Ads by Google X

رواية اصبح الأسر أسيرها الفصل العاشر 10 بقلم نسمة مالك

الصفحة الرئيسية

   رواية اصبح الأسر أسيرها الفصل العاشر  بقلم نسمة مالك


رواية اصبح الأسر أسيرها الفصل العاشر 

بشركه الاسيوطى..
تجلس على مكتبها الجديد بكل رزانه..
اكثر من اسبوع تعمل على قدم وساق..
بعدما اكتشفت ان من تدعوه بهولاكو..
ما هو الا شخص..
..صارم..
..جاد..حاسم..
بل شديد الصرامه والوسامه ايضا..
ولما لا..
انه الفارس أسر الاسيوطى يا ساده..
تخبط بعنف بقبضه يدها على سطح المكتب وتعض شفاتيها بغيظ حينما تتذكر معاملته معها..
لا يحدثها بأى شئ غير العمل فقط..
لا يدع لها اى فرصه للتقرب منه..
دائما وابدا ينهى حديثه قبل ان تتحدث هى بحرف ويأمرها بكل صرامه..
مهره:وهى تقلده..اتفضلى على مكتبك..عااااااا &**& غرورك يا اخى..
وضعت القلم بفمها واكملت بهمس لنفسها..
شايف نفسك على ايه علشان حلو شويه يعنى..
صمتت قليلا واكملت بأسف..
لا دا مش حلو بس للاسف..
دا صاروخ ارض جو ابن اللذينه..
اااااه اعمل ايه بس علشان افتح معاه اى كلام..
شردت قليلا..تفكر بأى طريقه تقترب منه بها..
فهى..قد اعجبت به بشده منذ الوهله الاولى للقائهم..
واتخذت اول خطوه للتقرب منه واقترحت ان تعمل معه رغم انها لا تحتاج هذه الوظيفه..
فهى من اكبر عائلات الصعيد..
ابتسامه اكثر من رائعه ظهرت على وجهها حين لمحته قادم نحوها بهيبته ورائحه عطره المثيره التى تسبقه ووصلت جيدا لأنفها..
لتستنشقها هى بعمق وترسم الجمود والامبالا على وجهها وتمثل انها مندمجه بالعمل..
نظر لها نظره خاطفه وتحدث بستعجال وهو يتجه نحو مكتبه..
اسر:بعمليه..صباج الخير..انسه مهره حصلينى على مكتبى..
نهى حديثه واختفى داخل مكتبه سريعا..
تاركها هى تشتعل اكثر بغضبها..
اخذت نفس عميق وهبت واقفه..
حملت بعض الاورق بيدها وهندمت ثيابها وشعرها سريعا واتجهت نحو مكتبه وهى تهمس بعدم تصديق..
مهره:بقيت عامله زى سوسو السكرتيه اللى هتموت وتتجوز مديرها عرفى هههههههه..
توقف عن الضحك ورسمت الجديه والجمود على وجهها وخبطت الباب بهدوء وانتظرت صوته الصارم..
أسر:ادخل..
بخطوات واثقه تقدمت للداخل..
جالس هو على مكتبه بعدما نزع جاكت بدلته وظل بقميصه الأسود الذى يظهر عضلات جسده بسخاء..
ابتلعت ريقها من طلته المثيره للغايه واقتربت حتى توقفت بجانبه ووضعت الاوراق على المكتب وهمست بصوت حولت جعله طبيعى لكنه خرج مهزوز بعض الشئ..
احححم محتاجين امضه سعدتك على الورق دا يا فندم..
امسك قلمه وبدأ يدون امضته بهدوء وهى تقوم بأزاله الورقه واحده تلو الأخرى..
حتى انتهى من امضه جميع الاوراق وتحدث بجموده وصرامته المعهوده..
اسر:بعد اذنك تكونى جاهزه الساعه 8 عندنا حفله تعاقد مع الشركه الالمانيه انهارده..
اتسعت عيونها بفرحه وهمت بالحديث لكنه اكمل بأمر..
تقدرى تتفضلى على مكتبك..
ضغطت على اسنانها بعنف وضربت بقدمها الارض وخطت للخارج بخطوات مسرعه..
اوقفها هو بصوته الحازم سريعا دون النظر لها..
الدخول بالملابس الرسميه يا انسه مهره..
احححم يعنى تلبسى فستان بلاش الجيب اللى بتلبسيها دى من فضلك..
عادت مره اخرى واقتربت منه بوجهها للغايه وتحدثت بغضب ولكن بصوت خافض..
مهره:ممكن مروحش خالص يا فندم لو حضرتك شايف لبسى مش مناسب..
رفع عينه اخيرا ونظر لها ببرود فأكملت هى بغيظ..
انا عاجبه نفسى ولبسى عاجبنى كده يا هولاكو..
نهت حديثها والتفت لتخرج لكنها توقف سريعا وانتفضت بشده حين تحدث هو بعلو صوته وخبط بيده على المكتب بعنف..
اسر:بغضب..استنى عندك..وقفت دون ان تلتفت له..
