رواية غرام وانتقام الفصل الحادي عشر بقلم نهى فتحي
رواية غرام وانتقام الفصل الحادي عشر
قطع كلامهم صوت مسدج فون روز!!
انتبه أركان للصوت وقال: افتحي فونك نشوف المسدج
ارتبكت روز وقالت: مش مهم ياحبيبي، خلينا في اللي احنا فيه
أركان بإستغراب: ليه نشوف المسدج ل أحسن يكون في حاجه مهمة
زار ارتباك روز وقالت وهي بتبلع ريقها بصعوبة: لا مش حاجه اهم منك!
أركان ابتدي يزيد الشك مسك الفون وفتح المسدج ولقي محتواها بيقول(انا مش هفضل في الوضع ده كتير، انا هنفذ النهارده)
نظر أركان إلي روز بنظرة كلها غضب وقال: مين ده وهينفذ إيه؟
نظرت إليه روز بنظرة كلها خوف ودموع وقالت بكدب: معرفش، معرفش
مسكها أركان من شعرها وقال: هتنطقي وإلا هتشوفي الوش التاني اللي عمرك ماشوفتيه
روز خوفها بيزداد وقالت: معرفش والله معرفش
أركان: لا الظاهر انك بتحبي تلعبيها صح، وانا هوريكي ازاي تلعبيها علي أصولها مع أركان السويسي!!
*في أوضة وعد
تجلس علي السرير بشرود وبتفكر هتعمل إيه مع أركان قطع شرودها صوت زعيق روز وأركان جريت علي برا تعرف فيه إيه، وقفت من عند السلم لقت أركان بيجر روز علي السلم وبيشتمها اتخضت وعد من المنظر وقالت: في إيه يأركان وبتشدها كده ليه
أركان بعصبية: أسكتي، خليكي في حالك لا تبقي مكانها
*في المخرن
كان قاعد أركان وحاطط رجل علي رجل وقدامه روز متكتفة ومناخيرها فيها دم وعند رأسها وغايبة عن الوعي
صحيت روز وخالد اسقط عليها جردل مليان ماية
روز بخضة: ايه في ايه؟
خالد: فوقي كده وركزي، ل احسن انتي لسة في البداية
أركان: إيه ياحلوة عجبتك الضيافة بتاعتنا
روز:.......
أركان: لا شكل كده القاعدة عجبتك وشكلنا مطولين
روز: أنت عايزة مني إيه؟
أركان بسخرية: يعني انتي مش عارفه عايز منك إيه، ومع ذلك هقولك عايز إيه
بصي عايز أعرف إيه حكاية المسدج اللي جاتلك، وإيه علاقتك ب نادر الأميري، لو كدبتي في حرف هخليكي تتمني الموت علي إيدي!!
روز بخوف ودموع: حاضر هقول كل حاجه
أركان: أيوة كده زي الشاطرة اتكلمي
*من فترة
(في شركة أركان)
روز: انا كنت مقدمة علي وظيفة سكرتيره هنا
السكرتيرة: طب ثواني، المدير مستنيكي جوا اتفضلي
روز بذوق: شكرا
*في المكتب
دخلت روز لقت أركان قاعد باصص في الورق
قالت في نفسها: القمر ده يبقي صاحب شركة
فاقت من شرودها علي صوت أركان
أركان: اتفضلي انتي بقا السكرتيرة الجديدة
شاف الملف بتاعها وقال: من النهارده انتي سكرتيرة تبع مكتبي، تقدري تشتغلي من بكرة
روز: شكرا!
خرجت تتمشي وقالت في نفسها: لازم أركان يبقي لياا، أكملت بطمع: فلوسه كل تبقي لياا انا لوحدي
*بعد مرور عدة أيام
كانت داخلة روز الشركة لقت في تجمع كبير بتسأل في إيه قال أركان: باركولي دي دعوة فرحي!!
كل الموظفين كانوا فرحانين إلا روز نزل كلامه عليها زي الصعقة ولكن قررت للمرة التانية ازاي يبقي أركان ليها
*في شركة نادر الأميري
روز: هو دلوقتي اتجوز انا أعمل ايه دلوقتي!
نادر: غبية، معرفتيش تتصرفي
روز: أنت كنت عايزني اعمل إيه أكتر من اللي عملته
نادر: أنا هتصرف، انا هبعت فيديو سبب وعد في موت اخته الحادث اللي حصل من كام سنة، هو اكيد عايز ينتقم من وعد يبقي هيتجوزك، بس عشان يتجوزك ده عليكي انتي بقاا، هتعرفي تتصرفي ولا إيه!!
روز: تمام هتصرف، أنا!
*في الوقت الحالي
روز: هو ده بس اللي حصل وبعد كده اتجوزنا!
ضربها بالقلم علي وشها وقال: بقاا ده تعمليه فيا يابنت الكلب!، نزل فيها ضرب
بعده خالك عنها بالعافيه
خالد: اهدي اهدي
قطع كلامهم صوت مسدج فون أركان، فتح أركان المسدج لقي فيديو فيه!!
يتبع الفصل الثاني عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية غرام وانتقام" اضغط على اسم الرواية