رواية طفله ارهقت رجولتي الجزء الثاني الفصل الثالث بقلم ملك ايمن
رواية طفله ارهقت رجولتي الجزء الثاني الفصل الثالث
ادهم: اجهزر كتب الكتاب بكره
كيان؛ ايواه بس
ليل: خلاص ياكيان عشان ماما
هيثم: طب اشطا اطلع اشوف هعمل اي بقا سلام وطلع اوضته
مصطفى الصغير: يلا مبردك ياشباب
ادهم وسليم: الله يبارك فيك
سليم: طب ليل تعالي نتكلم بره شويه واخدها وطلعو الجنينه
مصطفى الصغير: احم عن اذنكم
سليم الكبير: انا طالع انام تصبحو ع خير
الكل: وانت من اهله
مصطفى ااكبير: سعد تعالا معايا عاوزك واخده ودخل غرفه المكتب المنزلي
(الناس الي بتسال فين اخوات مصطفى كل واحد رجع اابلد وهيتذكرو مع مرور الوقت)
ادهم: احم انتي كويسه
كيان: هزت راسها باايوه
ادهم: لما اكلمك ترودي عليا
كيان: ايواه
ادهم: يلا اطلعي شوفي هتعملي اي انتي والبنات
كيان: وافقت لي
ادهم: عشان ماما
كيان: انا وانت عارفين انك لو كنت رفضت كان الموضوع خلص بس انت وافقت
ادهم: شئ يخصني يلا اطلعي وسابها وخرج
بقلمي ملك ايمن🗒️🖋️
في غرفه تمارا الكبيره
مرام: تفتكرو الي عملناه ده صح
تمارا: انا عارفه انهم هيكونو كويسين مع بعض
مريم: طب لي خرجتي مصطفى من الحسبه
تمارا: عشان بيحب واحده تانيه
مرام ومريم في صوت واحد: اي
تمارا: اي مالكم قاطع كلامهم دخول مصطفى
مصطفى: اي ياستات انا عاوز مراتي
مريم: هههه خلاص اهي خودها وخرجو هما الاتنين
قرب منها قعد ع السرير ومسك ايديها
مصطفى: انتي كويسه. صح
تمارا؛ ايواه مالك
مصطفى : لا ابدا اصل تمثيلك كويس
تمارا: اماااال دنا تمارا ع سن ورمح ياولا
مصطفى: وحشتيني😉
تمارا: اااه انا تعبانه اعااااا😭
مصطفى: بس بس نامي نامي يرخب عقلك وحضنها
مصطفى: هتنامي
تمارا: امم تصبح ع خير
مصطفى: وانتي من اهلي
بقلمي ملك ايمن🗒️🖋️
في غرفه كيان البنات كلهم عندها الا ليل
كيان: اللبس اي بقا
تمارا:انتي عندك حجات كتير حلوه اللبسيها
كيان:طب تعالي نعمل بروڤات يلا البنتين بيعملو بروڤات لبس
بقلمي ملك ايمن🗒️🖋️
عند ليل وسليم قاعد ماسك ايديها بحب
سليم:واخيرا بكره هتكوني معايا وملكي
ليل:انا مش مصدقه ممكن تقرصني هوب لقت الي مشعلقها من قفاها
ادهم:عيزاه يعمل اي ياعنيه
ليل:لداب ابيه ان انا ولله هو الي مسك ايدي ولله
سليم:اي ياعم مخلاص هتجوزها بكره
ادهم:يعني هتتجوزها بكره تمسك من قبل الكتاب امشي يابت انجري ع اوضتك طلعت ليل تجري
سليم:ده انت عيل رخم متروح تشوف مراتك ياعم
ادهم:لسه بكره تكون مراتي
سليم:اه بس ده ميمنعش شويه حب يعني متخوفهاش منك وخليك حنين معاها هه يلا انا طالع ابقا تعالا انت وسعد
طلع سليم وادهم بيكلم نفسه
قال مخوفهاش دي اكتر واحده مقدرش اخوفها مني ااااه ياكياني شقلبتيلي كياني
بقلمي ملك ايمن🗒️🖋️
طلعت ليل شافتهم بيعملو الروڤات
ليل:خياااااانه منغيري
كيان:منتي مع الاوز😉
ليل:بس ياكلب البحر انتي انا مش عارفه اللبس اي
كيان:صحيح هما مش هيعملولنا فرح
تمارا:مش عارفه
ليل:ولا انا
كيان:انا هروح اسال ماما وخرت وهي لفستان الي عليها كان فستان رقيق جدا لونه ابيض ساده كانت هتخبط بس افتكرت انها تعبانه وممكن تكون نايمه
وهي راجعه قالت تسال ادهم خبطت
ادهم:ادخل
كيان:احم لسه صاحي
ادهم:ايواه ياروحي في حاجه
كيان:يعني انا كنت هسال بس انتو هتعملو فرح ولا لا
ادهم:بكره كتب كتاب وبعد بكره الفرح الكبير
كيان:اه تمام بعد اذنك
ادهم:كيان استني
كيان:نعم
قام ادهم قرب منها وبص باعجاب لها
ادهم:اي القمر ده لابسه لي دلوقتي
كيان:اا احم يعني كنا بنعمل بروڤات انا والبنات
ادهم:اممم بس شكلك قمر
كيان:شكرا عن اذنك وصلت للباب ورجعت تاني
كيان:هو انت هتلبس اي
ادهم:لسه مش عارف
كيان:ممكن اساعدك
ادهم:ياريت فضلت كيان عند ادهم حوالي ساعه وهي بتدور ع حاجه حلوه يلبسها
ادهم:طب متطلعي بدله ياكيان
كيان:لااااا انا عاوز طقم استانلس
ادهم:اما نشوف شويه وطلعت بنطالون اوف وايت وتيشرت زيتي وساعه زيتي وكتش ابيض وقالتلو
كيان:ده جميل وانا هلبس نفس الطقم ده اشطا
ادهم:اشطا يلا بقا روحي نامي غلط تصهري كده
كيان:حاضر تصبح ع خير
ادهم:وانتي من اهلي
بقلمي ملك ايمن🗒️🖋️
الكل نام وجه صباح يوم جديد الكل بيلف ورا نفسه في غرفه ادهم دخل هيثم ومصطفى وسليم الشباب
هيثم:ولا ولا ولا هومي بقا انهارده فرحك قووووووم
ادهم:عليا النعمه لو قمتلك ماهخليك تعرف تتجوز اسرح يلا منك ليه
مصطفى:ياض انا لسه شايف كيان خارجه بس كانت اي قمر ماشاءالله
اتنفض من ع اسرير
ادهم:راحت فين
سليم:ههههههه انت ماسدقت قوم ياعم يلا اجهز وخرجو وهو قام اخد شاور ولبس الطقم ونزل
بقلمي ملك ايمن🗒️🖋️
في غرفه البناات
مريم:اي ده كلكم نمتو مع بعض قومي ياكيان ياتمارا.ياليل يابنان يلا
كيان:شويه بس شويه
مريم:لا يلا قومو بقا
تمار:بس عاوزه انام
مريم:مبتجوش غير بلعين الحمرا طيب وقافت وقالت بصوت شبه الصريخ
مريم:ياتربيه وسسسسسخه منك ليهاااا دقيقه لو مجهزتوش هتضربو قامو كلهم كل واحده راحت اوضتها وكيان قامت تجهز
بقلمي ملك ايمن🗒️🖋️
تمارا الكبيره:يلا يابنات الماذون وصل
نزلو البنات والشباب كانو تحت كل واحد سرح في جمال زوجته وهيثم كان هيتجنن
لبس تمارا دريس ابيض طويل و في ورد اسود وحجاب اسود
لبس ليل:كانت لابسه فستان وردي ساده بعد الركبه بشويه
لبس كيان:كانت لابسه بنطالون ابيض وتيشرت تلتين زيتي وساعه بيضه وكتش ابيض وشعرها كحكه مبعثره كانت جميله
اتكتب كتابهم واتقالت الجمله الشهيره
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
كل واحد اخد عروسته وخرجو مع بعض
يتبع الفصل التالي: اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: " طفله ارهقت رجولتي" اضغط على أسم الرواية