رواية عاشقني مغرور الفصل الخامس عشر بقلم آيات
رواية عاشقني مغرور الفصل الخامس عشر
وقفنا لمه نور كانت بتقربهم
... بعد شويه الاكل وصل
عمار خبط عل اوضتا نور
نور اتفضل
عمار... اتفضلي ياانسه نور
نور بتصتنع الخجل.. احم مش لازم انسه نور ممكن تقولي نور عادي
عمار بيتسما.. تمام يانور اتفضلي الاكل عمار من هيقوم يمشي
بس نور مسكت ايده
عمار بتسغراب في حاجه يانور..
نور بتوتر.. بتصتنع الحزن.. مفيش بس اصلي مش بعرف اكل لوحدي
عمار بجديه انا اسف.. بس مراتي مستنياني ف الاوضا عشان نتعشه مع بعض
نور بتمثيل ودموع تمسيح...
خلاص ولا يهمك اتفضل انا اسفا
عمار محبش يزعلها عشان عارف انها يتيماا
طب خلاص اتفضلي كلي وانا هعد. معكي بس مش هاكل عشان هتعشه مع مراتي
نور من جوها ابتسمه خبث.. شكرن
نور بدات تاكل وعمار اعد جنبها مسك اتلفون
نور لمحت اني ليليان هتيجي نحيت الاوضا
نور بدلع ممكن تاخد من ايدي الحته دي
عمار لا شكرا انا قلتلك
نور عشان خاطري الحته دي بس
عمار اخدها وهو بينفخ ومديق
ليليان شفتهم وهوما بيكلو
ليليان... مش عرفه لي اول مشفتهم حسيت ب نغزه ف قلبي مش قدره استحمل اشوفهم انا لمه قولت اني بحب واحدتاني كن قصدي اديقه وحرق دمه مش اكتر الحقيقه اني مطمنه عمار كن دايمن جنبي وبيحميني ومش هنكر اني حبيت طرقته بس هو لو فعلان في حاجه من نحيتي بيتعمل مع البنت دي كده لي ولي مش بيوفي ب وعوده ليه
هو وعدني انو هيتعشا معيا عشان انا مراته اظهر اني استعجلت
.. عمار خرج من غرفت نور وهو متعصب عشان عارف اني اكيد ليليان مستنيه
جو غرفت نور كانت تبتسم بخبث
اكيد هتبقاا ليا ياعمار محدش هيخدك غيري وست ليليان دي انا هعرف اتصرف معها
عمار دخل غرفته هو وليليان...
عمار.. ليلي اتخرت عليكي
ليليان بتحول تبين عاكس الي جوها..
ليليان بتبين انها مش مهتما
لا عادي انا اكلت عادي
عمار.. طب لي انا قولت هنتشعا سو
ليليان نعم نتعشا سو لي يعني احنا كده كده هنطلق..
عمار وبغضب طلاق اي
انتي اتجننتي ليليان انا عارف اني مفيش حاجه ملي قلتي عليها قبل كده صح جو انك بتحبي حد وشغل ده عارف انو محصلش ف متحوليش معيا ب الطريقا دي وانتي بتعتي انا بس
ليليان ب كبريا... مين قالك اني كنت بكدب مش يمكن اكون بحب واحد فعلان وده من حقي انا معرفكش..
عمار وعينه كله احمر وبين عليه بركان من الغضب
مستحيل ياليليان انتي ليا انا وبس والموضوع ده انا هعرفو و اوعدك لو حصل مش هخليكي عل ذمتي بعديها يوم واحد
ليليان بثقا وبتحدي وانا موفقه ياريت
ليليان وفقت عشان عرفه انو مش هيلقي حاجه عليها
عمار راح نيحت اسرير وفرض ضهرو
ليليان كانت هتخرج تنام برا..
عمار.. ليليان تعلي نامي بكانك
ليليان بتحول تبين عدم اهتمام لاكن جوها نفسها تترمي ف حضنه
لا انا هخرج انام برا
عمار بغضب قولت تعلي هنا
ليليان مكنش همها صوت عمار ومخفتش بس راحت عنده عشان هيا عيزه تبقاا جنبه
ليليان نامت عل جنبها..
عمار حوطها بين ادي
ودخلها جو حضنه
ليليان مقومتش ونامت جو حضنه.
نور من ورا الباب بضحك
كده حلو اوي هانت ياست ليليان
......
اشرقت الشمس عل عمار وليليان
ليليان فتحت عيونها لقيت نفسها ف حضن عمار ابتسمت ودخلت جوه حضنه اكتر....
عمار هو كمان صاحي وحس بيها وهيا بتدخل جو حضنه
عمار بفرحه انها جو حضنه
حط ايدو عل شعرها..
صبح الخير يااميرتي
ليليان خرجت من حضنه ورفعت رسها..
صبح النور
عمار ابتسم عل شكلها وهيا لسه صحيه
وبسها ف رسها
عمار.. جهزي نفسك عشان عملك مفجه انهارده بليل
ليليان وهيا بتفرك ف عنيها من النعس
مفجت اي
عمار من لو قولتلك مش هتبقاا مفجه
هروح الشغل وهرجع قاولك عليها
ليليان وهيا بتميل عل صدر عمار
ماشي موفقا
عمار وهو من جوه فرحه تسع الدنيا بحلها بوجود ليليان ف حضنه بردها
....
ف غرفت نور
نور بشر
وخلاص ياحبيبي هتبقاا ليا ياعمورا
وهنخلص من ليليان دي خالص. وهتبقاا ليا
....
عمار لبس قميص اسود وفتح اول زررين وبنطلون زيتي
ليليان ببتسما عل شكل عمار..
الي يشوفك ب اشيكه دي يقول رايح فرح او خروجه مش شغل ابدن
عمار بضحك اومل اي انتي فكره جوزك اي عمار كمل كلمه وقرب عل ليليان بحب
بزمتك انهي احلا وانا لبسهم ولا منغرهم خالص
ليليان وشها احمر وحطيت اديها عل وشها
انت قليل الادب....
عمار ضحك وسبها ونزل
نور شافت عمار وهو نازل ابتسمت بشر
.........
عند عمار ف شغل راح مكتب اللؤ عز
اللؤ عز خير يا ياعمار
عمار.. خير ان شاءلله يفندم
انا كنت طلب من اجزا بس عشان حضرتك عارف انا المفروض عاريس
وعيز اسافر انا وليليان نقضي شهر العسل بتعنا
اللواء عز بضحك.. لحقت تخليها تحبك بس عندك حق مين ميحبش حضرت الظابط عمار الحسيني ب عيونه وعضلاتو دي
ماشي ياسيدي اعتبر نفسك ف اجزا من دلوقتي وانا هخلي مصطفى يمسك اشغل بدالك لحد مترجع
.............
عند نور وليليان
نور بتقرب من ليليان بخبث
مدام ليليان مش عيزكي تزعلي من وجودي هوما يومين وهمشي عل طول نور وهيا تصتنع الحزن انا اصلي اهلي ماتو ومليش حد
ليليان حست ان البنت طيبه ومعملتش حاجه
ليليان بطيبت قلب
ولا يهمك انتي تنوري
نور ببتسما.. طيب خلينا بقاا نعمل اتنين نسكفي وانا الي هعملهم ب نفسي
ليليان ببتسما ماشي ياستي
نور استغلت انشغال ليليان ف تلفون
ومسكت كوبيت ليليان وحطيت جوها حبايه منوم ودوبتها
نور بخبث.. اتفضلي ياقلبي
ليليان.. تسلم ايدك ياقمر
بعد شويه ليليان وقعت عل ارض
..........
ف مكتب عمار كن مسك تذاكر اسافر بتعتو هوا وليليان عشان هيخدها ويسفرو وهيسب نور هيا ف شقه بس هيسبلها حرس
عمار جتلو رساله ف تلفون مكتوب فيها
مدورش عل حبيب مراتك هيا اصلان مع ف البيت دلوقتي اول ما هتدخل هتلقيها مع
عمار عيونو بقت حمرا دم
ونزل وركب عربيته ب اقصه سرعه
عمار ف سروا
لا لا اكيد ليليان مش كده بعدين نور ف البيت ازاي حد هتجيبو
عمار وصل لحد باب العماره بتعتو كان طالع وقلبو كن هينط من مكنو بسبب الخوف
عمار وهو بيفتح الباب بيلقي نور ف وشو اعده ولبسه الحجاب بتعها
عمار بدا يهدا
نور هيا ليليان فين
نور بخبث... ليليان جو ف الاوضا مع اخوها هو جا عشان يزورها
عمار وكن سكينه دخلت جو قلبو عشان عارف اني ليليان ملهاش اخوات ولاد
عمار وهو بيقترب من الباب وهو ايده بترعش بس لازم يفتح
عمار وكان قلبه وقف وكل حاجهمن حوليه وقفت ف اللحظة دي
لمه شاف ليليان نايما حضن واحد
يتبع الفصل السادس عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية عاشقني مغرور" اضغط على اسم الرواية