رواية احببت ابن عمي البارت الخامس عشر 15 بقلم ملك احمد
رواية احببت ابن عمي الفصل الخامس عشر 15
بليل الساعه ٣ الفجر
مكانش فاضل غير يوم على الفرح
فضلت صاحية طول الليل مش عارفه انام من الفرحة وفى وسط فرحتى لقيت تليفونى بيرن بشوفه طلع سيف هو دايما كدة بيقطع عليا اللحظات السعيدة
سيف:الو ياقلبي
أميرة: عامل ايه
سيف:كويس.....ايه اللى مصحيكى لحد دلوقتي
أميرة:مش جيلى نوم وانت
سيف: لأ فى وحدة قمر كدة مطيرة النوم من عيني
أميره ببتسامة:يسلام.....طب هى مين دى
سيف: لأ مش هاقولك إسمها........بس ممكن اوصفهالك
أميرة:ماشى اوصفها يا رومانسي
سيف:بصى هى حاجة كدة قمر ماشية على الكوكب وعسل وسكر محلى محطوط على كريمة
أميرة بضحك:يسلام
سيف:اومااال...استنى اكمل
أميرة:كمل يا رومانسي
سيف:بصى ياستى هى ولا طويلة ولا قصيره طولها مناسب كدة وعيونها خضرة وشعرها طويل وبنى وبشرتها قمحوية بقولك انا هى قمر ماشى على الكوكب
سيف:ها عرفتيها
أميرة:بص هى مواصفاتها مش غريبة عليا
سيف: ماشى مش كفايه استعباط ولا ايه
أميرة: ماشى يا خويا انا فرحانه اوي اوى بكرة حاسة انى بحلم مش مصدقه نفسي
سيف: لأ ياستى مش بتحلمى وبكرة هاقولك انك بتحلمى ولا لأ
أميرة بكسوف:على فكره انت قليل الادب
سيف:على فكره انا مش قصدى اللى فى دماغك ده انا قصدي بكرة فى الفرح انتى اللى دماغك ماشية شمال
أميرة:على فكره انت رخم
سيف:عارف ياروحى الناس بيقولولى أن انا رخم وقمور وكيوت وواد مز كدة
أميرة: لأ شابووو واثق من نفسك
سيف: اووووومال ..... بقولك ايه اطلعى البلكونة
أميرة برخامة: لأ
سيف:ليه
أميرة: لأ يا خويا مش هاطلع مش قادره اقوم من مكاني
سيف بتوعد:ماشى يا أميرة
أميرة:ايه هاتبطل تحبني
سيف: لأ طبعاً
أميرة:ليه لأ طبعاً
سيف: عشان زى ماقولت قبل كدة انتى الهوا اللى بتنفسه يعنى لو بطلت احبك هاتبعدى عنى ولو بعدتى عنى هاموت عارفه امتى هابطل احبك
أميرة:امتى
سيف:يوم ما اموت
أميرة: بعد الشر عليك
سيف:مأظونش برضوا انى هابطل احبك يوم ما اموت انتى حياتي كلها يا حبيبتي
أميرة بدموع:انا بحبك يا سيف أوى أوى اوعدنى انك عمرك ما هتسيبنى
سيف:اوعدك يا حياتي
فضلنا نتكلم لحد الصبح تقريباً كدة ٧ الصبح
أميرة: بقولك ايه قفل بقى التيلفون سخن وايدى وجعتنى وعايزة انام
سيف: ماشى اشوفك بعد ١٣ ساعة و٤٥ دقيقة و١٩ ثانية
أميرة:يااه انت حاسبها بالساعة والدقيقة والثانية
سيف:عشان احلى واهم يوم فى حياتى يالا سلام يا قمر
أميرة: سلام...... بحبك
لقيت ماما دخلت عليا
منى بنوم:ايه اللى مصحيكى بدرى كدة
أميرة:انا منمنتش أصلاً
منى:ليه كده يا بنتى
أميرة:مش جيلى نوم انتى ايه اللى صحاكى
منى:رايحة اشرب ماية نامى بقى يا حبيبتي البوم النهاردة متعب اوى
أميرة:ماشى يا ماما
_____________________________________
بعد الضهر الساعة ١
منى بزعيق:اصحى يا موكوسة الساعة ١ الضهر فى عروسه تنام ليله فرحها لحد الضهر ده البنات بتبقى مش على بعضها وخايفة انتى ايه ماعندكيش دم
أميرة:هو الواحد ماينفعش ينام فى ام البيت ده
أميرة: روحى يا ماما حضريلى فطار
منى بشقه:ايه تفطرى في عروسه تفطر فى ليلة فرحها
أميرة: يعنى اموت انا عشان ابقى عروسه ولا ايه
منى: خلاص خلاص هاروح اعملك فطار
أميرة:ماشى يالا عقبال ما انام شوية
منى:مخلفة غيبوبة ياناس غيبوبة
نهى: لولولولولوللولى 🌸❤️ مبروك يا حبيبتي عقبال يارب مانفرح بى نعمة والبت ميادة
الجرس رن
منى:اهى جت على. السيرة
ميادة: عاملة ايه يا طنط وحشتيني
منى:تعالى ياختى شوفى البت نايمة لحد دلوقتي
ميادة:ايه دى اتجننت بقى
منى:خشى شوفيها
ميادة: ماشى انا هاعرف اصحيها
جابت من التلاجة ازازة مية ساقعة ودخلت الأوضة
وكبت عليا ماية
أميرة:اااااه ده انتى نهار ابوكى اسود والله ماسيباكى
ميادة:,استهدى بالله يا وليه هاتودى نفسك فى داهية عشاني
وطلعت تجرى وانا طلعت أجرى وراها
ميادة بصريخ: الحقييييينى يا طنننننط
منى بخضة:ايه فى ايه ا
ميادة:الحقى بت المجانين دى هاتموتنى
نهى: خلاص يا اميرة سيبيها
أميرة: أبداً مش هاسيبها
نهى:طب سيبيها عشان تاكلى الأكل جاهز
أميرة: بجد
سيبتها وروحت على الاكل ولا كأن فى حاجة حصلت
فضلت الغ وأحشر الاكل فى بوقى ولا كأنى بقالى سنة
أميرة وهى بتلغ:هى الميكب ارتست هاتيجى امتى
منى بقرف:اقفلى بوقك الأول وبعدين اتكلمى
منى:هاتيجى الساعة ٣ العصر
أميرة:ماشى
نهى:شوفى يابنتى تيلفونك بيرن
ميادة:ده البيه الرومانسي
حدفت عليها الشبشب بتاع امى أصله بيلسوع اوى
أميرة بحب: أيوة يا حبيبي وحشتنى
سيف:وانتى كمان ياحبيبتى
أميرة:بقولك انت فين
سيف:انا فى البيت انا وصحابى بنظبط نفسنا
أميرة:اوعى تكونوا جايبين نسوان
سيف: أميرة اقفلى ياحبيبتى التيلفون عشان متعصبش عليكى
أميرة:ماشى انا أصلاً مش فاضيالك
سيف: اتفوووووو على دى أشكال ياجدع
نعمة: أميرة يالا يا حبيبتي الميكب ارتست جت
أميرة: حاضر جاية اهو
منار'،: أهلاً أهلاً بى عروستنا الجميلة مشاء الله تبارك الله يالا نبدأ
اخدت امى وشدتها على المطبخ
أميرة:ايه الولية اللى انتى جايباهة دى دى جاية تقر عليا نهار احوس
منى:يابت اكتمى اكتمى هاتفضحينا خشى يالا
أميرة: ماشى
__________________________________________
عادل: مبروك يا عريس عايزك ترفع راسنا
سيف: ماتخفش عليا انا تمام
احمد: مبروك يابنى
سيف باس ايده احتراماً ليه
سيف:الله يبارك فيك يابابا
محمد وهو مش طايق سيف: مبروك يا سيف
سيف:,الله يبارك فيك يا عمى......بس هو انا ليه حاسس انك مش طايقنى
محمد: لأ أنا فعلاً مش طايقك
سيف:ليه
محمد: عشان هتاخد منى حتة من قلبى هتاخد منى أميرة اللى عمرنا ما بعدنا عن بعض دى انا بحبها اكتر من عادل ونعمة وتيجى انت بكل سهولة تاخدها ومع ذلك انا مش هقدر ازعل منك برضوا عشان انا بحبك
وبعدين حضنه
عادل شغل مهرجان (لغبطيطا)
عادل:مش كفايه نكد بقى ولا ايه
احمد:على رأيك
وقام يرقص
سيف:أيوة يا حاااااج فينك يا نهى تشوفى الحاج وهو بيرقص
الكل قام يرقص ويهيص
__________________________________
الساعه ٦
نهى: لولولولولوللولى 🌸❤️
منى: لولولولولوللولى 🌸❤️
نعمة: لولولولولوللولى 🌸❤️
وسلوى: لولولولولوللولى 🌸❤️
أميرة:خلاااااااااص خرمتولى ودنى
وهوبا رجعنا ليكوا.......... لأ أنا آسف. اتلغبط
وهوبا الجرس رن
نعمة فتحت
نعمة بشهقة:انت ايه اللى جابك هنا ياض
سيف:جاى اشوف عروستى وحببتى
نعمة:حبك برص وعشرة خرس واتنين عمى وتلاتة قرع
سيف:هو ده وقته ردح فين البت
نعمة:جوة فى الأوضة
جه يفتح الباب لقاه مقفول
سيف: افتحوا الباب
منى:انت ايه اللى جابك ياواد
سيف:البت وحشتنى
نهى:امشى من هنا ياواد ماينفعش تشوف العروسة دلوقتى
سيف: ماشى
سيف:اميييييييرة
أميرة:سيييييييف
سيف:بحببببببك
أميرة:وانا كمان بحببببببببك
نعمة:يالا يا ولاد المجانيييييييين
أميرة:ماما انا جعانة
منى بعصبية:انتى مالك يابت ها دى سادس مرة تاكلى فيها يابت
أميرة:اصل يا ماما نفسى مفتوحة اوى النهاردة
منى:سديها يا عنيا بدل ماتفرقعى
________________________________________
نجرى اليوم ده بقى اللى مش بيخلص
الساعة ٨
فى القاعة
سيف:على فكره شكلك زى القمر النهاردة
أميرة: بجد
سيف:اه بجد
سيف:يالا عشان نكتب الكتاب
أميرة:يالا
بعد شويه
المأذون:بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكما فى خير
سيف اول ما سمع الجمله قام وحضنى وفضل يلف بيا ويقول بحبك
أميرة:يا مجنون هاقع
خلصنا الفرح وطبعاً انا مبطلتش رقص المهم خلصنا وروحنا البيت
وانا غيرت هدومى ومسحت المكياج
سيف:ها
أميرة:ها ايه
سيف:ها
أميرة: لأ بص اللى فى دماغك ده أنساه خالص
سيف:ليه
أميرة:هو كدة مزاجى كدة
سيف:بلطجة يعنى.
أميرة:اه بلطجة
فضل يقرب منى
أميرة:ولا ابعد يالا
سيف:دقت ساعه الحرب
أميرة: بقولك ايه يا عم رامز جلال ابعد عني
سيف:مش هابعد
أميرة:لو قربت منى هاشقك هاشرحك مكانك
سيف: والله
أميرة:اه والله
وفضل يجري ورايا وانا أجرى
سيف وهو بينهج:يا أميرة تعالى خلاص مش قادر
أميرة: لأ وأعلى ما فى خيلك اركبه
سيف:بقى كدة
وكمل جرى ورايا لحد ما وقعنى على السرير
أميرة بخوف:ولا هاتعمل ايه
سيف:هاقولك..
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية احببت ابن عمي" اضغط على أسم الرواية