رواية طفلتي المشاغبة البارت الخامس عشر 15 بقلم ندى ناصر حسن
رواية طفلتي المشاغبة الفصل الخامس عشر 15
صحيت ريم و اول ما صحيت مصدقتش الي شفته دعكت في عيونها و انصدمة وشوية و استوعبت الي شيفها
ريم بدموع وصراخ هستيري : اعاااااا لا اهي اهي
كنان قام مفزوع : ايه في ايه مالك
ريم مش بترد عليه وشاغلة في العياط و بتدبد علي السرير
كنان حضنها وقال : مالك بس في ايه حاجة وجعاكي طيب ردي في ايه وكنان بص ما كان ماهي بصة وبتعيط وانصدم
لقي السمك مايت و كللله عايم علي الوش
وطبعا سارة صحيت هي كمان علي صوت عياط ريم و كانت فراحنة فيها وفي زعلها
كنان اخدها علي رجله وحضنها اكتر وقال : بس ياروحي معلش هو السمك كده بيموت بسرعة
ريم و لسه بتعيط : ه هي هي الي ق*تلتهم كلهم هي المتوحشة و و اللهي هي
كنان باستغراب : مين دي الي ق*تلتهم
ريم بدموع : الي الي كانت ب بتنضف انبارح هي الي ق*تلتهم واللهي هي
كنان باستغراب : اكيد محدش من الخدم هيعمل كده و ثم انتي قبل ما تنامي انبارح كانتي بتلعبي معهم و هم يام انتي اكلتيهم كتير يام الميا كانت عايزة تتغير
ريم بعياط اكتر : واللهي هي كا كانت كل شوية بتحول توقعهم و حياة ربنا هي
كنان بيتبطب عليها بيقبل جبنها
كنان : خلاص معلشي يا روحي
ريم مش بترد وزعلانة جدا عليهم
كنان : وهي ايه الي هايخليها تعمل كده ياريم وامتي يعني موتتهم مانتي اخر مرة كانتي معهم و اذا كان عليهم هجبلك احسن منهم بس متزعليش عليهم هما كده بيقاعدوا يومين و يموتوا
ريم بزعل : هاحكيلك انا عشان مش مصدقني ... وقعدة تحكيله علي سارة عملته
كنان : اكيد غصب عنها هي مش هتقتلهم يعني وايه غرضها من كدا
ريم بدموع : خلاص براحتك متصدقنيش انا كدابة
كنان حضنها وقال بحب : ماعش ولا كان الي يقول عليكي كدا انتي بس بيتهيالك كده عشان انتي زعلانة عليهم انا هجبلك غرهم و احسن منهم كمان
ريم بدموع : لا مدجبش تاني عشان هيموتوا تاني وانا هزعل عليهم تاني
كنان بحب : حاضر يا حببتي بس متعيطيش تاني
ريم مسحت دموعها وبصتله : ااه صح
كنان : ايه !
ريم بفراحة : انت قولت هتروحني انهارده
كنان بتمثيل : مين انا ! انا مقالتش حاجة فين ده
ريم بعزل : واللهي قولتلي امبارح
كنان مقدرش يكدب عليها : انتي اتجوزتي خلاص مفيش مرواح ده خلاص بقا بيتك
ريم بصدمة : ااايه
كنان ببرود : الي سمعتيه ثم اخوكي قال انه هيقول لمامتك انك موتي ومش عوزينك تاني ولا انتي نسيتي
ريم بدموع : بس بس هو قال كده عشان كان زعلان مني ساعتها بس اكيد عمره ما هيقول حاجة زي كده
كنان بصلها و بدا يكرها في اسلام : طب اذا كان كلامك ده صح اسلام مجاش ليه و سال عليكي حتي هما نسيوكي اصلا
ريم مستحملتش كلامه و حست ان كل كلامه صح و انفجرت في العياط
كنان اخدها في حضنه و زعلان و في نفس الوقت فرحان زعلان عليها وعلي حلتها و فرحان انه خلاها تكره اسلام و مع الوقت هتصدق انهم فعلا نسيوها و تبقي ملكه
(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)
عند اسلام ونرمين
نرمين صحيت لقت اسلام قاعد وحاتط ايده علي دمغه و سرحان نرمين قربت منه وقالت
- مالك الي مصحيك بدري في ايه
اسلام بحزم : انا هروح لكنان
نرمين : طب و هتعمل ايه
اسلام : هقوله ان مامتها عايز تشوفها و ساعتها هخدها منه و هي بنفسها ها تفهمنا كل حاجة
نرمين : طب وهتروح امتي و ازي هتخدها يعني
اسلام : امتي دي اكيد مش دلوقتي انا مخطط لي حاجة و هعملها
نرمين بقلق : اوعي اوعي يا اسلام تتخانق معه اوعي
اسلام : اكيد مش هتخانق انا هاخد اختي وبس
(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)
عند حنان و احمد
حنان صحيت و غسلت وشها و عملت زي مبتعمل كل يوم و بعدها خرجت و كان احمد عامل الفطار و قاعد مستنيها و بعدها اتكلمه والكلام جاب بعضه
حنان : عمرك حبيت قبل كده
احمد اتوتر جدا و حنان لحظت ده : ل لا لا عمري
حنان مهتمتش وقالت في نفسها وانا مالي يعني شكله اصلا وراه مصيبة و مخبي عموما هما كام يوم وبعدها هطلق انا شغالة نفسي ليه
احمد : يا بنتي روحتي فين !
