Ads by Google X

رواية عندما تلتقي العيون الفصل الثالث عشر 13 بقلم نجوى ابراهيم

الصفحة الرئيسية

   رواية عندما تلتقي العيون الفصل  الثالث عشر  بقلم نجوى ابراهيم


رواية عندما تلتقي العيون الفصل الثالث عشر

ادم وعهد بداو تجهيزات الخطوبه وكانوا مبسوطين جدا جدا ان خلاص هيتجمعوا في بيت واحد وكانوا مشغولين جدا وجت الشركه اللي مسؤله عن تنظيم الحفلات وكان في قصر الشرقاوي لانهم اتنقلوا من فيلالهم وعاشوا كلهم سوا في القصر جت الشركه وبداو التنظيم وعهد كانت خارجه من الجناح بتاعها وبتبص، وراها وبتكلم ياسمين وفجاه مشافتش السلك اللي علي الارض ووقعت واخدت السلم كله لحد، اخره بعدين راسها اتخبطت في الترابيزه 

ادم... بصدمه لااااااااااااا عهد وجري عليها حضنها وكانت سايحه في دمها ادم بعياط هستيري علي منظر عهد لا فوقي والنبي ي عهد متسبنيش مرررررررررراد اطلب اسعاف بسرعه 

مراد... جه مخضوض علي صوت ادم ولما شاف عهد كانت هيغمي عليه من كميه الدم لان مراد بيخاف من الدم مراد جري وطلب الاسعاف وكل البيت اتجمع وبدوا يعيطوا بهستريا علي عهد اللي مش عارفين مصيرها اي 


محمود... اه قلبي بنتي هتروح مني ي محمد بنتي وراح جمب عهد وفضل يعيط

محمد... وكان لا يقل عن محمود صدمه وعياط لا متقولش كدا عهد قويه وهتقوم وهنفرح بيها هي وادم 

هاجر... اخدت نجوي في حضنها وبدات تطبطب عليها وهي بتعيط 

وبعد عشر دقايق الاسعاف وصلت واخدوا عهد وادم طبعا ركب معاها وهو مصدوم هو مبرق بس، وبيعيط مبيعملش اكتر من كدا 

وصلوا المستشفي كلهم وعهد دخلت العمليات وفضلت جوا تلت ساعات كل دا وادم جاله انهيار عصبي وبدا يصرخ بصوت عالي ويزعق في الكل وفجاه وقع 

مراد.. جري علي ادم وشاله وطلب دكتور فورا 

الدكتور... خرج من عند، ادم انا ادتله حقنه مهدئه واضح انه عنده انهيار عصبي 

العيله كلها بقيت مهمومه وكله مبقاش قادر يقف من الخوف، علي عهد وادم ونقلوا محمود لاوضه وادوله اوديه الضغط 

بعد تلت ساعات من الخوف والرعب ادم فاق وقعد يسال علي عهد وكله بيحاول يهدي فيه 

اوضه العمليات اتفتحت وخرج منها الدكتور 

ادم... جري عليه دكتور لو سمحت عهد عامله اي ارجوك طمني 

الدكتور بشفقه علي حال ادم هدومه كلها دم وعيونه حمرا ومنفوخه من العياط 

الدكتور... ادعيلها حالتها حرجه عندها كسر في، الجمجمه وايدها الشمال ورجليها اتكسروا وبعض الكدمات في وشها وجسمها ادعوا ربنا يعدي الاربعه وعشرين ساعه دول علي خير وهي، هتبقا تمام هي حاليا في، غيبوبه وهتتنقل العنايه المركزه بعد اذنكم 

ادم... سمع الدكتور من هنا وقعد، علي الكرسي وهو مصدوم (مصدومه بجد ومش، بنطلق ولا عارفه ارد😂😂سوري ي، جماعه) 

مراد.... راح لعنده واخده في حضنه وبدا يهديه ويقوله ان كل حاجه هتكون تمام وعهد هترجع لحضنه 

عهد خرجوها من العمليات ودخلت العنايه ومنعوا عنها الزياره لمده 24 ساعه 

ادم... لللدكتور بترجي ارجوك ي دكتور عاوز اشوفها ارجوك وبدات دموعه تنزل (اهو عهد دي هي اللي، تستحق اغنيه مسيطره همشيك مسطره هخليك لو سوفت بنت في شارع تبص لورا ايوا انا مسيطره 😂😂😂)

الدكتور بشفقه علي حالة ادم ..تقدر تدخلها بس خمس دقايق بس عشان وضع المريضه ميسمحش 

ادم جهزوه ولبس لبس معقم ودخل اوضه عهد وقعد جمبها ومسك ايديها 

ادم... عهد حبيبتي فوقي ي، عهد وخليكي، جمبي انا مقدرش اتخيل حياتي من غيرك انا لو جرالك حاجة انا هموت فوقي ي قلبي وباس ايديها وبدا يعيط 

الدكتور دخل لو سمحت ي ادم باشا تطلع كدا غلط علي المريضه

ادم خرج وفضل واقف يبص عليها من الازاز بتاع الاوضه 

مراد جه جمبه.. ادم متياسش تعال نصلي وندعيلها وراحوا ادم غير وصلي وبدا يعيط بشده ويطلب من ربنا ان حبيبته ترجعله وتخف بسرعه 

بعد مروا 24 ساعه ومفيش اي تحسن في، حاله عهد بس هي اجتازت مرحله الخطر 

الدكتور.. حاليا هي اجتازت مرحله الخطر بس برضو كله في، ايد، ربنا كثفوا الدعاء ليها هي محتاجاه 

ادم فضل مع عهد اسبوع في المستشفي مفيش اي جديد في حالتها كل يوم بيدخل ويقعد معاها ويتكلم معاها وبرضو مفيش استجابه 

بعد مرور 9 ايام كلهم فيها قاعدين علي اعصابهم لا اكل ولا نوم ولا شرب، كل تفكيرهم عهد هتصحي امتي

ادم داخل اوضه عهد زي كل يوم ومسك ايديها وبدا يكلمها فجاه عهد حركتت ايديها ورمشت بعنيها 

ادم طلع جري، نده الدكتور وبدا يفحص عهد، لقي مؤشرات جسمها الحيوايه بتتحسن وبدات ترجع للوضع الطبيعي 

الدكتور... انسه عهد انتي، سمعاني لو سمعاني افتحي عيونك وفعلا بدات عهد تفتح عيونها الخضرا اللي، وحشه ادم جدا وكان متشوق يشوفها 

عهد... بصوت وهن وضعيف انا فين وانتوا مين 

الدكتور.. انتي في المستشفي عملتي حادث بسيط والحمد، لله بداتي تتعافي منه اهو الف حمد لله علي، سلامتك 

ادم... عهد حبيبتي حمد لله علي سلامتك ي روحي انا كنت متامد انك هترجعيلي  ومش هتسبيني لوحدي 

عهد... بتعب انت مين واسيبك فين 

ادم... بصلها بصدمه ورجع بص للدكتتور 

الدكتور... من الواضع ان من تاثير الصدمه عهد فقدت جزء من ذاكرتها 

الدكتور... عهد انتي عندك كام سنه 

عهد... انا عندي 18 سنه انا نجحت في الثانوي وهدخل سياسه واقتصاد عشان اساعد بابا في، الشركه


ادم... اتصدم من كلامها دا معناه انها مش فاكره اي، حاجه من حياتنا ولا، فكراني اصلا وبدات دموعه تنزل 

عهد... انت مين ولي انت بس اللي موجود، هنا فين بابا وماما ولارا 

.؛...........؛.........؛؛.؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛.
ياتري ادم هيجواب بايه وهل عهد هتفتكره ولا، لا 

هنعرف كل دا في الفصل الجاي ي حلوين 


يتبع الفصل الرابع عشر اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent