رواية صعيدي احتل قلبي الفصل الثامن عشر بقلم حنان أحمد
رواية صعيدي احتل قلبي الفصل الثامن عشر
هما وفالعربيه عمالين يضحكوا ويهزروا وجه مره وحده العربيه اتخبطت جامد من وره راحت لفه
زين معرفش يوقف العربيه راحت مقلوبه
الناس كلها نزلت تجري علي الطريق وطلعوهم منها ولقيوا تليفون زين
الناس تعاله نرن علي اي رقم
الناس الو
محمد الو يا زين
الناس لو سمحت صاحب الرقم ده ومعاه متهياقلي مراته عملوا حادثه علي طريق ***** وتعالوا بسرعه الحقوهم
محمد التليفون وقع من أيده وقعد اتصدم
شاكر في اي يا خوي حصل اي
مسك التليفون
الناس حكواله شاكر صرخ وشد محمد وجري علي المكان
وزينب رنت علي عمر وأحمد وكريمه وكلهم جم وخدتهم ومشيت
جري شاكر ومحمد لقيوهم مرمين علي الارض والناس حوليهم ومحدش طلب الإسعاف
شاكر انتوا يا بهايم واقفين وخلاص حد يرن علي الإسعاف بسرعه
شخص رن
محمد قاعد عمال يحضن في فرح ويعيط زي الاطفال وشاكر بيحاول يشيل زين
وبعد دقايق وصلت الإسعاف وجريوا علي المستشفي
الدكتور مدام فرح حالتها صعب اوي
محمد وقع علي الارض ومكنش حاسس بحاجه غير روحه بتطلع منه بالبطي
شاكر طب يا دكتور ولدي ولدي حد يطمني يا ناااااس وصرخ بصوت عالي
الدكتور الاستاذ زين شويه جرح بسيط وهنخيط شويه غرز ونعلق دم ومحاليل ويبقا كويس
شاكر طب وفرح
الدكتور ادعولها هي في العنايه وبعد 4 ساعات تطلع
بعد ساعتين فاق زين وكل اللي علي لسانه فرح انا فين فين فرح
شاكر اهدي يا ولدي هتبقي كويسه
فتح زين عنيه وقام يجري هي فين فين فرح حد يقوالي مش بتردوا عليا لي
جه الدكتور يجري واداله حقنه مهدئه
زين اول لما خد الحقنه نام
شاكر طمني يا دكتور فرح اخبارها اي
الدكتور لسه يا حاج احنا عملنا اللي علينا والباقي علي ربنا ادعولها
زينب بدموع هي حصلها اي
الدكتور جرح كبير اوي جمب المخ ونزيف خيطنا ووقفنا النزيف بس ربنا يستر ادعولها
زينب انهارت وفضلت تعيط
عمر اهدي هتبقي كويسه ادعيلها
محمد ومرمي في الأرض مش بيتحرك
شاكر جري عليه وفضل يكلم فين مش بيرد
نده علي الدكتور وكشف عليه جاله صدمه عصبيه وانهيار وليزم يرتاح
شاكر نعمل اي يا ربي دلوجتي اخوي وبته بيضيعوا منينا يارب استرها وقعد جمب محمد والدموع نزلت غصب عنه
وزينب منهاره وخايفه اوي علي فكره
بعد شويه صحي زين تاني وفك المحاليل من أيده وطلع أيده اتكسرت وجبسوها وزين طلع يجري يدور علي فرح
الدكتور ممنوع تدخل هي تعبانه اوي
زين صرخ فيه وزقه الدكتور منعو برضو
الدكتور طب اهدي هخليك تدخل تعاله عقمه وخلاه يغير لبسه وخده يدخله
زين دخل وقعد جمبها ومسك ايديها جامد وعيط
زين متسبنيش انا ماليش غيرك انتي فرحتي في الدنيا دي كلها انتي كل حياتي قومي بقا ردي عليا متسبنيش ها انتي وعدتيني انك مش هتسبيني خالص فرح انا بحبك اوي انتي كل حاجه ليا انتي اغلي حد في حياتي هيحصالي حاجه من غيرك قومي بقا
بعد شويه بدأت ايديها تتحرك
زين نده الدكتور
الدكتور جه جري وكشف عليها
زين ها طمني
الدكتور يعني الحاله بدأت تستقر
زين يارب يارب تبقا كويسه ونبي يارب
زين فضل جمبها ويدعي ربنا أنها تبقا كويسه
زين قومي بقا وحشتيني وحشني هزارك ورخمتك ولعبك وجنانك كل حاجه وحشاني قومي ونبي انا ماليش لزمه من غيرك انتي قوتي انتي سندي قومي وخليكي معايا علي طول وحشني حضنك اوي ولما تقوليلي عايزه انام فحضنك قومي بقا وفضل يتكلم ويعيط زي الاطفال لحد لما نام وهو ماسك ايديها
تاني يوم دخل الدكتور يطمن علي فرح وكان زين نام وماسك ايديها قام زين اول لما الدكتور دخل
الدكتور كشف وعلق محاليل وبقي يظبطلها كل حاجه
زين عينه علي فرح
الدكتور اطمن كام يوم وهتفوق وتبقا كويسه
زين بجد
الدكتور اه بس هي الاصابه صعبه شويه وهي مستحملتش يومين كده وتبقا كويسه أن شاء الله
زين يارب يارب
الدكتور ممكن تراح شويه وتسبها ترتاح ده لو عايزها تقوم بالسلامه
زين بصلها وطلع
زينب جريت عليه حضنته
زينب تعاله كل ياله
زين مش قادر
زينب وحيات فرح
زين ماشي وبدأ ياكل
بعد شويه جت الممرضه تجري الحق يا دكتور المريضه اللي في اوضه 7 نبض القلب مش منتظم
زين جري قبل الدكتور ودخل وفضل يضرب في الجهاز ويصرخ وكل اللي علي لسانه مش هتسبيني انا عارف صح ونبي متسبنيش
الممرضين طلعوه بره وشاكر ومحمد وزين فضلوا يبصوا من الزجاج من الخلف والدكتور بيحاول يظبط كل حاجه والجهاز كان هيصفر ولحقوه
زين منهار ووقع في الأرض
بعد ساعات طلع الدكتور
شاكر حصل اي يا دكتور
الدكتور
يتبع الفصل التاسع عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية صعيدي احتل قلبي" اضغط على اسم الرواية