فهب هو واقفا واقترب منها ووقف امامها مباشرة بطوله الفارهه..
نظرها هى لم يصل سوى لصدره رغم انها ترتدى حذاء ذو كعب عالى..
ببطئ رفعت عينها حتى وصلت لعينه..
تنظر له بأعجاب واضح ظنت انها ستأثر عليه بنظرتها هذه..
لكنه كتله من البرود..
انقبض قلبها حين رأت الغضب يظهر بوضوح على ملامح وجهه..
مال عليها هو قليلا واكمل بتحذير..
اسمى أسر باشا..احنا هنا مبنلعبش..
انتى فى شغل يا انسه يعنى تلتزمى بتعليمات اللى فى عقدك احسنلك..
نظرت له بزهول وهمت بصراخ بوجهه بسيل من الشتائم..
لكنه قاطعها سريعا وابتعد من امامها وتحدث بهدوء انساها غضبها بلحظه..
هكون قدام فيلا دكتور سليم الساعه 7ونص ياريت تكونى جاهزه..
تنهدت بنفاذ صبر من تصرفات تلك الأسر والكم الهائل من الاستفزاز الذى يملكه وخرجت سريعا وهى تحدث نفسها بوعيد..
مهره:ماشى يا هولاكو اما جننتك مبقاش انا مهره..
اما هو على الجانب الاخر اكثر من مستمتع بمشاكستها..
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
..احمد&جيسى..
بحضنه..
نائمه بعمق..
يضمها هو بقوه ويده تربط على ظهرها تارا وشعرها تارا..
ويده الاخرى موضوعه على بطنها تمسد عليها بحنان بالغ..
بين حين واخر يقبل جبهتها وشعرها بعمق..
يتحسس أصابع يدها برفق ويجذب يدها لفمه يقبلها بعشق مرات متتاليه..
تحسس وجهها بكف يده ببطئ ومال قليلا يداعب ارنبه انفها وهمس بهدوء..
احمد:حبيبه احمد اصحى بقى ياروحى واحشتينى اوى..
تمسكت هى به بقوه..تتمسح بوجهها بحنايا صدره وتهمهم بمتعه..
التصقت به اكثر دافنه وجهها بعنقه وهمست بصوت ناعس مبحوح..
جيسى:مودى انا صحيت اهو بس ودينى الحمام وساعدنى اخد شاور بليز..
تنهدت بكسل واكملت..
مش قادره خالص وحاسه انى عايزه انام تانى وتانى..
عدل وضعها داخل حضنه وجلس بها مستند بظهره على السرير ووضع يد اسفل ركبتيها ويده الاخرى حول خصرها جذبها على قدميه مقبلا وجنتيها بعمق وتحدث ببتسامه هائمه وكأنه يحدث طفلته..
احمد:فيكى حاجه بتوجعك يا روحى..
وضع يده على بطنها واكمل بعبوس مصتنع..
النونه النوتى دى تعبه حبيبتى..
وضعت يدها على يده وسارت بها على بطنها ببطئ تتحسس حركه جنينهم بفرحه عارمه وهمست بصوت مرتعش..
جيسى:بنتى مش نوتى يا مودى دى جميله خالص خالص..
قبلت جانب شفتيه بعمق واكملت..زى بابها المتوحش..
ضحك احمد بقوه وشدد من احتضانها وتحدث بستغراب من بين ضحكاته..
احمد:انتى خلاص اتأكدى انها بنوته..
رفعها بين يديه قليلا ووضع رأسه على صدرها واكمل..
طيب لو طلعت ولد جميل زى مامته هتعترضى..
ضمت رأسه لها اكثر وقبلت شعره بحب وهمست برضا..
جيسى:ولد او بنت انا راضيه الحمد لله يا احمد..
كفايه عندى ان انت باباهم.. وانى حامل منك انت..
صمتت قليلا واكملت بفرحه طفوليه..
وانكل سليم قالى هنعرف نوع البيبى انهارده..
نهت حديثها وصفقت بيدها بسعاده واحتضنته مره اخرى بكل قوتها..
لكنها تذكرت صديقاتها فاغمضت عينها بعنف لتهبط دمعه حارقه على وجنتيها سريعا واكملت ببكاء..
ديدا ولمار وخالتو عاليا وانطى داليا وحشونى خالص يا احمد..
شهقت ببكاء واكملت بحب شديد..
ربنا معاهم ويحفظهم ويرجعو بسلامه يارب..
ابتعدت عنه قليلا ورفعت يدها للسماء ودعت من صميم قلبها..
يارب ترجعى يا لمار ومعاكى بيبى توأم يارب..
وتقومى يا داليدا بالف سلامه انتى والبيبى بتاعك يارب..
ضمها احمد بقوه وقبل اسفل اذنها بنهم واكمل بخوف وعشق شديد..
احمد:وتقوميلى انتى ونونتنا بالف سلامه يا حبيبه احمد..
ملست على لحيته بأصابعها وهمست ببتسامه ساحره..
جيسى:خايف عليا يا مودى..
جذبها هو داخل حضنه غالق كلتا يده عليها بأحكام وتحدث بقلب ينبض بعشقها..
احمد:انتى روحى وانفاسى ونبض قلبى يا جيسى..
ربنا يحميكى ويحفظك ليا يا عيون وقلب وروح احمد.
جيسى:حياتو انت يا متوحش..
قبلت شفاتيه قبله رقيقه وهمست بعشق..
بعشقك يا احمد..
مالت براسها على كتفه واصابعها الصغيره تعبث بصدره ببطئ مريب وهمست بتسائل..
انت هتروح الشغل تانى انهارده..
احمد:بأنفاس لاهثه من لمسه يدها..امممم هروح فى حفله تعاقد انهارده..بس هطمن عليكى الاول..
قبل وجنتيها بعمق واكمل..
هاخدك معايا بعد ما اطمن عليكى ايه رأيك..
جيسى:اوك بس نزلنى عند مامى دولت الاول علشان واحشتنى وبعدين نروح عند مامى ناريمان وبعدين نطمن على البيبى ولو قدرت هروح معاك الحفله..
احمد:بقى انتى عايزه بعد كل اللى قوليته دا تروحى معايا الحفله؟؟!!..
امممم لا ياروحى لما اطمن عليكى وعلى البيبى الاول وبعدين ابقى اشوف هينفع تروحى اللفه دى ولا لاء..
هب واقفا بها لخارج الغرفه وتحدث بستعجال..
تعالى اأكلك وتاخدى العلاج الاول وبعدين اساعدك تاخدى شاور..
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
..عمار&داليدا💜..
هى..
اصبحت رائعه الجمال اكثر من زى قبل..
اذدات وزنا وجمالا واشراقا..
استعاده عافيتها ورونقها...
رغم انها لم تظهر بطنها الصغيره بعد..
لكنها اصبحت تملك منحنيات اكثر اثاره..
تجلس امام المدفئه تشاهد احدى افلامها المفضله وتتناول طبق كبير من الفاكهه بشراهه..
بجوارها والدتها وحماتها وشقيقها الصغير..
منتبهون بشده لشاشه التلفاز..
وفجأه توقفت هى عن الطعام ووضعت الطبق من يدها سريعا وهبت واقفه متجهه نحو باب المنزل..
تنتظر دخول زوجها..
فقد استنشقت رائحته واخبارها قلبها بقدومه..
لحظات مرت وهى تقف مكانها تنظر نحو الباب حتى اخير انفتح ودخل زوجها وردد بعلو صوته كالمعتاد..
عمار:داليدا..يا قلب عمار..
اسرعت نحوه وارتمت داخل حضنه بكل قوتها..
استقبلها هو بكل ترحاب رفعها عن الارض دافن وجهه بعنقها يقبله بنهم ويردد من بين قبلاته..
امممم واحشتينى..واحشتينى يا حبيبتى..
شدت هى من احتضانه وهمست بعشق..
داليدا:انت اكتر يا قلب داليدا..
سارت بيدها على ظهره تربط عليه سريعا لتبث له الدفئ..
خطى هو بها لداخل المنزل وانزلها برفق وخلع جاكته والقى السلام على الجميع وجذبها مره اخرى من خصرها وصعد بها لغرفتهم..
مال على أذنها وهمس بعبث..
عمار:مبسوطه انتى علشان بقيت موظف مكتب بشتغل 8 ساعات وارجع اقعد معاكى طول اليوم..
ضحكت هى بسعاده شديده وحركت رأسها بالايجاب سريعا..
وببطئ..
رفعت أصابع يدها تفتح أزرار قميصه واحد تلو الأخر وتحدثت بدلع..
داليدا:يله يا عمورى علشان تاخد شاور ونتغدا..
قبلت وجنتيه بعمق واكملت..انا وابنك مستنينك..
جذبها هو داخل حضنه اكثر لاصقها به وببطئ وضع يده بجيبه اخرج منه علبه قطيفه صغيره..
رفع يده امام عينوها وفتح العلبه ليظهر منها سلسله غايه الروعه..
شهقت هى بفرحه عارمه ونظرت له نظره عشق ودموعها تلمع بعشقها..
ابتسم هو لها ابتسامه هادئه وتحدث بهمس..
عمار:هتبقى احلى لما اتنى تلبسيها..
قبل جبهتها بعمق وبكل ما يحمل من رقه لبسها لها ووقف يتأمل هيئتها بها بعيون عاشقه..
هبطت دموعها على وجنتيها ببطئ فمسحها هو سريعا وهمس بغصه..
ليه الدموع يا داليدا..
داليده:وهى تترمى بحضنه تضمه بقوه وتتحدث من بين بكائها..
داليدا:حياتى انت يا عمار..الحمد لله انك معايا ربنا يحفظك ليا يا حياتى..
عمار:حبيبه قلبى انا معاكى وجواكى وعمرى ما ابعد عنك ابدا..
انا اهم حاجه عندى يا داليدا انتى والبيبى تكونو بألف خير..
داليدا:طول ما انت معانا وانا جوه حضنك كده هنكون بخير..
جذبها داخل حضنه بقوه ويده تربط على كافه ظهرها بحنان وعشق شديد..
تبادله هى الحضن بشوقا جارف وتستنشق رائحته بواهله دافنه وجهها بعنقه تارا وبصدره تارا وتقبل لحيته واسفل شفاتيه تارا اخرى..
سريعا ما تحول حضنهم لرغبه حارقه..
ويلتقطو انفاسهم بصوت مسموع..
رفعت راسها ونظرت له بعيون تحمل قمه العشق وهمست بصوت مبحوح..
داليدا:واحشتنى..مشتقالك اوى يا عمار..
اغمض عينه بعنف ووضع جبهته على جبهتها يستنشق عبير انفاسها بهيام وتحدث بأنفاس مسروقه..
عمار:وانا هتجنن عليكى ومشتاقلك اكتر..
بس خايف عليكى يا روحى..الدكتور مانع اى اجهاد..
وقفت على أطراف أصابعها وقبلته قبل صغيره متفرقه على شفاتيه وهمست من بين قبلاتهم..
داليدا:بس انت مش هتجهدى..عمقت قبلتها واكملت..
وانا بقيت كويسه اطمن..
قبلت اسفل أذنه واكملت..
خلينى اشبع منك شويه علشان لمار وجوزها على وصول وهنسهر كلنا مع بعض زى كل يوم..
دار بعينه بجميع اركان الغرفه يتفادى النظر لبحور العسل النابع من عيونها..
يحاول التماسك قدر المستطاع امام دعوتها الصريحه له بالأقتراب..
لكن بالاخير انتصر قلبه كالعاده على عقله وجسده ايضا الذى يتتوق بشده للأقتراب منها..
نظر لها نظره تحمل فوق العشق عشقا وهمس برجاء..
عمار:داليدا حبيبتى نستنى شويه على ما ال؟؟..قطعت حديثه هى بشفاتيها..
تقبله بكل ما تحمله له من عشق وشوق..
استقبل هو قبلتها بدون رد فعل منه..
تركها تقبله كما تشاء..ابتعدت عنه تلهث بعنف..
ابتسم هو بخبث ومال بوجهه عليها ثانيه وهمس بعبث..
عمار:دورى انا..سار بأحدى اصابعه على شفاتيها واكمل..
كام مره هعلمك ان البوس مش كده؟؟..
داليدا:بعبوس طفولى..اممم امال ازاى؟؟!!..
لحظه..فقط لحظه وكان رافعها عن الأرض داخل حضنه واتجه نحو سريرهم مال بها معتليها وهمس امام شفاتيها..
عمار:بيكون كده..نهى حديثه والتهم شفاتيها بقبله سحبتهم بعنف لأعماق بحر عشقهم يغرقون به ويرتشقون منه حتى الثماله..
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
قاسم&لمار..
..بشرود..
جالسه امام المرأه تمشط شعرها ببطئ وهدوء..
شادره بعيون حزينه وقلب منكسر لاشلاء..
واه على لوعه المشتاق..
تشتاق هى حد الجنون لترى طفلها منه هو..
لأجله هو فقط..
تريد ان تصبح اما لأطفاله هو..
عشقها الوحيد..عشقها الاول والاخير..
دمعه حارقه هبطت على وجناتيها التقطها هو بشفاتيه سريعا..
انتفضت بشده من أثر لمسته ونظرت له بزهول..
فهى لم تشعر بوجوده..
متى وكيف اقترب منها هكذا وجلس امامها على ركبتيه..
يبادلها هو النظره بأخرى اكثر عشقا والما..
يترجلها يعيناه..بل يتوسل لها ان تكن رحيمه بقلبه وترأف بحاله ولو قليلا وتكف عن بكائها..
فقد اشتاق لرونق ولمعه عيونها..
أصبحت دائما عيونها باكيه..دائما شارده بحزن وألم حاد..
طالت نظرتهم كثيرا..فقط جالس على ركبتيه امامها..
بنظر لها بعشقا خالص وعيناه تحكى بالكثير والكثير..
ينتظرها ترتمى بحضنه وتبكى بنحيب كعادتها..
وهو على أتم استعداد لأنتشالها داخل حنايا صدره بكل ترحاب..
علت صوت شهقاتها وبضعف ووهن وارتمت بجسدها داخل اعماق حضنه..
التقطها هو وتراجع بها على الارض وتمدد على ظهره جعلها تعتليه..
يده تربط على ظهرها بحنان بالغ..
يقبل شعرها وجبهتها ووجناتيها ويرفع يدها على شفاتيه يقبلها بعمق مرات متتاليه..
يهمس لها بصدق شديد..
قاسم:بغصه ودموع منهمره..اقسم بالله انتى بنتى..انا مش عايز غيرك من الدنيا..
امسك وجهها بين يديه واكمل بتأكيد..انتى مالى وبنونى..
قبل شفاتيها بعمق وصوتا مسموع واكمل بفخر..
انتى ثروتى ودنيتى وبنتى وحبيبتى وناسى واهلى وتاج راسى يا ست البنات..
تمسكت هى به بكل قوتها ودفنت وجهها بصدره تقبله بعمق وعشق شديد وهمست بتوسل من بين شهقاتها..
لمار:وافق علشان خاطرى..
تشنج جسده على جسدها وتمسك هو بها جذبها داخل حضنه اكثر وهمس بغضب..
قاسم:لا يا لمار..لا والف لا..قبل عنقها بنهم واكمل بفزع..
عمرى ما اعرض حياتك للخطر..
هبطت دمعه حارقه على وجنتيه مسحها سريعا وتمسك بها بيده ولكن لم يكتفى.. فحاوطها بجسده ملتف بقدميه حول جسدها بحمايه وتحدثت بتأكيد..
انتى وبس..مش عايز حاجه من الدنيا دى غيرك انتى وبس با لمار..
رفعت وجهها تنظر له بعيون تفيض دمعا وهمست بنحيب شديد..
لمار:بالله توافق..علشان خاطرى توافق يا قاسم..
رفعت اناملها تمسح دموعه بحنان بالغ واكملت بلهفه..
وبعدين كلام دكتور سليم طلع نفس كلام الدكاتره الالمان يبقى احنت نحسن الظن بالله ونجرب..
ابتسمت من بين دموعها واكملت ببريق امل..
لعل الله يمن علينا ببيبى شبهك يا حبيب لمار..
اغمض عينه بعنف يتذكر حديث دكتور سليم والذى اكده الدكاتره الاخرون ايضا..
فلاش باااااااااااك..
يجلسون امام دكتور سليم..
يستمعون له بتمعن وتركيز..
قلبهم ينبض برعب..
سليم:بأمل..قدمنا حل واحد..
اخيرا..التقطو انفاسهم..نظرو له بلهفه شديده يحثوه على تكمله حديثه..
ابتسم هو واكمل..
هنهيئ مدام لمار لاستقبال حمل..
بمعنى هكتبلها على شويه فيتامينات هتحفظ جسمها لاستقبال حمل فى اقرب وقت وبأذن الله اول ما يحصل حمل هنتابعه كويس جدا لحد ما نحس ان خلاص الرحم مش مستعد يشيل البيبى اكتر من كده وهنولدها والبيبى يكمل فى الحضانه..
لمار:بلهفه..طيب ممكن يفضل فى بطنى اد ايه تقريبا؟؟!!
ولما يتولد ويدخل الحضانه هيبقى كويس؟؟..
سليم:بمشيئه الله وبوضع الرحم اللى قدامى يبقى ممكن ميكملش الشهر الخامس..
وربنا يمن علينا بفضله وهيبقى كويس جدا..
هبطت دموعها بغزاره وهمست بغصه..
لمار:يعنى يفضل فى الحضانه 4شهور..
مسحت دموعها واكملت بلهفه وفرحه عارمه..
انا موافقه..
قاسم:بغضب..موافقه ايه يا لمار..نظر لسليم بفزع واكمل بتوتر..
هيبقى فى خطر عليها لو ولدت قبل معادها يا دكتور خصوصا ان مراتى عندها سيوله فى الدم..
سليم:طبعا هنعالج السيوله يا قاسم..وكمان فى الحمل فى علاج الوحده بتاخده علشان يعمل سيوله فى الدم والدم يوصل للجنين..فطمن السيوله هيكون امرها سهل..
صمت قليلا واكمل باسف..لكن اللى مش مقدور عليه ان يحصل حمل وينزل لقدر الله والحاله النفسيه لمدام لمار تتأثر..
لمار:ببكاء..هو ممكن البيبى ينزل قبل المده اللى حضرتك قولتها..
حرك سليم راسه بالايجاب وتحدث بعمليه..
سليم:احنا نعتبر بنجازف..لكن دا الحل الوحيد.
قاسم:باصرار..مستحيل اجازف بيكى يا لمار..
كده ممكن يحصلها حاجه من القلق والرعب اللى هتكون فيه..
امسك يدها بقوه واكمل..لا انا مستحيل اعرضها للقلق والخوف دا كله..
انا هعرضها على اكتر من دكتور بره مصر ونشوف رأيهم هيكون ايه..
فلاش بااااااااااك..
فاق من شروده على رجائها بألحاح..
لمار:وحياتى يا قاسم خلينا نجرب..
اعتدلت من عليه وجلست فوقه وامسكت يده سريعا وضعتها على بطنها واكملت ببكاء حاد..
لو هحمل يوم منك يوم واحد بس انا راضيه وموافقه..
علشان خاطرى متحرمنيش من الاحساس دا..
تحسس بطنها برفق وشبه ابتسامه ظهرت على وجهه حين تخيل لحظه معرفته بخبر حملها..
هب معتدل بها رافعها معه داخل حضنه قدمها ملتفه حول خصره وتحدث بصوت متقطع من شده تأثره
قاسم:موافق بس بشرط..
صرخت هى بفرحه عارمه وضحكت وبكت بوقت واحد وتحدثت بلهفه..
بمار:موافقه على كل شروطك..
قبل وجناتيها قبلات متتاليه وهمس وهو يتجه بها نحو سريرهم..
قاسم:طيب تعالى الاول وبعدين اقولك شرطى..
همت هى بالاعتراض لكنه ابتلع اعتراضها داخل جوفه واكتسح شفاتيها بقبله شغوفه تحمل عشق وخوف بأن واحد..لتستسلم هى لفيض مشاعره بقلب يصرخ بعشقه حد الجنون..
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
مصطفى&ليله..
هى..
بنقابها..
اصبحت ملكه متوجه..
بل هو يعاملها كملكته وحده المتوجه..
شجعها على استكمال دراستها..
قدم لها بنفسه بمدرسه خاصه..
يصلها بنفسه ويعود يصطحبها للمنزل مره اخرى دون كلل ولا ملل..
طفلته هى المدلله..
يغرقها بعشقه واهتمامه رغم انه الى الأن لم يبوح بكلمه بحبك..
لكنه رجل أفعال لا اقوال..
تحلس هى بغرقتها تذاكر بتركيز شديد..
غافله عن من يقف خلفها يتابعها منذ مده بعيون تفيض عشقا..
يحمل بيده كوب من العصير وبعض السندوتشات صنعهم لها بنفسه..
شعرت هى بأنفاسه معها بالغرفه فوضعت يدها على قلبها تحاول تهدئه من سرعه دقاته وهمس بصوت مسموع..
ليله:بعشق..مصطفى..
تنهد هو بستمتاع بعدما استمع اسمه من بين شفاتيها..
وخطى للداخل بخطوات هادئه..اقترب منها واضعا ما بيده على مكتبها وجلس نص جلسه وملس على شعرها الذهبى بحنان وتحدث بتسائل..
مصطفى:طمنينى عليكى..عامله ايه فى مذكرتك يا ليلتى..
نظرت له بأروع ايتسامه على الأطلاق..
تتشرب من ملامحه وتحفظها عن ظهر قلب..
كالمغيبه..هبت واقفه ومالت عليه بجسدها متعلقه بعنقه وهمست بهيام وفخر..
ليله:انا مرات مصطفى..يعنى لازم ولابد اكون كويسه..
لف يده حول خصرها جذبها داخل حضنه اكثر ومال بوجهه على وجهها يقبل أرنبه أنفها بعظق وتمهل شديد وهمس بأنفاس لاهثه من ملمس جسدها على جسده..
مصطفى:انتى مرات مين؟!..
ضحكت هى بعلو صوتها وهمست بدلع واغراء..
ليله:مرات مصطفى..
التقط هو شفاتيها سريعا يقبلها بنهم وتمتع شديد..
طالت قبلتهم قليلا..واخيرا ابتعد عنها بعدما شعر بحاجتهما للهواء..
حاول دفعها برفق والابتعاد عنها وتحدث بتوتر..
مصطفى:احححم بله كلى الاول واشربى العصير وبعدين كملى مذاكره ولو عوزتى حاجه انا بره..
تمسكت هى به بكل قوتها وهمست برجاء..
ليله:متبعدش..خليك معايا يا مصطفى..
همت بتقبيله مره اخرى..اوقفها هو وتحدث بتعقل..
مصطفى:ذاكرى يا ليله..مش هينفع اللى انتى عيزاه دلوقتى..
قبل وجنتيها واكمل..لما اعملك احلى فرح قولتلك..
عبست بملامحها وتحدثت بخجل..
ليله:انا مش عايزه فرح يا مصطفى..
دفنت وجهها بصدره واكملت بصوت مبحوح..
انت فرحتى..عيزاك انت وبس يا مصطفى..
التصقت به اكثر..انت وبس..
بعد شعرها عن عنقها ومال عليه يقبله بنهم شديد وهمس من بين سيل قبلاته..
مصطفى:بتصعبيها عليا ليه يا بنت الناس..
ابتعدت عنه قليلا وتسللت يدها الصغيره لجاكت ترنجه تبعده عنه بخجل وبطئ وهمست..
ليله:انت اللى مصعبها علينا..
حرمنى منك وحارم نفسك منى وانا مراتك قدام ربنا وقدام العالم..نهت حديثها وجذبته لداخل حضنها مره اخرى..
وهو تجاوب معها بكل كيانه..
وفجأها بل زهلها بكم عشقه وشوقه لها..
ظل يغمرها بفيض مشاعره معها لتصبح هى بعد فتره ليست بقليله زوجته قولا وفعلا..
ولكن؟؟!!
حين فاق من ثوره مشاعره..
انتفض من عليها سريعا وابتعد عنها وهو ينهر نفسه بشده..
سحبت هى الغطاء عليها واقتربت منه بقلق وتحدثت بخوف..
ليله:ايه يا مصطفى مالك..
همت بوضع يدها على كتفه..
لكنه نظر لها نظره فزعتها..
جعلت قلبها ينبض برعب..
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
..مهره الأسر..
تدور حول نفسها..
تحدث نفسها بغيظ وغضب شديد..
اقتربت الساعه على ال7والنص وهى الى الأن لم تستقر على شئ ترتديه..
جزت على اسنانها بغيظ وركضت سريعا خارج غرفتها بيدها احدى فساتينها..
اقتربت من غرفه احدهم وخبطت بستعجال حتى أتاها الأذن بالدخول..فركضت مسرعه للداخل وتحدثت بستعجال شديد..
مهره:بسرعه يا ننه البس انى فستان فيهم..
حركت رأسها بيأس من جنون هذه المهره الجامحه وتحدثت بهدوء بعدما القت نظرها على ما تحمله وتحدثت بتسائل..
ناريمان:دا لمناسبه ايه؟؟!!
مهره:حفله تبع الشركه والدخول بالملابس الرسميه وهروح مع المز أسر الاسيوطى هييييييح بقى..
يله قوليلى بسرعه البس انى واحد فيهم..
ناريمان:ولا دا ولا دا..
مهره:ببكاء مصتنع..ليييييه بسسسس..وانا اللى بقول ننه صاحبتى وحبيبتى وهتفدنى..تشتتينى أكتر..
هبت ناريمان واقفه واقتربت منها وتحدثت بعبث..
ناريمان:مش انتى عايزه تكرشى على المز اسر بتاعك؟؟..
مهره:بلهفه..ااااه نفسى..عبست بملامحها واكملت..
بس ابن اللذينه تقيييييل اوى وانا شكلى ولا فى دماغه اصلا..
ناريمان:بخبث..طيب خلينا نشوف انتى فى دماغه ولا فى قلبه..
نهت حديثها واتجهت نحو غرفه ملابسها وأخرجت منه فستان سهره رائع الجمال بلونه النبيتى..
اقتربت من مهره الواقفه عيونها متسعه على أخرها من شده جمال الفستان وتحدثت بأمر..
ادخلى البسى دا بسرعه وتعاليلى اعملك ميكب عليه..
مهره:بزهول وهى تنظر للفستان وتحدثت بالصعيدى..
واه واه واه يا مرى..انى البس اكده..اتحشمى يا مرات عمى عاد..
ضحكت ناريمان بشده حتى ادمعت عيونها وتحدثت بهدوئها ورقتها المعداده..
ناريمان:يابنت افهمى انتى مش هتمشى بيه كده..هتلبسى فوقه كاب وحاولى أسر يلمح الفستان من تحت الكاب وشوفى رد فعله هيكون ايه..
اقتربت منها ووضعت يدها على كتفها واكملت..
لو اتعامل ايزى وعادى وسابك تحضرى الحفله بيه يبقى انتى مش فى دماغه ويبقى ربنا رحمك منه..
لكن لو اتحول وبان عليه الغضب ومرضيش يخليكى تخلعى كاب الفستان يبقى دا الله يرحمك من اللى هيعمله فيكى وتبقى كده فى باله وقلبه كمان يا جميله انتى ههههههههه..
مهره:وممكن اكون مش فى باله ويطلع راجل اوى زى ما ديما بيبهرنى برجولته وميوفقش يمشى جنب واحده لبسه مكشوف كده..
ناريمان:بذكاء..الوحده الذكيه..تقدر تفرق بين الراجل اللى بيغير عليها وفى قلبه حاجه من نحيتها بسهوله جدا يا مهره..
شردت مهره قليلا ومن ثم ابتسمت بخبث وهمست..
مهره:خلينا نشوف رد فعل اسر باشا لما يشوفنى بقميص النوم الشفتشى دا..
اخذت الفستان من يدها وركضت لداخل غرفه الملابس وارتدته سريعا..
لتشهق بقوه بصوت مسموع من جمال وروعه الفستان عليها واتجهت للخارج وتحدث بزهول وخجل شديد..
يا لهههههههوى يا ننه دا قميص نوم فعلا..لا لا انا مستحيل اخليه يشوفنى كده..
اخفت وجهها بيدها واكملت..يا مرى لو ابوى لمحنى اكده..
تراقصت بجسدها واكملت..هيطخنى عيارين اه عيارين..
ضحكت ناريمان بشده والقت لها الكاب فارتدته مهره فأخفى جسدها الظاهر..
وبحركه بهلونيه رفعت مهره احدى قدمها وتحدثت بمزاح..
انا هوريلو الورك البتلو دا واشوف رد فعله ايه..
ناريمان:بصعوبه من بين ضحكاتها..ههههههههههه ربنا يستر وترجعى برجلك دى بعد ما يشوفها..
ركضت مهره بتجاه ادوات التجميل واكملت بستعجال..
مهره:يله حطيلى مكياج بسرعه وانا هجيب شعرى على الجنب المقفول علشان ابين كتفى..
غمزت لها باحدى عيونها واكملت..حته سكسى..
لكمتها ناريمان وتحدثت بستغراب..
ناريمان:يابنت بتجيبى كلامك دا منين بس..
وبدقائق قليله اصبحب مهره أنثى بكل ما تحمل الكلمه من معنى..
واخيرا استمعت لبوق سيارته يعلن عن وصوله..
قبلت ناريمان سريعا وهمست بارتياح..
مهره:الحمد لله ان عمو سليم فى الشغل وان ستى نايمه..
ركضت للخارج واكملت بستعجال..
دعواتك يطلع بيكرش عليا يا ننه..
توقفت امام بابا الفيلا الداخلى تلتقط انفاسها وتهدأ قلبها قليلا..
اخذت نفس عميق واتجهت للخارج بخطوات واثقه..
وجدته يجلس داخل سيارته برزانته وهيبته المهلكه..
لمحها هو فنزل من سيارته واقترب منها لتتسع عيناه بزهول ويتسمر بمكانه من شده جمالها واثارتها..
هى حقا كما يلقبها فاتنه حد الكارثه..
انتبه على حاله سريعا وتحدث ببعض الاخراج..
أسر:احححم جاهزه..نقدر نتحرك..
مهره:برقه شديده اذابته..اممم جاهزه أسر باشا..
مد يده وفتح لها باب السياره جليت هى واغلق الباب واتجه هو للباب الأخر وجلس بجوارها وتحدث بهدوء للسائق..
أسر:اتحرك يا تامر..
بدات السياره تشق طريقها..
جالسه هى بجسد ينتفض لكنها تتحكم جيدا بأعصابها..
لا تنظر له..
فقط تلمحه بطرف عينها وهو يتأملها بتمعن حد..
فحسمت امرها ان تريه فستانها بالسياره حتى لا تخلع كابها بالخارج امام الناس..
وببطئ تصنعت انها تهندم فستانها وازاحت الكاب عن ساقها قليلا..
لتتسع عيونه هو التى تتابعها بزهول حد الجنون وتحدث بعلو صوته بأحدى الالفاظ الخارجه..
أسر:&*&..
انتفضت بشده..بل قفزت من قوه فزعها لدرجه ان راسها صدمت بسقف السياره..
لم يكتفى هو بعد..
فخبط بيده بعنف على كرسيى السائق وتحدث بأمر..
اوقف على جنب حالا وانزل من العربيه يا تامر..
لحظات وكان السائق نفذ اوامره..
انتظر أسر حتى ابتعد السائق قليلا عن السياره وأغلق الزجاج المفيهم والتفت لها وتحدث بأمر..
اقلعى الكاب اللى انتى لابساه كده..
مهره:بخوف ولكنها تتصنع البرود..احححم ليه يا أسر باشا؟؟!!
وبعدين ايه اللفظ اللى حضرتك قولته دا؟؟عيب على فكره..
اسر:بغضب عارم..ورينى انتى لابسه ايه تحت &**& الكاب دا..
اقترب بوجهه منها بشده واكمل بعيون تطاير شرار..
ولا انتى مش لابسه حاجه تحت..
مهره:بشهقه خجل..لا طبعا لابسه..خلعت الكاب بيد مرتعشه واكملت..اهو فستان ماله؟؟!!
بتفحص..بتمعن..ينظر لها..
تبادله هى النظره بأخرى بارده..مصتنعه الجمود والامبالاه..
وبلحظه..لا تعلم كيف ومتى اصبحت تجلس على قدمه..
وانحصر فستانها عن ساقيها واصبحت ظاهره امام عينه المتفحصه لكل ذره بها..
همت هى بابعادع عنها لكنه احكم سيطرته عليها جيدا وهمس لها بأذنها بفحيح افاعى..
أسر:دا انا هنفخك انهارده بس مش بمنفاخ العربيه النقل..
مهره:بخوف..امال هتنفخنى بأيه؟؟..
وضع يده خلف رأسها وجذبها عليه واضعا جبهته فوق جبهتها وهمس امام شفاتيها..
أسر:هنفخك كده..نهى حديثه والتقط شفاتيها بقبله عنيفه بعض الشئ..
حاولت هى الفرار من بين يديه لكنه قيدها من شعرها وتعمق أكثر بقبلته وأصابعه بدأت تسير ببطئ على فخذها..
وبكل ما تمتلك من قوه دفعته عنها وصفعته بعنف على احدى وجنتيه وتحدثت بغضب عارم..
مهره:انت فاكرنى ايييييه يا حيوان..
تحولت عيناه للأحمرار الشديد من شده غضبه ونظر لها نظره ادهلت الفزع والرعب لقلبها..
ابتعدت عنه سريعا وارتدت كابها وهمت بفتح باب السياره لتنزل منها لكن يده القويه التى جذبتها مره أخرى داهل حضنه منعتها..فعذرا مهره لقد أخرجتى وحشه الكامن..
اقترب بوجهه منها وتحدث بهدوء ما قبل العاصفه..
أسر:رايحه فين يا مهرتى..انتى خلاص وقعتى فى ايد الفارس اللى هيعرف أزاى يلجمك؟؟!!


يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent