رواية أحببته في مهمة رسمية الفصل العاشر بقلم لمياء محمد
رواية أحببته في مهمة رسمية الفصل العاشر
عند لين بتفتكر الخطة وكلام اللوا عماد
flash back
لين ايه هي الخطة يا فندم
عماد قبل الخطة لازم تعرفي مين هو ادم
علشان تخلي بالك من كل خطوة هتعمليها
لين مين هو ادم انا كل معرفتي عنه انه بتاع ستات
عماد لا مش كدا وبس ادم الجارحي اكبر رجل اعمل في مصر بس طبعا دا مش عمله الحقيقي دا حاجة يخبي بيها عمله التاني
لين اللي هو تجارة الاعضاء صح
عماد ياريت تجارة اعضاء بس انما دا تجارة اعضاء و سلاح ومخدرات ادم راجل عصابات و عصبي جدا لدرجة ان لو حد ضايقه ممكن يقتله ومبيرحمش
لين صلاة النبي احسن (عليه افضل الصلاة والسلام)كل دا طب وسايبينه ليه ليه متقبضوش عليه ونخلص البلد من القرف اللي هي فيه دا
عماد لان معندناش دليل ضده
لين ااه وطبعا انا اللي هروح للوحش دا علشان اجيب دليل
عماد ايوا يا لين ولو مكنتش متأكد انك هتقدري تعمليها مكنتش بعتك
لين هممممم طب وايه هي الخطة
عماد ادم كل يوم بيسهر في ملهي ليلي....... فأنتي هتستنيه هناك جنب الملهي وتحاولي انك تتعرفي عليه وكمان تعلقيه فيكي لدرجة انو يثق فيكي ويقولك كل حاجة عنه
لين لا والله دا اللي هو ازاي
عماد لين لو سمحتي انا مش لاقي حل غير كدا وانا متأكد انو هياخد عليكي بسرعة لانك غير كل البنات اللي يعرفهم يمكن يشوف فيكي النقاء ويثق فيكي انتي كل يوم هتروحي علي انك فقيرة وتتكلمي معاه شوية لحد ما هو اللي يدور عليكي علشان يتكلم معاكي وكدا هيبقي بدأ يثق فيكي
لين صراحة يا فندم مش مقتنعة وغير كدا سيادتك عارف دا بتاع ستات
عماد انتي مش قليلة بردو يا لين انتي قدها وقدود يا لين
لين تمام يا فندم هنفذ بليل
عماد تمام اااه دي صورته
لين بسرحان يخربيتك وانت مز
عماد لين انتي روحت فين
لين هنا اهو يا فندم
عماد طب يلا روحي جهزي نفسك
لين تمام يا فندم وضربت التحية العسكرية وخرجت
back
ادم يا انسة انتي روحتي فين
لين معاك بس بفكر في عرضك
ادم ها وقولتي ايه
لين صراحة مش عارفة
ادم خلاص هسيبك تفكري لحد ما ادخل اجيب الجاكيت واجي
لين تمام في سرها اهو اكون كلمت اللوا عماد ادم مشي ولين طلعت التليفون تكلم عماد عثمان جه
عثمان في ايه
لين لحظة يا عثمان هكلم. سيادة اللوا
لين الو سيادة اللوا وحكت ما حدث
عماد روحي معاه
لين نعم
عماد روحي يا لين خلي الخطة تمشي ومتقلقيش مش هيعملك حاجة
لين طيب وقفلت
عثمان ايه
لين هروح معاه
عثمان تمام هروح انا علشان جاي
ومشي عثمان
ادم ها فكرتي
لين ايوا هاجي معاك
ادم بفرح لا يعرف سببه تمام يلا اه صحيح اسمك ايه
لين ل.. رهف رهف السمني
ادم طيب يا رهف يلا وركبوة العربية ومشيو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في الصعيد عند نور
دخلت نور الاوضة اللي فيها البنات وكل وحدة فيهم بتبصلها بشفقة وفي اللي بتتمني انها تساعدهم بس بتقول دا مستحيل
نور بإبتسامة خلتهم كلهم يستغربوا انا نور
بنوتة من البنات وه انتي كيفي عم تتبسمي اكده وانتي مخطوفة تكونيش مفكرة نفسك في فسحة عاد
نور لا مش فسحة مهمة
صفية ها كيف يعني مهمة
نور يعني انا هخرجكم من هنا
بنوتة صغيرة في حدود العشر سنوات بجد انتي هتخرجينا من هنا
نور ايوا يا روحي هخرجكم كلكم بإذن الله
الكل بجد
نور ااه بجد ووطوا صوتكم
البنوتة الصغيرة شكرا انا بحبك اوي وحضنتها
نور انتي اسمك ايه
البنوتة همس
نور اسمك حلو اوي يا هموسة
همس شكرا يا طنط
نخرج لزين
زين قاعد هو والزعيم
الزعيم تصدق ياشادي انا حبيتك
زين بنظرة خبيثة وانا حبيتك جدا يا زعيم
الزعيم بقولك يا شادي انت اللي هتروح وتسلم البنات دي لستيفن
زين امته يا زعيم
الزعيم خلال اسبوعين
زين يعني كدا العملية هتم خلال اسبوعين
الزعيم ايوا يا شادي بس الاول لازم اعمل حاجة بسيطة كدا
زين ايه هي يا زعيم
الزعيم بعدين يا شادي بعدين روح انت شوف وراك اي
الزعيم في سره ماشي يا قطة
زين اناو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في قصر عيلوان
قاعدين بيشربوا الشاي
يحي عامر باشا زين مقالش هنقابله امته
عامر لا لسه
وشوية زين دخل
لمار اول واحدة شافته زين
عامر زين انت بتعمل ايه هنا دا ممكن يكونوا بيراقبوك
زين متقلقش يابابا انا مأمن كل حاجة ومحدش شافني زين بعد ما اخد باله من يحي ازيك يا يحي كويس انك هنا
عامر ايه في معلومات جديدة
زين ايوا بعد اسبوعين هيسلموا البنات لواحد اسمه ستيفن
لمار بخوف علي نور طب ونور اخبارها ايه
زين بضحك وحكي اللي نور عملته
يحي نور جدعة اوي ميتخافش عليها دي بمليون راجل
لمار طبعا انا اختي بطل
سليم اوعي الغرور بينقط
لمار نينينينين
الكل ضحك عليها
حورية احضرلك وكل يابني
زين ياريت يا امي
حورية صفية صفية حضري الاكل لزين بيه
زين لا انا عايزه في علب علشان لازم امشي قبل ما حد يكتشف غيابي
حورية اعملي اللي زين بيه طلبوا بسرعة وزودي اكل علشان نور
لمار وهي بتبوس ايد حورية ربنا يخليكي يارب ياست الكل وشكرو لانك مهتمية بيا انا
ونور
حورية يا لمار انتو بناتي اني ربنا مرزجنيش ببنات علشان كده بعتكم ليا
لمار حبيبتي يا ست الكل
صفية الوكل يا زين بيه
اخد زين الاكل
يحي هنتقابل كل يوم الساعة ١٠ في... علشان مش هينفع اجي هنا تاني
يحي تمام
وسلم زين عليهم وخرج
يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية أحببته في مهمة رسمية" اضغط على اسم الرواية