رواية عاشقني مغرور الفصل الثامن عشر والأخير بقلم آيات
رواية عاشقني مغرور الفصل الثامن عشر والأخير
عمار نزل يجب ماذون
بعد شويه عمار جاب الماذون
الماذون.. زوج مبارك ان شاءلله
نور بخبث وتمت وبقيت ليا انا
بعد شوايه
عمار.. انا طلقت ليليان يانور
نور بتمثيل الحزن....
لي كده ياعمار كن ممكن تسمحها
عمار بحد... انا مبسمحش الي يخون يانور انا صلحت غلطتي معكي عشان محسش اني خونت ثقتك فيا انا جيبك عشان احميكي
نور وهيا تحضن ضهر عمار... انا عمري محسيت بالامان غير معك
عمار سبها ونزل راح المدريه
......
لؤا عز.... خير يا عمار انت مش كنت واخد اجازه
عندي شغل مهم يافندم ولازم اخلصو بعد كده هاخد اجازه
....... .......
حال ليليان زاي مهوا
ليليان بتعب
والله ياعمي معملت حاجه ومعرفش هو مين حته لمه فوقت مشفتوش مشفتش غير عمار وعيونه كانت كله شر
عاصم.... اهدي ياليليان وان شاءلله ربنا هيظهر الحق
.........
عند سالم اخد بيت عل قده هو وعلتو
ادهم من ف اوضتا وكان نايم وحضن مريم
مريم بحزن... بتخيرني مبين اهلي ياادهم
ادهم... معلش بس انتي مراتي والمفروض تكوني معيا ف اي حته حقك عليه متزعليش انا مقدرش استغنا عنك انتي شفتي الي حصل لشروق من سيف وليليان
مريم... اوع تقول حاجه عل ليليان يا ادهم
ادهم.. مقدرش اقول حاجه عليها دي بنت عامي يابرضك وعرضي وشرفي انا عارف اني ليليان متعملش كده بس لي الكل دايمن شروق هيا الي تدفع التمن شروق حبت سيف وسيف مداهاش اي حنان ده لي ده عشان ليليان تعبانه عشان ليليان معها مشكله لي سيف مبيعملش خاطر لي شروق زاي مهو مهتم ب كل حاجه تخص شروق
مريم سكتت....
..........
عند سيف
فينك ياشروق وحشتيني اووي تعلي ف حضني انا مش ببينلك حبي عشان خايف انا بتكلم معكي ب عنف عشان تستحملي معيا اي حاجه مش عشان تبعدي انا غلط بس مش هقدر استحمل بعدك عني
...........
نور الو
اكيد هاجي وانا هنفذ كل حاجه
تمام مستنيكي..
تمام كل حاجه ف معدها
عمار فتح باب الشقه ودخل
نور اول مشفتو جريت علي
نور بدلع.... اي ياعموره سيبني كل ده لوحدي
عمار... انا ظبط يانور يعني مليش موعيد ممكن ابات برا
نور... ماشي براحتك بس انا نزله اجيب شويت حجات
عمار بعدم فهم حجات اي
نور.. هو انا مش عروسه ولزمني حجات
عمار بديق.. عل اساس وخدين بعض عل حب
نور... لا بس لازم انزل اجبهم
عمار وهو يمدد عل الانتري..
تمام براحتك
..............
بعد اربع شهور
في بيت عاصم
سيف مبقش يتكلم مع حد مبيخرجش غير عل اشركه وبس
ليليان حبسه نفسها ف الاوضه مبتخرجش
ف بيت سالم......
بيدخل شب طويل 28سنه
حسن صحب ادهم
سالم.. نورت ياحسن
حسن.. ده بنورك ياعمي
حسن كمل كلمه..
عامي انا طلبت من حضرتك ايد. شروق قبل كده وحضرتك مدتنيش رايك
سالم... انت شب كويس ياحسن وانا بحبك وبحترمك زايك زاي ادهم اوعدك اني المره اجيا هنقرا الفتحه وكتب الكتاب بس استنه اسمع راي شروق
حسن بتفال... الي تشوفو وانا اوعدك اني هشيل شروق ف عنيه
عن اذنك بقا عشان اشوف الشركه
سالم اتفضل يابني نورت
سالم راح غرفت شروق
شروق.. اتفضل يابابا
ها ياشروق موفقه ولا غيرتي رايك
شروق... موفقه يابابا
سالم ربنا يفرح قلبك يابنتي وانا وثق اني حسن هيشيلك ف عينه
........
عند عمار
بيدخل الشقه ب فرحه
نور يانور
نور جريت عليه نعم ياحبيبي
عمار.. عندي ليكي مفجه
نور بمرح.. مفجت اي
عمار ببتسما
هقولك حالن
............
عند عاصم
الكل متجمع
بيدخل سالم الي الكل لمه بيشوفو بيجرو عليه
سيف عينو بدور عل شروق
عاصم بفرحه... حمدالله على السلامة يا اخويا
سالم... الله يسلمك
انا جي عشان اعزمكم عل كتب الكتاب بنتي شروق
ادهم بستفزز ل سيف..
ان شاءلله كلكم مدعوين والفرح بعد كتب الكتاب بي اسبوع عل حسن صاحب شركت
قطعو صوت عاصم
يعني اي حسن خلاص ياسالم هتجوز بنتك منغير معرف
سالم منا جي عشان ابلغك ب المعاد يا عاصم انت ومحمد
سيف وهو فقد اعصبه
متكلمش ولا كلمه
عاصم... وانت فين بيتك الجديد. عشان نروح طلمه هنروح زاينا زي الغرب
ساالم قال العنون
سيف سمع العنون ومشي بكل غضب
......
عند شروق
الباب بيخبط جامد
شروق بتوتر حاضر حاضر
شروق بتفتح بتلقي سيف قصدها
سيف اول مبيشوفها بيزقها وبيخدل
سيف... بيحضن شروق ب كل قوه
سيف بدموع.... انا اسف سمحيني ياشروق
شروق عل قد مهو سيف وحشه بس مش قدره تنسا الي حصل
سيف بيخرج شروق من حضنو
وبيتكلم ب كل غضب..
معاش ولاكن الي يخدك مني محدش هيلمسك غيري انتي فهما..
شروق بجديه مصتنعه
ابعد ياسيف انت طلقتني
سيف بجديه.. وهرضك تاني انتي هتعيشي وتموتي مراتي
سيفا بيشيل شروق بين ادي
شروق... اعع نزلني
.........
ف بيت عاصم
سالم لسه ما مشيش
فجه بيدخل عمار
ليليان اول مبتشوفو بتجري عليه
عمار بيخدها ف حضنه
ليليان وهيا بتعيط ف حضن عمار..
معملتش حاجه والله معملت حاجه
عمار وهو بيهديها
عارف عارف ياحبيبتي كل حاجه
انا عرفت انك معملتيش حاجه
ليليان خرجت من حضنه تحت انظر الجميع
الي مستغربين الي بيحصل
...
فلاش باك
نور مفجت اي بقاا
عمار ادخلو
بيدخل ظابط ومع احد العساكر بتوعو
نور بخوف اي ده
عمار بضحكه ده الي هيخدوكي ياروحي
انتي نسيا اني ظابط وسهل اشم ريحت اي سال زاي مثلان الي ده لقتيه
انا شكك فيكي ياروحي من سعت مشميت ريحت اسال وعرفت انو مده حمره عديه
وسبتك بمزجي عشان اعرف اخرك فين
وكل التجار الي طلعتي مشا الله اشطر من عمك معهم اتقبض عليهم
و اه صح انتي مش مراتي ده مش ماذون ده صحبي
عشان كده انا مقربتش منك لحد دلوقتي
ودلوقتي يلا علشان تلحقي نيابه
نور بحقد هقتلك ياعمار هخد حقي منك
........
باك
ليليان طب مجتش لي عشان تردني
عمار.. كن لازم اخلص منها عشان متقربش منك طول منتي وسط اهلك مش هتعملك حاجه
ودلوقتي ليكي الاختيار مش هعمل زاي كل مره وخدك ب الغصب تقبلي تتجوزيني ياليليان
ليليان كانت هترد بس قطعهم صوت سيف
سيف وهو شيال شروق...
هت الماذون يعمي شروق مش هتكون لغيري
سالم بفرحه من جوه.. اولان نزل بنتي ثانين بنتي مش عيزك
سيف وهو بينزل شروق
لو مبقتش ليا تبقاا مش لغيري
سيف بيطلع المسدس وهو بيوجهو ف دمغو
فجه الكل صرخ
شروق بخوف.. سيف بتعمل اي
سيف... انا مش هستحمل اشوفك مع واحد تاني
شروق دفنت نفسها ف حضن سيف قصد الكل
. وانا مش هكون لغيرك ياسيف
بيدخل محمد بمرح
وانا جبتلكم الماذون..
سيف وهو بيخد شروق ف حضنه
بحبك ياشروق
شروق بفرحه اخيرن قلها
عمار.... ها ياليليان قلتي اي
ليليان بتحضن عمار..... وانا مش هضيعك من ايدي تاني موفقه
. بعد شويه الماذون كتب كتاب شروق و سيف
سيف.. عن اذنكم بقاا
سيف بيشل شروق قصد الكل وبيطلع بيها غرفته
الماذون خلص ليليان وعمار
عمار بيمسك ايد ليليان
يلا بسرعه مش هينفع اتاخر اكتر من كده.. ليليان بعدم فهم
.. مش فهما نتاخر عل اي
عمار بديق... عامي هو انتو معندكوش اوضا فضيه اصلي تعبان وعيز اريح جسمي شويه..
عاصم بضحك عل عمار. وتفكيره...
عندي تالت اوضا عل اشمال..
عمار شال ليليان هو كمان وطلع بيها الاوضا....
عمار وهو بيقرب عل ليليان وليليان بتهرب منو
عمار ف سرو... اهد اهد ياعمار البت صغيره انت اتجوزتها وبقت بتعتك اهد
ليليان بمرح حول بقاا تمسكني
عمار بيمسك ليليان
اهو مسكتك اهدي بقاا بدلعك ده عشان ميحصلش حاجه نندم عليها اهدي عشان مش هستحمل
ليليان ب غبه.. مش هتستحمل اي انت تعبان
عمار.. اه تعبان واوي كمان
واخد ليليان ف حضنه عل اسرير
تمت رواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية عاشقني مغرور" اضغط على اسم الرواية