Ads by Google X

رواية أحببت غروره الفصل الثالث عشر 13 بقلم نور عبد القادر

الصفحة الرئيسية

   رواية أحببت غروره الفصل الثالث عشر بقلم نور عبد القادر


رواية أحببت غروره الفصل الثالث عشر 

رفعت رأسها بصدمه واردفت..
انت!
خالد بإبتسامه:امم انا ..صدفه حلوه صح؟
حبيبه بغيظ:تؤ مش حلوه خالص ..ايه اللي جابك هنا..؟
خالد ببرود:جاي اخدك لبيتي ..عندك مانع؟!
حبيبه بذهول:تاخدني لبيتك؟كيس جوافه انا؟
خالد بإبتسامه وهيام:احلى كيس جوافه في حياتي..!
نظرت له بخجل واردفت بإرتباك..
ا..ايه! احترم نفسك لو سمحت..
خالد بإبتسامه:حاضر من عيني ..
تابع بغمزه:مش ناوي تحن وتوافق بقى؟
حبيبه بإرتباك:اا..هفكر..هصلي استخاره وابلغ رأيي مع بابا..
اومأ برأسه بإبتسامه واردف..
تمام هستنى رأيك و ان شاء الله توافقي.
تابع بغمزه اخرى:وتكوني ف بيتي وأكل الجوافه ..
نظرت له ولم تجد رد ترد بهِ عليهِ..!
دخلَ عليهم وليد بإبتسامه واردف..
ايه ياولاد اتفقتوا على ايه؟
خالد بهدوء:هتصلي استخاره وتبلغني ..
نظرت له حبيبه بإبتسامه مخفية لانه انقذها من الرد لخجلها..
اومأ وليد له وتبادلوا السلام ورحلَ خالد في هدوء..
نظر وليد إلى حبيبه بإبتسامه واردف..
كبرتِ يابيبا وبقيتي عروسه..
حبيبه بإبتسامه:على فكره لسه موافقتش..!
نظر لها بغيظ..
ضحكت على تعبيرات وجههُ..وذهبت إلى غرفتهَ..
_💛_____💛______💛______💛_____💛_
في اليوم التالي..
كان يجلس جاسر في مكتبهُ شاردًا في صاحبة الخِمار الأبيض..نعم فهذا اللقب الذي القبهُ لعِشق..!
دخلَ عليهِ خالد
خالد وهو يلوح بإيديهِ بعيدًا عن وجه جاسر :اللي واخد عقلك..!
فاق من شرودهُ ونظر إليه واردف..
ها !
خالد بضحك:ها ! لا لا شكلك ضايع خالص!
تابع بغمزه:بتحب ولا ايه؟
جاسر ببرود:لا طبعا مش بحب انت عارفني..!
خالد بملل:طيب يسيدي..مش انا اتقدمت لواحده امبارح!
نظر له بصدمه واردف..
اتقدمت لوحده! من غير ما تقولي يحيوان!
خالد بضحك:اهدى يعم لسه مستني الموافقه منها..
تابع بثقه:بس اكيد هتوافق يعني انا جمالي لا يقاوم..
نظر له بسخريه:هه..اللي بيعجبني فيك الثقه الزايده!
خالد بضحك:ماشي يعم شكرا..
جاسر بإبتسامه:بس مبروك يعم مقدمًا..اخيرا هخلص مِنك..
خالد بمرح:الله يبارك فيك ..بس متخافش انا على قلبك بردو..
نظر له وضحكَ..
__💛______💛_____💛_____💛__
في غرفة سيلين..
كانت سيلين تُذاكر وعِشق جالسه جَنبِها بشرود..
عِشق في نفسها :مغرور اووي يعني..بس قمر اوي يعشق..هييح ياريت الجبل يحن..!
ضربت مقدمة رأسها بخفه:ايه اللي انتي بتقوليه ده!
استغفر الله العظيم..
نظرت لها سيلين بإستغراب:انتي بتعملي ايه يعثق..
فاقت من شرودها ونظرت لها بإبتسامه:ها ! لا يحبيبتي مش بعمل حاجه.. ها وريني عملتي ايه؟
_____💛_____💛_____💛_____💛____
بعد فترة من جلوس عِشق مع سيلين..جاء معاد نوم سيلين ..
عِشق بتعب:يلا بقى عشان ننام..
سيلين بتذمر:مش عايزه انام انا يعثق!
نظرت لها بإبتسامه ومهاوده..
لا لازم ننام عشان بكره نصحى بدري نروح الحضانه وهبقى معاكي بردو ..يلا بقى وهحكي ليكي حدوته..
نظرت لها سيلين بتفكير واردفت..
طيب هنام بس احكيلي حكايه سندريلا..
اومأت بإيجاب وبدأت في سرد قصه سندريلا وبدأت سيلين في النوم..
نظرت لها بحب وقبلتها في خدها وفتحت باب الغرفه بهدوء شديد وغادرت الغرفه..
نزلت من على الدرج بهدوء..
رزان:بِس بِس..انتي ياشاطره..
نظرت لها عشق بإستغراب:انتي بتناديني انا؟
رزان :امم اومال بنادي مين غيرك يعني!
عشق بتعب:طيب عايزه حاجه؟
رزان بتكبر:اعمليلي قهوه..
نظرت لها بصدمه واردفت..
قهوه! انا هنا مش خدامه انا هنا مربيه لسيلين وبس!
رزان بملل:ماليش دعوه اعمليلي قهوه..
عشق بتكرير جملتها:وانا قلت اني مش خدامه عشان اعملك حاجه لو عايزه حاجه اعملي لنفسك!
نظرت لها رزان بغل وكانت سوف تتعصب أكثر ..ولكن صوت جاسر الجهوري كافِ عن سكوتها..
جاسر بغضب:في ايه هنا؟وايه الصوت العالي ده!
رزان بدموع تماسيح:ابدا يجاسر..كنت نازله ف لقيتها بتجر ف شكلي وانا معملتش حاجه!
نظرت لها بصدمه واردفت لجاسر بتبرير..
محصلش والله..انا كنت نازله من عند سيلين عشان امشي عشان معادي خلص ف لقيتها بتقولي اعمليلي قهوه ف قولتلها دي مش شغلتي انا شغلتي مربيه لسيلين وبس ..انا مش خدامه هنا عشان اعمل قهوه ليها ! قولتلها لو انتي عايزه حاجه اعملي لنفسك..ف علت صوتها عليا..!
نظر لهم بغموض واردف.

يتبع الفصل الرابع عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent