رواية طفلتي الخائفة الجزء الثاني البارت السادس عشر 16 بقلم شهد عبدالسلام
رواية طفلتي الخائفة الجزء الثاني 2 الفصل السادس عشر 16
وفجاه بيدخل
مالك بعصبيه: انتو بتعملو ايه
لؤلؤ بخوف بتبعد عن تميم وبتمسح دموعها:بابا
تميم:ثانيه يا عمي انت فاهم غلط صدقني
مالك بعصبيه: انت بتعمل ايه مع البت ياض
وهوووبا تميم بياخد بوكس من مالك
تميم بوجع:اهه
مالك:ليلتك معايه سوده بس بعد الفرح
وبيطل ويسيب لؤلؤ في صدمتها وتميم واقف مش عارف يعمل ايه
ولؤلؤ بتبكئ بشده
تميم وبيقرب عليها:اهدي معلش
وهيمسك ايديها
لؤلؤ بعياط:ابعد عني يا تميم
وبتبعد
تميم:وربنا هتجوزكك
لؤلؤ :وانا مش موافقه علي واحد ذيك
وطلعت وسبيته وبططلع علي غرفتها
وبتدخل وراها تاليا
تاليا بخوف من شكل لؤلؤ:مالك يا حبيبتي
لؤلؤ وبتمسح دموعها:مافيش يا ماما
تاليا وبتقرب منها: ايه اللي حصل
لؤلؤ:بعدين يا ماما هقولك
تاليا: طب تعالي يلا انزلي اقفي جنب ليله
لؤلؤ:حاضر يا ماما
وبتنزل هي وتاليا
والمزيكا ماليه المكان
والعائله كلها متجمعه جنب ليله و اهل يامن و يامن وليله خايفه متوتر جدا
وبيطلع يامن من جيبه علبه حمرا وبيفتحها قدام ليله وبيبص في عيونها
ولسه بيمسك ايد ليله
دخل سليم
سليم: طب مش تستنو بابا العروسه
العائله كلهاا اتفاجئة من دخول
مالك بهمس جنب اسد:ابنك ناوي يولعها
وبيدخل اياد
اياد ل اسد ومالك:لازم الموضوع ده يتلغي
اسد ومالك فهم ان ده ملعوب من سليم
يامن:هو في ايه
اياد وبيمسك الفون:ثانيه وكلو هيفهم
وكل الانظار علي اياد اللي ماسك الفون
وفجاه سليم وبيشيل ليله علي ضهره وبيطلع بيها قدام الكل ليله بتصوت
سليم طلع بيها بسرعه
وعائلة حاولت ططلع وراه ب العربيات بس سليم كان مواقف عربيه قدام بابا الڤيلا
بعد كلام الكل
اسد بعصبيه:اطلع حرك ام العربيه دي
عمر:عمي كده كده مش هنعرف نجيبه
تميم و عمر كاتمين ضحكتهم بالعافيه بسبب جنان سليم
اسد بعصبيه وبيتكلم في الفون:عايز مكان سليم في اقرب وقتتت
كل ده ويامن واقف مش عارف يعمل ايه
مالك بإحراج:اسفين جدا يا دكتور يامن علي اللي حصل
يامن بعصبيه:لو هي مش موافق كانت تقول
عمر بزعيق:ما بنقولك اسفين نعمل ايه تاني
اسد:عمر اسكت خالص معلش يا ابني احنا منعرفش في ايه
يامن خرج من الڤيلا من دون اي كلام
تميم:هنعمل ايه دلوقتي
مالك: علي المكتب كده نتكلم بهدوء
في المكتب اسد ومالك و تميم وعمر
اسد:دلوقتي ابن المجانين ده خد البت وبيكمل بنبره ترعب والبت لما جرالها حاجه هموتكم انتو التلاته (تميم و عمر وسليم)
تميم بخوف: واحنا مالنا يا بابا
اسد:مالك في البنك يا اخويا مش اخوك اللي خطفهاا
تميم:اه تموتني انا ليه بقي
عمر:طب انت واخوك انا مالي يا عمي اموت ليه
مالك:مش وقت هزاركم
اسد:تقلبو الدنيا اياد يبقي عندي
عمر:اشمعنا اياد
اسد:عشان هو اللي ساعد سليم
مالك:يعني احنا خدنا كل الاحتياط من ابنك في كل حته و هو يجي يخطف البت
تميم :الصراحه سليم جامد نايمكم في العسل وخطفهاا يوم الفرح
اسد:تصدق ان انت تربيه ن**صه
عمر:معلش يا عمي افهم بس احنا هنعمل ايه
اسد: انا خايف علي البنت الصراحه اووي
عمر:عمي ده بيحبها مش هيعملها حاجه وحشه
اسد:لا ممكن يعمل ويرجع يندم
مالك: كلام اسد صح
تميم:يا جدعان اخويا ده رجوله وخطف البت و خلص
عمر ضحك :عندك حق
اسد بعصبيه: كلمه زياده وهتتعلق انت وهو
مالك :لامؤاخده يا اسد
وبيمسك تميم يضرب في
تميم بوجع:اه يا عمي وربنا هتجوزهاا هتجوزها بحبها وربنا
مالك: انا ساكت بالعافيه
في اللحظه دي اسد ضحك :اما انت بتحبها بتخبي ليه
تميم ومالك ماسكه من قفاه:وربنا لسه عارف ان بحبها وربنا يا مالك مالك بيسيبو وبيرجع يقعد مكانه
تميم: ايدك غبيه يا عم
عمر ل تميم:وقسما بالله هتشوف ايام سوده معايه
اسد:يلا بقي انت وهو غوره في داهيه وترجعه ب اياد
عمر:مش عايز سليم
اسد:الرجاله هتقوم بالواجب
تميم: انا هروح انام هو انا قادر وبيتكلم وبيبص ل مالك وبيكمل ربنا علي المفتري
اسد: امشي يلا
عند البنات
لوليا:هل يا تراا ابيه بيعمل في ليله ايه
لؤلؤ:اكيد بيب*سها
تاليا :بتت انتي بتقولي ايه
حور بتعب:يا حبيبتي ده خطيفها هيب*سها وهي مخطوفه
تاليا: عادي علي فكره
لوليا ولؤلؤ:وانتي عرفتي منين
حور ضحكة غصب عنها:اتصرفي انتي بقي
تاليا بزعيق:بس يا قليلة الادب منك ليها
ونروح للاخت المخطوفه😹
ليله وبتبدا تفوق بسبب المخدر
ليله وماسكه راسها:اههه
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية طفلتي الخائفة الجزء الثاني" اضغط على أسم الرواية