رواية ملكي أنا الفصل الثاني عشر بقلم سارة بكر
رواية ملكي أنا الفصل الثاني عشر
خلص اليوم بحلوه و مره عليهم و اتا صباح جديد عليهم بحلوه و مره
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
في الشركه
دخل الشركه و قبل ان يدخل مكتبه قرب من مكتب حازم و تاكد انه لم يخرج من المكتب من امس اخرج المفتاح من جيبته و قبل ان يفتح جمع الموظفين و قبل حضورهم فتح الباب و المواظفين في هذا الوقت كانوا اتوا شاهدو حازم يخرج من المكتب هو و نادين
انتهز حضور المواظفين و اتكلم بزعيق = في الشركه يا حازم بتعمل العمايل الوس**** دي في الشركه احنا نقصين وانتي يا منتقبه يا محترمه عمله الخضره الشريفه عليا انا قولي انك مقضياها مع حازم
حازم كان هيتكلم لكن اسكته هو= انت هتقول اي مهما قولت انا شوفتك بعيني وانت بتقفل زراير قميصك وهي كانت بتعدل نقابها
نرجع شويه في المكتب
استيقظت من نومها وجدته ملقي علي الارض نائم علي جاكت البدله نظره الي ساعه يديها وحدتها التاسعه ادركت ان المواظفين اته الشركه قررت اسم حازم اكثر من مره حتي فاق من نومه
قام من علي الارض كان شبه خالع قميصه فرق عينه اكثر من مره و قال بنعاس = صباح الخير
حين وجته في هذا الشكل ادارت وجهها للجه الاخري = صباح النور اعدل نفسك الساعه تسعه و اكيد المواظفين جيهم هنادي علي اي حد يفتح الباب
نظر الي نفسه و وضع يديه علي شعره بحرج وهو يقول = اسف انك شوفتيني بالمنظر دا
اجابت بسرعه = ولا يهمك بس بسرعه
بدا في قفل الزراير = طيب اعدلي نقابك انتي كمان اعملي بقصه ( نقاب ملكي ) زي مكان
بدات تعدل من هيئتها و في ذلك الوقت فتح امجد الباب
نرجع للواقع
كان حازم يقبض علي يديه و وجه كله احمر = أخرس يا امجد متفتحش بوقك تاني
= اي عوزني اسكت وانت تقول اي كلمتين نصدقك انت زباله يا حازم طلعت ازبل مني انا بقي احسن منك بعمل الانا بعملوا في العلن مش بستخبا زيك
بدات البنات تهمس بكلام سئ علي نادين وهي كانت بتعيط و كانت هترج لكن امجد مسك ايديها
= اسمعي يا زباله انتي متجيش تاني انتي واحده وس** واحنا مش بنشغل الوس*** اسكت امجد لكمت حازم
= الانت بتتكلم عنها دي اشرف منك و بعدين الحصل دا حاجه متخصكوش انا و نادين مكتوب كتابنا و يايت كل واحد علي مكتبه بقي وانت يا امجد الشركه دي متجيهاش تاني انا هسيبك عشان صلة الرحم بس لكن انا اليتكلم عليا او علي مراتي اقتلوا انت فاهم اتفضل بره
نادين سمعت كلام حازم و مقدتش تتكلم كانت بتبكي فقط
بعد الزعيق بدا انه يتكلم بهدوء = نادين اهدي و انا اسف امجد لعب اللعبه صح و محدش كان هيصدق اني الباب اتقفل علينا كان لازم اسكتهم قبل ميتكلموا
كانت ساكته طول الوقت لكن عندما بدات تتكلم بدات تزعق = تسكتهم انك تقولهم اننا مكتوب كتبنا ازاي تقول كده ازاي و بدات تبكي بصوت عالي
حاول ان يهديها ولم يقدر فا سحبها بالقوه داخل مكتبه حتي لا يلاحظ احد
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
استيقظ من نومه و خرج الرسبشن وجدها جالسه ذهب و جلس بجانبها
= صباح الخير يا رحومه
نظره له ثم نظرت مجددا الي التيڨي = صباح النور
لاحظ عدم اهتمامها = انتي مصحتنيش لي زي كل يوم
اجابت ببرود = وانا اصحيك لي انا مالي ابقي خالي خطبتك تصحيك
= اه طب مش هنفطر ولا اي
اجابت وهي تنزل كوبايه الشاي من علي فمها = لا افطر انت لوحدك انا فطرت الحمد الله
= طيب في باقي فطار
نظرت له و ابتسمت بسفزاز = لا الفطار خلص كله كله
= ماشي احنا فينا من كده
_ دي هي اصلا مبتجيش غير كده
= ماشي انا هدخل البس و هروح المستشفى
_ مع الف سلامه
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
في المنصوره
نزلت وهي ترتي بنطلون و بلوزه و وضعا الطرحه علي شعرها فقط
نظر الي هياتها من فوق لتحت
= هو الهانم راحه فين علي الصبح
نظره له ثم وجه كلامها لجدها = انا هروح الدرس انا و نور صحبتي يا جدو
ادخل هو في الكلام = درس اي التروحي بالشكل دا انتي اتجننتي و بعدين اي العلي راسك دي
اجابت لهفه = طرحه
= والله طرحه انا اول مره اشوف طرحه مبينا الرقبه و الشعر و القفا
اجابت وهي ترفع حاجبها = دي الموضه و انا هخرج كده ميخصكش
اتكلم الجد = ميخصوش ازاي يا بنتي دا خطيبك اسمعي كلامه و اعدلي الطرحه
= يووووو.. دخلت الحمام لكي تعدل لفت الطرحه و خرجت بعدها
نظر لها = كده انتي تمام يلا بينا
= لا معلش كده اصل انا مسمعتش يلا بينا علي فين
_ هاجي معاكي اوصلك
= تيجي معايا فين بقولك صحبتي نور معايا
_ منا جاي عشان اشوف نور دي
= وانت تشوفها بتاع اي انت
_ مش انتي خطيبتي وهي صحبتك لازم اشوفها محترمه ولا لا
اجاب الجد = لا يا محمود نور محترمه اوي دي متربيه مع لهفه يعني زيها بظبط
نظر لها و ابتسم بسخريه = زي لهفه لا تبقي محترمه اووي
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
ذهب الي المستشفى و بعدها قاد سيارته و ذهب الي الشركه التي يشتغل فيها و بعد انتهاء يومه ذهب الي البيت
دخل الشقه لقاها امامه نظر لها و نظر الي ملابسها
كانت خارجه من المطبخ وجدته يفتح الباب وقفت امامه قليلا و بعدها دخلت تشاهد التيڨي
دخل وجدها ترتدي لانجيري قصير اوي اسود و يشف جسدها كله و تركه شعرها خلفها و وضعا مسحيق تجميل سرح بها و قطع سرحانه عندما ذهبت من امامه
دخل غير ملابسه و خرج جلس بجانبها مجددا
= اااعامله اي
نظره له وهي ترفع حاجبها = انا كويسه اهو مش شايف
= لا شايف طيب مش هنتغدا
نظرت الي ساعه الهاتف = لا قوم اتغدا انت انا خارجه
= راحه فين
اجابت بحده = دي خصوصياتي
دخلت و ارتدت ملابسها و اخذت هاتفها و خرجت
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
نادين كانت طول اليوم ف مكتب حازم لحين انتهاء معاد العمل
كانت جالسه علي الارض تضم رجليها اليها و منحنيا راسها
اجمع حاجته و ذهب اليها
= نادين نادين يلا نمشي
رفعت راسها و كانت عيناها حمراء و نظره له
عندما رفعت راسها اتفاجا من شكل عيونها = انتي كنتي كل الوقت دا بتعيطي
اتكلمت بحزن = امال عوزني اضحك انا اهلي لو كانوا عرفوا حاجه زي كده كانوا ممكن يقتلوني
متخفيش اهلك مش هيعرفوا حاجه و لو علي ناس الشركه نكتب الكتاب فتره و نتجوز و بعدها نتطلق قومي يلا اوصلك
استسلمت للواقع و قامت و ركبت سيارته و وصل الي بيتها
= ابقي خدي معاد من اهلك بقي ماشي
"ان شاء الله
دخلت بيتها و هو كان هيقود سيارته لكن راه هاتفها اخذو و نزل الي بيتها
دخلت البيت = السلام عليكم
لحين راها قام و شدها من نقابها
=هيجي من اين السلام طول منا مخلفك يا خلفت العار و الحزن و ليكي عين تيجي هنا يا سافله و قليلت الادب
ادخلت الام = بس يا ابو عصام نسمع منها اهدي
ثار كالبركان = اسمع منها اي انتي مشوفتيش الصور بعينك و باتت لليله بره البيت مع الخاين السافل بتعها
كان يضربها بالقلم و يشدها من النقاب لحين اتقلع من علي وجهها = في اي يا بابا انا مش فاهمه حاجه
رما في وشها الصور وهي راتهم = انت مصدق اني اعمل حاجه زي كده يا بابا
= منك لله يا بنتي جبتيلي العار مش كفايا كلام الناس عليكي من بعد ما خطيبك مات وانتي رافضه الجواز خليتي الناس تقول انك غلطي معا منك لله يا بنتي
في الوقت دخل حازم لقاها مرميه علي الارض بتبكي قومها وهو يقول = بنتك شريفه يا عمي دي لعبه حقيره ابن عمي كان عاوز يشوه صورتي بيها و بنتك جت ف الرجلين
لو كلامك صح الناس كلها عرفت انها كانت بيته بره مع واحد انا لو بايدي كنت قتلتها بس مقدرش
نظر حازم الي وجهها و عيناها = لو ترضي حضرتك انا مستعد اتجوزها
وانا موافق اهم حاجه نخلص من الفضيحه
اجابت هي = انا مش عوزه اتجوز
الاب = اخرصي انتي انتي ليكي عين تتكلمي اصلا
حازم: طيب انا هجيب الماذون بليل و نتجوز
قبل ان يذهب رح اليها: انا اسف يا نادين امجد لاول مره ينجح انه ياذيني و الديليل انه اذاني فيكي انا اسف و تركها و ذهب
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
ذهبت رحمه في معاده الي عياده دكتور معتز
دخلت و هو رحب بيها
=اتفضلي ي مدام اتفضلي
تحبي تشربي اي... كان المتحدث معتز
وضعت يديها وحده فوق الاخري وهي تقول = ممكن ندخل ف الموضوع علي طول
_ تمام بصي حضرتك انتي تعرفي مي و عوزك تقوليلي كل حاجه عنها
= انا مكنتش عوزه اقول لحد بس مدام هتتعالج انا هقول
فلاش باااااااك
مي و رحمه كانوا قريبين لبعض اوي اوي رحمه حبه مي من قلبها بجد كانت طول عمرها عيشه مع عمها في امريكا و لما نزلت مصر مكنش عندها صحاب و محدش كان بيرضه يصحبها كانوا فكرين انها عشان منتقبه تبقي جاهله و متخلفه و مي هي الصحبتها رحمه اعتبرت مي اختها مش صحبتها و دا غلط طيبه قلبها مش ف الزمن دا المهم رحمه قالت ل مي علي حبها لمصطفي و كانوا قعدين ف كافيه
كانت تشرب العصير و بعدها نظره لها و قالت
= انتي فعلا بتحبي مصطفي يا رحمه
نظره لها بستغراب = ايوا يا مي بحب مصطفي ياوييي بس لي بتسالي دلوقتي يعني
_ اي الجذبك لمصطفي انتي كنتي ف امريكا و بقالك شهرين بس هنا لحقتي حبتي
= انا اه كنت ف امريكا انا مسافره امريكا وانا عندي عشر سنين بس وانا بحب مصطفي من وانا صغيره و جذبني لي انه مجتهد في اي حاجه بيعملها بس حتت انه بتاع بنات دي هي المضيقاني
نظره لها مي وفي عقلها = باس مدام بتاع بنات هعرف اوقعه رجعت لحديثها.. ااا طيب انا عوزه اجيلك مش انتو قعدين في نفس الشقه
= لا انا في شقه و هو و خالتي ف شقه
_ ااا طيب انا عوزه ابقي اجي اشوف خالتك كده و بصراحه عندي فضول اشوفه مدام انتي مش عوزه توصفي
= ماشي هو بيرج من شغله الساعه اربعه ابقي تعالي قبل كده
_ تمام
اتفقوا هما الاتنين
تاني يوم ظلت في عربيتها حتي وجدت شاب يركن عربيته امام العمار توقعت انه هو نزلت من عربيتها و احقته قبل طلوع الاسنسير
خلع نظارته وهو ينظر لها باعجاب = اول مره القي قمر ماشي علي الارض
نظره له برفع حاجب = حضرتك بتعاكس بقي
قال بنفي = لا طبعا دي الحقيقه انتي زي القمر
_ ميرسي اوي ممكن تقولي شقه البشمهندس مصطفي الدور الكام
= الدور الخامس اتفضلي نطلع سوه
وصلوا الاتنين الي الشقه قالت = هو حضرتك رايح فين
_ داخل الشقه دي شقتي
اصطنعت الفاجاه = بجد انت مصطفي
= ايوا انا انتي مين بقي
_ انا... قطع كلامها خروج رحمه
نظره لهم الاتنين... السلام عليكم
ردو عليها السلام و هي وجه كلامها لمي
= اتاخرتي لي ي مي
_ اصل ا..... قطع كلامها هو
= الله اسمك مي دا احلي اسم
_ طيب يا مي تعالي ننزل نقعد ف شقتنا بقي
باااااااااك
نظره الي هاتفها التي كان يرن برقم مصطفي = طيب انا اسفه يا دكتور لازم اروح
تفهم = ماشي يا مدام رحمه الاسبوع الجاي تعالي في نفس المعاد
= ماشي يا كتور بعد اذنك
خرجت رحمه و ركبت تاكسي و روحت دخلت الشقه كان هو في غرفته خرج عند سامعه صوت الباب و كان يبدو علي وجه التعصب
يتبع الفصل الثالث عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية ملكي أنا" اضغط على اسم الرواية