رواية أحببت غروره الفصل الحادي عشر بقلم نور عبد القادر
رواية أحببت غروره الفصل الحادي عشر
كاد أن يغلق عينيه ولكنه افتكر ذات الخِمار الأبيض..ابتسم تلقائي ولكنه اخفى ابتسامته سريعاً واردف في نفسهُ..
ايه اللي انت بتفكر فيه ده انت مش بتثق في حد !
قلبه بخبث:بس اعجبت بيها..
عقله بزهق:لا مأعجبش هو خلاص اكتفى بالتجربه الاولى ومش بيثق ف حد..
قلبه بحزن:بس مش كلهم زي بعض!
عقله ببرود:ملناش دعوه ..
جاسر بضيق:بس بس عايز انام..!
اغمض عينيه ونام سريعاً من التعب..
روايه احببت غروره بقلم Nour Abdelkader..💛
في الصباح..كان جاسر ينزل من على الدرج ببرود وهو ينظر إلى ساميه ورزان اللتان ينظران إليه بغل..
نعمة بإبتسامه:صباح الخير ..
نظر إليها بإبتسامه واردف..
صباح النور يداده
رزان بغل:صباح الخير يجاسر..
جاسر بلا مبالاه:صباح الخير..
نظرت له بحنق ..
نظر جاسر إلى نعمه واردف بإبتسامه..
انا ماشي يداده عايزه حاجه؟
نعمة بحنان:لا عايزه سلامتك..
اومأ لها وغادر القصر..
رزان وهيا تنظر إليه بحقد..
هتبقى ليا يجاسر مهما عملت ..
روايه احببت غروره بقلم Nour Abdelkader..💛
في حضانة عشق..
سيلين بطفوله:هو صح يعثق هتيجي تقعدي معايا !
نظرت إليها بضحك واردفت..
اه يستي افرحي بقى..
سيلين صقفت بأيديها بفرحه وقبلتها في خدها بطفوله ..
عشق بإبتسامه وضحك:الله ايه البوسه الحلوه دي..
تابعت بتذمر مصطنع:متديش بوسه لحد غيري عشان بغير!
سيلين بعدم فهم:يعني ايه بغير!
ضحكت عشق على طفوليتها واردفت بتفكير..
اممم يعني ايه بغير..؟ يعني متديش بوسه لغيري عشان انا بحبك ومش عايزاكي تحبي غيري فاهمه؟
ضحكت سيلين بطفوله:ماثي يعثق بس انا بحب بابي وصحابي!
عشق بإبتسامه:لا حبيهم عادي انا بهزر يعمري..
اومأت بطفوله وقبلتها في خدها مرةً أخرى..
ضمتها عشق بحنان وهيا تنظر إليها بإبتسامه كبيرة..
روايه احببت غروره بقلم Nour Abdelkader..💛
طرقت عشق باب الفيلا هِيا وسيلين..
فَتَحت لهم نعمة ونظرت إليهم بإبتسامه:أهلا يحلوين اتفضلوا..
دخلت عشق وسيلين بهدوء..
نظرت نعمة لسيلين:اطلعي يسيلي فوق على ما اتكلم مع عشق شويه..
اومأت برأسها وركضت إلى غرفتها..
نظرت عشق الى نعمه بفضول:في حاجه ؟
هزت رأسها بنفى واردفت..
لا يحبيبتي مفيش بس كنت هقولك هتعملي ايه ..بصي دلوقتي هتطلعِ معاها فوق تغيري ليها هدومها وبعدين هتشوفي واجبتها وتذاكري ليها ..وليها نص ساعه بريك تلعب فيهم وبعدين هيكون الغداء ..هتنزلي بيها للغداء الساعه ٤ ونص كده..وبعدين اما يخلص الغداء هيا بتلعب اقعدي معاها وعلميها مثلا حاجات جديده تنمي مُخها فاهماني؟ على الساعه ٧ ونص بقى كده هيكون العشاء بتاعها وهيا ساعات مش بتتعشى يعني بس نزليها تاكل حاجه ..وعلى الساعه ٨ معاد نومها هتحكي ليها قصه وبعدين ده هيكون معاد خروجك..فهمتي؟
اومأت برأسها بتفهم واردفت..
اه فهمت كله ..ان شاء الله اكون عند ظن حسن حضرتك..
نعمة بهدوء :ان شاء الله يحبيبتي..يلا اطلعي ليها واعملي زي اللي قولته بالظبط..
اومأت بإيجاب وسارت إلى الدرج لكي تطلع إلى غرفه سيلين..
فتحت عشق الغرفه وجدت سيلين جالسه على فراشها تُمثل إنها نائمه..
ابتسمت على طفوليتها وسارت إلى فراشها..
عشق:سيلي سيلي يلا عشان اغير هدومك..
سيلي بنوم مصطنع:لا ثويه..
عشق بخبث:اممم ..طيب خلاص بقى كنت جيبالك شيكولاته اللي بتحبيها بس خلاص .
فزّت من على الفراش بسرعة ونظرت إليها:فين الثيكولاته.!
ضحكت عشق:بتعملي نايمه يسيلي! تعالي بس نغير هدومنا ونذاكر وبعدين نشوف موضوع الشيكولاته ده..
اومأت بطفوله..
روايه احببت غروره بقلم Nour Abdelkader..💛
كان خالد يمشي بسيارته بعد أن غادر من الشرِكه..لفت انتباهه فتاة ولكن هِيا حبيبة!..
ابتسم ونزل من سيارته واتجه إليها..
خالد بهدوء:مساء الخير..
نظرت له حبيبه بإبستغراب:مساء ال...
تابعت بغضب:هو انت..!
خالد بضحك:امم انا..
حبيبه بضيق:عايز ايه!
خالد ببرود:كنت عايز رقم الحاج..
حبيبه بإستغراب:حاج مين!
خالد بغيظ:الحاج ابوكي..
حبيبه بإستغراب اكبر:وانت تعرف ابويا منين!
مسح على وجهه بنفاذ صبر واردف..
ملكيش دعوه هاتي رقمه بس ..تابع بإبتسامه:عايز اشرب معاه شاي..
نظرت له وهي تحاول فِهم مابداخله..
حبيبه :طيب خد الرقم 012*******
خالد بإبتسامه:طيب يلا امشي روحي بقى متقفيش هنا
حبيبه :مستنيه ميكروباص عشان اروح!
خالد بتفكير:اوصلك انا !
هزت رأسها بنفى واردفت وهيا تنظر إلى الميكروباص التي يأتي من بعيد..
لا شكرا هو هناك خلاص ..
نظر خالد للميكروباص واومأ برأسه ..
خالد:طيب يلا سلام..
حبيبه:سلام..
سار خالد إلى سيارته وهو يشعر بسعاده وانجذاب إلى اللي تسمى حبيبة..
روايه احببت غروره بقلم Nour Abdelkader..💛
دخل جاسر الفيلا وفي نفس ذات الوقت كانت تنزل عشق من على الدرج ..
نظر لها وقلبهُ دق بعنف..لعن قلبه على هذه الدقه.!!
عشق بإبتسامه هادئه:السلام عليكم .
جاسر بهدوء:وعليكم السلام..
تابع بتساؤل:انتي مربيه سيلين!؟
عشق بهدوء:امم انا..انت ابوها ؟
اومأ بإيجاب
عشق بإبتسامه:امم تشرفنا..
هز راسه ببرود وصعد إلى الغرفه بدون أي كَلِمه..
عشق بغيظ اردفت في نفسها ..
مغرور اوي يعني.
يتبع الفصل الثاني عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية أحببت غروره" اضغط على اسم الرواية