رواية احببت ابن عمي البارت السادس عشر 16 بقلم ملك احمد
رواية احببت ابن عمي الفصل السادس عشر 16
فى الصباح
أميرة:اعاااااااا
سيف قام من النوم مفزوع
سيف بفزع:فى ايه
أميرة:انت ايه اللى جابك هنا ياض
سيف:يعنى انتى مصحيانى من النوم وكمان صاحية بتجعرى عشان تسألني انا ايه اللى جابنى هنا
سيف: ياشيخة حسبي الله ونعم الوكيل فيكى
أميرة:انت بتحسبن عليا يا ابن نهى
سيف:اه
نطيت من على السرير
أميرة وهى بتشرشح:لأااااااااا يا حبييييبى هوانت عشان اتجوزتنى تبهدلنىىى كددددددة لأ أنا هارجع بيت ابوياااا ده ايه المرمطة دى بيخرجونى عن شعورى وانا جوايا ست مؤدبة ده ايه الناس دشى
سيف:خلصتى
أميرة:اه
سيف:طيب
ونط من على السرير وشالنى ابن المجنونه
أميرة:اعاااااا ولااااا ابعد يالا
سيف: لأ
أميرة:وحياة امك نزلنى
سيف: ماشى
نزلنى وبدأ يقرب منى
أميرة:سيف متتهورش ابعد
سيف:تؤتؤ
ولسه بيقرب الباب خبط
أميرة:ياااس انا ربنا بيحبنى
سيف:مين الكلب اللى جاى دلوقتى ده
راح فتح الباب وانصدم
سيف:عمى
أميرة بهمس:كلب ها والله لا اروح أقوله
سيف: ابوس ايدك اكتمى
أميرة:ياجبان
محمد:عاملة ايه يا بنتى وحشتينى
حضنته
أميرة:وانت كمان يا بابا وحشتنى اوى اوى متسبنيش خدنى معاك
سيف:حاسبى ياخدك معاه فين يا ختى
محمد:انت عملت حاجه في البت ولا ايه
سيف:يعنى هاعمل فيها ايه بس يا عمى
نهى ومنى: لولولولولوللولى 🌸❤️ مبروك يا عرايس صباحية مباركه لولولولولوللولى 🌸❤️
منى:مبروك يا حبيبتي لولولولولوللولى 🌸❤️
أميرة: الله يبارك فيكى يا ماما
سيف:حماتشى بالحضن
منى: تعالى يا ولا
محمد:ايه يا ولية هتعملى ايه
منى:هاحضن الواد
محمد:انا هاحضنه بدالك تعال. يا خويا
أميرة:قشطة الحاج بيغير يا منمن
سيف:اتفضلوا يا جماعه مش هنتكلم على الباب
أميرة:انا هاروح اجبلكوا حاجة تشربوها
دخلت المطبخ وكنت بيجبلهم عصير
سيف:اساعدك فى حاجة يا عسل
أميرة بخضة: اعاااااااا أعوذ بالله هو الواحد لما يخش مش يكح يعطس حتى يموت يااخى خضتنى
سيف:هو انتى ماينفعش تبقى بنت شوية
أميرة:يعنى انت مش شايفنى بنت طب طلقنى
سيف:ا ايه اطلقك طب....ااا
نهى:ايه يا ولاد اتخرتوا كدة ليه
سيف:جايين اهو ياماما
نهى: ماشى يا بنى
سيف:لما يمشوا انا هوريكى
طلعت له لسانى
أميرة:موت يا حمار
سبته وهو كان هايموت من الغيظ
بصراحة أنا بحبه جداً وبحب انكشه دايماً والعبه بحس بمتعة نفسى انا وهو نسكن فى بيت صغنن فى
جزيره لوحدنا والعنب طالع وريحة البحر هافة على رأي سعاد حسني
أميرة: اتفضلو
نهى:تعالى يا اميرة نخش جوة عايزينك فى موضوع
أميرة: ماشى
دخلت اوضتى انا وامى واختى وحماتشى وسلوى
منى:قوليلى يا بت
أميرة:يابت
منى:هاجيب الشبشب
أميرة: خلاص أنا آسفة عايزين ايه
نعمة:قولى ايه حصل
أميرة:حصل فى ايه
نهى:يابت احكى حصل ايه امبارح
أميرة بكسوف:ايه لأ لا لا لأ ايه....هو اللى احكى اللى. .. حصل امبارح.....عيب ياجماعة
سلوى: مش عيب قولى بقى
أميرة: لأ
_______________________________________
آسر:مبروك يا عريث (عريس)
سيف بضحك:مبروك يا أخويا
عادل بهمس:ها عملت ايه
سيف:اكتم ياض
احمد: مبروك يا بنى
سيف: الله يبارك فيك يا بابا
احمد:شيد حيلك بقى عايز اشوف ولادك قبل ما اموت
سيف: بعد الشر عليك يا بابا وبعدين جو اشوف عيالك قبل ما اموت ده بلدى اوى
احمد: والله انت حلال فيك أميرة وعاميلها
سيف:على قلبي زى العسل
نهى:يالا بقى نمشي ونسيب العرايس لوحدهم شوية
آدم: لأ يا تيتة عايزين نعقد مع عمتو وجوثها(جوزها)
سيف:شطبنا ياحبيبى فوت علينا بكرة
نهى بضحك:ماشى
أميرة:يالا باى
وقفلنا الباب
سيف:اطلقك ها
أميرة:استهدى بالله ومضيعش نفسك عشان واحدة متخلفة
سيف:وهبلة كمان ياروحى
أميرة:وزبالة وكل حاجه كمان ابعد ياخويا
قام شلنى ودخل الأوضة
أميرة: بحبك
سيف:وانا كمان بحبك
____________________________________
منى'الولاد كان شكلهم حلو اوى
محمد:اه ربنا يتمم لهم على خير يا رب
منى:يارب وكمان نفرح بى نعمة وميادة
محمد:يارب
سلوى: احكيلي بقى ايه اللى حصل امبارح
نعمة: حاضر
Flash back
نعمة كانت ماشية فى خبطت في شخص
نعمة:انا آسفة والله مكنتش اقصد
على: لأ ولا يهمك انا على صاحب عادل اخو العروسه
نعمة:تشرفنا انا نعمة اخت العروسه
على:انتى اخت عادل
نعمة:اه .... مالك فى ايه
على:اصل مكنتش اعرف انك جميله كدة
نعمة:افندم
على:انا اسف انا مكنتش اقصد ادايقك
نعمة: بعد اذنك
على:شكلها ادايقت ولا ايه
نعمة خرجت برة القاعة عشان تشم هوا
على:ادايقك لو وقفت معاكى
نعمة:لا أبداً اتفضل.
على:احم انا اسف يعنى لو دايقتك بى كلامى جوة.
نعمة:ها لا أبداً مدايقتش
على:انا تشرفت بمعرفتك وان شاء الله اشوفك تانى
back
نعمة:يابت ده بنى آدم محترم ولذوذ وعسل ومؤدب أوى أوى
سلوى: خلاص يامة هى غمزت ولا ايه
نعمة: لأ طبعاً
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية احببت ابن عمي" اضغط على أسم الرواية