رواية احببت ابن عمي البارت الثالث عشر 13 بقلم ملك احمد
رواية احببت ابن عمي الفصل الثالث عشر 13
الكل راح عند سيف وميادة فضلت قاعدة معايا
أميرة: بتبصلى كدة ليه
ميادة: اصل مكنتش اعرف انك بتحبى سيف بطريقة دى
أميرة:ياه انتى لسه فاكره سيف ده كل حياتي هو أبويا واخويا وابنى كل حاجة حصلت
ميادة: أصل إللى يشوفك لما عرفتى خبر وفاته يقول انك بتحبيه اللى يشوفك لما عرفتى انه لسة عايش يقول انك بتعشقيه مش بتحبيه
ميادة: عارفه لازماً يعملولك كتاب لى قصه حبكوا
أميرة:اهو أم القر ده هو اللي وده الواد فى داهية
ميادة: مش عارفه ليه إللى خاطفوكى دول مقصوش ٢متر من لسانك
أميرة: اتلمى بقى بقولك ايه الولا وحشنى اوى عايزة اشوفه
ميادة:ده انتى واقعة يا بت
أميرة:يابت بقولك الولا وحشنى اوى عايزة اشوفه
ميادة:طب وأنا مال ام*ى
أميرة: يابت قومينى مش قادره اقوم
ميادة:اهو انتى تحبى وانا اتنيل على عيني
أميرة:الصحوبية ماتت فى الحرب
ميادة:ايون
_____________________________________
نهى:انت كويس يابنى بخير الحمدلله طمنى عليك ياولا
سيف: ياماما سيبيلى فرصة اجاوب اه الحمدلله كويس
نهى:لسة زى مانت لمض وقليل الرباية
سيف:هو لامؤخذة انتو جايين تطمنوا عليا ولا تهزؤنى
منى: الاتنين يا عين ام*ك
سيف: شكراً اطنط
سيف:امال فين أميرة
نهى بتوتر:هاااااا
منى:تعبت شوية وجبنالها الدكتور
سيف بخضة:ايه طب هى كويسة
منى'اه اه كويسة
نهى بهمس:مش البت قالت منقولش لى سيف
منى:اعمل ايه انا مقدرش اخبى عليه
أميرة:سيف عامل ايه
سيف:ايه اللى جابك مش الدكتور قالك انك محتاجه راحة تامة
اول ما سمعت كلامه بصتلهم بنظرات حادة
منى بهمس:انا مليش دعوه دى مرات عمك هى اللى قالت هى الست دى لكاكة
نهى:شوف الولية ماشى
سلوى:مانسيبهم لوحدهم شوية
منى:ماشى يالا يا حاج
محمد:ولااااا عارف لو عملت فى البت حاجه
سيف:ياعمى هاعمل فيها ايه وانا بالمنظر
محمد:ماشى
كلهم خرجوا برا ومفيش غيرى انا وسيف فضلنا
سيف: بقولك ايه ماتجيبى بوسة
أميرة:ولاااااااا اظبط لا اظبطك
سيف: حاضر اجعيفر
الممرضه دخلت ومعاها أكل
الممرضه: الأكل
أميرة:هاتيه
الممرضه: اتفضلى
أميرة:كل يالا
سيف بتمثيل:انا ايدى بتوجعنى اوى ومش عارف اكل وانا جعان ينفع تأكلينى
أميرة: اممم ياحرام........طب استنى يابااااااابااااااا
سيف:بتعملى ايه يا مجنونه
أميرة:استنى هاتعرف يابااااااابااااااا
محمد بقلق:خير فى ايه
أميرة:سيف بيقول أن أيده بتوجعه ومش عارف ياكل ومحتاج حد يأكله
محمد:بس كده تعالى يا ابن اخويا يا عسل
سيف بخوف: خلاص خلاص اهو باكل اهو. عادى
محمد: ماشى لو عوزتوا حاجه نادوا عليا
أميرة:اكيد.
سيف:بقى انا تعملى فيا كدة ماشى بس لما افوق لك بس
أميرة:ماشىgood by baby امواااااه
______________________________________
بعد اسبوع
سيف خرج من المستشفى وجبناه على البيت
وسندته ودخلته الأوضة
فجأة لقيته بيقرب منى ولزقنى في الحيطة
أميرة بتوتر: بقولك ايه ابعد عني لحسن اصوت والم عليك الناس
سيف:صوتى صوتى براحتك
أميرة بخوف:سيف.......قاطعنى ابن الهبل*ة.
سيف:قوليه كدة تانى
أميرة:هو ايه ده
سيف: أسمى
أميرة:اتلم بقى وابعد
سيف:مش هابعد غير لما تقولي انا بحبك يا سيف.
أميرة: يبقى بتحلم
سيف: خلاص خلينا كدة
وبدأ يقرب منى جامد
أميرة: خلاص خلاص هاقول
سيف:يالا
أميرة بتوتر:ااا..ا. انا انا
سيف:انا ايه
غمضت عيني وقولت بسرعة
أميرة:انا بحبك يا سيف
اول ما سمعنى حضنى على طول وفضل يلف بيا.
سيف:وانا كمان بحبك اوى ياروحى
______________________________________
بعد اسبوع تانى
مكانش فاضل غير على امتحاناتى غير اسبوع
وقاعدة مطحونة وبذاكر وفى وسط المذاكرة تيلفونى رن بصيت عليه لقيته سيف
سيف: القمر بتاعنا عامل ايه
أميرة:قمر ايه وزفت ايه
سيف:مالك
أميرة:مش عارفه اى حاجة ومش عارفه اذاكر والأمتحان بعد اسبوع
سيف:طب خلاص خلاص يا هبله انا بكرة انشاء الله ها ذاكرلك كل اللى انتى مش فاهماه
أميرة:بجد دانا كدة أبتدى احبك بقى
سيف:اه يا واطي*ة
أميرة: معلش يا بيبي
سيف: قوليها تانى كدة
أميرة:هى ايه دى
سيف:بيبى
أميرة بدلع:بيبى ..ب..ي..ب..ى. بحبك
لازماً يا جماعه ادلعه ده هايذاكرلى بكرة ودى فرصة متضعوتش
سيف: ياهوووووووووو امتى تتجوز بقى
اميرة:باى يا سيف
سيف:ايه رايك نعد من واحد لى تلاتة ونقفل
أميرة:ماشى
الاتنين: واحد ....اتنين.....تلاتة
سيف:مقفلتيش لى............الو الو انتى قفلتى اتفوووووو على دى أشكال
___________________________________
فى الصباح
أميرة:ماما انا هاطلع لى مرات عمي
منى:ليه انتى مش وراكى مذاكره
أميرة:أيوة ماهو انا اتفقت مع سيف انو يذاكرلى عشان فى حاجات مش فاهماها
منى:ماشى بس هو ينزلك ويجى هنا ويذاكرلك قدامى
أميرة:ماشى
أميرة:الو يابو الصحاب عامل ايه واحشنى يا راجل
سيف:,هو مش ده رقم أميرة برضوا
أميرة:أيوة ياسطاا انا اميرة بقولك ايه يازميكس
ماما وافقت انك تيجى تذاكرلى بس عندنا مش واثقة فيك الولية
سيف: ماشى يا برعى
أميرة: سلام يا صاحبى يلا فى رعاية الله
______________________________________
بعد ٣ساعات
سيف:فهمتى حاجة ياولية
أميرة:اقولك الصراحة الصراحة
سيف:اه
أميرة:ومن غير لف ولا دوران
سيف بضيق: اللهم طولك ياروح. اه من غير لف ولا دوران
فهمتى حاجة
أميرة: عايز الحق ولا ابن عمه
سيف بعصبية: بقولك يا اميرة لمى الدور وقولى اتزفتى فهمتى حاجة من الزفت اللى انا بشرحه ولا لأ يازفتة
أميرة:اديك قولت بنفسك بتشرح زفت هافهموا انا ازاى
لقيت عينيه احمرت جامد وبيبصلى بكل غل وعصبية وبيقرب منى
أميرة:ولا ابعد يلا لأ لأ لأ
سيف:تبقى معدية لأ لأ
أميرة:سلمش عليا لأ لأ
سيف:عينى فى عينيها لأ لأ
أميرة:وعينها فى عنيا لأ لأ
سيف:طب وسع كدة لأ لأ
أميرة:طب تيجى كدة لأ لأ
سيف:طب وسع كداااااه
أميرة:طب تيجى كدااااه
سيف: لأ لأ لأ لأ لأ لأ
أميرة: لولولولولوللولى 🌸❤️
قومنا رقصنا ونغنى الأغنية
منى بعصبية: الله الله قاعدين بترقص ا وتغنوا يا ولاد الكل*ب
وقلعت الشبشب وفضلت تجرى ورانا
سيف:استهدى بالله يا وليه عيب كدة ده انا قد احفادك
من :احفادى ماشى يابن نهى ورحمة امى لنفخك
ونزلت عليه ضرب بالشبشب
وانا برضوا قررت نفس المشهد بس بدل الفشار جبت شبسى
أميرة:يلا يا منى يلا يا منى اه اه يلا فى وشه اديله بالرجل كمان
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية احببت ابن عمي" اضغط على أسم الرواية