Ads by Google X

رواية اصبح الأسر أسيرها الفصل الثالث عشر 13 بقلم نسمة مالك

الصفحة الرئيسية

   رواية اصبح الأسر أسيرها الفصل الثالث عشر بقلم نسمة مالك


رواية اصبح الأسر أسيرها الفصل الثالث عشر

دولت&ادهم..
..هى..
تعيش احلى واجمل ايام عمرها..
عوضها الله بزوجا يغرقها بعشقه..
وبفضل اهتمامه بها..
اكتسبت جمال فوق جمالها..
خصتا انها حامل بشهرها الخامس..
اصبح جسدها ممشوق اكثر من زى قبل..
اكتسبت القليل من الوزن بطريقه ولا اروع..
تقف امام المرأه تمشط شعرها الحريرى..
يجلس هو خلفها يتأملها بعيون عاشقه متلهفه..
هى بعمرها ال40عام كتله من الجمال المتحرك..
فكيف كانت بعمر ال20..
هب واقفا واقترب منها وجذبها داخل حضنه ظهرها مقابل صدره..
مال عليها كثيرا فهى بالنسبه له قصيره القامه ودفن وجهه بشعرها يستنشق عبيرها بهيام..
أستدارت له بوجهها وتحدثت بخجل وصوتا مبحوح..
دولت:سى ادهم شعرى هيبل هدومك..
هبط بوجهه لعنقها يقبله بنهم وهمس بانفاس لاهثه..
ادهم:فداكى يا قلب سى ادهم..
مسد على بطنها بكف يده واكمل بفرحه عارمه..
طمنينى عامله ايه..والعيال الاشقيه دول عاملين ايه معاكى..
جذبته لها اكثر وامسكت يده تسير بها على موضع حركه اطفالهم وتحدثت بعدم تصديق..
دولت:مش مصدقه انى حامل منك يا عوض ربنا ليا..
عبست بملامحها قليلا واكملت..مع انى كان نفسى اوى فى بنت بس الحمد لله على كل حال..كفايا عليا حبيبه وليله
ولى لى دول بعتبرهم بناتى تمام..
ظل ينظر لها طويلا..وابتسامه اكثر من رائعه تزين شفاتيه..
يتأمل ملامحها الرقيقه وجمال عيونها..
توردت وجناتيها بشده وابتعدت بنظرها عن نظره..
ضحك هو بعلو صوته وتحدث من بين ضحكاته..
ادهم:ياربى على اللى لسه بتتكسف منى..
وقبل ان تنطق بحرف..كان مال عليها واضعا يد خلف ظهرها والاخرى اسفل ركبتيها ورفعها عن الأرض داخل حضنه..
شهقت هى بتفاجئ وتحدثت بخجل واحراج..
دولت:نزلنى يا سى ادهم انا بقيت تقيله عليك..
نظر لها بحاجب مرفوع وتحدث بثقه..
ادهم:لو وزنك زاد مرتين كمان بعون الله اشيلك برضو..
لفت يدها حول رقبته واحتضنته بحب شديد..فأكمل هو بعشقا خالص..
اؤمرى يا دولت..رفعت وجهها تنظر له بعدم فهم..قوليلى نفسك فى ايه..قبل جبهتها بعمق..بتحملى بأيه وانا انفذلك حلمك فورا..
نظرت له نظره تحمل الكثير والكثير ومن بين ابتسامتها الاكثر من سعيده هبطت دموعها بغزاره وهمست من بين شهقاتها وضحكاتها ايضا..
دولت:انا احلامى كلها اتحققت لما اتجوزتك يا ادهم..
ادهم:بحب..انتى تحلمى وانا احققلك كل احلامك يا عيون ادهم..قبل أسفل شفاتيها بعمق واكمل بفرحه عارمه..يا ام الحسن والحسين..
دولت:بفرحه..الله هتسميهم على اسم احفاد الرسول..
ادهم:دا كان حلم عمرى انا يا دولت..قبلها مره اخرى بعمق اكبر..وبعد فضل ربنا اتحقق بسببك انتى يا اجمل واحلى دولت..
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
اسر&مهره..
هى..
كارثه..
بكل ما تحمل الكلمه من معنى..
افعالها غير متوقعه..
جنونها تخطى كل الحدود..
بعدما فشلت محاولتها للدخول اليه كالعاده..
قررت ان تجعله هو يخرج اليها..
رأت احدى الالات الخاصه بفتح الاظرف..
التمعت عينها بفكره مجنونه..
انتظرت حتى دخلت السكرتيريه المساعده معها لأسيرها..
وامسكته ووضعته على كف يدها..
حدثت نفسها بتحدى..
مهره:اما اشوف لسه فعلا بفرق معاك ولا خلاص شلتنى من قلبك ودماغك يا هولاكو..
اخذت نفس عميق..
اغمضت عينها بعنف..
وبكل قوتها غرزت الاله بكفها..
جرح صغير..
كانت تود فعله بيدها..
لكن فجأه؟!!..
بدأت دمائها..
تسيل بغزاره..
اتسعت عينها بزهول حين وجدت الجرح غائر للغايه..
فالاله كانت حاده بشده..
ارتعش جسدها بخوف..
وبدأ الجرح ينزف بغزاره اكثر بسبب رعبها وفزعها الزائد.
حاولت بشتى الطرق ايقاف النزيف لكن دون جدوى..
اصبحت ثيابها ملطخه بدمائها..
ودموعها تهبط بغزاره دون ارادتها..
وبوادر دوار بدا يكتسحها..
بوهن..هبت واقفه..
واقتربت من باب مكتبه..
ممسكه بيدها تضغط عليها بايدها الاخرى لمنع تدفق الدماء..
وقفت امام الباب لا تعلم كيف ستفتحه..
وقد تمكن منها دوارها بقوه اكبر..
تهاوى جسدها واستسلمت لدوارها..
وقبل ان تسقط بجسدها ارضا..
كان اتفتح الباب وتلقاها فارسها داخل حضنه وصرخ بعلو صوته..
أسر:مهرررررررره..
ومن بين الوعى و لاوعى وكم خوفها ودموعها الا انها ابتسمت بنتصار وقاومت دوارها قدر استطاعتها لتستمتع بحضنه قليلا..
بسرعه البرق..حملها سريعا وخطى بها بخطوات شبه راكضه..
متوجه نحو عياده الشركه..
هب جميع العاملين فور رؤيته..
انزلها برفق وتحدث بأمر وصرامه وفزع وخوف عليها بعدما راى يدها تنزف بغزاره....
اتصرفو ووقفو نزيف ايدها دا بسرررررعه..
جالس خلفها محتضنها بقوه..
ممسك يدها المصابه برفق ليتفحصها احدى الاطباء..
ويده الاخرى ممسكه بيدها السليمه يضغط عليها قليلا محاولا بث الاطمئنان بقلبها..
رويدا..بدات تستعيد وعيها..وليتها لم تستعيده..
فمن بين بكائها وشهقاتها انفجرت بوابل من الشتائم..
مهره:ااااه ايدى يا ولاد ال***...اه يا هولاكو الكلب انت السبب فى فتح ايدى عااااااااا..ضغط هو على كف يدها السليمه يخبرها انه هنا..
استدارت بوجهها تنظر له بعيون يغرقها الدمع والشوق ايضا..
موجه نظره هو عن عمد لجرح يدها..
انفاسها التى تلفح بشرته كفيله بتطير عقله..
هو اكثر من مستمتع بنظرتها وقربها هذا لكنه متصنع الجمود والامبالاه ايضا..
انتفضت هى بتألم وبلحظه كانت دفنت وجهها بعنقه تستنشق رائحته بستمتاع..
فعلتها هذه جعلت التوتر يظهر عليه بوضوح..
وبأنفاس لاهثه دون ان تصدر صوتا همست بشفاتيها على بشرته..
واحشتنى يا هولاكو..نهت جملتها ورفعت وجهها تنظر له بلهفه عله ينظر لها..
لكنها صدمت من جموده..لم ينظر لها ولو نظره خاطفه..
جزت على اسنانها بغيظ ووجهت نظرها للطبيب الذى يقوم بفحص يدها..
ثوانى..ولمعت عينها بفكره مجنونه اخرى..
وبكل ما تملك من رقه حدثت الطبيب..
احححم لو سمحت يا دكتور انا مش عايزه حقن..
نظر لها الطبيب بستفهام..فتمعنت هى النظر لاسمه المدون على البالتو الخاص به واكملت..انا بخاف اوى من الحقن يا دكتور يوسف..
واخيرا نظر لها..ولكنها نظره حارقه..غاضبه..فاكملت هى بكل ما تحمل من استفزاز..
يعنى دكتور..وكمان اسمك يوسف..تؤ تؤ تؤ كده كتير الصراحه بحلاوتك دى..نهت جملتها وغمزت له بشقاوه..
يا الله..ستتذكر الشركه فتاه سليطه اللسان كانت تعمل هنا قتلها صاحب الشركه..
ظهر الاحراج والخوف على وجهه الطبيب..
خصتا بعد ظهور غضب عارم على وجه الاسر..
وبصعوبه همس من شده توتره..
الطبيب:احححم..لازم حضرتك تاخدى حقنه بنج علشان اقدر اخيط الجرح..
مهره:بطفوله..لا خياطه ايه..الزقه وخلاص..
الطبيب:بزهول..الزقه؟!!..لا حضرتك لازم يتخيط..
مهره:بميوعه واستفزاز اكثر..طيب هتوجعنى..ولا هتخيط براحه يا جو..
اتسعت عين الطبيب بصدمه وود لو ان يفر هاربا لنجاه بحياته..
فهو على علم انه يقف امام الفارس اسر الاسيوطى صاحب الشركه.. المعروف عنه قوته وصرامته الشديده..
اما هى رغم شده المها الا انها تبتسم بستمتاع شديد.
بصعوبه بالغه همس الطبيب..
ح..احححم حضرتك لازم حقنه بنج ضرورى وبعدين حقنه مسكنه..نظر لاسر الذى بدأ يظهر من عيناه واذناه دخان دليل على شده غضبه واكمل بخوف..اسر باشا تحب انادى زميله تخيط الجرح..
أسر:بصرامه..شوف شغلك يا دكتور..
بدا الدكتور عمله بجديه..
وهى ارتعاش جسدها ودموعها هدأت قليلا وتيره غضبه حتى انتهى الطبيب من تضميم جرحها وتحدث بعمليه..
الطبيب:كده تمام..بس لازم تاخد حقنه مسكنه دلوقتى وبعد كده تاخدها كل 12 ساعه مع العلاج اللى هكتبلها عليه..
مهره:بخوف..والحقنه دى وريد ولا عضل..
الطبيب: ممكن وريد او عضل..بس الأفضل عضل لأن لو وريد يبقى هتركبى كلنه فى ايدك السليمه..
ضغطت على شفاتيها بخجل والقت جمله جعلت الواقف جوارها ينفجر غضبا..
مهره:برقه مصتنعه..ممكن انت تدينى الحقنه فى عضلتى يا جو..نهت جملتها ورمشت بجفونها اكثر من مره..
سعل الطبيب بشده..وبيد مرتعشه جهز الحقنه ووضعها امام اسر وفر راكضا للخارج..
نظرت مهره لأثر خروج الطبيب وبصوتا رفيع للغايه نادت عليه..
جوو..خد يا جو..نظرت لأسر..لطتشفى استنى يا لطتشفى..وبستفزاز وبرود تام اكملت..هو مش هيدينى الحقنه فى عضلتى..
ببطئ مريب..تحرك نحو الباب واغلقه من الداخل..
استدار لها ونظر لها نظره ببتسامه مصتنعه تظهر كافه اسنانه جعلتها تنتفض بخوف وهمس من أسفل اسنانه.
اسر:جوووووو...وعضلتك...امممممم..دار بعينه بالغرفه واكمل بغضب عارم..دا انا هنفخ ام عضلتك انهارده..
مهره:بشهقه وعيون متسعه..اسر باشا التزم حدودك من فضلك..انا مسمحلكش تنفخ عضلتى..ابتسمت بفخر..هى مش محتاجه اصلا..
وضع احدى اصابعه بفمه وعضه بعنف. وبسرعه البرق كان اقترب منها حتى اصبحت تتنفس انفاسه وهمس بوعيد..
أسر:ورحمه امى يا مهره ما حد مديكى الحقنه دى فى عضلتك غيرى..نهى حديثه وامسك الحقنه بيده واكمل بأمر..
يله بهدوء و بالزوق كده خلينى أدهالك بدل ما اكتفك وبرضو هتخديها..
مهره:بصدمه..يااااهولاكو الكلب..عايز تشوف &**&..اقتربت بوجهها من وجهه واكملت..دا بعدك..نجوم السما اقرب لك من&**&..
أسر:بهدوء ما قبل العاصفه..هو المفروض انك كده يعنى مكسوفه..استند بيده حولها على السرير وتحدث بغضب عارم..دا انا ماسك نفسى عنك بالعافيه علشان جرح ايدك دا..
نظر لها..انا لو عليا كنت نفختك بطريقتى الخاصه اللى انا متأكد انها هتعجبك واوى كمان..نهى حديثه ونظر نظره شامله لكافه جسدها وعاد مره اخرى لشفاتيها وغمز لها بوقاحه..
توردت وجناتيها بشده ووضعت أصابع يدها على شفاتيها وهمست بخجل..
مهره:لا طبعا نفخك مبيعجبنيش يا هولاكو يا قليل الادب..صمتت قليلا ونظرتهم تتحدث بالكثير..ومن شده خجلها القت جمله تحمل كم هائل من غبائها..
وبعدين انا بقرف..اتسعت عيناه ونظر لها بصدمه..
حرك رأسه اكثر من مره وعاد الكلمه مرارا..
اسر:اممم..بتقرفى؟!..بتقرفى منى يا مهره..مسح بكف يده على وجهه واكمل بوعيد..وحياه الصدفه المهببه اللى جمعتنى بيكى لاخليكى تقوليلى بلسانك انفخنى يا اسر..اقترب بوجهه من وجهها اكثر واكمل بوقاحه..انتى اللى تجننى وتقوليلى بوسنى يا اسر..
مهره:بهيام وتألم..طيب ادينى الحقنه يا اسر..
نظر لها بتمعن فأكملت هى ببكاء..
ايدى بتوجعنى اوى اوى..نهت حديثها وانفجرت بالبكاء..
اغمض عينه بعنف..ضغط على قبضه يده بقوه وهمس بصوتا حنون رغم شده غضبه..هتخلينى ادهالك فعلا ولا انادى لحد من الدكاتره يدهالك..
خفضت راسها وهمست بخجل من بين شهقاتها..
مهره:انا بخاف من الحقن اوى..خلى بنت تدهالى بس خليك معايا..رفعت نظرها له..مش بخاف من حاجه وانت معايا..
مدت يدها السليمه وامسكت يده تضغط عليها بقوه واكملت..
لما بتبعد عنى بخاف وبتعور..نظرت له بعشق واضح واكملت برجاء..متبعدش عنى تانى..
تنهد هو بصوتا مسموع..ونظر لها قليلا..ودون النطق بحرف..
ترك يدها واتجه نحو الباب فتحه ونادى على احدى الاطباء النى اتت على الفور..
عاد اليها ووقف امامها وساعدها على النهوض..
وقفت هى وجهها له ودون اى مقدمات اترمت بحضنه دافنه وجهها بصدره وصوت شهقاتها تتعالى.


يتبع الفصل  الرابع عشر اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent