Ads by Google X

رواية أحببت غروره الفصل السادس عشر 16 بقلم نور عبد القادر

الصفحة الرئيسية

   رواية أحببت غروره الفصل السادس عشر بقلم نور عبد القادر


رواية أحببت غروره الفصل السادس عشر 

نظرو إلى بعض بصدمه..
نظر لهم خالد واردف..
انتو تعرفو بعض؟
جاسر بهدوء:اه مربيه لسيلين بنتي..
خالد بإبتسامه:صدفه حلوه..
حنان بإبتسامه لعشق:تعالي يقمر معايا ونسيبهم مع بعض..
اومأت لها وسارت معها..
وليد بهدوء:أهلا بيكم..
خالد:أهلا بيك يعمي..
نغز خالد جاسر في كتفهُ وهمس:م تتكلم يبني!
جاسر بإبتسامه:احم..احنا انهارده كنا جايين عشان نطلب ايد الانسه حبيبه..
همس خالد في نفسهُ:قال التايهه
وليد بجديه:طبعا احنا بنشتري راجل..وانا مش هطلب منك حاجات كتير اكيد ..
اتفقو على مراسم الخطوبه وجاء لحظة قراءه الفاتحه..
وليد:نقرأ الفاتحه؟
اومأ كل من خالد وحبيبه وجاسر وحنان وعشق..
نظر خالد الي حبيبه واردف بهمس ..
مبروك يابيبا..
نظرت له بخجل ولم ترّد..
بعد مرور وقت..
خالد وجاسر:نمشي احنا بقى عشان الوقت اتأخر..
وليد:ليه بس خليكو شويه..
خالد بإبتسامه وهو ينظر إلى حبيبه:القاعدات جايه كتير يعمي..
اومأ له وغادر جاسر وخالد..
نظرت عشق الى حبيبه بتعب:امشي انا كمان لان جميله مستنياني وابو ورده معاها..
حبيبه بضحك:ربنا معاكي يختي..استني شويه طب.
عشق بنفى:لا عشان بكره عندي شغل طول اليوم..
حبيبه:طيب . هستناكي يوم الجمعه؟
عشق بهدوء:ان شاء الله..يلا مع السلامه يعمو وياطنط ..
وليد وحنان:مع السلامه يحبيبتي..
غادرت عشق بتعب..
♡_____♡______♡_______♡_____♡______♡
في بيت عشق..
فتحت عشق الباب بخفه ودخلت وهيا تتسحب بهدوء..
جميله بشر مصطنع:كل ده تأخير يااعشق!
عشق بخوف:في ايه ياجميله ايه الضلمه دي براحه..
جميله وهيا تتجه إليها وتضربها على رأسها بخفه:كل ده تأخير يزفته!
عشق بضحك:قلبك ابيض بقى!
تابعت بتعب:يلا بقى انا داخله انام لاني هلكت انهارده..
اومأت لها واردفت..
طيب خشي نامي ..وبكره ابو ورده في انتظارك
ضحكت بخفه ودخلت إلي غرفتها..
♡_________♡________♡_________♡_____♡
جاء الصباح ورحلت عِشق إلى الحضانه ..
حبيبه بغمزه:بس مقولتليش ليا يعني انك مربيه لبنت القمر ده..
رفعت حاجب واردفت..
بنت القمر! ومين القمر بقى يست حبيبه
حبيبه:عليا بردو! جاسر يستي ..
عشق بهدوء:حبيبه انا مليش علاقه بيه اصلا..ده وشه خشب ومش بيعبر حد اصلا..هيا بس اللي بنته قمر..
حبيبه:اممم..بس متنكريش انه قمر!
عشق :يهبله عيب غضِ بصرك!
حبيبه:طيوبه حاضر من عيني..
تابعت بغمزه:بس قمر صح؟
نظرت لها بغيظ ونغزتها في كِتفها بخفه ..
♡______♡__________♡_______♡________♡
في الشركه..في مكتب جاسر..
خالد:بس صدفه حلوه امم..
جاسر بإستغراب:صدفه ايه؟
خالد بغمزه:عشق وحبيبه وانا وانت..
تابع بتفكير:تصدق هتبقى حلوه اووي لو انا وحبيبه وانت وعشق..يااهه حلوه اووي
جاسر برفع حاجب:هيا ايه اللي حلوه يحلو!
خالد بضحك وخبث:عشق ..
جاسر بضيق:لِم نفسك دي بنت ! متجبش سيرتها امم..!
خالد بخبث:بتغير يبطه!
جاسر ببرود:واغير ليه؟ انا بقولك بس عشان دي بنت ومينفعش نجيب سيرتها..
خالد:امم..طب ايه ؟
جاسر:ايه؟
خالد:مش ناوي تحب بقى!؟
جاسر بتنهيد:مش عايز..
خالد :هو ايه اللي مش عايز! هو انا بعزم عليك بكيس فشار!
انا بقولك حب! ومتقوليش كلهم زي بعض لان كلهم مش زي بعض اكيد..فيه بنات الحمدلله مؤدبين يعني!
نظر له بشرود ولم يجب..
خالد وهو يقوم من على كرسيهِ:فكر كويس امم! وادي نفسك فرصه يجاسر..يلا انا رايح مكتبي..
اومأ له بهدوء وظل يفكر في حديثهُ..
قام من مكانهُ وغادر من الشركه إلى القصر..
_____♡_________♡_________♡_____♡_____
كانت عشق سوف تُخبط على باب الفيلا ولكن صوت وراءها اوقفها..
جاسر بهدوء:استني متخبطيش انا معايا المفتاح ..
نظرت وراءها و اومأت ..
فتح الباب ودخلت عشق وهوا وراءها ..
نظرت لهم رزان بصدمه من وجودهم مع بعض!
رزان بضيق:انتو جايين مع بعض..؟
كادت أن ترد عشق ولكن جاسر رد..
جاسر ببرود:ملكيش دخل يارزان!
نظرت له رزان بغل وغادرت من أمامه بسرعة..
عشق بضيق:انت ليه مقولتش ليها اني جيت وانت اللي فتحت!
جاسر ببرود:عشان ملهاش دخل تسأل اصلا وانتي مش لازم تبرري لأنك معملتيش حاجه غلط!
نظرت له بضيق بسيط وغادرت الي غرفة سيلين..
نظر إلى اثرها وفكّر في شئ ..
♡______♡_____♡_____♡_______♡______♡
في غرفة جاسر..
كان نايم على الفراش ويفكر..
في نفسهُ:طب ادي نفسي فرصه؟ ..انا حبيت هدوءها وادبها..بس ممكن تكون بتكدب! ..لا خلاص قررت!


يتبع الفصل السابع عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent