رواية طفلتي الخائفة الجزء الثاني البارت الثاني عشر 12 بقلم شهد عبدالسلام
رواية طفلتي الخائفة الجزء الثاني 2 الفصل الثاني عشر 12
و بكل عصبيه بيسوق العربيه
وفجاه
في الشركة
اياد:شهد عايز ملفات الصفقه الاخيره بتاعت.....
شهد بمقاطعه و برود:ده مش شغلي انا سكرتيرة مستر سليم
اياد بعصبيه و بيخبط علي المكتب:انتي مجنونه ايه اللي بتقوليله ده انا المدير هنا و ذي ذي سليم
شهد:وانا السكرتيره بتاعت مستر سليم تقدر حضرتك ططلب الملفات من سيليا
اياد بيسبها وبيدخل المكتب
في الڤيلا
تليفون اسد بيرن
اسد:الو
دكتور:الو معايه اسد باشا
اسد:ايو انا مين حضرتك
دكتور:انا يامن دكتور في مستشفت حضرتك و بيكمل بتوتر وو الحقيقه سليم باشا وصل عندنا في حادث سياره
اسد:ايه انت بتقول ايه ابني مالو
الدكتور:اهدا يا اسد باشا هو كويس
اسد بيجري علي العربيه و مالك من الخوف بيجري وراه
في العربيه
مالك:في ايه بتجري كده ليه
اسد:سليم عمل حادثه ب العربيه
مالك: طب الدكتور قالك حالته ايه
اسد:مش عارف بيقولي هو كويس
مالك:ان شاء الله خير
اسد:يارب
و شويه و اسد و مالك بيبقو في المستشفي
وبيدخل اسد بخوف علي ابنه
اسد: اوضة سليم اسد ابني
الممرضه بحترام:اوضه رقم 205 يا اسد باشا
اسد بيطلع هو ومالك بسرعه و بيدخل علي سليم
اسد و بيقرب منه بسرعه:انت كويس
سليم: متخافش يا بابا انا كويس الحمد لله بسيطه
اسد:الحمد لله
مالك: الحمد لله انها جت علي قد كده
اسد:الدكتور قالك عندك ايه
سليم: معنديش يا بابا هي جروح بسيطه
وبيدخل في اللحظه دي دكتور يامن
يامن شاب 25 سنه دكتور و طويل القمه و وبشرته بيضه وعيونه عسلي
يامن:حمد الله علي السلامه
سليم: الله يسلمك
مالك:حالته ايه يا دكتور
يامن:مفيش اي خوف عليه هو كويس بس هيحتاج متابعه يومين معانه هنا في المستشفي
اسد:شكرا يا دكتور
يامن استاذن و طلع
ومالك بيطلع وراه
مالك :يا دكتور
يامن:اتفضل يا مالك باشا
مالك:هو كويس
يامن بابتسامه :كويس ومفيش اكتر من اللي قولته جوا
مالك: ماشي شكرا يا ابني
وبيدخل
وتليفون اسد بيتصل
اسد بهدوء:ايه يا حبيبتي
حور:هو انت فين
اسد :ا...اص.. في مشوار
حور:اسد عشان خاطري قولي انت فين طمني عليك
اسد:في المستشفي
حور بخوف:ليه مالك ....
اسد بمقاطعه: اهدي انا كويس مفيش حاجه
حور:طب انت في المستشفي ليه واوعي تكدب عليا
اسد:سليم .... ولسه هيكمل
حور بمقاطعه:ايهه ماله سليم ايه اللي حصلو
اسد:اهدي هو كويس
حور:انت في مستشفي ايه انا جايه
اسد:مفيش داعي انك تجي
حور بعياط: عشان خاطري يا اسد عايزه اشوفه
اسد وبيحاول يكتم عصبيته عشان بتعيط:اهددي
حور سكتت
اسد:السواق هيجيبك بس بسرعه
حور بتسرع:شكراا
و بتقفل
في المستشفي تاليا وحور و عمر و تميم
حور بخوف بتقرب عليه بسرعه:يا حبيبي انت كويس
سليم: اهدي وربنا انا كويس يا حبيبتي
تميم بضحك:هو ده منظر ناس يجرالها حاجه يا ست الكل
تاليا: الف سلامه عليك يا حبيبي
مالك بغيره:لا بقي طب ده ابنها انتي بتقوليلو يا حبيبي ليه
تاليا: ده ابني بردو
مالك: لا حتي ابنك ميتقلهوش الكلمه دي
عمر: خلاص يا جدعان ايه العيله الغيوره دي
تميم بمشاكسه:ذي ما انت بتغير علي حبيبت القلب
عمر بعصبيه:انت هتستهبل يا تميم
اسد:بس بس انت وهو انتو هتتخانقه في المستشفي
مالك ل عمر: في ايه يا عم عمر ده اخوها
عمر:ايه يا عم بابا ما انت بتغير عليها مني مع ان ابنها
مالك سكتت
اسد ضحك:مش عارف ترد صح
في الڤيلا و البنات متجمعها مع بعض
لوليا:هو في ايه
لؤلؤ:مش عارفه
ليله:انا هموت واعرف هما راحه فين كلهم كده
لوليا:مش عارفه انا قولت انزل اقعد مع تاليا وحور اتلاقيت الڤيلا فاضيه خالص
ليله: يمكن خرجه
لؤلؤ:انتي هبله يا ....
ليله بعصبيه:بردو هبله انتي شكلك عايزه تضربي
لؤلؤ:تضربي مين يا بت انتي
وبيضربه بعض
لوليا :بس بس وبتحاول تبعد حد فيهم مش عارفه و اضربت في وسطهم
ليله و لؤلؤ كل شويه خناقه شكل بس عادي بيرجعه سواا ذي الاخوات
لوليا انا هتصل علي عمر:وبتتصل علي عمر
عمر:ايه يا حبيبتي
لوليا:انت فين و فين العيله لؤلؤ وليله بيتخانقه
اسد ل عمر :في ايه
والعيله كلها سامعه كلام عمر
عمر:ليله ولؤلؤ بيتخانقه ليه تاني حاولي سلكيهم من بعض
لوليا:مش عارفه وضربوني
عمر ضحك: اضربتي والنبي العيال دي بتفهم
لوليا:تصدق ان انت بارد انا مش عارفه اسلك بنهم يا عمر والنبي هي بتحاول تفك الخناقه بنهم
سليم بتعب:هات التليفون ده
وبياخد التليفون من عمر
سليم: لوليا اديني ليله
لوليا ل ليله بزعيق:ليله ليله اهدي بقي يخربيتك امسكي
ليله بعد ما بتمسك الفون :مين
لوليا: ابيه سليم
ليله بتوتر:لا خودي
لوليا:ردي
ليله بتوتر وصوت منخفض:الو
سليم: علي اوضتك وتقفلي علي نفسك ومططلعيش منها وانا لما اجي اشوف حوارك انتي وهي كل يوم خناقه ......... وبصوت رجولي فاهمه
ليله:فاهمه
وبتسيب الفون ل لوليا و بتخرج من غرفتها من غير كلام
سليم بزعيق:لؤلؤ انتي كمان مش عايز خناقات انتو مش صغيرين
لؤلؤ :حاضر
وبتدخل ليله غرفتها
ليله بعياط:هو ليه بيعاملني كده كل شويه يزعقلي ما لؤلؤ هي اللي اتخانقة معايه الاول وانا بحبك وانت لا بتكرهني ليه مش عارفه
تاني يوم الصبح بترجع العيله البيت و عمر و تميم بيفضلو مع سليم في المستشفي
حور :ادخل ل ليله عشان امبارح سليم قالها مططلعيش
اسد:ابنك ده ربنا يهديه علي اللي عامله في البنت ده وكل ده عشان بيحبها ده هيكرها في
وبينزل
اسد بينزل ل ليله وبيدق الباب
ليله:ادخل
اسد بابتسامه:عامله ايه يا حبيبتي دلوقتي
ليله:الحمد لله يا عمو
اسد:يلا البسي وانزلي لو هتجي معانه
ليله: انتو رايحين فين
اسد:رايح المستشفي ل سليم
ليله بخوف:ايه ماله ابيه
اسد بابتسامه: اهدي يا حبيبتي هو كويس
ليله بخوف علي سليم:انا عايزه اجي معاكم واشوفه
اسد:طب يلا غيري هدومك واحنا تحت
ونزل
بعد شويه بتنزل العيله كلها بتتجه للمستشفي
في المستشفي
ليله متوتر جدا انها تدخل و بتفكر هتقوله ايه
وفجاه بتخبط في حد
ليله بتوتر:اسفه اسفه بجد
يامن بتوهان في جمالها:لا ولا يهمك
ليله: اسفه وبتمشي
يامن ومركز في اثارها:ايه الملاك ده
وبتدخل ل سليم
ليله بتوتر:الف سلامه عليك يا ابيه
سليم:الله يسلم يا حبيبتي
وبيدخل في اللحظه دي يامن
يامن:عامل ايه دلوقتي
سليم :الحمد لله
عمر:هو كده هيخرج امته
يامن:النهارده
يامن وبيخرج بعد ما بيغير علي جرح سليم و طول ما هو في الغرفه عيونه علي ليله و سليم هيموت من الغيره
يامن:ممكن ثانيه يا عمر باشا
عمر بيخرج معاه
عمر:في حاجه يا دكتور سليم في حاجه
يامن:متخافش هو كويس بس كنت عايز حضرتك في طلب تاني
عمر بستغراب:اتفضل
يامن بحترام:هي الانسه الي في الغرفه اللي لابسه بنطلون وتيشيرت اسود
عمر :اه مالها
يامن:مرتبطه و بتسرع وياريت متفهمنيش غلط انا بسال حضرتك و غرضي شريف
عمر:لا مش مرتبطه
يامن:طب لو اتشرف واخد معاد من حضرتك عشان اجي اشرب مع مالك باشا واسد باشا فنجان قهوه
عمر:طب هقول ل اسد باشا ومالك باشا وهرد عليك يا دكتور
وبيدخل عمر
سليم: في ايه
عمر بيضحك
تميم:في ايه يلا انت
عمر وبيقرب من ليله :كبرتي يا حلوه
ليله بضحك:هو في ايه
عمر:يامن عايز يخطبها و عايز معاد من اسد و مالك
ليله اتكسفت ووشها كلو احمر من طريقة عمر و شها في الارض
لؤلؤ:اوباا مبروك يا ....
سليم بجحيم:مبروك ايه يا لؤلؤ اظبطيي
اسد:اهدا في ايه
سليم ل ليله:وانتي يا مكسوفه انتي حسابك معايه بعدين
مالك واسد كاتمين ضحكتهم بالعافيه
اسد في تفكيره :انا هخليك تقول حقي ب راقبتي يا سليم
وبيكلم عمر
اسد: خليه يتفضل يا عمر قوله بكره
عمر بستغراب: اقوله كده يا عمي
اسد: سمعت انا قولتلك ايه
سليم بعصبيه: انت بتقول ايه يا بابا
اسد: وانت مالك متعصب ليه
سليم بتوتر:عشان لسه صغيره
اسد:شايفها هتتجوز بكره الصبح
سليم بعصبيه: انا هقوم اغير و اغور من هنا
اسد:واحنا هنمشي ومعاك تميم و عمر
حور:هتجي علي البيت معانه
اسد متاكد ان هو هيرجع علي الڤيلا عشان موضوع ليله
وتخرج العيله كلها من الغرفه وبتتجه للعربيات
اسد ل عمر وتميم: خلي بالكم لا يعمل حاجه في الدكتور
تميم بضحك:حاضر يا بوص في عيني
وبيمشي هو مالك
مالك:ناوي علي ايه
اسد:ناوي اطلع عليه كل اللي عملو في ليله من ورايا و اعرف ازاي يفضل ساكت و هو بيشوف حب عمره بيضيع من ايدو بسبب طريقته
مالك: دماغك سم ذي ما هي
اسد ضحك
مالك:طب لا ليله تحب يامن
اسد:تؤتؤ البت بتحب سليم بس الخوف مسيطر عليها و كمان طريقة سليم معاها وحشه
مالك:هو بصراحه عايز يتربه من الاول و جديد طالع ل ابوه
اسد:ماله ابو يا عم مالك احسن من واحده كان كل يوم مع واح*ده شكل
مالك:كان زمان قبل ما اعرف تاليا دلوقتي الحمد لله
وبيركب العربيه والعيله كلها بترجع البيت وشويه وسليم وعمر و تميم بيبقو في البيت
سليم اول مادخل البيت طلع و لسه هيدخل غرفة ليله سمع صوت هو عارفه كويس
اسد من وراه:عايز ايه
سليم :هاا لا مافيش
اسد:طب داخل عند ليله ليه
سليم: ما انا قولتلك مافيش يا بابا و بيمشي علي غرفته
اسد بابتسامه:لازم اربيك و اعلمك الادب
تاني يوم الصبح
سليم بيدخل غرفة ليله وهي نايمه وبيقفل الباب
سليم وبقرب منها وبيقومها وهو ماسكها من شعرهاا:
ليله بزعيق: في ايه
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية طفلتي الخائفة الجزء الثاني" اضغط على أسم الرواية