رواية عاشقني مغرور الفصل الحادي عشر بقلم آيات
رواية عاشقني مغرور الفصل الحادي عشر
ديفيد اخد ليليان ودخلها جو العربيه
وبدا يسوق ب اقصه سرعه
ليليان بخوف.. انت موديني فين
ديفيد بغضب.. اسكتي خالص وانزلي تحت..
.........
عند سيف كان بيحول يفق نفسو ب السكينا الي مع
وفعلان نجح ف كده
وفتح الشنطه الي جنبا وطلع منها لبس الجيش
وطلع
محدش شك في عشان كن مغطي وشو بالبس الي كن لبسو
سيف كان داخل احد الزالزله الي فيها مجموعه من الاسرا البنات
سيف دخل
والبنات بداو يعيطو
سيف هشش اهدو انا جاي اهربكم
البنات بداو يهدو لمه عرفو من صوتو انو عربي
سيف بدا يفهمهم الي هيحصل
سيف خرج
وتجها نحيت غرفت اتيان
لاكن احد العساكر وقفو
مهلنا ممنوع دخول مكتب سيد اتيان بدون علمه
سيف وهو بيتكم زايهم..
لاكن سيد. اتيان امرني ب ذلكه لاكاي اعلم احوال اسيرته بداخل وهذ هيا مفيتح سيد اتيان اعطاني ايها..
حسنان... ادخل
...............
عاصم بخوف.... اولادي يافندم لازم يرجعو كفايه لحد كده ارجوك انا عيز كل اولادي.
اللؤء عز... اهد يا يحج عاصم انت استحملت معنا كتير وانا وعتك ب حميت كل افراد اسرتك من اول الحكايه
عاصم بتوتر... من يوم مجالي سالم اخويا وحكالي بالي الكلاب دول عيزينو من بنات اخويا والي نوين يعملو ونا وفقتكم ف كل حاجه
حته لمه فجاتوني ب اني اسيبهم يخدو ليليان وعتوني ب انها هترجع
بس اتفجت ب انهم اخدو جودي كمان
الؤء عز..... انا فاهم ومقدر كلامك كويس
بس احنا خلينا اتيان يوصل لجودي
واتيان مستحيل يقرب من جودي غير لمه ينفز خطته ف مصر بعد كده هيعلن ان يهو*د*ي اتجوز بنت مصريه وكمان ابن خالها ظابط مصطفى المهدي
عشان يغطي عل التفجير الي عيز يعمله
بس ان شالله هيرجعه وهنقبض عل اتيان وكل الي معا وليليان وجودي ومحمد وسيف هيرجعو
............
عند ليليان ديفيد وقف العربيه
ديفيد بصوت عاالي... بتعرفي تسوقي
ليليان بخوف اه لي
عشان هنزل من العربيه وانتي هتعدي مكاني واي حد يقرب نحيتك توري العربيه وتروحي شرعين كمان عل اليمين هتلقي عربيه كبيره لونها اسود تركبي فيها بسرعه
متخفيش ان شاءلله هرجع بسرعه خالي بالك من نفسك
ديفيد نزل بسرعه وليليان اعد خيفا ومش فهما حاجه
.......
ديفيد نزل ودخل المعتقل
شالون سيد ديفيد
ديفيد.. شالون
اذهبه وتابع البوابه الراسيه
حسنان سيدي
ديفيد امر كل الحرس الي وقفين عند غرفت اتيان انهم يتبعو البوابه الراسيه
ديفيد خبط عل غرفت اتيان
ودخل.
.......
عند ليليان
شافت عساكر مقربين نحيت العربيه
دورت العربيه ومشيت بسرعه ف الطريق الي قلها علي ديفيد
لحد موصلت ل عربيه كبيره لونها اسود..
نزلت وخبطت بسرعه عل ازاز العربيه
الباب افتح وليليان
دخلت جو العربيه
.......
بعد شويه سمعو صوت انفجر كبير
وفي عساكر جين نحيت العربيه
ليليان بدات تعيط من الخوف وتقول
...
. اتحرك ب العربيه دول جين علينا
بسرعه
بس فجه السوق فتح باب العربيه ودخل فيها تلات اشخص لبسين لبس الجيش
ليليان حطيت ادها عل وشها وبدات تعيط من الخوف
العربيه فضلت مشيه سعتين ومحدش اتكلم....
لحد موحد منهم حط ايدو عل كتف ليليان..
وهنا واحد منهم اتكلم
لا بقولك اي شيل ايدك بدل مقطعهالك
ليليان شالت ايدها من عل وشها برحه وبدت تفتكر ده صوت مين
ده صوت ديفيد
ليليان انت انت ديفيد
وهنا الكل انفجر من الضحك
ديفيد اتكلم بضحك..
متقولها حاجه يعم سيف بنت
وهنا سيف شال الخوزا الي كان حطتها
مسموش ديفيد يا ليلي
جودي ب مرح انا هنا ياليلي
ومحمد انا كمان هنا ياليلي
ليليان وهيا مش فهما حاجه
يعني اي يعني انت مش يهو*د*ي
ديفيد بضحك يهو*د*ي مين يابنت الك*ف*ار انتي
ليليان بتوهن اومل انت مين
ديفيد انا اي حد انتي عيزه
قوليلي صح مجاش ف دمغك الراجل الكبير الي اخدك يوم الحدثه عشان تلبسي هدوم ازاي كن عندو هدوم مقسك و فنفس الوقت قالك انو معندوش غير ابن واحد بس اسمو عمار الحسيني
ليليان بتوهن قصدك اي
قصدي اني اسمي عمار الحسيني
او حضرت الظابط عمار الحسيني الي انقذك يوم الحادثه انا مااعتدتش عليكي
انتي زاي مانتي وعارف اني طبيعي انك مفيش بيبي عشان انتي زاي منتي لحد دلوقتي
ليليان انا مش فهما حاجه يعني اي
سيف.. يعني ياحبيبتي احنا رجعين مصر خلاص وكل حاجه هتفهميها بعدين انا كنت زايك والله مش فهم حاجه
بس حضرت الظابط فهمني شويت حجات الحمدلله طمنتني
وصلو كلهم وركبه الطياره
ف مصر
ليليان وجودي ومحمد وصلو البيت
ليليان وجودي جريت عل امها وابوها ومريم
محمد وسيف راحو عند ابوهم
الحج عاصم
حمد لله على سلمتكم
ليليان عامي عشان خاطري فهمني
عاصم تعلي ياليليان اعدي وهفهمك كل حاجه
من البدايه خالص نتعرف عل ديفيد
دايفد ابو كان جسوس ضد مصر بس ديفيد وابو الحكومه المصريه خلصت عليهم قبل ما يهربوا وديفد سعتها كان عند حولي 12سنه وكان عيش اغلب وقته ف مصر مع ابو ملحقش يعيش ف بلدو ف محدش يعرفه
الحكومه المصريه استغلت ده وفهمهم اني ديفد عايش وانو ف المعتقل
طبعن الصها*ي*نا مسكتتش وكانو عيزين ديفيد بعد سنه من المحولات وكانو الحكومه المصريه بتضرب عمار عل كل حاجه
وبعدها سلمتلهم عمار عل انو ديفيد
وهوما جندو عل اساس حسبهم بس العكس كان صحيح.
عمار كل شويه يجنده ب اسم شكل..
لحد ما عمار عرف اني واحد منهم عيزكم
ام مبالغ الحكومه المصريه ب كل حاجه
وقرار انو هو الي يخدكم ب طريقته وكمان يعرفهم انك حامل علشان يطمنه و يحفظه عليكي
علشان الشباب الي خطفوكي كن واحد منهم جسوس عمار كن صاحي عشان محدش يقربلك وبعد كده يفهمهم انو خلاص اغتصبك وكمان بقيتي حمل ف بكده محدش غيره هيخدك وفنفش الوقت اتيان يجي مصر وهو مطمن عشان ينفز خطته
انا كنت عارف ب كل حاجه وانا الي بعت الدكتور يقولك انك حامل وانا الي خليت الشباب يهربه عشان يكلمه عمار قدم القاد بتعه ويقول انك حامل ولزم يخدك وكده هو نفز كل حاجه
وهنا دخل عمار😹
شكلي جيت ف الوقت المنسب
اكملك اناا بقاا.
انا كنت عارف اني اختك جودي جات وانا ياجودي الي بعت العسكر ليكي عشان يودوكي المعتقل عشان اتيان يشوفك هناك
لانو مشا الله كن عينه عل جودي وليليان
ف مكنش هيسيبك غير اني كنت مقربك كنت دايمن بلحقك ف اخر لحظه
ولمه جبتك عندي يا انسه ليليان ده عشان محدش يقربلك وتكوني ف حميتي واتيان يفسر مصر عشان يتقبض علي
ومصطفى ابن خالك كن دايمن متعبني وعلفكره مصطفي ابن خالك هو نفسو الي قبلك لمه كنتي بتلبسي عند الحج الحسيني ابويا وكن مجهزلك لبس هناك 😹😹
ومحمد اهو الحمدلله اختو ف المخزن وعلجت جرحه
وسيف ادتلو سكينا عشان لمه اتيان يسفر هو يفك نفسه واديتو كمان مفتيح مكتب اتيان عشان يخد جودي
وكمان حط قنبله ف المعسكر
بعد مهرب الاسرا الي هناك
عمار كمل بضحك..
جامد انت ياسيف برضك😹
بعد كده بص لي ليليان
بنزبل الخدامه ف دي ظابط هناك وكانت طول الوقت مرقباني عشان كده كنت مطر اعملك وحش
سمحيني
وعلفكره انا اتجزوتك فعلان من الحج عاصم
وكتبت وعمك عاصم مض بدالك عشان لمه تعدي معيا لو اطريت اعمل ايه حاجه متبقش غالط
الورقه جوزنا اهي ب اسمي الحقيقي كتبتها عشان لمه تعرفي الحقيقه متتخضيش
ودلوقتي انا عيز اتجوزك بجد
ليليان وقفت و بجديه
امشي اطلع برا
انا مش عيزك
عمار وملمحه بدات تتغير
صح انتي صح
مش معقول هنكتب كتبنه مرتين
انا اصلان غلطان اني بخد رايك امسكي ده عنون شقتنا هروح مشور عيز ارجع القيكي عملالي الغدا
وبص للحج عاصم
سمحني ياحج بس انت شياف بنت اخوك
بعد كده بص لي ليليان
متتاخريش وخدي معكي كوراع عشان بحبها باي ياقمر
يتبع الفصل الثاني عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية عاشقني مغرور" اضغط على اسم الرواية