Ads by Google X

رواية عاشقني مغرور الفصل السادس عشر 16 بقلم آيات

الصفحة الرئيسية

   رواية عاشقني مغرور الفصل السادس عشر بقلم آيات


رواية عاشقني مغرور الفصل السادس عشر

عمار وحسس اني ادنيا وقفت ف اللحظه دي وعروقو برزت من رقبته من كتر الغضب
الشب الي كان ف غرفت ليليان حول الهارب
بس عمار مسكوه وبدا ف ضربه 
نور بخبث وهيا بتمثل الخوف وزعل
.. عمار اهد اهد الراجل هيموت ف ايدك
لاكن عمار ف دنيا تانيه 
نور...  فتحت بابت الشقه بحجت انها هتندي حد عشان يسعدها 
نور وهيا بتحول تبعد عمار عن الشب
الشب عرف يفلت من ايد عمار وطبعن باب الشقه كن مفتوح
.. 
عمار دخل اوضتا ليليان ب كل غضب
ومسكه من شعرها
ليليان ف اللحظة دي فاقت ولقيت نفسها لبسه لبسه غريب
وعمر مسك شعرها وعيونو حمره
ليليان برعب من منظر عمار 
هو في اي واي لبس ده 
بعدها بصت عل نور الي كانت بتبصلها بشمته
ليليان...  في اي ياعمار مسكني كده لي
عمار. مش شيف قصده ولا حسس ب  حاجه   
... وبدا يضرب ف ليليان وليليان بتصرخ تحت ايدو
لحد ما دمغها نزفت
نور بخبث وتمثيل انها خايفاا
سبها ياعمار  حرم عليك 
بعد كده بصت عل ليليان الي وشها كله متغرق دم
... انتي مش قلتلي انو هو اخوكي
ليليان ودموعها مش عرفه تسكت
انا محصلش مني انا مقولتش حاجه 
اخر حاجه فكرها اني شرب معكي النسكفي
نور بحزن..  بس انتي مشربتيش
معيا انا عملت لنفسي وانتي دخلتي مع اخوكي
ليليان بنهير...  اخوي مين انا مشفتش حد 
عمار فقد اعصبه... اخرسي انا بكرها وبكره اسمك وبكر اي حاجه تخصك 
ليليان بحزن عل حلها
والله العظيم معملت حاجه والله معملت حاجه ومش فهما حاجه 
عمار بصوت كله قوه..  مش فهما اي مش فهما انك خاينه مش فهما انك جبتي حبيبك لحد اوضت نومي
ليليان وهيا بتضرب عل وشها بهستريه
لا لا والله عظيم معملت حاجه 
عمار ودمو بدات تنزل 
مبقش في حاجه ليكي خلاص
وسبها وخرج عشان لو فضل مستني احتمل يقتلها
.......
نور بتبص لي ليليان بشفقا
يعيني ياليلي خلاص عمار الي كن بيحبك خلاص هيطلقك  وخلاص مبقش بيحبك
ليليان بغل مسكتها من التشرت الي كانت لبسه
انتي عملتي اي
نور ببتسما شر... ولا حاجه انتي دلوقتي ست خاينه وعمر شافك وانتي ف حضن عشيقك
نور زقت ايد ليليان وكملت
يلا بقاا لمي هدومك لحسن عمار لو رجع وشافك لسه هنا مش بعيد يقتلك
وسبتها وخرجت 
حسه اني ادنيا كله وقف والله معملت حاجه يارب سعدني
...... 
في احد. شركات عاصم
سيف ومحمد وادهم
سيف... انت ياض انت وهو.. 
شفلكم حل انا لازم اسافر
محمد... نعم ياخويا وانت بس الي عريس
منا كمان عيز اسافر
ادهم.. لا فككم مني انا ومريم حجزنا ومسفرين
سيف وحيت امك حجزت من دمغك
ادهم وهو بيشرب الصعير...  اه عريس بقاا
محمد برحتكم انا مسافر
سيف كن لسه هيتكلم بس قطعو صوت السكرتيره
الي دخلو ورها عل طول
مريم وشروق وجودي
جودي بمرح وقربت عل محمد 
مودي وحشتني 
محمد مش مصدق اني جودي جات
لحد هنا 
مريم.... دوما وحشتك صح
ادهم ببتسما 
وحشتيني اوي كمان 
سيف بجديه... بص لشروق عكس محمد وادهم
شروق خافت من نظرت سيف وحست انها غلطت 
محمد قرب عل جودي بدلع
بما انك جيتي ونورتي
تعلي افرجك عل مكتب بتعي
جودي بفرحه بجد 
بجد ياميدو
محمد وهو بيبص ف عنيها
لا كده لازم نروح المكتب
محمد اخد جودي دخل المكتب 
محمد لسكرتيره الخاص
محدش يدخل عليه والغي اي موعيد
بعدها قفل الباب ودخل لجودي
محمد وهو بيقلع الجكت كنه بنقول احناا اصبح.... 
.....
ادهم اخد مريم عل مكتبه ولغ كل حاجه 
مريم وهيا اعد عل المكتب من فوق ومدلدله رجلها
مكنتش اعرف اني المكتب بتعك حلو كده 
ادهم وهو بيقرب عل شفيفها
كل حاجه عندي حلوه ياقلبي وبدا ف التقبلها... 
عند سيف..  كن متعصب من خروج شروق من البيت منغير اذن
شروق وهو بصا ف الارض وحسه انها اتسرعت
سيف بجديه.... هتفضلي وقفا عندك كتير
شروق ودموعها هتنزل بسبب تصرفات سيف
انا انا كنت جيا عشان 
قطعها سيف
جيا لي مش مهما المهم انك. جيتي وخرجتي منغير معرف
شروق بحزن.. خلاص ياسيف انا همشي
شروق كانت هتمشي بس وقفها صوت سيف
استني انا مقلتش تمشي
شروق وقفت وهيا بتحول متبنش ضعفها
سيف بجديه... انا قايل مفيش خروج منغير معرف حصل
شروق بصوت ضعيف...  حصل.. 
سيف..  يبقاا كلامي مبيتسمعش لي ولا هو بمزجك الدخول والخروج
شروق بحزن... لو سمحت ياسيف انا معملتش حاجه لكل ده انا جيت عشان اشوفك وعملهالك مفجه
سيف بجديه... نص ساعه ولقيكي ف البيت السوق مستنيكي تحت
.. 
شروق سبتو وخرجت ب كل غضب منغير ولا كلمه
.......... 
عند عمار
كن اعد ف مكان لوحدو
لي لي ياليليان انا حبيتك ومحبتش ف حياتي غيرك كنت بحلم بيكي ليل ونهار معقول تطلعي كده
. عمار وهو بيمسح دموعو
خلاص ياليليان مبقش ليكي جويه حاجه بكرهك
.......... 
ف البيت الكبير.... 
شروق دخلت عل غرفتها علطول
شروق... يارب لي كل ده انا بحب سيف بس اظهر انو مبيحبنيش انا تعبت اووي من الي بيحصل لي بيعملني انا وحش معقول يكون بيحب لسه ليليان 
شروق من التعب نامت زاي مهيا محستش ب حاجه 
.......... 
عند. سيف اعد عل اكرسي وحط ايدو حولين دمغوو
وبعدين معكي ياشروق مش قادره تفهمي اني مبحبش حد يشوفك انا بخاف عليكي من نفسي قبل الناس بخاف تنزلي ف مكن منغير معرف يحصلك حاجه ومقدرش اوصلك
انتي بقيتي اغلا حاجه عندي مينفعش اسيب حاجه تاذيكي بس لازم تتعودي
....... 
بعد مرور اكتر من 4ساعت
الكل رجع البيت ممحمد وجودي ومريم وادهم
وسيف كمان الكل كن راجع بيضحك معد سيف
عاصم وقف بيستقبلهم ببتسما 
وشروق كانت وقف عل اسلم وشيف كلهم بيضحكه معد هيا
محمد عن اذنكم عشان تعبن وعيز اريح. جسمي شويه يلا ياجودي
لكن وقفهم صوت ليليان
وهيا بين عليها علمات الضرب وعنيها حمره من العياط
سيف واعصام اول مشفوها جريو عليها بلهفا
عاصم بخوف..  مالك يابنتي فيكي
سيف..  ليليان مين الي عمل فيكي كده
ليليان مميزتش مبين عاصم وسيف ودخلت جو حضن سيف 
سيف حط ايدو عل شعرها وبدا يهدي فيها تحت انظار الجميع محدش فهم حاجه 
شروق مقدرتش تمسك اعصبه ونزلت
شروق بحد...  انتي جيا لي وف حضن جوزي لي انت ست متجوزه
ليليان  ب كل ضعف خرجت من حضن سيف.. 
سيف وعيونه بقت كله غضب
شروق اطلعي فوق بسرعه 
شروق بغضب...  لا مش هطلع وهيا لو ست محترمه متعملش كده 
سيف فقد اعصبه وضرب شروق ب القلم قصد الجميع
عاصم بحد... سيف انت اتجننت
شروق بي كل غضب وضعف... 
طلقني.. 
سيف وهو مش شيف قصده.... 
انتي طاالق ياشروق
حسه اني ادنيا وقفت بياا 
طلعت اجري وانا مش عرفه هروح فين بس 
محمد طلع يجري ورا شروق
وادهم مسك سيف من يقت القميص بتعتو وضربه لكمه ف وشو
عاصم بيحوش مبنهم
وجودي ومريم بيعيطو



يتبع الفصل السابع عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent