Ads by Google X

رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل السابع عشر 17 بقلم رحمة كريم

الصفحة الرئيسية

   رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل السابع عشر بقلم رحمة كريم


رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل السابع عشر

ليام بصدمه :ايه الكلام ده
نيروز :كلام اي بقولك في حد عايز يخطبني وانا موافقه، اقوله يجي امتى يا ماما
ام نيروز :مش تقوليلي الأول عرفتيه ازاي
نيروز :زميل ليا في الجامعه
أم نيروز :خليه يجي بعد بكره الساعه ٦مساء
نيروز :مش هتقولي مبروك يا ليام 
ليام بزعل :مبروك يا نيروز
نيروز :الله يبارك فيك 
ليام :بعد اذنك يا خالتو هتكلم مع نيروز لوحدينا شويه 
ام نيروز :اتفضل يا بني 
ليام مسك ايد نيروز ودخل بيها الاوضه 
نيروز :في اي عايز تقول 
ليام بعصبيه :انتي مفكره انك كده بتعملي إلى انت عايزاه 
نيروز :مش فاهمه 
ليام بعصبيه :يعني انتي وافقتي على العريس عشان تفهميني اني مفرقش معاكي حاجه صح 
نيروز :مش صح انا وافقت عشان بحبه 
ليام مسك وشها بيده الاتنين :انتي مش بتحبيه، انتي بتحبيني انا وبس 
نيروز:مين قالك اني بحبك انت اخويا افهم بقى وكمان انت خاطب عايز مني اي بقى سيبني في حالي 
ليام بصوت عالي :انا مش اخوكي ومش هتتجوزي اي حد فاهمه مش هخلي حد يقربلك 
نيروز :انت انسان اناني اوي عايز تتجوز انت وانا لا حرام اتجوز زيك واعيش حياتي 
ليام بصوت عالي :افهمي انا مش خاطب 
نيروز بصدمه :مش خاطب ازاي والي كنت بتكلمها في الفون قولتلي انها خطيبتك 
ليام :دي مش خطيبتي دي بنت صحبي لوجي عندها ٥سنين 
نيروز :وقولتلي لي انها خطيبتك 
ليام :عشان اعرف اذا كنتي هتغيري عليا ولا 
نيروز:وانا هغير عليك لي تخطب ولا متخطبش ماليش فيه
ليام :افهم من كلامك انك مش بتحبيني 
نيروز بكدب :عمري ما حبيتك ولا هحبك 
كلام نيروز وجع قلبه ااوي 
ليام :ماشي يا نيروز اتجوزي إلى انتي عايزاه انا ماليش دعوه بيكي انتي عايزاني اخوكي وانا هبقي اخوكي بس 
ليام سبها ومشى 
***********
تاني يوم
"" "" """"" "" "" ""
"" "" "" "" "" "" "
يونس راح المكتب وعشق كانت في اوضتها لوحدها
دق دق دق
عشق :اتفضل
رضوى :معلشي يا عشق عايزه اتكلم معاكي كلمتين
عشق :طبعا يا رضوى اتفضلي
رضوى :بلاش هنا تعالى ننزل تحت في الجنينه نتكلم
عشق :تمام هبدل هدومي وهنزل تحت
رضوى سابت عشق
وتليفون عشق رن
عشق :الو ازيك يا نيروز عامله اي
نيروز :الحمد لله، فينك يا بنتي مش بتيجي الجامعه لي بقالك اسبوع
عشق :اصل انا اتجوزت
نيروز بصدمه :اتجوزتي ازاي وانا معرفش
عشق :هبقي احكيلك بعدين
نيروز :طب انا عايزه اشوفك دلوقتي ضروري
عشق :طب تعالى على عنواني ده ********
نيروز :انا جايه حالا
***************
سمرا :لمياء انتي مش هتيجي توصليني الجامعه 
لمياء :معلشي والله مشغوله جدا مش هعرف احضر اول محاضره 
سمرا :خلاص ولايمهك هطلب اوبر 
سمرا ركبت العربية وكان السواق حلمي (اخو عشق) 
حلمي في حاجه شدته تجاه سمرا اول مره يعجب ببنت 
حلمي :حضرتك اسمك اي 
سمرا بستغراب :بتسأل لي
حلمي :ماتفهمنيش غلط والله مقصدش حاجه 
سمرا :اومال حضرتك بتسأل عن اسمي لي 
حلمي :لو حضرتك اتضايقتي فا انا أسف 
سمرا :مالهوش داعي للأسف، بس معلشي ممكن تسرع اكتر لأن كده هتاخر 
حلمي :حاضر يا انسه 
**********
عشق :بصي يا رضوى وحده صحبتي اسمها نيروز هي جايه دلوقتي هعرفك عليها متأكده انك هتحبيها ااوي 
رضوى :بصي يا عشق انا ماليش صحاب مكنش ليا غير رحمه بس هي مسافره دلوقتي فا كنت محتاجه اتكلم معاكي 
عشق :خير مالك يا رضوى، ثانيه واحده نيروز بترن اكيد وصلت 
، الو يا نيروز ايوه قصر البحرواي قولي الحراس تبع مدام عشق وادخلي انا قايله ليهم 
نيروز :ازيك يا عشق، كده تتجوزي من غير ما تقولي ليا 
عشق :اقعدي بس وانا هحكيلك، دي تبقي رضوى بنت عم يونس جوزي 
نيروز :تشرفنا 
عشق :ودي نيروز صحبتي 
رضوى :تشرفنا 
عشق :دلوقتي انتم الاتنين عايزني في حاجه مهمه، وانا كمان عايزاكم في حاجه ضرورة فا احنا التلاته هنسمع بعض، احكي يا رضوى 
رضوى حكت ليهم عن زياد والي حصل 
رضوى :ومن ساعه إلى حصل وانا مش قادره أوقف تفكير في أول مره اتعلق بحد كده 
عشق :يعني انتي بتحبي
رضوى :ايوه مش عارفه اعمل حاجه 
نيروز :انتي متأكده انك سمعتي منه انه قالك بحبك 
رضوى :انا متأكده من الي سمعته 
نيروز :طب ما تروحي وتقولي لي انتي انك بتحبيه، يمكن معندوش الجرأه انه يقولها 
رضوى :تفتكري اني اروح اقولها كده 
نيروز :مافيش غير الحل ده 
رضوى :انا هعمل كده بس خايفه ااوي 
عشق :اقوي قلبك وروحي قولي لي 
رضوى :شكرا جدأ ليكي يا عشق انتي ونيروز 
عشق :قولي بقى يا نيروز مالك 
نيروز حكت ليهم على ألي حصل مع ليام 
عشق :يابنتي انتي غبيه ما هو معنى إلى قاله ده انه بيحبك 
نيروز :معرفش انا بمنع نفسي اني احبه
رضوي :بتعملي كده لي
نيروز :مش عايزه اختار بقلبي واختار بعقلي لأن الكل إلى اختاره بقلبهم يخسروا 
عشق :مش شرط مش كل الي بيختارو بقلبهم بيخسروا 
رضوى :يعني انتي مبسوطه بالعريس الجديد 
نيروز :ايوه انا اختارته بعقلي مستحيل يخسر 
عشق :المهم انك مقتنعه بيه
نيروز :اه مقتنعه
عشق :مبروك يانيروز 
نيروز :احكي يا عشق ومالك 
عشق حكت ليهم على يونس واتفاقهم 
عشق بزعل :مش عارفه اخليه يحبني انا بحبه أوي مش متخيله حياتي من غيره وعارفه هو رافضني لي بسبب إلى حصله من مامته قولي لي اعمل ايه 
رضوي :انا بقى عندي فكره هتخلي يونس يعشقك 
عشق :اي هيا 
رضوى :هننزل دلوقتي نشتري ليكي ملابس فستان وميك اب هتبقى قمر وتحضري سهره رومانسيه 
عشق :تفتكري أن ده صح 
رضوى ونيورز بصوت واحد :طبعا ده صح 
عشق :طب هنزل ازاي دلوقتي وهو لو عرف اني نزلت هذبحني 
رضوى بضحك :متخافيش مش هذبحك انا هقول لماما وهي هتوافق 
عشق :ماشي 
***************
لمياء :استاذ حمزه خلصت حسابات الموظفين آخر شهرين 
حمزه :خلصتهم كلهم، بس عايز أسألك سؤال 
لمياء:اتفضل 
حمزه :انتي بتتكلمي وبتتعاملي معايا كده لي 
لمياء:انا بتعامل كده مع أي راجل 
حمزه بستغراب :اشمعنا الرجاله 
لمياء:مش هتزعل لو قولت ليك السبب 
حمزه :مش هزعل بس قولي 
لمياء:لأني بكرهه كل الرجاله 
حمزه بستغراب :طب لي
لمياء:لان كلهم عمرهم ما حبوا كلهم بيخونوا الست إلى معاهم 
حمزه بستغراب :انتي كده معقده، يعني انتي كنتي مخطوبه أو متجوزه قبل كده عشان تتعقدي من الرجاله 
لمياء :لا مدخلتش في اي علاقه قبل كده 
حمزه :اومال معقده لي 
لمياء:من الي بشوفه في حياتي، انا بشوف ناس كتير اتظلموا من الرجاله 
حمزه :بس ده غلط عليكي إلى انتي في، لازم تتعالجي من الي انتي في ده عشان تعرفي تحبي وتتجوزي
لمياء:مش هعرف خايفه اني انجرح 
حمزه :جربي مش هتخسري 
لمياء:يعني احب وهو يكسر قلبي مش هعرف ساعتها احب تاني لاني هيبقى قلبي مكسور 
حمزه :حاولي وانا هقف جمبك 
لمياء:بجد 
حمزه :تسمحي يا انسه اننا نكون اصدقاء 
لمياء:موافقه بس تساعدني اتغير 
حمزه :اكيد 
***************
في المول مع نيروز وعشق ورضوي 
عشق :لا مستحيل اخده ده بصوا ده قصير ازاي انا اتكسف البسه
رضوى بضحك :بس يا بنتي بلاش شغل العيال ده انتي مراته افهمي بقى 
عشق :مستحيل 
نيروز :كده مستحيل يونس يحبك وانسى بقى انه يحبك
عشق :خلاص هاخده 
**********
في المساء
عشق كانت لبسه دريس لون احمر وفارده شعرها الطويل 
كانت قاعده بتسرح شعرها 
شافت يونس بيفتح الباب 
جريت على خزانه الملابس 
يونس شافها بتجري 
دق دق دق 
يونس :عشق انتي كويسه 
عشق بتوتر :اه اه كويسه 
يونس :اومال بتعملي اي هنا 
عشق بتوتر :انا لا 
يونس فتح الباب 
يونس :بتعملي اي بق
قاطع كلام يونس عندنا شاف عشق واقفه بالدريس كانت قمر ااوي 
يونس بدأ يقرب منها وعشق تبعد لحد ما وصلت للحائط
يونس :اي إلى انتي لابسه ده 
عشق بتوتر :انا بس كنت
قاطع كلامها قبله  رقيقه عشق بدلته نفس القبله 
يونس شالها بين ايديه 
وحطها على السرير...

يتبع الفصل الثامن عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent