رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الثالث عشر بقلم رحمة كريم
رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الثالث عشر
يونس بصدمه وخوف :عشق
يونس شايف عشق واقعه بين ايده
هاله حاولت تفوق عشق
عزيز :شالها وطلعها اوضتكم وانا هتصل بالدكتور
يونس :عايز دكتوره مش دكتور
يونس حاملها بين ايده الاتنين خايف عليها اااوي اول مره يخاف على حد كده
يونس حطها على السرير وماسك ايدها وقاعد جمبها خايف عليها احساس جواه مش عارف اي الاحساس ده
الدكتوره جت وطلعتهم كلهم بره الاوضه
الدكتوره خرجت
يونس بخوف في قلبه :دكتور هي مالها
الدكتوره :هي الصدمه عصبيه شديده هي سمعت اوشافت حاجه ضايقتها
يونس :ايوه
الدكتورة :حاولوا تبعدوا عنها أي زعل انا علقت ليها تحاليل دلوقتي هي هتبقى كويسه
يونس دخل الاوضه عند عشق شايفها نايمه ودموعها على خدها
يونس ماسك ايدها :انا معرفش انا خوفت عليكي كده لي عمري ما خوفت على حد كده في حاجه بتشدني ليكي فوقي انا حاسس اني
قاطع كلامه لما شاف عشق بتفتح عيونها
يونس :انتي كويسه انتي مش عارفه انا كنت خايف عليكي ازاي كنت خايف يحصلك حاجه
عشق بعياط :متخافش انا كويسه
يونس وهو بيمسح دموعها :انتي بتعيطي لي
عشق بعياط :لاني لوحدي إلى شوفته في حياتي واجعني ااوي من بعد موت امي وانا مكسوره في وقت منا محتاجه لحد يعوضني عن فراق امي ابويا اتجوز ومحاولش يعوضني عن فراق امي ومراته كانت دايما تهيني وتوجعني بكلامها كنت خدامه عندهم ولا اخويا إلى كان من واحنا صغيرين كان سندي في الدنيا بس بعد موت امي وهو سايبني لوحدي مفكرني اني السبب في مون امي مع اني انا كنت محتاجه لخويا بس هو سبني ولا وكمان اتجوز حد بيكرهني هبقي اعيش لي انا عايشه في الدنيا دي لي كل حاجه بتمنها مش بتحصل وبيحصل العكس لي بيحصل معايا كده
عشق كانت منهاره في العياط
يونس خدها في حضنه :اهدي انا معاكي محدش هيقدر يعملك حاجه طول ما انا موجود معاكي
عشق حضنت يونس هي كمان حست في حضنه الأمان إلى كانت فقداه
يونس حس في حضنها الحنان إلى فقده بعد أمه
عشق بعياط :عايزاك توعدني بحاجه
يونس :اوعدك باايه
عشق بعدت عن حضنه ومسكت ايده :توعدني انك مش هتسبني ابدا مهما حصل
يونس :مش عايز أوعدك بكده
عشق :لي
يونس :مش عايز اظلمك معايا
عشق :تظلمني باايه
يونس :انا مش هعرف احبك ولا اننا نكمل مع بعض كتير
عشق بعياط :هتسبني زيهم، كنت عارفه، هطلقني امتي
يونس :بعد سنه
عشق :ماشي
عشق كانت هتقوم من على السرير
يونس :رايحه فين
عشق :هروح انام على الكنبه
يونس بعصبيه :اقعدي هنا متقوميش غير لما تقوليلي
عشق :انت مالك بيا سيبني في حالي
يونس بعصبيه :اسمعي الكلام فاهمه
باب الغرفه بيخبط
دق دق دق
كانوا هاله وعزيز ورضوى
هاله :الف سلامه عليكي يا عشق انتي كويسه دلوقتي
عشق :الحمد لله
رضوى :كده برده تخضيني عليكي، الف سلامه عليكي
عشق :اسفه اني تعبتكم معايا
عزيز :تعب اي يا بنتي احنا دلوقتي أهم حاجه اننا نطمن عليكي
عشق :ربنا يخليكي يا عمي
يونس :انا رايح الشركه دلوقتي
عزيز:هتروح وتسيب مراتك تعبانه
عشق :لا يا عمي انا كويسه خليه يروح يشوف شغله
يونس :عن اذنكم
*************
لؤي وصل رحمه جامعتها
لؤي :لما تخلصي هاجي اوصلك
رحمه :بس انا مش عايزه اتعبك
لؤي :اتعبيني على طول لو عايزه
رحمه :شكرا
رحمه دخلت الجامعه وكانوا كلهم بينظروا لرحمه نظرات غريبه لأنها مش شبهم
لارا :HI what your Name(اهلا ما اسمك)
رحمه :انا اسمي رحمه
لارا:انتي بتتكلمي عربي
رحمه :نعم
لارا :انا لارا ممكن نكون اصدقاء انا من وقت ما جيت وانا ببحث عن شخص يتحث عربي
رحمه :يعني انتي مش من هنا
لارا :لا انا جيت هنا عشان اتعلم فقط
رحمه :يعني انتي مصريه
لارا :ايوه من مصر
رحمه :وانا كمان من مصر، ممكن تساعدني في اي حاجه هنا لاني مش عارفه حاجه خالص
لارا :اوكي
***********
يونس راح الشركه كان مضايق جدا من طريقه كلامه مع عشق
زياد :مالك يا يونس
يونس حكاولوا إلى حصل مع عشق
زياد :وانت عملت معاها لي كده محتاجك وشكلها بتحبك
يونس :مش عايز اظلمها معايا، انا مش هينفع احب
زياد :لي مش هينفع قلبك ده مش بيحب زينا ربنا خلقنا كلنا بنحب ونكرهه وانت عايز توهم نفسك بأنك بتكرهه بس لا انت بتحب انت فيك انسان طيب بس انت مش عايز تبين كده لحد عايز تبين ليهم انك قوي بس انت من جواك طيب جدا
يونس :ما هو انا زمان كنت طيب بس حصل اي في الاخر
زياد :مش عايز تنسى الماضي لي طول ما انت لسه فاكره عمرك ما هتعرف تحب ولا تنسى افهم بقى
يونس :الماضي عمره ما هيتنسي الماضي محفور جوه في قلبي الي انا شوفته مش قادر انساه
زياد :حب عشق يمكن هي تنسيك الماضي ده
يونس :خايف أحبها اتوجع تاني
زياد :هات ايدك كده
يونس :لي
زياد :هات ايدك بس
زياد مسك ايد يونس واحطها جمب ايده
زياد :شوف ايدك وايدي مش زي بعض ابدا بظبط عشق مش شرط تبقى زيهم
يونس :قلبي واجعني وانا سايبها زعلانه مني حاسس اني بدأت احبها وانا مش عايز كده وفي نفس الوقت لو قولتها اني بحبها هتوجع برده
زياد :انت محتاج تفكر كويس نيجي نسهر انهارده
يونس :ماشي نسهر انهارده انا محتاج اشرب
*************
في بيت عبدالله العنزي
هند :شوفت بنتك عملت فيك اي عشان اقولك شد عليها بس انت كنت مدعلها ااوي (بصراحه كان بيدلعها ااوي)
عبد الله :مش عايز اسمع كلام عن الموضوع ده تاني
هند :انت بتزعقلي انا بدلا ما نتخانق معايا شوف بنتك الاول
عبد الله :انا سيبهالك وماشي
هند :في داهيه
هاني :واحنا هنسكت كده على ألي حصل
هند :مين ده انا بس بخطط إلى هنعمله في عشق
هاني :انا لازم اخليها تدفع الثمن غالي اوي
*********
في مكان تاني
حلمي (اخو عشق) :انا مش عارف اعمل ايه
سامح :انت مكنتش تقصد ده قتل خطأ
حلمي :انا بقالي اسبوع مستخبي هنا تعبت
سامح :انت الي مخوف نفسك
حلمي :كله بسبب الزفت إلى بنشربه بسببه ضيعنا حياه شاب ملوش اي ذنب
سامح :قدره كده
حلمي :انا عمري ما هسامح نفسي ابدا على ألي عملته ده
*****'*****
نيروز كانت بدور على ليام في المنزل كله لحد مشافته بتكلم في التليفون في البلكونه
نيروز كانت هتدخله البلكونه بس توقفت عندما سمعت
ليام:ايوه يا حبيبتي وحشتيني ااوي
نيروز بصدمه :حبيبتي مين
يتبع الفصل الرابع عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية ماذا يسمى هذا العشق" اضغط على اسم الرواية