Ads by Google X

رواية أحببت غروره الفصل الثامن عشر 18 بقلم نور عبد القادر

الصفحة الرئيسية

   رواية أحببت غروره الفصل  الثامن عشر بقلم نور عبد القادر


رواية أحببت غروره الفصل  الثامن عشر

انتهى اليوم وجاء معاد رحيل عِشق..جهزت اشيائها وهمّت تخرج من الغرفه بهدوء..
نزلت عِشق من على الدرج وجدت جاسر يجلس ..
جاسر بإبتسامه:عامله ايه؟
عشق بغيظ:بقولك ايه! ابعد عني عشان انا مش طايقه حد انهارده!
جاسر ببرود:ليه بس ! فيه عروسه بتبقى زعلانه كده!
عشق بغيظ اكبر:بردو هيقولي عروسه..بقولك ايه انا مش هتجوزك..مش هتجوزك يااجااسر!!
جاسر بإبتسامه:كنت عارف انك هتوافقي..بس المفروض تاخدِ وقتك بردو يعني ده جواز..بس مكنتش اعرف انك بتحبيني اوي كده!
عشق بضيق همست..حبتك عقربه..
جاسر بضحك مكتوم:بتقولي حاجه يروحي؟
عشق بضيق:لا بكح
جاسر:لا الف سلامه ..
عشق:ممكن تعديني بقى عشان اروح..
جاسر بإبتسامه:طبعا..يلا اتفضلي
سارت من أمامه وهو خلفها يتبعها..
عشق بإستغراب:طالع ورايا ليه !
نظر لها واردف ببرود..
اصل محبش ان مراتي تروح لوحدها..
نظرت له بصدمه واردفت..
مرات مين انت اتجننت..انت بتكدب الكدبه وتصدقها!
امشي من هنا بعد اذنك
جاسر:يلا اركبي..
عشق بعند:مش هركب !
اقترب منها ببطئ واردف..
متأكده!
ابتعدت بإرتباك واردفت..
اا..اه م..متأكده..
اقترب اكثر واردف بخبث..
متأكده يااعشق!
عشق :ها..لا مش متأكده لاا..
ابتسم وفتح باب سيارته ..
عشق بعند ركبت وراء..
ركب جاسر بغيظ واردف..
سواق الهانم انا صح!
عشق برفعة حاجب:مش قولت اركبي! اديني ركبت..
نظر لها بغيظ وسار بسيارته..
عشق في نفسها:مش عايز تتجوزني! استحمل بقى..
بعد مرور وقت..
عشق:اقف خلاص انا بيتي هنا..
جاسر بإبتسامه:هتوحشيني..
عشق بإبتسامه:وحشتك عقربه..
جاسر بضيق:اتلمي امم!
نظرت له بتسلية ونزلت من السياره متجهه إلى بيتها.
نظر إلى مكانها بشرود ودار بسيارته يتجه إلى الفيلا..
كان عيون تراقبهم بغل وتردف..
بقى منفضه ليا ياعشق ورايحه مع ده . تماام..!
'في بيت عِشق
دخلت عشق وهيا بتتاوب بتعب ونوم..ولكن يد اوقفتها وهيا تمسكها من ملابسها من الخلف..
عشق بفزع:في ايه!
جميله بغيظ:مين اللي كنتِ راكبه معاه ده ياعشق!
عشق بإرتياح:يشيخه خضتيني! ..
تابعت بإرتباك:ده جاسر أبو سيلين..
جميله بإرتياح:ريحتيني..
عشق بإبتسامه:شوفتي بقى..يلا بقى انا رايحه انام..
همّت لتذهب إلى غرفتها ولكن صوت جميله العالِ اوقفها .
جميله بغيظ:تعالي هنا يزفته..وهو جاسر يوصلك ليه!
عشق بإرتباك:اصل ااا..اصل ااا..
جميله:اخلصي!
عشق :عايز يتجوزني
جميله بصدمه:ايه!
عشق ببساطه وبراءه:عايز يتجوزني يجوجه..
جميله ببلاهه:مين اللي يتجوزك!
عشق بضحك:جاسر يروحي..
جميله :انتي هتجننيني ..يتجوزك ليه ده! هو لحق يعرفك اصلا..ولا انتي بتروحي تعملي ايه!!
عشق بضيق:ايه بروح بعمل ايه دي! انتي بتشكي فيا ياجميله..
جميله:مش قصدي اكيد..بس هو عايز يتجوزك بأماره ايه..؟
عشق بهدوء:اغير هدومي واهدى وبعدين اجي افهمك..
جميله:لا دلوقتي.. مفيش تغيري هدومك..فهميني حالا
عشق بتنهيده:بصي..
قصت لها كل شئ حدث..
جميله بغضب:لا طبعا..هو عايز يتجوزك عشان كده وبس! لا طبعا ياعشق اللي يتجوزك..يتجوزك عشان بيحبك مش عشان يتخلص من شئ!
عشق بهدوء:وانا موافقتش..
تابعت بشرود وهيام:بس انا شكلي بحبه..
جميله بغيظ:بتحبيه ايه يزفته..استغفري حرام كده!
عشق بتذمر:استغفر الله العظيم..طيب اعمل ايه!
جميله بحكمه:لو عايز يتجوزك بصحيح..متدلقيش عليه خليكِ تقيله وليكِ كرامه..فهماني؟
عشق بإبتسامه:فاهمه..بس انا لسه مفكرتش فِ الموضوع..معرفش لسه خير ليا ولا لا!
جميله بإبتسامه:اعملي زي مابتعملي.
عشق بإبتسامه:اصلِ استخاره..
جميله بهدوء:بالظبط..واللي ربنا عايزه هيكون مهما حصل ياعشق..يلا قومي غيري هدومك وانا هحضر ليكِ الاكل..
اومأت لها وقبلتها في خدها وسارت إلى غرفتها تُبدل ملابسها..
♡___________________________♡
'في غرفة ساميه'
ساميه:ناويه تعملِ ايه؟
رزان بمكر:مش هو عايز يتجوزها؟ خليه يتجوزها يامامي..
ساميه بإستغراب:عادي كده!
رزان بخبث:طبعا يامامي ..انا كل اللي يهمني سعادته..
ساميه بضيق:هاتِ من الاخر..ناويه تعملِ ايه؟
رزان بخبث:اسمعي يستي...
♡________________________♡
'في غرفة عِشق..'
بدّلت ملابسها وكادت ان تخرج لِ جميله ولكن اوقفها رنين هاتفها..
عِشق:السلام عليكم ياابيباا.
حبيبه بإبتسامه:عليكم السلام يحبيبتي..عامله ايه؟
عشق :الحمدلله..انتي اللي عامله ايه؟
حبيبه:الحمدلله يروحي..هتيجي خطوبتي بقى اكيد صح؟
عشق بإبتسامه:اكيد يروحي هكون اول الحاضرين..
حبيبه بسعاده:تمام يقلبي هستناكي..اسيبك بقى انا قولت أكد عليكي..
عشق بهدوء:تمام يقلبي يلا تصبحي على خير..
غلقت هاتفها ونظرت إلى الفراغ بشرود..
♡__________________________♡
'في غرفة جاسر' كان يتحدث مع خالد في الهاتف..
جاسر بإبتسامه:مبرووك يااض ..
خالد بضحك:الله يبارك فيك..عقبال م نفرح بيك انت..
جاسر:قريب..
خالد بذهول:الجبل اتحرك! على مين بقى. ؟
جاسر:هِيا اللي في بالك..
خالد بفرحه:ازغرطلك ولا اعمل ايه..اخيرا يعم..
جاسر ببرود:متفرحش اووي كده انا هتجوزها لسبب معين وبس .
خالد بضيق:وايه هو بقى؟
جاسر ببرود:عشان سيلين مش اكتر..
خالد بضيق:بجد مش عارف اقولك ايه غير ربنا يهديك..
جاسر بإبتسامه:يارب..
عض على شفايفه بغيظ وغلق الخط في وجهه..
جاسر بضحك:اهبل..
تابع بشرود:هو ده الصح..انا مش هحب

يتبع الفصل التاسع عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent