رواية عاشقني مغرور الفصل الثالث عشر بقلم آيات
رواية عاشقني مغرور الفصل الثالث عشر
وقفنا لمه ليليان قالت ل عمار انها بتحب واحد تاني
.....
عمار وشو بقاا احمر وعيونه تدمع من الي سمعه عمار بيقف قصد ليليان
.. انتي بتقولي اي بتحبي مين
ليليان بتحول تبان قويه..
.. بحب واحد جارنا من وانا صغيره بس هو سافر وعرفت انو رجع من اسفر وكلمني وانا اتفقت مع انك هطلقني عشان مفيش مبنا حاجه وانا وهو هنتجوز
عمار قرب من ليليان... دا عل جثتي لو حصل مفيش راجل هيقربلك غيري وانتي مراتي مراتي ياليليان وهعديلك انك اتكلمتي مع راجل غريب منغير معرف عشان مقدر انك لسه مستوعبتيش الموضوع بس لا من انهارده كل نفس ليكي ب حساب انتي بتعتي انا وجوازي منك حياه او موت وموضوع الي قولتي من شويه ده تنسي بدل معمل تصرف يعيشتا ندمنا طول عمرك
عمار كمل كلمه بهدو وقرب من ليليان اكتر
انا عارف انو صعب عشان انتي لسه عرفاني ومشفتيش مني غير كل حاجه وحشه بس انا هقدر الي انتي في
وهطلب منك تديني فرصه
ليليان ب غرور.. انا مش عيزه اديك فرصه ولو يسيدي اديتك فرصه وبقيت برضك مش عيزه اعيش معك هتعمل اي هطلقني
عمار... وملمحه الهديه اتغيرت..
سعتها نبقاا نشوف بس موضوع الطلقه ده حولي تنسي عشان انا مستحيل اني اسيبك
ليليان بتتحرك نحيت الاوضا ب عصبيه وبترزع الباب
عمار بيخبط افتحي يابت عيز انام
ليليان من ورا الباب.. وانا مالي متنام ف اي خرابه عل جنب
عمار.. خربت مين يابنت ال.. افتحي ماشي هعدلك ب مزجي علفكره
عمار راح اعد عل الكنبه وبيقول لنفسو
مهيا لبسه نبيتي ودنيا حلوه اعمل اي انا دلوقتي اروح اخونها مع وحده تانيه
لا ياعمار خيانت اي دي مهتصدق
بعد شويه الباب خبط
ده اكيد البيتزا
. عمار فتح الباب اول مفتح الراجل تنحلو ومبرق عينه اوي في
عمار بيبص لقاا نفسو مش لبس حاجه من فوق وعضلات صدوره بينا اوي وجسمه كله رياضي
عمار بصوت عاالي
في اي يعم انت هتصورني
الراجل هاا لاموخذ يابشا الاوردر اهو
عمار اخد الاكل وحسب الراجل وقفل الباب
عمار ف سرا... والله خسرا ف امك الاكل ده
عمار وهو راح قرب نحيت الباب..
انتي ياهنام تعلي يلا عشان تاكلي
ليليان بجمود... مش عيزه طفح خليك ف حالك
عمر رزع ايده عل باب
واعد ينفخ... طب افتحي خدي الاكل عارف انك مكلتيش حاجه طول اليوم
ليليان.. قولتلك مش عيزه حاجه
عمار اتنهد وراح اعد عل الكنبه وفتح اللابتوب واعد يتفرج عل فلم وهو بياكل..
ليليان بعد شويه.. ياربي انا جعانه اوي انا هفتح الباب نص فتحه ولو لقيتا نام هاخد الاكل من عنده
ليليان فتحت الباب وكانت بتتسحب برحه عشان عمار ميصحهش..
ليليان قربت من الطربزه الي عليها الاكل
واخديت العلبه
لكن قبل متتحرك
عمار شدها من ادها وقعت جو حضنه
ليليان بفزع ااعععع انت بتعمل اي
عمار وهو وخدها جو حضنه انا مش بعمل حاجه غير اني واخد مراتي ف حضني
انتي بقاا كنتي بتعملي اي
ليليان بتوتر كنت كنت بشوفك نايم ولا عيز حاجه
عمار ضحك عل طرقتها
اه عيز عيزك تنامي ف حضني يلا
ليليان مكسوفه من الواضع الي هما في
عمار لو سمحت سبني
عمار توتو انتي مش هتتحركي من هنا ولا قاولك
عمار قم وشال ليليان
ودخل بيها الاوضه
ليليان جدع اطلع برا بقاا
عمار بضحك اعد عل اسرير
وشدها من ادها جو حضنه
ليليان بقت فوق عمار
عمار ببتسما هديه وغمزته بانت
يلا عشان ننام عندي شغل اصبح
ليليان بتحول تقوم بس مش عرفه
عمار بيتعدل وبينام عل ضهره وبيقرب ليليان علي وبيخلها ف حضنه
عمار لو مش عيزني اعمل حاجه سبيني
ليليان استسلمت للوضع عشان عمار ينام
........
ف غرفت جودي ومحمد
جودي مخبياا وشها ف المليه
محمد قام من جنبها وهو بيشوف حاجه يلبسها وبيضحك
مبروك يا احلا وصغر واجمل عروسه ف دنيا كله
جودي بتتكلم ب تهتها
محمد انا تعبانه بطني وجعاني
محمد قرب عليها سلمتك ياقلب محمد
معلش ياروحي تعلي نخد دوش وشربي حاجه سخنا وهتبقي زاي الفل
جودي بخجل... انت قليل الادب قوم خد شور لوحدك انت مش صغير
محمد بضحك.. ياجوجو انتي مراتي وانا جوزك يعني متتكسفيش مني يعني لو انتي تعبانه مش انا الي هديكي الشور بتعك
جودي بخجل ووشها كله احمر
لا عيب كل واحد لوحده
محمد قرب عليها وطلع علبت نوتلا
جودي بمرح زاي الاطفال
الله شوكلاته
وبدات تاكل وبهدلت وشها
محمد رجع فرد ضهرو عل اسرير وعيونه عل جودي
جودي ووشها متبهدل من اشوكلاته اتكلمت ب زعل
محمد انا كنت عيزه بوسه بس
مش كل ده انا تعبت اوي
محمد بضحك عل طرقتها
قام اتعدل واعد جنبها..
ياقلبي مش عيزه بيبي من حبيبك محمد..
جودي بمرح.. يعني كده هجيب بيبي منك يامودي
محمد بضحك... كدا هنجيب بيبي كتير ياقلب مودي
قم وقرب عليها وشلها
جودي بتحول تخبي نفسها ب المليه
جودي.. اععع
محمد نزلني هتعمل اي..
محمد بضحك.. انهارده اول يوم شور مع بعض عشان متتكسفيش مني وانا الي هدهولك
جودي اععع نزلني يامحمد
محمد كن دنيا تانيه ودخل بيها الحمام
.........
بس كده ملناش دعوه احنا😹😹
............
ف غرفت سيف وشروق
سيف اعد عل الكنبه مستني شروق تطلع من الحمام
سيف كان اعد عل كنبه ب تيشرت قت اسود وشورت ابيض
بعد شويه
شروق خرجت من الحمام ولبسه قميص ابيض قصير وشفف من الضهر
سيف اول مشفها ابتسم وقم وقف قصدها
سيف... قرب عليها..
شروق بدا جسمها يترعش
سيف قرب عليه وشلها
كانها طفله صغيره
بين ادي
مالك ياقلب سيف بردنا اطفي اتكيف
شروق مش قدره تتكلم من كتر الخجل وفرحتها ب حضن سيف
سيف اتحرك بيها وهو شيلها
وراح طفا التكيف
وقرب شروق لحضنه اكتر
وبدا ب اول قبله عل شفيف شروق
شروق حطت اديها عل بوقها من الخجل وغمضت عنيها
سيف بضحك عل خجلها
انتي بتتكسفي ياقلب سيف
سيف لحظ اني شفيف شروق انجرحت منه
سيف وهو بيقرب عل خدها..
سلمتك ياقلب سيف وشلها واخده عل اسرير.
.....
ملناش دعوه برضك😹😹
.......
عند ادهم ومريم
كانو اعدين بيتفجرو عل فلم
ادهم بنظرات لمريم... مش نويه نقوم نخد شور
مريم بخجل ها قصدك انت عيز شور
ادهم ببتسما هديه لا انا وانتي
مريم بدلع ورقا ... توتو انا هاخد لوحدي
ادهم ضحكته ذاديت يعني انتي هتخدي شور
ادهم وقف بدا يفتح زرير القميص
مريم بخضه حطيت ادها عل وشها
يادوما بتعمل اي
ادهم وهو بيسرع ف قلع القميص بتع
يعني بعد دوما دي ولسه بتسالي
ادهم مال عليها وشلها
مريم بخجل ادهم نزلني موديني فين
ادهم بهدو وهو يميل راسه عل رقبتها
ريحين ناخد شور بعد كده هنلعب لعبه صغيره حلوه خاالص
ثوما خدها وسارع بيها اله الحمام
............
بنزبل الناس السنجل
طب احنا نستفد اي من كل ده
نستفد ان احنا ملناش دعوه ب الكلام ده كله انتو لسه كتع كسح كسل
يتبع الفصل الرابع عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية عاشقني مغرور" اضغط على اسم الرواية