Ads by Google X

رواية احببته بالخطأ الفصل الحادي عشر 11 والأخير - بقلم دهب مبروك

الصفحة الرئيسية

رواية احببته بالخطأ البارت الحادي عشر 11 والأخير بقلم دهب مبروك

رواية احببته بالخطأ كاملة

رواية احببته بالخطأ الفصل الحادي عشر 11 والأخير

عاشور....داليدا بابكي توفي
داليدا.....نزلت الفون من علي ودنها وقفلت  وتنحت بمعني الكلمه 
_ليث... سمع الخبر وقال البقاء لله يداليدا 
_داليدا.. مكنتش عارف تعيط تعمل اي..  بابها كان ضرب شتيمه اهانه... تقريبا بيكرها..فعيطت لانه مهما كان ابوه وقلبها يحن له 
_ليث... قرب منها وحضنها وفضل يهديه فيها... 
_وبعد مده هديت داليدا وبطلت عياط وقالت مممن توديني 
_ليث... تعالي نروح... يلا بينا 
_واتحركوا علي بيت داليدا وداليدا طول الوقت ساكته 
وبعد شويه وصلوا  وكان عاشور وبابه ومامتوه موجودين....  
_داليدا...  بصت لمامته واخوه اللي بيعيطوه بهستريه فعيطت جامد وقربت من محمد اخوه وحضنتوه وفضلوا يعيطوا كتير 
_ليث...  كان بيبصلهم بحزن 
_عاشور...  قرب من داليدا ومسك من ايديها وفضل يهديه فيها 
_داليدا...  بصتلوه ودمعت وقالت...  انا.. انا مش عارفه حاجه بجد وفضلت تقول كلام مش مغهوم 
_عاشور...  خدها فحضنوه وفضل يطبط عليها 
وبعد  فتره كان الوضع هدي عن الاول والعياط هديه شويه 
وبدأوه تقوس الدفن وادفن مسعد تحت حزن الكل 
وعدوا التلات ايام وليث اهلوا جم عزوا وتسنيم جت ومي وسيف والكل جي عزا 
والوضع بدأ يهده عن الاول وبيدعولوه بالرحمه 
_عفاف..  ممكن تسمحيه وتسمحيني علي اننا غلطنا في حقك كتير 
_داليدا... غلطوه فـ حقي ده انتوا دمرتلولي حياتي مبقتش بثق في حد بسببكم كل يوم ضرب شتيمه. اهانات..  دموعي كل يوم علي خدي بسببكم... فكرت فـ الانتحار بسببكم..  بتكرهوني علشان انا بنت... ليه التخلف ده دي عدادات وتقاليد زمان  ... بس برغم كل ده لما ماتت سمحتوه علشان هو ابويا... ولازم اسامحوه يماما حتي انتي مسامحكي يماما... بجد مسمحاكم بس قلبي لسه وجعني بسببكم... انا مش هنسي... بس مسامحكم... 
_عفاف... بصتلها وقامت من مكانها وبعدت بعيد عنها وفضلت تعيط كتير وجامد اووووي دموع ندم علي كل اللي عملتوه.... زي المعامله... واثر الضرب اللي فجسمها وجمسها اللي عباره عن تشواهت وفي نفسها انا ليه انا وابوها كنا بنعمل كدااا قلبنا كان جاحد اووووي وقاسي عليها دي انا معرفش شكلها وهي بتضحك... بس اعرفها وعي بتعيط وهي بتقول كفايه... بكرهكم... انا قاسيه اووووي وتلقائي تروح عند داليدا وتفتح الباب....
داليدا.... ماسكه صوره لبابها وبتعيط وتقول رغم كل ده بحبك وهفضل احبك فاكر لما بقولك بكرهكم دي معنها بحبك اوووي.... رغم القسوه ومعملتك بس بحبك ومعرفتش اكرهك بس قربي منك انت وماما كان بيوجعني اووووي.... كان نفسي  اعرف يعني اي حنيه اب وحضن اب بس يلا مسامحك علي كل حاجه عملتها فيا انت وماما 
_عفاف.... قرب منها وحضنتها وفضلت تعيط وتردظ اسف.... اسف... 
_داليدا... بدلتها الحضن وقالت بدموع حضن مسكن لوجع قلبي... حضنك حلووو اووووي...يماما 
_ عفاف.... حضنتها اكتر 
________________♡'
عداا اسبوع والحال اتصلح اكتر ومامت داليدا اتغيرت جامد مع داليدا وداليدا لسه قاعده مع مامتها 
_ليث...  احمم مش يلا بقاا 
_داليدا...  تمام اتفقنا علي اسبوع واهو عداا... يلا بينا 
________________♡' 
_عاشور...  أحمم انا كداا حلو 
_الام...  قمر يبني والله...  يبختها بيك البت ريتاج ديه 
_الاب...  قمر اي... ده القرد فعين اموه غزال...  يعني انت قرد يحبيبي 
_ويبصوا لبعض ويضحكوا.... 
ويصلعوا علي فيلا ليث لان.. اهل ليث هناك 
وبعد شويه يوصلوا...  
وفي نفس الوقت  يوصل داليدا وليث...  
_ويسلموا علي بعض ويدخلوا...  
_ريتاج....  تبص لعاشور وتمشي 
_داليدا...  قربت من عاشور البت وقعت يولا هتوافق اهي يعم... 
عاشور...  يسمع من بقك ربنا يستي 
_ويعدوا....  
_عاشور...  ادخل في الموضوع علطول 
_ليث....  يسطا انا موافق...  مش هلاقي احسن منك لاختي...  اها ويريت تخف لانك واقع اوووي يسطا وغمزلوه 
_نسيب العرسان سواا" 
_ريتاج...  خير عايز اي
_عاشور...  عايزك انتي...  بخبك والله وافقي ومش هتندمي 
_ريتاج...  اوافق لا ازاي...  بتحب الملاهي والكرتون اها والمصاصه 
_عاشور...  احبهم علشان انتي بتحبيهم 
_ريتاج....  تمام اوووي كداا مرفوض يعاشور 
_عاشور...  بحبهم اوووي هو العالم اي من غير مصاصه ولا ملاهي ولا كرتون 
_ريتاج...  ايواا كدااا بلغهم بقااا 
_عاشور...  يجعان موافقه والله موافقه ازغرط طب 
_ريتاج...  بصتلوه وضحك بصوت عالي، 
_عاشور...  ايواااا بقا
وقراوه الفاتحه وحددوا معاد الخطوبه...  "، 
________________♡' 
_بعد شهرين...." 
_ليث...  داليدا 
_داليدا...  قلبها وعينها وروحها
_ليث...  حضنها من ضهرها وهمس بحبك 
_داليدا....  وانا كمان بحبك... قلبي متيم بك  يليث 
_ليث...  يبوسها من رقبتها ويشلها ويبصلها جامد...  انا محظوظ بيكي بجد...  غيرتيلي حياتي كلها وخلتيني اصلي واقرب من ربنا 
_داليدا... انت من جواك طيب ونضيف بس كنت محتاج حد يدلك...  طب نزلني طب 
_ليث...  امممم وبيبصلها كداا بابتسامه 
_داليدا... ليث انا...  انا حامل 
_ليث...  شلها ولف بيها بحبك... اوووووي 
_داليدا..   بحبك 
_ليث....نزلها وانا بعشقك 
_______________♡' 
_سيف ومي بيرقصوا سلووو ومبسوطين اوووي فرحتهم باينه علي وشهم 
_تسنيم....واقف 
وليث وداليدا... يقربوا منها ويسلموا عليها 
_تسنيم... ده اشرف يليث وده ليث ياشرف كتبنا كتبنا وهنعمل فرح وهو اصر علي كداا وانتوا معزومين 
_ليث... خد منها سراج وباسوه...وانا اكيد هاجي 
_تسنيم... وقت متكون عايزوه تشوف... تيجي 
_ليث... اكيد وادها سراج  وبعد 
_داليدا....امممم 
_ليث... ده ام ابني متصيقيش كداا ها 
_داليدا... انت بتاعي انا محدش يقرب منك لانك بتاعي 
ليث.... بحبك 
_سيف.... بيبص لمي ويبتسم 
_مي... بحبك اوووي بجد 
_سيف...  وانا بعشقك امك يختي،
_مي.... تضحك وتبص لليث 
_داليدا....اجمل حد في حياتي غيرلي حياتي ووقعني فحبوه واجمل حب واحسن واحن راجل في الكون اتجوزنا بطريقه غلط بس في الاخر كل واحد فينا حب التاني روحنا روح واحده..  أحببته بالخطأ 
فكيف تكف الروح عن الروح والروح في الروح تقيم.. 💜"
تمت 💜"
النهاية.. اقرا ايضا رواية طفلة الفهد كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل
google-playkhamsatmostaqltradent