رواية أحببته في مهمة رسمية الفصل الرابع عشر بقلم لمياء محمد
رواية أحببته في مهمة رسمية الفصل الرابع عشر
في مصر قصر ادم
لين بصراخ لييييين اسمي لين
ادم بضحك طب ما انا عارف
لين ايه
ادم مش ادم الحديدي اللي يجيب واحدة بيته من غير ميعرف هي مين بس انا اتسحرت في جمالك حبيتك من اول نظرة
لين يعني انت كنت عارف من يوم ما شوفتني
ادم لا
لين اومال ايه
ادم هحكيلك اول مشوفتك حسيتك شبه الملايكة عنيكي فيها براءة غير عادية حسيت بقلبي بيدق استغربت الاولازاي حد يحب حد من نظرة وخصوصا اني مش اي حد انا ادم الحديدي اللي عمر ما بنت قدرت انا تحتل قلبه ازاي قدرتي انتي تدخلي المهم بعت ناس تسأل عنك عن رهف السمني واللي لقيته ان مفيش حد بالاسم دا بدأت اشك فيكي بس بردو بتعلق بيكي بضحكتك وكلامك كل حاجة فيكي كانت بتشدني حولتيني من ادم الوحش اللي مبيكسرش لأدم الطيب الحنون اللي مستعد يقدملك عمره كله اتأكدت من شكي لما كلمني مدحت شريكي في العصابة وهو اللي نور زميلتك في الشغل وزين راحو عنده
flash back
مدحت الو ايوا يا ادم باشا
ادم الو ايه يا مدحت عايز ايه
مدحت ادم باشا اكتشفنا النهاردة ان في اتنين ظباط دخلو معانا وسط العصابة واحد دخل كخاطف وبنت دخلت مابينا خطفناها بس دي كانت خطة منهم
ادم اوعك يكونوا عرفو حاجة
مدحت لا ياباشا كله في السليم
ادم ماشي يا مدحت خلي بالك لان اي غلطة برقبينا
مدحت حاضر يا ادم باشا وقفلو سوا
back
ادم بعد الكالمة بدأت اربط الاحداث ببعض وشكيت انك كمان ممكن تكوني ظابط وعلشان اتأكد صنعت اجهزة تصنت في اوضتك وقدرت اسمع مكالماتك مع اللوا عماد
لين يعني عارف كل حاجة
ادم ايوا
لين اهرب يا ادم
ادم مستحيل من غيرك
لين بدموع وانا مستحيل اخون بلدي وبردو مستحيل اشوفك بتموت قدامي
وادم هسلم نفسي ممكن العقوبة تخف
لين بدموع مستحيل يسبوك
ادم لين مفيش الا الورق اللي في ايدك دا هو اللي يديني تعالي نحرقه ونكمل حياتنا واوعدك عمري ما هرجع للشغل دا تاني
لين ببكاء انا كدا بخون بلدي وبخون اللوا عماد وكمان مدحت ممكن يعترف عليك
ادم مدحت ميعرفش عني اي حاجة غير اسمي لان تعامله كله كان مع رجالتي اما اللوا عماد فنقدر نكلمه كلميه
لين مستحيل هييجي يقبض عليك
ادم متخفيش اتصلي وشوفي واللي هيقوله هنفذه
لين لا
ادم متخفيش
لين ببكاء هيقبضوا عليكي ويعدموك
ادم متقلقيش اسمعي كلامي علشان خاطري
لين حاضر ورنت علي عماد
عماد. الو
لين ببكاء الو
عماد لين مالك ايه اللي حصل
لين حبيتو
عماد ايه
لين بحبو ومش قادرة اسلمه الورق معايا وهو قدامي يا اما اختار بلدي يا اما حبي وقلبي اعمل ايه
عماد اختاري قلبك يالين
لين ايه
عماد احرقي الورق واتخلصي من الادل
لين طب وبلدب اخونها
عماد تبقي بتخونيها لو قدمتي الورق
لين ازاي
عماد لين ادم عايز يتغير وانتي لازم تساعديه للاسف بلدنا مبتديش فرصة لحد انو يتغير بس انتي لازم تدي فرصة
لين بس
عماد مفيش بس يالين احرقي الورق لاني واثق ان ادم هيتغير والدليل انو واقف ممشيش وهرب واثق انو بيحبك يا لين
لين طب وشغلي
عماد ارجعي عادي
لين ازاي
عماد انتي هتحرقي الدليل وهنقول اننا ملقناش اي حاجة ضد ادم وادم هيتغير وتعيشوا سوا
لين بجد
عماد بجد يابنتي يلا روحي احرقي الدليل واكتبي لأدم حياة جديدة نضيفة ونفية بوجودك
لين شكرا يا عماد بيه شكرا جدا ليك
عماد يلا يالين سلام اه وانتي دلوقت اجازة معاكي اجازة اسبوعين وبعدين ترجعي للشغل
لين حاضر وقفلت معاه
وراحت هي وادم المطبخ وحرقوا الورق
لين ادم اوعدني انك مستحيل ترجع للشغل دا تاني
ادم اوعدك ياليني
لين وتتخلص من كل الفلوس اللي جات منو
ادم حاضر يا قلبي
لين والشركات
ادم صدقيني يالين الشركات انا بادئ فيها من الصفر يعني بمال حلال وصدقيني كل الفلوس اللي جات من الشغل دا هتبرع بيها
لين توعدني
ادم اوعدك
لين طب يلا هات المأذون
ادم يلا يا مجنونة
واتصل ادم بواحد صديقه جاب المأذون وجه
وبعد ساعة ونص لين وادم والمأذون والشهود موجودين
المأذون بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما فى خير
وكتبوا كتابهم وفعلا ادم اتخلص من كل حاجة تخصه بشغل تجارة الاعضاء والسلاح وغيره واهتم بشركته بس واتبرع بالفلوس اللي كانت طالعة من الشغل الشمال (تجارة الاعضاء وغيره)ولين رجعت شغلها وعاشوا حياة صافية مفيهاش مشاكل هو ولين وخلفوا بعد سنة بنوتة وسموها رهف وعاشوا حياة سعيدة ونقية زي ما عماد قال
وكده قصة لين وادم انتهت اتمني تعجبكم
يتبع الفصل الخامس عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية أحببته في مهمة رسمية" اضغط على اسم الرواية