رواية الطفلة والجبار البارت الحادي عشر 11 بقلم ميرا ابوالخير
رواية الطفلة والجبار الفصل الحادي عشر 11
صعق الكل و سامعوا صويت بوسي وهي بتجري وقعت من علي السلم: ااااااااااااه.
انصدم الكل من منظر الد*ماء.
سيف طلع يجري عليها: بسمةةةةةةةةةةةة.
بوسي ماسكها بطنها بالم: ا ابننا... وفقدت وعيها.
زياد بخوف: يلا علي المستشفى بسرعة.
الظابط للعساكر: اقبضوا عليه.
سيف بغضب: انت مش عارف انا هعمل فيك ايه بس اشوف مراتي الاول.
الظابط بتحدي: هاتوه ومن فضلك بلاش المقاومة هنستخدم الع*ن*ف.
سيف بغضب هيتكلم قاطعه نور: خلاص يا سيف روح انت.
سيف بص علي بسمة و زياد شالها و اخدها علي عربيته و العساكر حطوا سيف في البو*كس والعربيتين اتحركوت سيف قلبه بيا*كله من الو*جع و دموعه اتجمعت بس تماسك.
بقلم ميرا ابوالخير.
في المستشفى.
الدكتور باسف: للاسف فقدان الجنين.
الكل بصدمة: ايهه.
الدكتور: لازم ترتاح عشان جس*مها محتاج الراحه.
زياد بخوف: طب ينفع نداخل لها.
الدكتور: اتفضلوا.
امنيه و نهال جريوا عليها و اخدوها في حضنهم: بس بس اهدي.
بوسي بدموع وبتحط ايديها علي بطنها: ا ابني وابن سيف م مات اااااااه ليهههه.
نهال بدموع: قدر ربنا يا حبيبتي.
بوسي: انا تعبت ابنيييي لااااا.
امنية بحزن: بس اهدي قولي الحمدلله.
بوسي صوتت وعاملة تعيط و الممرضه جت وادتها حقنه نامت فضلت امنية ونهال معها و نور وزياد راحو لسيف.
بقلم ميرا ابوالخير.
في القسم.
سيف قعد وحط رجل علي رجل: وبعدين.
الظابط بغضب: قوم اقف.
سيف ببرود: لا.
الظابط راح و لسه هيضر*به سيف مسك ايده: خد بالك بتتكلم مع مين.
الظابط بغل لسه هيتكلم داخل زياد ونور وبعدوهم عن بعض.
نور للظابط: اتفضل التلفون ده عشانك.
الظابط ببرود: هيكون مين.
زياد بخبث: كلم بس.
الظابط اخد واتكلم انصدم وخاف: ا اؤمرك يا باشا.
الظابط باحتقار: تمم اتفضل يا سيف باشا.
سيف بص عليه بنصر وخرج.
بقلم ميرا ابوالخير.
في مكان ما.
كسر الفون: اززززاي خرج.
مجهول: زي الناس انت ناسي هو مين.
مراد بغضب: و هي في الزفت المستشفى.
مجهول بخبث: سيبهم ليا انا هتصرف.
مراد بمكر: تمام.
بقلم ميرا ابوالخير.
في اوضه في المستشفى.
قاعدة وضامه رجليها وبتعيط وايد بتلمس وشها.
بوسي رفعت عينها: س سيف.
سيف حضنها: بس خلاص اهدي.
بوسي بدموع: ا ابننا م مات.
سيف بيجز علي سنانه: كده كده كان هيمو*ت.
بوسي بتزقه بعيد: اطلع برا.
سيف بنرفزة: طيب براحتك علي الاخر اجهزي هنرجع القصر.
بوسي بجمود: تمم.
بقلم ميرا ابوالخير.
برا نهال بتتكلم في التليفون وزياد عينه عليها.
نور لسيف: هنروح نشوف الشركه وخاليك انت مع مراتك.
سيف: تمم الصفقه هتتنفذ مع الشريك الا*جنبي.
نور: اوگ.
ماشي نور وامنيه اطمنت علي بوسي ومشيت ونهال استاذنت ومشيت رفضت زياد يواصلها.
تاني يوم.
وصل سيف وبسمه طلعت تجري حضنت امها بحب تحت نظرات ح*قد وكر*ه.
هالة بحب: بسم الله ماشاء الله انتي بقيتي حلوة اوي يا بوسي.
بوسي بحب: وحشتيني اووي يا ماما فين بابا.
بصت هالة علي سيف بحزن: هحكيلك بعدين.
بوسي بصت لسيف لاقته باصص الناحية التانيه.
علياء: يلا يا ولاد عشان ترتاحوا.
زياد بتعب: انا طالع ارتاح.
هالة ضمته لحضنها: ربنا يخليك لينا.
زياد بحب: ويخليكي يا ماما تصبحوا على خير.
سيف مشي خرج وبوسي طلعت اعدت في الجناح.
بقت تتفرج علي الجناح بتاعهم وحشها اوي وصور سيف وهي من صغرها اخد الصور وهي صغيرة من غير ما تاخد بالها مسكت الجاكت بتاعه وحضنته هالة داخلت.
بوسي: نورتي يا ماما.
هالة بتوتر: عايزة اقولك علي حاجه.
بوسي: اي يا ماما.
هالة: سيف هو السبب انه ابوكي يسبنا.
بوسي بصدمه: ايه.
هالة: هو يلي طرده من البلد وهو فاقد الذاكرة قدم الكل.
بوسي بدموع وغضب: ليهه.
هالة بدموع: معرفش و مش نعرف عن احمد حاجه.
بوسي سابت امها ونزلت جري.
سيف قاعد بيعمل شغل علي اللاب توب.
بوسي زقت اللاب توب كسرته.
سيف بغضب: اي ده انتي مجنونه.
بوسي ضربته كف: انا سكت ليك كتير لحد هنا وكفاية تطرد بابا وتعمل معايا كل ده ليه ليه دا انا لو عدوتك مش هتعمل معايا كده خاليك را*جل وطلقني .
سيف مسك ايديها لفها ورا ضهرها: اسمعي يا بقا يا بت انتي طلاق لا فاهمةة وانتي هنا مش اكتر من خدمه زيك زي يلي هناك دي.. شاور علي بنت بتنضف القصر... و انا صابر عليكي عشان جحيمك علي ايدي لما روحتي وحملتي من حد غيري وانا مبخلفش غووووري.. ز*قها بغضب علي الارض ومشي .
بوسي بدموع: هتندم اوي يا سيف.
في اليوم التاني.
الكل قاعد بياكل وجت بنت حضنت سيف: وحشتني يا بيبي.
بوسي بصدمه: مين دي.
جيجي بتبص من فوق لتحت: انا جيجي صاحبته و قريب اوي هبقا خطبته.
الكل انصدم: ايهههه.
سيف ببرود: ايوا والخطوبه الخميس الجاي.
بوسي طلعت تجري علي الاوضه و امها جريت وراها.
زياد بص ليه بغضب: بص بقا من الاخر كده اختي هتطلقها انت فاهم.
سيف متجاهلا: يلا يا جيجي افرجك القصر.
زياد بغضب قرب منه ولكمه وقعه علي الارض: دي عشان اخوها لسه عا*يش كل دمعه نزلت من اختي هوريك هعمل فيك ايه.
جيجي جريت علي سيف وعلياء.
سيف قام و اتصرف ببرود سابق للعاصفه: براحتك.
علياء: خلاص بقا.
سيف طلع جناحه بس الاول عمل مكالمه وابتسم.
هالة بتخبط ومحدش بيفتح سيف جاه وطلب منها تمشي علي اوضتها.
سيف طلع مفتاح و داخل لاقي بوسي في الحمام وصوت عياطها عالي قلبه وجعه خبط علي باب الحمام.
سيف: اخرجي يا بوسي.
بوسي بعياط: ل ليه بتعمل معايا كده حرام عليك.
سيف بحزن علي حالتها و لكن جبروته منعه: بقولك افتحي لكسر الباب.
بوسي من ورا الباب سندت ضهرها واعدت تعيط هو نزل علي ركبتها وسامع صوت عياطها سند علي الباب براسه: افتحي عشان خاطري.
بوسي بعياط: مستحيل تكون سيوفي حبيبي يلي حبته لااا انا بقيت اكر*هك يا سيف.
سيف بصدمه: ب بتقولي ايه.
بوسي قامت وفتحت الباب وهو قام بسرعة: ايه وجعتك اوي بكررر*هك يا سيف انا بكر*هك.
سيف كور ايده من غضبه: تمم اوي كده اجهزي بقا لخطوبتي من جيجي.
بوسي بجمود: اوي اوي الف مبروك.
سيف مشي وفي قمة غضبه وغيظه منها.
نازل علي السلم و هي راحت وراه علياء لسه هتقع بوسي مسكتها بس ايديها فالتت و وقعت.
علياء بالم: اااه رجلي.
سيف جري عليها: حصل ايه.
علياء بدموع: م مراتك زقتني.
بوسي بصدمه: ايهه.
سيف بص ليها بغضب واخد امه اوضتها و طلبت من الخادمة تبقا معها و بوسي راحت وراه.
سيف بحب: انتي كويسه يا امي.
علياء بعياط: م مراتك عملت فيا ايه ياسيف.
سيف: خلاص اهدي.
علياء: في حاجه عايزة اقولم عليها.
سيف برفع حاجب: ايهه.
علياء بدموع: هي جان ليا بليل و هد*دتني اني لو مش كتبت ليها نصيبي في القصر هتمو*تني ودي اخرتها.
سيف: انتي بتقولي ايه.
جيجي جات: انتي كويسه يا طنط.
علياء: الحمدلله.
سيف بقا بيغلي من بوسي.
بوسي: ا انتي ك....
سيف شدها لبرا بالعافيه.
جيجي بضحك: لا برفو تستهلي التقدير.
علياء بخبث: اومال انتي فاكره ايه.
جيجي: واي الخطوه الجايه.
مراد داخل من البلكونه: هقولك انا عليها.
علياء ابتسمت بمكر: هدفنا مشترك انه نبعد سيف عن بوسي خالص.
مراد بمكر: اكيد.
جيجي: المهم سيف يبقا ملكي.
علياء بمكر: طبعا بعد لما زورت التحاليل بقا بيكرها اوي.
مراد وجيجي: هو انتي 😳😳😳.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند زياد في الشركه .
نهال اعدة مع حد و زياد عينه بتطلع شرار.
نهال بابتسامة: كانت عايز ايه.
عدي صديقها في العمل اعد علي ركبته وطلع خاتم: تتجوزيني.
زياد قام جري ومسكه من اللايقه: انت اتجننت يالا.
نهال بتبعده عن عدي: انت بتعمل ايه.
زياد بغضب: دي شركه محترمة مش للسر*محه.
نهال الدموع اتجمعت في عينها.
عدي: عارف اننا في شركه محترمه بس انا بطلب ايد الانسه.
زياد بغضب: هي مش مو....
نهال مقاطعه: انا موافقه.
زياد بصدمه 😳😳.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سيف واقف بغضب وهي واقفه وراها .
بوسي بدموع: مش ق قصدي انا بجد اسفه و....
طخخخخخخ. .).
سيف ضر*بها كف قوي خبطت في المكتب ايديها اتعورت وجابت د*م .
سيف: انتي طالق.
بوسي: 😳😳
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية الطفلة والجبار" اضغط على أسم الرواية