونبقى نتفاهم الصباح رباح
سامح:يلا يا فريد نروح ونبقى نيجي بكره الصبح نطمن على نورا
فريد واهله روحوا وعلي قعد على الكرسي حط ايده علي راسه وكريمه زعلانه على ابنها وريناد خايفه على نورا لانها زي اختها اما حسن ف جالوا مكالمة تليفون
حسن:الو
المجهول:لسه فاكرني يا عمي
حسن:انت عاوز اي من بنتي يا حبوان واي علاقتك بيها ومش يمكن تكون انت الي اغتصبتها
المجهول:ومش يمكن يكون علي
حسن:لا طبعا ولو علي نفسه قالي الكلام دا انا مش هصدقوا اقولك ليه لانه ابني انا الي مربيه مع نورا بنتي فاهم
المجهول:وانت معندكش ابن ولد تاني
حسن:علي هو ابني
المدهول:طب اسمع بقا يا حسن بنتك مش هتعيش يوم حلو بعد ليلة امبارح انت سامعني(وقفل السكه)
حسن:اه يا حيوان ان ما عرفت انت مين مكنش اسمي حسن
آيه :ريناد ريناد اول ما عرفت بالخبر جيت علطول مالها نورا ف المستشفى ليه
ريناد بعياط:في حد اغتصب نورا
آيه :بصدمه انت بتقولي اي
ريناد:زي ما سمعتي كده وبيقولوا علي الي اغتصبها
آيه:علي مستحيل
دخل راجل عليهم طويل وشعره اسود عينيه سوده
****:الدكتوره نورا هنا
ضحى:اه مين حضرتك
****:انا المحقق أياد نصار جاي احقق في قضية الدكتوره نورا حسن سيف الدين
ضحى:اه هيه لسه صاحيه دلوقتي اتفضل
نورا:اتفضل
اياد:ازي حضرتك يا دكتوره اي اخبارك
نورا:هبقى كويسه بعد ما حقي يجيلي
اياد:اومال انا هنا ليه انا المحقق اياد نصار الي هتابع قضية اغتصابك
كلمة اغتصابك نزلت على نورا زي الصاعقه والدموع ابتدت تنزل من عنيها
اياد:انا بعتذر ممكن ابدأ في التحقيق اتفضلي يا مدام بره دلوقتي
نورا:انا عارفه مين اغتصبني
اياد :مين
نورا:الباشمهندس علي
اياد :لسه متعرف عليه قبل ما ادخلك طيب احكيلي الاول اي الي حصل
نورا:كنت ف حفله مع خطيبي ف شركته جيه ليا واحد كان اسمه عيسى طلب مني اطلع اشوف اخوه لانه كان مريض عندي واما طلعت قالي تعالي ورا بوابة الشركه هو هناك فروحت معاه لحد هناك ومحستش بنفسي الا وحد بيصحيني وكان لابس قناع اسود على وشه
اياد:مشكتيش ف عيسى ليه وليه شكيتي ف علي
نورا:اخر جملتين قالهوملي قبل ما افقد الوعي هما الي اكدولي مين غيره هيقولي...........وكان خطيبي قايلي انه بيحبني وانا مصدقتهوش
اياد:قضيه مينفعش نقول فيها حاجه الا بدلائل قويه جدا ومينفعش نقبض على الباشمهندس علي دا مش دليل
نورا:مش دليل ازاي
اياد بعصبيه:عاوزاني اروح اقول للنيابه ان هو الي اغتصب عشان قالك الجملتين دول دا انت حتى مشوفتيش وشه
في حد فجأه دخل على نورا و..
يتبع الفصل العاشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية اعشقها" اضغط على اسم الرواية