حنان : ها لا مفيش انا اهو كانت بتقول ايه
احمد ببتسامة : انهارده الجمعة يعني اجازتي تعالي نخرج انهارده
حنان : ماشي
احمد : تحبي تروحي فين
حنان بتفكير : امممممم وديني الملاهي
احمد : ملاهي دي للعيال الصغيرة احنا هنروح نعمل ايه تعالي نروح مطعم حلو انا عرفه
حنان بطفولة : مطعم ايه بس تعالي نروح الملاهي احسن
احمد ضحك علي طفولتها وقال : ماشي انا موافق
(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)
عند ريم وكنان
ريم بتلط عياط بس بعدها متكلمتش تاني و كانت حزينة جدا من جوا وبتقول في نفسها طب اسلام وماشي طب ماما ! يترا هي زعلانة عليا ولا عايشة حياتها عادي وفاقت من تفكرها علي كنان وهو خرج من الحمام بعد ما اخد شور و كان لابس بنطلون بس و مش لابس تيشرت
ريم ودة وشها النحية التانية
كنان اخد باله منها و كان عايز يطلعها من الي هي في فاقرب منها وقال : ريم
ريم من غير متبصله : نعم
كنان ببتسامة : لا بوصيلي وانا بكلمك
ريم : مش ينفع
كنان لف ليها النحية التانية وبص في عنيها : ليه بقا
ريم اتكسفت و ودة وشها النحية التانية : روح ياعم البس انت فرحان بعضلاتك و جاي توريهلنا ولا ايه
كنان بخبث وبيقرب منها وشدها في حضنه : ايه ده ريم مكسوفة
ريم بغضب كسوف : اوعي بقا وانت عامل زي الحيطة كده كتك نيلة
كنان بضحك : ههههه انا يا ريم
ريم مش بصت ليه و بتحول تقوم بس مش عرفة
وبعدها داس علي زرار جنبه وبعد شوية الباب خبط
كنان قعد ريم جنبه و سمح بدخول وكانت سما
كنان : جهزه الفطار في الجنينة
سما : حاضر يابيه
وبعدها لبس تيشرت و مسك التابلات بتعه بيشتغل وكان قاعد جنب ريم
ريم بصت بصدفة علي التابلات بتاع كنان و متنحة
كنان اخد باله منها وقال : ايه في ايه
ريم بصدمة : ياللهوي ده كل عبارة عن انجليزي علي كده انت فهمه يا كنان
كنان ببتسامة : اه عادي
ريم : ده احنا متعلامناش انجليزي زي كده قبل كده الله يخربيت التعليم المجاني
كنان انفجر ضحك علي كلامها و شوية وريم ضحكت معه
وعدة الايام و كنان بيتعلق باريم و بيحبها كل يوم زيادة عن التاني و ريم فكت الجبس و احمد وحنان ابتدوا يقربوا من بعض و كان طول الفترة دي اسلام كان بيحول بكل شكل من الاشكال انه يتكلم مع كنان بس هو كان منعه من دخول الشركة و الاقصر كمان و نرمين بتحول تكلم كنان في الفون بس هو مش بيرد عليها و هي تعبانة من الحمل مكانتش بتقدر تروح معه
وفي يوم ريم كانت قاعدة في الجنينة و فاجاة سامعت زعيق جامد راحت جريت تشوف في ايه لقت اسلام واقف بيزعق
كنان نزل ببرود وقال : تمام اوي كده وبيشور للحرس وبيكمل كلامه يلا خده علي المخزن
ريم ...
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية طفلتي المشاغبة" اضغط على أسم الرواية