رواية احببت ابن عمي البارت الثامن عشر 18 بقلم ملك احمد
رواية احببت ابن عمي الفصل الثامن عشر 18
ميادة:انا مش مصدقه نفسي انتى حامل بجد
نعمة: لأ جرافيك طبعاً حامل بجد
أميرة:انا فرحانه اوي بقولكم ايه انا عايزة افاجئ الولا سيف افاجئوا ازاى اى افكار
ميادة: ممكن تعمليلوا الاكل اللى هو بيحبه
نعمة:وبرضوا ممكن تزينى الأوضة بتاعتك ونعمل تورتة
أميرة:ماشى بس هاتسعدونى
ميادة: أكيد
نعمة:ياحلاوة ياولاد هبقى خالتو
ميادة:اه هتبقى خالتو هبلة
نعمة: اتلمى يابت احنا فى شارع هانزعلك
أميرة: كفاية رغى بقى ويالا نجيب الزينة
نعمة:الا صحيح هو فين سى المحروس جوزك.
أميرة:لاا ابداً قالى انا نازل اصيع شوية انا وصحابى
ميادة:وانتى واثقة فيه كدة عادى
أميرة:اه عادى
نعمة: ميادة حبيبتشى اهدى شوية يا ماما على البت مش كدة
ميادة:انا قصدي اوعيها مش أكتر
قعدنا نلف فى المحلات وجبنا زينة على شكل بيبيهات وبلالين وكدة
أميرة:هانبتدى بى ايه دلوقتي
نعمة:نبتدى بالأكل الأول
أميرة:اه ياطفسة ماشى
أميرة:اه ثانية اوعى تكونى يا نعمة قولتى لحد
نعمة: لأ مقولتش حاجه
أميرة: كويس انا هاقولهم بس مش دلوقتي
ميادة:هى المكرونه بالبشاميل بتتعمل ازاى
أميرة:وانا ايش ضرانى
نعمة:هاتى ياختى التيلفون ده اومال هما عملوا النت ليه جتكوا وكسة
ميادة:حيلو الطريقة اهى سهلة
أميرة:انا هاسلق المكرونه وانتى يانعمة هاتعملى البشاميل وميادة هاتعمل اللحمة
ميادة: ماشى يا ختى
نعمة:ايه ده بس كدة
أميرة:اومال عايزة ايه
نعمة:هاقولك
شغلت مهرجان (اخواتشى اخواتشى😂❤️)
ميادة:أيوة كدة خلى الواحد يشتغل وهو مبسوط
أميرة: اخواتشى اخواتشى 😂 اه اه
أميرة:عندى بح*ة فى صوتى بس ايه عسل.
نعمة: واحد كبدة وواحد سدق وحتى البيبسى ماخدتش بوق
بعد شويه
أميرة:خلصنا أخيراً
نعمة: فاضل الكيكة
ميادة: ماشى هاتى. نشوف طريقتها
بعد نص ساعة
طلعنا الكيكة من الفرن
نعمة بشهقة: يامصيبتى غلطى مع مين يا موكوسة
طلعنا الكيكة من الفرن لقيناها منفوخة
ميادة:هو فى غيره هو الفرن قليل الرباية
أميرة:حطت راس الكيك فى الشكولاته أخص
ميادة:هنعمل ايه فى المصيبة دى
نعمة:عادتشى هانقدمها كدة هانعمل ايه هو مش هايلاحظ
أميرة:طيب لازماً دلوقتى نروح نزين الأوضة
ميادة:ماشى
بعد شويه برضوا
أميرة: الحمدلله خلصنا
ميادة: الحمد لله اتصلى بقى بى سيف شوفيه هايجى امتى
أميرة:ماشى
أميرة: أيوة ياحبيبى
سيف:أيوة يا روحي عاملة ايه
ميادة بهمس:ياختى ايه المحن ده
نعمة:انا عارفه
اميرة:ششششش
سيف: ايه ده هو انتى معاكى حد
أميرة:ها لا أبداً يا حبيبي انا قاعدة لوحدى
سيف:ماشى
أميرة:انت قربت
سيف:اه نص ساعة وابقى عندك ليه انتى تعبانة
اميرة: لأ وحشتنى
سيف:ماشى يا عسل......سلام
أميرة: سلام
نعمة:تعالى بقى يا ختى نشوفلك حاجة تلبسيها
أميرة:ماشى
ميادة:حلو ده
أميرة: لأ طبعاً ده قصير اوى
نعمة:نعم يا ختى اومال انتى بتلبسى ايه
اميرة: بيجامة عادى
ميادة:هاتلبسى ده يا أميرة يعنى هاتلبسيه
أميرة:ماشى ماشى يالا بقى روحوا عشان سيف قرب يجى
ميادة:ماشى
بعد نص ساعة
سيف وصل وفتح الباب
سيف: أميرة يا اميرة ياأميرة انتى فين
دخل الأوضة واول ما دخل حضنته
أميرة: وحشتنى
سيف: إيه ده
أميرة:بص هناك كدة
كان مكتوب على الحيطة
مبروك هتبقى أب💜😁"
Congratulations you wil be a father"💜😁
سيف بصدمة:ده بجد
أميرة:اه انا حامل يا سيف
حضنى بقوة وفضل يلف بيا وهو مش مصدق نفسه
سيف:انتى حامل بجد ولا انتى بتهزرى
أميرة؛طب وحياتك عندى مش بهزر انا حامل
أميرة:انت بتعيط ليه
سيف:اصلى مش مصدق انا هبقى أب هبقى أب بجد انا فرحان جداً ومبسوط
و كل شوية يحضنى ويلف بيا ويقول"انا هبقى أب"
أميرة:طب تعالي شوف عملتلك ايه بص
سيف: ايه ده مكرونه بالبشاميل اوعى تكون زى الفراخ والرز
أميرة: لأ متخافش كل براحتك يا معلم
سيف:قصدك انتى اللى تاكلى مش انا
شالنى وقاعدنى على السرير وجاب الأكل لحد عندى
سيف:انتى مش هاتتحركى من مكانك خالص
أميرة: على فكره عادى اتحرك انا فى اول الحمل
سيف: لأ انا مليش فيه يالا كلى
وبدأ يأكلنى
أميرة:سيب انا هأكل نفسي
سيف: لأ أنا هأكلك
أميرة:أيوة بس انا عاملة الأكل ده عشانك
سيف:انا مش مهم اهم حاجه انتى والبيبى
أميرة: بحبك يا سيف
سيف:وانا كمان ياقلب سيف
____________________________________
بعد يومين
العيلة كلها كانت معزومة عند بيت عمى أو حماية اللى تحبوا
أميرة: جماعه فى خبر هام وعاجل جداً عايزين نقولوا
منى:خير يا بنتى فى حاجة
أميرة:متخافيش يا ماما خير
أميرة:تقول انت ولا أقول انا
سيف:قولى انتى
أميرة:احم احم جاهزين ولا
منى:يابت قولى هاديكى بالشبشب
أميرة: لأ وفرى الشبشب ده لى احفادك الجايين
منى:ما اهم احفادى قاعدين جنبى
أميرة: لأ أنا مش قصدي على دول
نهى:حيرتينا يابنتى فى ايه
أميرة: ماشى خلاص يا جماعة ...انا"حامل"
نهى:ايه انتى بتتكلمى جد
أميرة:اه والله حامل
منى: لولولولولوللولى 🌸❤️ مبروك مبروك انا مش مصدقه
سيف:ولا انا كنت مصدق أصلاً
محمد:مبروك يابنتى
قومت حضنته
أميرة: الله يبارك فيك يابابا
احمد:مبروك يا أميرة
قومت حضنته برضوا
أميرة: الله يبارك فيك يا عمى
سيف شدنى
سيف بغيرة:مش كفاية أحضان بقى ولا ايه
أحمد:يا واد انا ابوك بتغير من ابوك
سيف:وحياتك بغير عليها من امى
الكل ضحك
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية احببت ابن عمي" اضغط على أسم الرواية