رواية أحببت هذه العنيدة الفصل العاشر بقلم بسمة صلاح
رواية أحببت هذه العنيدة الفصل العاشر
يمنى:عمو سعيد
يامن:انتي تعرفيه
سعيد:اصل انا عمها
يامن:انت عايز اي
سعيد:هقولك هي مش موافقه لي
يامن:ملكش دعوه انت انا عايز اعرف منها هي
سعيد:ازاي بس هي كده كده مش هتقولك بس حبيت اعرفك أن هي وابوك مطبخينها سوا
يمنى بصراخ:انت عايز مننا اي تاني
سعيد بزعيق:عايز اخد حق ابني اللي في السجن اللي انت وهي السبب في
يامن:انت ابو حازم وازاي يعني مطبخينها انت بتخرف بتقول اي
سعيد:مش بخرف ابوك كان عايز يغيرك بدل ماتبقى شاب طايش وجاب يمنى والف عليك الكلام ده وطبعا قعدت تلف وتدور حواليك وفعلا اتغيرت يعني الحلوه كانت بتمثل قدامك علشان تحبها ومش بعيد كانت عايزه تكسر قلبك وعلشان كده رفضتك
يامن كان مصدوم مش عارف يرد
يمنى:كفايه بقا كفايه يامن صدقني باباك كان عايز يحسسك بالمسؤوليه واختارني انا بس والله العظيم ولا عايزه اكسر قلبك ولا الكلام ده والله
سعيد:بردوا بتمثل بس خلاص مش هيصدقك أظن أنك شايف رجالتي محاوطه المكان سيبها وامشي وسيبهالي اكيد بعد ماتعرف كل ده هتكرهها (بص على واحد من رجالته)هاتها
راح يجيبها ويامن كان بيبص عليها وعينه مدمعه ومصدوم
يمنى بدموع:يامن يامن متسيبنيش ارجوك (مسكها وعمال يشدها) يااامن اوعى سيبني ياحيواااان
يامن:....
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
جلال:في اي
الحارس:المخزن بتاع حضرتك اتحرق
جلال:اي تعالى ورايا بسرعه
على :استنى هاجي معاك
جلال وعلى راحوا المخزن وشافوه لقوه زي ماهو محصلش حاجه
على:ازاي مفيش حاجه حصلت طب هو قال لي
جلال:اكيد سعيد هو اللي عمل كده بس عمل كده ليي
على:زهره ونجلاء في البيت لوحدهم تعالى نلحقهم بسرعه
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
يامن:سيبها
سعيد:تؤ معلش الاوبشن ده مش عندنا
في ثانيه كانت رجاله يامن محاوطه المكان لأن جلال حس بإن في حاجه غلط فبعت رجالته يرقبوهم
يامن راح وضرب اللي ماسك يمنى وخدها دخلها عربيته
يمنى بدموع:يامن
يامن:مش عايز كلام خليكي هنا
يامن راح وقعد يضرب في سعيد ورجالته كانت بتضرب رجاله سعيد بكل احترافيه لحد مخلصوا عليهم والبوليس جه وقبض عليهم
يمنى:يااامن الحقني
كان سعيد ماسك يمنى وحاطط مسدس على رأسها
يامن:سيبها واياك تقربلها
سعيد:مش هسيبها فاااهم خليهم يمشي يلاااااا
يمنى كانت عماله تحاول تهرب منه مش عارفه ضربت سعيد في بطنه بكوعها رجع لورا بتألم يمنى جريت على يامن واستخبت ورا ضهره سعيد مسك مسدسه وجاي يضربه على يامن بس ملحقش لان الظابط ضرب عليه نار وبكده تكون نهايه سعيد
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
ميرا:ق قصدك اي يا احمد
احمد:قصدي اني هموتك ياحلوه مسكها وكتم بقها وضربها بالسكينه في بطنها وهرب وسابها سايحه في دمها
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
على وجلال وصلوا شافوا زهره ونجلاء قاعدين قلقانين
على:انتو كويسين
زهره:ايوه كويس..
مكملتش الجمله ولقت يامن ويمنى داخلين ويامن عينه حمرا ويمنى عماله تعيط
نجلاء:مالكوا انتو كويسين اي اللي حصلكوا
يامن مردش وطلع على فوق
يمنى:يام..يامن عر..عرف كل حاجه
جلال:اهدي ياحبيبتي روحي ارتاحي وانا هتصرف بس هو اي اللي حصل بالظبط
يمنى حكتله على كل حاجه وهما هدوها يمنى راحت الاوضه ونامت من التعب
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
احمد:الو ازيك يايامن
يامن:كويس انت عامل اي
احمد:انا كويس ياصاحبي بقولك ماتيجي نخرج النهارده
يامن:بس
احمد:مفيش بس تعالى يلا هستناك
يامن راح وقعد معاه شويه
احمد طلع سكينه من جيبه ويامن شافها واتخض
احمد:وحشني ياراجل
يامن:اي ده يا احمد انت هتقتلني
احمد:اه هقتلك علشان اخلص منك
يامن:لييي انا عملتلك اي
احمد:دايما احسن مني في كل حاجه كل حاجه يامن يامن وانا ماشي وراك وخلاص وكمان قتلت ميرا وقتلت حبيبتي علشان خانتني كل حاجه عندك إنما انا لاء انا بكرهك بكرهك يايامن
ميرا:جدع اعترفت بكل حاجه
احمد:اي
Flash back
ميرا:ازيك يايامن
يامن:ميرا اي اللي جابك هنا
ميرا:عارفه اني هعمل مشكله واني جيتلك في وقت متأخر بس كان لازم اقولك حاجه (وحكتله على خطه احمد) والله العظيم انا توبت سامحني
يامن:طيب انا هقولك حاجه وتعمليها و(طبعا ميرا عملت كده وكانت حاطه مخده في بطنها يعني مكنش حقيقه وكل ده كانت خططت يامن)
Back
احمد:هقتلك يايامن هقتلك
البوليس جه وقبض عليه والله البوليس تعب معانا في الروايه
ميرا:انا اسفه يايامن متزعلش مني انا مسافره بكره
يامن بإبتسامه:مش زعلان خلاص تروحي بألف سلامه
يامن رجع البيت وراح على اوضته وقعد يفكر في يمنى وهزارها معقول كل ده تمثيل نام من كتر التعب
عدت الايام ويمنى مبتخرجش من بيتها ويامن بقا يشتغل عرف أن اللي باباه عملوا صح بس لسه مش قادر يصدق أن هي ممكن تكون بتضحك عليه
يمنى:ازيك يايامن
يامن بصلها قد اي وحشته
يامن بلا مبالاة
:عايزه اي
يمنى:انا جايه اشتغل
يامن:وجايه مكتبي لي
يمنى:كنت بسلم عليك
يامن:وسلمتي اتفضلي اطلعي
يمنى:يامن اسمع..
يامن:بره
يمنى طلعت وراحت مكتب جلال
جلال:عملتي اي
يمنى بدموع:مش راضي يسامحني
جلال:انا اسف يابنتي انا السبب
يمنى:لا طبعا لولاك مكنش اتغير انا ممكن امشي النهارده
جلال:ماشي يابنتي خدي بالك من نفسك
يمنى:حاضر
يمنى كانت نازله ويامن كان نازل وراها وهي ماشيه عربيه كانت جايه بسرعه كبيره
يامن:يمنننننننننى حااااسبي
يمنى:.
يتبع الفصل الحادي عشر والأخير اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية أحببت هذه العنيدة" اضغط على اسم الرواية