رواية روح صقر البارت الرابع عشر 14 بقلم رنا احمد
رواية روح صقر الفصل الرابع عشر 14
في قصر العزايزي..
سوزي ببكاء /ي ساتر ده ايه القرف ده.
حنان بصرخه /يلهوي ايه الي حصل ي بتي ايه الي بهدلك كده.
سوزي بضيق/وقعت في الطينه هطلع اغير هدومي.
صباح بضحك/كانت حته وقعه هههههه.
حنان بغيظ/فيه ايه ي بت مالك فشتك عايمه كده ليه.
صباح بضحك/هههههههه مفيش ي اما شوفيلي اي لقمه ل حسن هموت من الجوع.
خديجه /العوافي عليكم سوزي طلعت.
صباح بابتسامه خبيثه/ايوه ي اما طلعت.
حنان/بت ي صباح تعالي معايا نحضر الوكل.
صباح بزفر /حاضر ي اما.
خديجه باستغراب/ده مين الي جاي دلوقتي.
روح بارتباك /العوافي عليكي ي اما.
خديجه بضيق/اهلا ي اختي خير ايه الي جايبك.
روح بارتباك /ابدا كنت جايه اطمن علي رحمه وهبه.
خديجه بحده/هو من اولها الكلام الفارغ ده مش المفروض العروسه متجيش بيت العريس واصل ولا انتي مبفهميش في الأصول عاد ولا بدريه مكانتش فاضيه تربيكي.
روح بدمع يتللالا في عيناها/انا بعرف الاصول زين ي اما بس كنت عايزه اطمن علي اخواتي مفيهاش حاجه.
خديجه بضيق/طيب ي اختي اطلعي طبعا انتي عارفه اوضه رحمه.
روح /عن اذنك ي اما.
خديجه بضيق/انا عارفه ايه الي عجبه فيكي نسب ي عر صوح.
في شركه صقر...
قاسم بارتباك /اظن كده حضرتك عرفت كل حاجه.
صقر بثبات /مين البت دي.
قاسم باستغراب/ليه ي صقر بيه.
صقر بجديه /علشان اجيب حق بنت عمي.
قاسم بتوضيح/مانا قولت ل حضرتك اني رفعت عليها قضيه.
صقربغضب /وانت فاكر كده انك خدت حقها ده ميسواش دمعه واحده من عنيها ولا الخوف الي عاشت فيه قصاد ده كله انا اولع في الدنيا.
قاسم بغيره شديده /تمام هدي ل حضرتك كل المعلومات عنها واتصرف براحتك بس انا عايز رد على طلبي.
صقر باختبار /وانت طالب تتجوز ندا ليه طبعا علشان اسمك مش كده.
قاسم بدفاع /لا ي صقر بيه انا بحب ندا من زمان بس كنت دايما ماجل الخطوه دي لاني كنت بحس انها معندهاش نفس الشعور الي عندي.
صقر بهبث/وايه الي اتغير عاد.
قاسم بتنهيده/اني عملت الي كان لازن ي نعمل من زمان انا طالبها علي سنه الله ورسوله لو فيه نصيب هنكمل وهبقا اسعد واحد في العالم واذا لا ف يبقا ربنا مش رايد وهنسحب من حياتها علطول.
صقر بتنهيده /تمام انا هشوف رأيها ولو وفقت هبلغك علطول وابلغ عمها.
قاسم بسعاده/شكرا اوي ي صقر بيه مع السلامه.
صقر بتفكير /مع السلامه.
في فيلا حاتم..
كان يجلس بابتسامه وهو يتذكر ذلك العنيده الذي استحوذت على عقله فقد انساته ماذا كان يدبر من مكائد وخطط واصبح يفكر فقط كيف يملك قلب ذلك المتمرده.
شاهنده وهي تجر شنطتها /انا همشي.
حاتم بتنهيده/برضه مصممه انك تسافري.
شاهنده بوجع /ايوه هسافر أمريكا لاني مبقتش طايقه البلد هنا.
حاتم بتنهيده/تمام خالي بالك من نفسك وانا انشاء الله القضيه هتنتهي.
شاهنده بوجع /مع السلامه ي بابا.
كان ينظر إليها حاتم ب حزن ليقاطعه هاتفه.
حاتم بزفر /ايوه ي سوزي.
سوزي بضيق شديد /بقولكم ي حاتم انت لازم تيجي وساعتها اكيد هما هيفتحوك في الموضوع الجوازه دي لازم تتم واطلع باي حاجه انا قرفت هنا ومش طايقه نفسي.
حاتم بضيق/صقر فاتحني النهارده في الموضوع.
سوزي بسعاده وغيظ/بجد طب مقولتليش ليه ي اخي.
حاتم بضيق /بكره هكون عندك وبعدين مانتي قولتي انه هيتجوزك بعد مايتجوز روح يبقا خلاص.
سوزي بغيظ/هو فيه إيه ي حاتم مالك مش طيقالي كلمه ليه..
حاتم بزهق /ولا مش طايق ولا حاجه كل الحكايه اني دماغي مشغوله.
سوزي بفيظ/في صباح برضه مش كده.
حاتم باستفزاز /ايوه كده وبصراحه بقا البت داخله دماغي وبفكر اتجوزها.
سوزي بغيره وغضب/انت اتجننت ولا ايه ي حاتم ايه الي عجبك فيها.
حاتم ب اعجاب/عجبني فيها كل حاجه قويه وعنيده دي الي الواحد يدوخ وراها بس علشان يسمع منها كلمه حلوه مش ساهله ي سوزي وده الي شدني ليها.
سوزي بغضب/ماشي ي اخويا اشبع بيها سلام.
حاتم /سلام..
في ذلك الجريده..
صقر بفضب جحيمي/فين مدير المخروبه دي.
المدير ب رعب من هيئه صقر /خير ي صقر بيه اومر.
صقر بحده /انا عايز اعرف مين الي نشر الخبر ده وعلي اساس ايه يشهر ببنت عمي وعائلتي وقبض من مين علشان ي عمل كده.
المدير ب رعب/احنا اسفين ي صقر بيه اوعدك الي نشر الموضوع ده هيتحاسب حساب عسير اطمن.
صقر بغضب شديد وتحزير/طب اسمع عاد ان الكلام ده نزل في جريده تانيه ولااي حاجه تانيه هولع في الجريده وفيكم فاهم.
المدير ب رعب /فاهم ي صقر بيه فاهم.
في غرفه رحمه..
رحمه بغضب /انتي بتقويلي ايه ي واكله ناسك ارض ايه الي عايزه تشتغلي فيها بالأجره دي انتي باينك اتجنيتي.
روح باصرار /لا منجننتش ده هو ده الصوح ولا ايه رايك ي هبه.
هبه بانتباه/بصراحه انا من رأى انك تتطلبي من صقر وتريحي حالك من المشاكل.
رحمه بتايد/برافو عليكي ي بت ي هبه ده الكلام.
روح برفض /لا طبعا باينكم اتجننتوا عاد شوفوا انا بقول ايه وانتوا بتقولوه ايه لما صقر يدفعالي تمن كل حاجه كده هحس اني ساهله بضاعه هو بيشتريها بفلوسه.
رحمه بفيظ /غبيه الواد بيموت فيكي ومستعد ي عمل اي حاجه
علشانك.
روح ب عشق/وانا بموت فيه والله بس لاانا هشتغل واصرف على نفسي وعلى امي لحد مابقا مراته يبقا ي عمل الي هو عاوزه.
هبه بقلق/روح انا خايفه عليكي ي خيتي انتي أكده بتتحدي صقر وده مش صوح.
رحمه بفيظ /قوليلها ي هبه وش البومه الي هتخرب علي حالها.
روح بتفكير /انتوا مش فاهمين حاجه واصل لازما اعرف صقرهيرفض علشان تعبي ولا بيستعر مني هو ده الي لازم اعرفه قبل مابقا مراته .
في الأسفل.
خديجه /صقر ي ولدي فيه حجات لازما نتحددوا فيها.
صقر باستعجال/بعدين ي اما بعدين.
خديجه باستغراب/هو ماله مستعجل كده ليه.
في غرفه ندا....
ندا بقلق/اتفضل.
صقر بحده /كيف المذاكره والجامعه.
ندا بارتباك شديد/زين ي اخوي زين بس.
لم تستطيع اكمال حديثها اثر صفعه قويه من الصقر.
نذا بدموع شديد/ايه ي صقر انا عملت ايه عاد.
صقر بغضب/علشان اكده تتفرجي كده وقويلي رايك.
ندا بدموع ورعب/والله ي صقر مش انا دي.
صقر بفضب/اخرسي انا طبعا عار ف كل التفاصيل دي وعارف انها مش انتي والا كنت تاويتك من زمان القلم ده علشان حته بت عملت فيكي اكده وكل ده يحصل من غير متعرفيني انطقي..
ندا بدموع وارتجاف/مش مستهله ي صقر الحمد لله ربنا وقف معايا انا اسفه ي صقر اسفه ي اخوي.
لتسرع الي احضانه بدموع غزيره وهو يربت على كتافها بحب اخوي الحمد لله انك زينه وبخير.
ندا باطمئنان /ربنا يخليك ليا ي اخوي.
روح بمرح وهي تتدفع الباب /بت ي ندا وحشاني.
لتقف مكانها بصدمه عارمه من ذلك المشهد..
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية روح صقر" اضغط على أسم الرواية