Ads by Google X

رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل العاشر 10 بقلم رحمة كريم

الصفحة الرئيسية

     رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل العاشر بقلم رحمة كريم


رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل العاشر 

الشخص :استاذ طارق عمل حادثه وهو في المستشفى دلوقتي 
سمرا بصويت وبكاء :لا انت كداب عايزه اكلم طارق حالا انتم بتهزرا صح
لمياء :في ايه مالك
لمياء أخذت منها التليفون
لمياء :في ايه ماله طارق
الشخص :استاذ طارق في المستشفى عمل حادثه 
لمياء :لا مستحيل طب مستشفى اي
الشخص :**********
لمياء وهي بتحاول تطمن سمرا :اهدي احنا لازم نروح المستشفى نطَمن عليه 
سمرا ببكاء هستيري :لا اكيد مش هو هو وعدني انه مش هيسبني
ليماء :يلا نروح المستشفى بسرعه 
************
عشق :انا اسفه جدا يا مدام على ألي حصل في الغداء
هاله :ولا يهمك يا بنتي انا عارفه انك متقصديش 
عشق :ممكن اسأل حضرتك سؤال 
هاله :اتفضلي طبعا 
عشق :هو حضرتك بتتعاملي معايا كده ليه انا بحسك كأنك امي
هاله :لاني كنت زيك بظبط من زمان 
عشق :ازاي مش فاهمه 
هاله :انا امي توفت بعد ماتخرجت ساعتها ابويا اتجوز على طول قبل الأربعين كمان وبعديها مراته كانت بتعاملني زي الخدامه بظبط وقرروا انهم يجوزوني لواحد كبير في السن ساعتها هربت من البيت وروحت شقه امي كانت كتبها بأسمي ومحدش كان يعرف عنها حاجه واشتغلت في شركه البحرواي عند عزيز وعبد الرحمن أبو يونس وبعدين عزيز حبني واتجوزنا 
عشان كده بشوف فيكي نفسي وانا صغيره بحسك بنتي 
عشق :ربنا يعلم انا بحب حضرتك قد ايه كنت أتمنى أن مرات ابويا تبقى معايا زيك بس لاسف 
هاله :وهي عامله معاكي ايه دلوقتي 
عشق :شغاله عندها زي الخدامه غير الضرب والاهانه حتى هي عايزه 
هاله :عايزه ايه 
عشق :عايزاني اتجوز هاني اخوها 
هاله :وفيها ايه 
عشق :عشان هو بيشرب مخدرات ومش بيشتغل وحرامي وفضلت تضرب فيا عشان اوافق 
هاله :وعملتي ايه 
عشق :قولتها بعد ما اخلص امتحانات تبقى تكلم معايا تاني في الموضوع ده 
هاله :وهتخلصي امتى 
عشق :بعد خمس ايام وساعتها هتفتح معايا الموضوع ده تاني ومش عارفه اعمل حاجه 
هاله :متخافيش انا هلاقي حل لموضوعك 
عشق :انا مش عارفه اقولك ايه بجد 
هاله :متقوليش حاجه انا زي امك 
***********
وصلت سمرا ولمياء المستشفى 
سمرا بعياط :هو اخباره اي 
الدكتور :الحاله حرجه جدا 
سمرا ولمياء كانوا واقفين خلف زجاج الاوضه وفجاءه جهاز نبضات القلب بدأ يصفر 
دخلوا الدكاتره يعملوا لي صعقات كهربائيه 
سمرا انصدمت لما شافت حب عمرها بيضع
سمرا بانهيار :باتسبنيش ارجوك 
الجهاز وقف خالص وصفر 
الدكتور غطى وجهه 
سمرا دخلته الاوضه 
سمرا بانهيار وهي بتلمسه :لا مستحيل تسبني انت وعدتني انك هتفضل معايا لاخر يوم في عمري سبتني ليه انا ماليش غيرك 
الدكتور غطى وشه و
سمرا بعياط هستيري :لا متغطيش وشه ارجوك هو عايش لا يارب خدني انا وسيبه انا ملحقتش اشبع منه لسه لا 
لمياء بعياط وهي بتحاول تهديها :اهدي هو في مكان احسن 
سمرا بعياط :انا عايزه اروحله انا مش هعرف اعيش من غيرك انا هموت من غيره قولوا ميسبنيش احنا روحنا واحده 
سمرا قعدت على الأرض وبصوت عالي :طارق متسبيش عشان خاطري انا ماليش غيرك انا مش هزعلك تاني والله هعملك إلى انت عايزه بس ترجعلي تاني قولتي مش هتسبني وكدبت عليا ترجعلي انا محتاجه حضنك انت اماني ارجع انا عارفه انه بيهزر صح لمياء قوليه اني مش زعلانه منه بس يرجع 
ليماء خدتها في حضنها :هو خلاص مشي هو في مكان احسن 
في اللحظه دي سمرا اغمي عليها 
"فراقك صعب وعدتني انك مش هتسبني ودلوقتي مشيت وسبتني كنت عايزه اشوفك بالبدله في فرحنا دلوقتي شيفاك بالكفن الأبيض روحي هتفضل معاك مش هنساك" 
************
رحمه وصلت عند منزل خالتها 
خالتها (كندا) :ازيك يا رحمه وحشتيني ااوي
رحمه :الحمد لله 
خالتها (كندا) :هي أمك أخبارها ايه 
رحمه بعياط :انا ضيعت خلاص يا خالتو 
خالتها خدتها في حضنها :مالك يا بنتي 
رحمه بعياط :انا قتلت وهروح في ستين داهيه 
خالتها :قتلتي مين ولي 
رحمه حكت لها علي شريف والي كان عايز يعمله 
خالتها :ده يستاهل اكتر من كده انتي كنتي المفروض قطعتي حتت ورمتي للكلاب 
رحمه :انا كده خلاص روحت في داهيه وهيقبضوا عليا 
خالتها :لا يا بنتي ده كان دفاع عن النفس، بس انتي اتأكدتي انه مات ولا 
رحمه :انا معرفش انا اول ماضربته ووقع سبته وروحت على المطار 
خالتها :متقلقيش انا هتصل بأمك دلوقتي اسألها عنه متقلقيش 
رحمه :ربنا يستر 
خالتها اتصلت با ام رحمه 
رحمه :ماما قالت لك ايه 
خالتها :بتقولي أنه مات 
رحمه :خلاص انا كده روحت في داهيه 
خالتها :متخافيش يا بنتي محدش هيعرف انك هنا، انتي في امان هنا هتعيشي معايا ومعايا لؤي 
رحمه :بس انا مش عايزه اتعبكم 
لؤي :تتعبي مين بس احنا اهلك بس انتي حولتي ورق جامعتك ولا لسه 
رحمه :انا خلصت كل الأوراق هناك 
لؤي :خلاص هبقي اوصلك كل يوم جامعتك 
رحمه :مش عايزه اتعبك 
لؤي :مافيش تعب ابدا 
*************
نيروز :يلا يا ماما عشان  هنتاخر 
ليام :انتم ريحين فين 
نيروز :وانت مالك رايحين ناكل آيس كريم عندك مانع 
ليام :ايه خفه الدم دي قولي رايحه فين بقى 
ام نيروز :رايحين المستشفى 
ليام :بس لي
ام نيروز :لاني عندي سرطان 
ليام:اي ازاي 
ام نيروز :كنت تعبانه وعملت تحاليل وطلع عندي سرطان بس نسبه العلاج كبيره 
ليام :انا هدفع جميع مصاريف علاجك 
نيروز :واحنا مش فقراء عشان تساعدنا ولا طلبنا مساعدتك 
ليام اضايق وسابها ودخل الاوضه 
ام نيروز :لي كده من ساعه ما جه وانتي بضيقي لي عملك ايه 
نيروز :انا بعترف اني المره دي غلط 
ام نيروز :ادخلي اتعزري لي حالا 
نيروز :لما نرجع من المستشفى 
ام نيروز :لا هتدخلي تعتزري حالا وهو هيجي معانا 
نيروز :حاضر
نيروز دخلت اوضه ليام 
دق دق دق 
ليام :ادخل 
نيروز دخلت الاوضه شافته اخذ هدومه وبيحطها في شنطه 
نيروز :انت بتلم هدومك لي 
ليام :اصل انا مش هقعد هنا طول ما انتي مش عايزاني في البيت 
نيروز :انا ماقولتش كده 
ليام :كل تصرفاتك معايا بتقول كده 
نيروز :انا اسفه بس من فضلك ما تمشيش 
ليام :معلشي سبيني على راحتي 
نيروز :امي عايزاك جمبها من فضلك 
ليام :خلاص هقعد هنا بس عشان خالتي 
نيروز وهي بتحاول متعيطش :ماشي 
ليام :انتي بتعيطي 
نيروز :انا لا بس كنت بقطع بصل بس 
ليام :من ساعه ما جيت عايز اشوفك بتتكلمي جد كله هزار كده 
نيروز :عشان اصلا بحب الهزار والضحك وانت اضايقك عشان بهزر معاك 
ليام وهو بيحط ايده على كتفها :خلاص ابقى هزري معايا براحتك 
نيروز :ايدك لتوحشك يا يسطي 
ليام بضحك :عايزه اعرف انتي هربانه من أي كوكب 
نيروز بضحك :كوكب الضحك 
ليام بضحك :اطلعي كفايه عليا ضحك لحد كده 
نيروز :مش قبل ما تيجي معانا المستشفى 
ليام :حاضر جاي وراكي 
*****************
في بيت عشق 
هند :اتاخرتي لي 
عشق :معلش اصل المدام كانت عايزاني في شغل مهم انهارده 
هند :خلاص بعد خمس ايام تخلصي امتحانات ونحدد موعد جوازك انتي وهاني واخلص منك بقى لابد 
عشق :بعد النتيجة 
هند :لا بعد الامتحانات احنا صبرنا عليكي كتير مافيش وقت خلاص 
عشق :للدرجه دي بتكرهيني لي 
هند :انتي وامك بكرهكم انا بكرهك لأنك شبها وامك عشان ضرتي انا بكرهك لدرجه ماتتوصفش
عشق قلبها وجعها اوي من كلامها 
عشق :انا ولا امي عملنالك حاجه انتي الى اذتينا 
هند :بكرهكم من غير سبب (لكن السبب الحقيقي ان عشق وامها أجمل منها بكتير وهي بتغير منهم) ادخلي نامي احسن وبلاش تفتحي في مواضيع قديمه 
عشق دخلت اوضتها ومش عارفه ازاي في ناس بجحود ده وقلبها مالي حقد للدرجه دي 
عشق صلت وطلبت من ربنا انه يجبر بخاطرها ويبعد عنها الشر ويدلها على الطريق الصحيح طريق الأمان 
*************
هاله كانت نايمه وصحيت من النوم مفزوعه وبتصوت 
يونس ورضوي دخلوا الاوضه عند هاله 
يونس :في ايه مالك انتي كويسه 
هاله :حلمت باكابوس 
يونس :اديها كأس مياه 
رضوى اديتها كوبايه المياه 
رضوى :بقيتي احسن دلوقتي 
هاله :ايوه معشلي ممكن تخرجو عايزه أنام 
يونس :حاضر يلا يا رضوى 
************
ثاني يوم 
هاله :عايزاك في موضوع يا يونس 
يونس :خير في ايه 
هاله :انت...

يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent