Ads by Google X

رواية أمل عشق الزين الفصل العاشر 10 بقلم أمل السيد

الصفحة الرئيسية

   رواية أمل عشق الزين  الفصل العاشربقلم أمل السيد


رواية أمل عشق الزين  الفصل العاشر

في شقه مراد السيوفي 😍 في اوضه مراد وفرح
مراد : اوف مين اللي جاي دلوقتي فرح قومي افتحي الباب 
فرح:اممم 
مراد: باقول لك قومي افتحي الباب 
فرح: لا قوم انت افتحه 
مراد: والله ما انا فاتح 
فرح: ان شاء الله عنك ما فتحت 
مراد: لم لسانك يا فرح و قومي افتحي الباب 
فرح: لا روح انت 
مراد: كده يا فرح 
فرح: ايوه كده 👅
مراد : ماشي يا فرح بتطلعي لي لسانك يا فرح ما عدتش جايب لك بيتزا وليه تطفح البيتزا اللي انت قلتيها يا طفس يا ام بطن 👹
فرح: يا نهار ابيض انت بتعايرني على الاكل اللي انت بتاكله لي تصدق انك اناني ما عندكش دم 😿😾
مراد: ده يبنتي بتعيطي ليه عرفتي منين ان انا ما عنديش دم 
فرح: اوع تكون ملبوس و وتتحول صرصار 🤔
مراد: 😮 انتي هبله ما لقيتش غير الصرصار واتحول عليه
فرح: علشان نفسي اضرب الصرصار فانت ما تتحول صرصار هجيب الشبشب وقعد اضرب فيه 
مراد: اه ياحقوده بقى عايزه تضربيني 
( اتخانق وبعدين انتو نسيته اللي واقفين على الباب الله يخرب بيتكم 😍😍👍)
فرح: انا مش حقوده 😞
مراد: خلاص هاقوم انا افتح الباب وامري لله في احد بيجي على الصبح كده ده الواحد ما بيصدق ياخد اجازه 🏃🚪
مراد راح يفتح الباب مش واخد باله من لبسه بيفتح لك عمر وزين واقفين على الباب 
عمر: هههههههه 
مراد: بتضحك على ايه يا سخيف 
زين بابتسامه: احم انت مش واخد بالك انت لابس ايه 
مراد بصدمه: بيبص على نفسه يا نهار ابيض وقفل الباب في وشهم ودخل الاوضه تاني
عمر: شفت قليل الذوق قفل الباب في وشي 
زين: 🤨 اقفل في وشك لوحدك 
عمر: مش قصدي انسان ما عندهوش دم 
عندي فرح ومراد
مراد: مش قلت لك قومي افتحي الباب يا فرح ما سمعتش الكلام اخوك قاعد يضحك علي 
فرح: بجد
مراد: انتي فرحانه فيها يا فرح
فرح: مش قصدي هو زين هنا
مراد بغاز: يعني انتي مش همك غير اخوك الاثنين بره
فرح: بجد عمر و زين هنا انا رايحه اشوفهم 
مراد بارود : قفلت في وشهم الباب 
فرح: يا نهارك اسود تقفل في وشي اخويا الباب 
مراد: مش قصدي بس انتي شايفه انا لابس ايه
فرح بتضحك عاليه: بصراحه لهم حق يضحكوا
مراد بمكر: بجد 
فرح: انت هتعمل ايه انا رايحه افتح لهم وانت البس لك حاجه منظرك شكله مضحك 
مراد: هتروحي مني فين يا فرح 
في فيلا محسن الجارحي
محسن قاعد في البيت مش عارف يعمل ايه مش عارف مين اللي خطف ابنه وقاعد يفكر
محسن: بتفكير 
يا ترى رحت فين يا وليد وايه اللي حصل لك
مش هاسيبك يا زين لو عرفت انت اللي وراء خطفه صدقني مش هاسيبك المره دي لو الثمن حياتي مش هاسيبك لو كنت نسيت اللي حصل زمان انا مش هنسى و هاوريك محسن الجارحي هيعمل ايه 
محسن طلع تليفونه واتصل بشخص 
محسن : مش انت عايز تنتقم من زين 
شخص: اكيد طبعا عاوزه انتقم منه 
محسن: وانا هاقول لك طنطقم منه ازاي
شخص: اممم وده ازاي بقى 
محسن: انا هاقول لك هتعمل  ايه************************************
شخص: وايه اللي ضمني اللي انت بتقوله ده صحيح 
محسن: انا معي الدليل 
شخص: انا مش هاعمل حاجه غير ما اشوف الدليل
محسن: وانا جاهز اوريك الدليل 
شخص: انا هاقول لك على العنوان تيجي عليه (....)
محسن: ماشي انا هاجي اوريك الدليل 
في شقه مراد السيوفي 
فرح: انا اسفه والله على المراد عمله 
زين: ولا يهمه 
فرح: تفضلوا 
عمر: وحشتيني يا اوزعه 
فرح : طالما فيها اوزعه ايه لازمتها وحشتيني 
زين: لازم يحط الحلو مع الحادق بيدي طعم مختلف
فرح: والنتيجه ان هو بيودي الى الحمام 
زين: ههه ولا كبرتي وعرفتي تتكلمي 
فرح: هو انا باتكلم من زمان بس انت اللي مش واخد بالك 
زين: يا كسوفي غلبتيني 
فرح: هههه طول عمري 
زين: اخبارك ايه مع مراد 
فرح بكسوف: كويسه 
زين بضحكه: يا بنت مش قصدي انا واثق في قدرات مراد مش خايف قصدي يعني بيضربك بيزعلك 
فرح ابتسامه: لاء هو كويس ما طلعش الشخص اللي انا كنت رسمها في خيالي طلع شخص ثاني خالص طيب وحنين ورومانسي ويخاف علي واوقات بيتحول 
زين: بيتحول ازاي يعني 
فرح: بيبقى عصبي زين عايز اطلب منك طلب 
زين: اطلبي يا ستي انا تحت امرك 
فرح: كلم مراد اني انا اروح الكليه 
زين: ده موضوع بينك وبين يا فرحه ما اقدرش ادخل فيه وهو حر 
فرح بدموع: والنبي يا زين كلمه هو مش راضي كلمته كذا مره ما اعرفش هو رفض ليه نزلني الكليه 
زين: حاضر هاكلمه بس بلاش الدموع دي 
فرح: يا حبيبي يا زين 
زين: طب هاتي حضن بقى بس مش زي بتاع مراد 
فرح: هههههه
في اوضه مراد 
عمر: يا كسوفي منظرك كان حلو اوي
مراد: انت ايه اللي دخلك اوضه يا حيوان من غير ما تستاذن
عمر: اوضه اختي 
مراد: لا والله والبنت بتاع مين 
عمر: بتاع اختي 
مراد: طب لو طلقت اختك هيبقى بتاع اختك 
عمر: لا طبعا البتاع حضرتك 
زين: دخل فجاه انت جاي تطلق اختك ولا الجاي تشوفها
عمر: جايه اهدي النفوس
مراد: ما هو واضح 
زين: اطلع بره يا عمر عايز اتكلم مع مراد شويه
عمر: انا كده كده طالع اهم حاجه الثلاجه فيها اكل 🔥
مراد: يا نهار ابيض وانا اقول البنت طالعه طفسه لمين اتاريها اطلع لحضرتك ايوه الثلاجه فيها اكل ياما 
عمر: على فكره انا مش طفس انا جايه افتح نفسك وبس
زين: لا والنبي امال الفطار اللي انت فطرته ده ايه
عمر: ما كنتش جعان بس دلوقتي جعان 
زين: ماشي يا اخويا اطلع بره بقى
مراد: لا انتم الاثنين تطلعوا بره عايز البس هدومي
زين: ما تلبس انا حايشك سك الباب وتعال اقعد بالاندرويل بتاعك ده حد يلبس احمر لهم حق يضحكوا عليك 
مراد: لمى لسانك يا زين 
زين: انا قلت حاجه غلط مش انت اللي فاتح الباب كده ابق خد بالك بعد كده وانت بتفتح الباب 
مراد: المهم عايزني في ايه 
زين: فين وليد
مراد: وليد مين 
زين: مراد ما تستعبطش انت عارف انا باتكلم على ايه
مراد: لا ما اعرفش انت بتتكلم عليه وليد مين 
زين: ماشي هاخدك على قد عقلك وليد بن عمي اللي كان بيضحك على فرح وانا جوزتك فرح عشان هو بيضحك عليها في ما تستعبطش بقى قولي هو فين 
مراد: وانا ما شفتوش
زين: اوع تكون فاكرني اهبل ولا ما اعرفش حاجه لا انا عارف كل حاجه عارف انك خطفت علشان حاول يتقرب من فرح وانت بطلت تنزلها الكليه علشان كده صح ولا انا غلطان
مراد بنفعال : ايوه انا اللي خطفته لازم اعرفه ازاي يقرب من فرح.. فرح ملكي انا واللي يقرب منها هقتله 
زين: انت شكلك اتجننت 
مراد: هو انا اتجننت علشان بحمي مراتي
زين: لا انا اللي جننت علشان جوزتك فرح ما كنتش عارف ان انت ممكن توصل لكده كنت فقط عاقل 
مراد: انا باحب فرح حب ما حدش يتخيله واللي يفكر يقرب منها ما اعرفش انا ممكن اعمل ايه فرح دي حياتي شوف بقى اللي ياخد منك حياتك هيعيش ازاي 
زين: انا اسف ما كانش قصدي
مراد: قصدك ولا مش قصدك عن اذنك 
زين: استني مراد استنى بس 
في الريسبشن قاعد عمر وفرح 
فرح: هو مراد ما له ليه نزل زعلان بسببي انا 
زين: لا يا فرح انتي ما لكيش ذنب 
فرح: لا انا غلطانه انا اللي قلت لك كلمه 
زين: ما فيش حاجه مشكله بيني وبينه وها صالحه ما حصلش حاجه انتي ما لكيش ذنب ما تخافيش 
فرح: بجد يا زين 
زين: ايوه بجد فرح انتي بتحبي مراد 
فرح:ها بتسال ليه
زين: جاوبيني يا فرح بتحبيه ولا لا 
فرح: انا هاقول لك حاجه وده هيكون ردي علي جوابك
زين: وايه الحاجه دي
فرح: كنت عايزه اقول لك يا زين انت اخترت لي صح 
زين: يعني معنى كده انك بتحبي مراد وما بتحبيش وليد
فرح: بص انا هاقول لك حاجه مراد حاجه هو وليد حاجه
زين: وايه هي الحاجه دي
فرح: وليد كان عاوز يوصل لحاجه معينه اما مراد ف بيحاول يخليني احبه وطول الوقت عايزني سعيده وبيحاول يداري عصبيته عني ويضحكني ويجيب لي الاكل اللي انا بحبه ده الفرق ما بين وليد وما بين مراد اذا كان ده اسم حب انا فعلا باحب مراد هو خلاني احبه في مده قصيره انا فعلا باحب مراد بجنون لما بيبعد عني بحس ان في حاجه نقصاني 
زين: ماشي يا فرح انا عايزك تقولي الكلام ده لمراد 
فرح: لا مش هاقدر 
زين: ليه مش هتقدري 
فرح: هاتكسف كل الكلام ده 
عمر: ههه فرح بتتكسف تعرفي يا فرح انا شفت ايه النهارده تعالى ما احكي لك هتنبسطي قوي 
فرح: احكي لي يا اخويا شفت ايه 
فلاش يااااااك
عمر حاسب يا زين 
زين: في ايه زين بس قدامه وشد الفرامل 
عمر: آه راسي حرام عليك زين اتخبط في الطبلون 
زين: هانزل اشوف فلكون جرالها حاجه 
عمر: لا انزل انت لو جرى لها حاجه بلغني عشان اطلع اجري 
زين: طول عمرك جبان زنزل وانصدم من اللي شافه انتي 
امل: انت
زين : ايوه انا ازيك 
امل: كويسه الحمد لله
زين: انا اسف  علي الخبطه 
امل: ولا يهمك خد بالك بعد كده
زين: اكيد طبعا راح اخد بالي بعد كده 
عمر: ايه العشق الممنوع ده اجيب لكم شجرتين ليمون
زين: ما تحترم نفسك يا عمر تقول لها ازيك 
عمر رفع حجبه: نعم اها ازيك يا انسه كان اسمك ايه
امل: اسمي امل 
عمر: تشرفت بمعرفتك وانا عمر 
امل: تشرفت بحضرتك 
عمر: تعرفي ان عينيك حلوه 
امل: شكرا انت عنيك احلى 
عمر: افهم ان انا كده بتعاكس 
امل: افهم اللي انت تفهم 
عمر: على فكره اللبس ده عليكي حلوه قوي 
زين: ما نجيب الماذون احسن 
امل تكسفت ومشت 
يااااااك
عمر: هههههههع كان منظرك يموت من الضحك
فرح: هههههه كان موقف حلو قوي هي حلوه 
عمر: اه حلوه استني لما احكي لك عليها 
زين: ما تلم نفسك يا عم النحنوح 
فرح: خلاص احكي لي عليها انت 
زين: بعدين احكي لك كل حاجه اما اروح اشوف مراد راح فين اكيد زعلان مني اما اروح اصالحه 
زي لسه راح يفتح الباب الفون بتاع و رن فرد عليه وانصدم من اللي بيتكلم 
يا ترى مين اللي كان بيتكلم 


يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent