رواية أحببته في مهمة رسمية الفصل الثاني عشر بقلم لمياء محمد
رواية أحببته في مهمة رسمية الفصل الثاني عشر
في مصر في فيلا ادم
ادم اخد لين ووصلها اوضتها
ادم دي اوضتك يا انسة لين يارب تعجبك
لين بإنبهار حلوة اوي بس انا مش هينفع اقعد فيها
ادم ليه بقي
لين لان انا هنا مجرد خدامة مش اكتر والخدم مبيقعدوش في اوض زي دي
ادم مين قالك انك هنا خدامة
لين انت قولتلي وغير كدا انا همشي
ادم انا مقولتش خدامة انا قولت انك هتساعدي الدادة يعني في تحضير الاكل وبس
اما التنضيف فدول بييجي طقم خدم خاص علشان ينضفوها
لين طب انا لزمتي ايه ما انت ممكن تجيب طقم خدم تاني يحضرلك الاكل
ادم بصي يا رهف انا حابب اساعدك وفي نفس الوقت اساعد الدادة لانها غالية عاليا اوي فقولت انتي تساعديها بس وكمان اوضة الدادة كبيرة اقولك تعالي شوفيها وبالمرة سلمي علي الدادة
لين يلا
وراحو اوضة الدادة وفعلا كانت كبيرة ورقيقة وجميلة
ادم خبط علي الباب ممكن ندخل
الدادة تعالي يا حبيبي
ادم دخل وباس ايدها ازيك يا دادة
لين كانت مستغربة ازاي هو بالتواضع والحنية دي وبرا الناس بتقول عليه قاسي ومش بيرحم وشبه الدراكولا قاطعها تفكيرها كلام ادم
ادم دادة دي رهف هتساعدك هنا
الدادة بإستغراب وفرحة لان ولاول مرة ادم يعرفها علي بنت تعالي يا حبيبتي
لين باست ايدها ازيك يا ست الكل
الدادة بفرحة الحمد لله يا حبيبتي
لين ربنا يديم عليكي الحمد والصحة يارب
الدادة يارب يا حبيبتي
ادم دادة انا جعان
الدادة يلا يا حبيبي ناكل كلنا ونزلو تحت وكانت الدادة محضرة الاكل علي السفرة ودا لان ادم بيرن عليها قبل ما يرجع ودخلوا اوضة السفرة وكانت جميلة
وقعدوا ياكلوا ولين مكانش عاجبها الاكل لانه كان خضروات ومسلوق وهي مش بتحبه وادم لاحظ دا بس سكت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ.
نروح لعامر وزين ويحي
يحي هنعمل ايه يا زين ومين هيساعدنا
عمار كدا المهمة يعتبر فشلت
يحي بس نور في خطر ولازم ننقذها
عامر معاك حق بس ازاي وهما اصلا هتلاقيهم قالبين الدنيا علي زين
يحي زين انت ساكت ليه
زين لان المهمة مش هتفشل
يحي ازاي
زين عم حسن تعالي لو سمحت
دخل رجل في الخمسين من عمره
عامر مين دا
زين عم حسن وانا هناك اتعرفت عليه كان بيحاول يخليني ابعد عن الشغل دا ومدمرش حياتي وهو واحد من رجالة الزعيم الظروف الوحشة هي اللي ودته هناك وللأسف مقدرش يتخلص من العصابة دي هرب بنات كتير من غير محد يعرف ودلوقت لما الفرصة جاتله انه يتخلص من العصابة دي قرر يساعدنا
عامر انا متشكر جدا ليك يا أستاذ حسن
حسن دي اقل حاجة ممكن اعملها انا كل يوم كنت بسمع صراخ البنات منهم اللي اعتدوا عليهم ومنهم اللي عذبوهم دا الشباب كانوا بيخطفوهم ويجبروهم يشتغلوا معاهم علشان كدا انا قررت اكون شاهد وكمان معايا اوراق ضده وورق صفقات ليه مع استيفن
يحي مين استيفن
حسن استيفن دا الراجل اللي بيتعاملو معاه برا البلد
عامر كدا تمام اوي احنا كدا معانا اوراق توديه في داهية وشهادتك يا حسن وكمان البنات المحبوسة هناك تبقي اكبر دليل
زين لازم نتواصل مع نور ونعرف الاخبار دي وكمان نشوف طريقة تخرج بيها هي والبنات
يحي انا عندي فكرة
زين ايه
يحي عم حسن ممكن ياخد التليفون دا طلع تليفون صغير من جيبه ويديه لنور ونتواصل معاها منه
حسن تمام كدا
وعطوله التليفون ومشي هما كمان مشيو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند نور
دخل الشاب عليها وكانت ضهرها للباب
الشاب انتي يا حلوة تعالي الزعيم عايزك
نور لفت له عايز اي زفت بتاعك دا
الشاب بصدمة انتي اخيرا لجيتك
نور نعم اااه خطة جديده العبها علي حد غيري
الشاب (حمزة) والله ابدا مش خطة جديدة اني فعلا بجالي كتيير بدور عليكي فاكرة اني الشاب اللي انتي خبطتي فيه قبل اكده
نور اسفة بس مش فكراك
(فاكرين الشاب اللي خبطت في نور قبل ما تقابل زين لما كانت بتتمشي اول ما وصل القصر وطلبت من عامر انها تخرج تتمشي شوية وكان حاط سماعة وخبطط فيه عمتا هو البارت التالت )
حمزة بس اني فاكرك كويس انتي البت اللي سرجت جلبي ومشت معرفش راحت فين اني لازم اساعدك مستحيل اخلوهم يعملولك حاجة
نور قبل ما تساعدني انا مبكنش ليك اي مشاعر
حمز👇🏻
حمزة هو دا وجته اما انتي فايجة صحيح انا اللي يهمني دلوق اني اساعدك
نور تمام بس....
قاطعه واحد تاني يا حمزة الزعيم بينادي
حمزة ياربي اعمل ايه يلا يا نور
راحت نور مع حمزة للزعيم ودخلوا وراحت
الزعيم اهلا بنور باشا الجارحى
نور اهلا بيك يا مدحت
الزعيم امسكوها
وكل اللي يروح لنور نور تضربه كانت بتضرب ووقعت كتير منهم علي الارص بس زي ما بيقولو الكترة بتغلب الشجاعة قدروا انهم يمسكو نور وضربوها جامد اوي نور حاولت انها تدافع بس كانو كتير اوي وبعدين
الزعيم اربطوها علي وسيبوها علي الارض في الوقت كان عمو حسن واقف ولما معرفش هيعمل ايه راح يرن علي زين
حسن زين باشا الحق انسة نور في خطر
زين نور مالها هي فين ايه اللي حصل
حسن ضربوها وربطوها و....
قاطعهم صوت
انفجارات
زين الو الو عم حسن الو حسن من الخضة قفل التليفون وراح علشان يشوف في ايه
جوا عند نور في نفس الوقت
الزعيم ايه يا قطة خايفة
نور ببرود علي الرغم من انها موجوعة مش نور الجارحي اللي تخاف يا مدحت
مدحت او الزعيم هنشوف يا نو...
لم يكمل كلامه وسمعو صوت انفجارات
مدحت ايه دا يلا تعالو نشوف في ايه شاور لاتنين وانتو خدوها رجعوها تاني يلا
راح هو يشوف اللي حصل ونور دخلت جوا تاني شوية والباب فتح ودخل عم حسن
حسن نور يا بنتي انتي كويسة
نور انت مين
حسن انا عم حسن وتبع زين بيه استني اطهرلك الجروح
نور طيب
وهو بيطهرلها الجروح الباب فتح
عم حسن بخوف انا انا ك ك ك كنت ب ب بشوفها اللي تهرب
الشخص ااه ما هو واضح من الشاش اللي في ايدك
نور......
اما عند الزعيم خرج وملقاش حاجة فبعت رجالته يدوروا في كل مكان
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نروح لزين
زين الو الو عم حسن الو
عامر في ايه يا زين
زين بخوف علي نور عم حسن بيقول ان نور في خطر وضربوها
يحي ليكون الراجل دا بيضحك علينا
زين لا انا واثق فيه وبعدين وهو بيكلمني سمعت صوت انفجار جامد والخط قفل انا رايح لها
عامر هنيجي معاك
زين يلا
وخرجوا كلهم للمكان اللي فيه نور وبعد ربع ساعة وصلو
زين انا معرفش نور فين
يحي المكان هادي اهو
عامر رن علي حسن
زين رن علي حسن و......
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في قصر عيلوان
لمار و سما وحورية وسليم قاعدين مع بعض
لمار انا خايفة علي نور اوي
حورية متخافيش يا بتي هترجع بالسلامة
سليم زين وبابا مستحيل يسيبوها
سما سليم معاه حق
لمار ربنا يستر
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند قصر ادم
خلصوا الغدا وأستأذنت لين وطلعت علي اوضتها بس كانت للسه جعانة لانها معرفتش تاكل وهي قاعدة الباب خبط
لين ادخل
ادم دخل وكان حاطط ايده ورا ضهره
لين بتشم انا شامة ريحة بيتزا
ادم حرك دماغه بنعم
لين بفرحة وتلقائية مش تمثيل بجد وجرت ونطت في حضنه شكرا يا دومي وبعدين حست بنفسها احم اسفة مش قصدي
لين في نفسها اوعكي يا لين مينفعش انتي الظابط وهو حرامي مينفعش
اما ادم قلبه كان بيدق بسرعة بحبك يا رهف بحبك اوي امته وازاي معرفش بس بحبك برائتك وضحكتك بحب كل حاجة
ادم احم يلا تعالي كلي يا رهف
لين يلا
قعدت علشان تاكل وهو كان ماشي
لين انت رايح فين مش هتاكل
ادم لا انا اكلت
لين انت بتسمي اكل العيانين دا اكل
وسحبته من ايده وقعدته علي كنبة في الاوضة تعالي كل بيتزا معايا
وقعدوا ياكلوا وهو فضل يبص عليها
لين هممممم حلوة اوووي
ادم وهو بيبصلها فعلا حلوة اوي
وكملوا اكل وبعد ما خلصوا
ادم تعالي افرجك علي الفيلا
لين يلا
وراحو ولفوا هناك وقعدوا يتفرجوا عليها وكانت حلوة جدا
وصلوا عند المسبح وكان حلو جدا
لين انا عايزة انزل
ادم دلوقت
لين ايوا والنبي
ادم يلا تعالي
واخدها ونزلو الماية وقعدوا يلعبو ويرشوا علي بعض ماية وبعدين قرب منها وحاوط خصرها
ادم رهف انا انا انا
لين ايه
ادم رهف انا بحبك وخطف قبلة سريعة
لين كانت لسه هتعترف لين في سرها لا يا لين مينفعش
لين احم اااا انا سقعانة هطلع اغير وطلعت تجري تغير هدومها وبعدين..........
نكمل بكرا بقي
يتبع الفصل الثالث عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية أحببته في مهمة رسمية" اضغط على اسم الرواية