Ads by Google X

رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل التاسع عشر 19 بقلم رحمة كريم

الصفحة الرئيسية

   رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل التاسع عشر بقلم رحمة كريم


رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل التاسع عشر

رضوى انصدمت لما شافت زياد حاضن السكرتيره 
رضوى وقعت الورد وجريت 
زياد شافها وهي بتجري عرف انها كانت شافته 
زياد جرى وراها 
رضوى راحت مكتبها وهي منهاره من العياط 
زياد دخل مكتب رضوى
زياد :رضوى اهدي اسمعي بس 
رضوى بعياط :اسمع اي انت واحد سافل عشان كده كنت مفكرني زيهم انت أحقر واحد شوفته في حياتي 
زياد هو ماسكها من ايدها بعنف :اسمعي بقى انا هقول 
رضوى بعياط :ابعد عني 
زياد :مش هبعد مقدرش انا بحبك 
رضوى بعياط :وهو اللي بيحب حد بيخونه 
زياد :غصب عني انتي متعرفيش حاجه 
رضوى بعياط :مش عايزه اعرف حاجه ابعد عني 
زياد :متعمليش فيا كده يا رضوى انا عمري ما حبيت زيك ولا هحب 
رضوى بعياط :كلمه بحبك دي مش مجرد كلمه دي بالفعل وانت اثبت ليا إنك ما تستحقش الكلمه دي 
زياد :سامحيني عشان خاطري 
رضوى وهي بتضرب زياد في صدره :انت وجعتني عايزني اسامحك ازاي ابعد عني بقى 
زياد بندم :اسف يا رضوى 
رضوى :كلمه اسف مش هترجع إلى انكسر بينا 
زياد خرج من مكتب رضوى وهي منهاره في العياط 
*********
عشق ويونس في العربيه 
عشق كانت بتترعش :انا خايفه اطلع 
يونس :متخافيش انا معاكي 
عشق :خايفه مرات ابويا تعمل فيا حاجه 
يونس بعصبيه :متقدرش تلمسك لأن إلى يفكر يلمسك يبقى حكم روحه بالموت 
عشق :طب تعال نطلع بقى 
يونس :اطلعي هركن العربيه واجيلك 
عشق طلعت على بيت والدها 
دق دق دق 
فتح هاني الباب
هاني بسعاده :عشق وحشتيني ااوي 
هاني شد عشق لحضنه 
هاني :أطلقتي منه وجتيلي وحشتيني اوي 
عشق كانت بتحاول تضربه ومش عارفه 
يونس شافه وهو حاضن عشق كأن انفجار حصل 
يونس مسك هاني وفضل بضربه بالبوكس لحد ما نزف دم 
هند :في اي بتضربه لي ابعد عنه 
عشق مسك ايد يونس 
عشق :خلاص يا يونس سيبه 
يونس بعد عنه 
يونس بيتكلم بنرفزه :ده عشان تحاول تقرب من مراتي تاني 
هند :انتي جيتي هنا تاني لي بعد إلى عملتيه اطلعي بره 
عشق :جايه اشوف ابويا مش جايه عشان
هند :وابوكي مش عايز يشوفك 
عشق بزعيق :بابا يا بابا 
عبدالله :عايزه ايه يا عشق 
عشق :وحشتني يا بابا 
عبدالله :انا مش ابوكي انا بنتي ماتت خلاص 
عشق بعياط :متقولش كده يا بابا عشان خاطري 
عبد الله :اطلعي بره يا عشق
يونس :يلا يا عشق كفايه كده 
عشق ويونس كانوا خارجين بره البيت وقفهم كلام هاني
هاني بألم :مش هخليك تتهني عليها هوجعك عليها عشق مش هتكون لحد غيري 
يونس كان هيضربه بس مسك عشق ايده 
عشق بحزن :كفايه لحد كده يا يونس مش عايزه مشاكل اكتر من كده 
بعد ما عشق ويونس خرجوا من البيت 
هند :قولت ليك نفذ الخطه وانت معملتش كده 
هاني :مستني وقت هي مش بتخرج من البيت خالص أو ماتخرج هنفذ الخطه 
هند :لما نشوف 
***************
في المساء
نيروز بتجهز نفسها عشان العريس 
نيروز خرجت من اوضته كانت لبسه فستان احمر ولفه شعرها لورا كانت جميله جدا 
نيروز خرجت من اوضتها 
ليام لماشافها كان مبهور بيها جدا 
جه العريس واتفقوا على كل حاجه  
ليام كان قاعد دموعه بتنزل 
ام نيروز :الفرح بعد شهر والخطوبه بعد اسبوع 
أم العريس:وماله أيمن ابني جاهز من كل حاجه 
ام نيروز :نقرأ الفاتحه 
نيروز كانت مخنوقه جدا بتعمل حاجه هي مش راضيه عليها 
ليام :عن اذنكم 
ام نيروز :مش هتقرأ الفاتحه معانا 
ليام :معلشي تعبان شويه 
ليام دخل قعد في البلكونه باصص للسماء ودموعه نازله 
"حبي ليكي كان وهم في الاحلام لكن الواقع انك هتكوني لغيري حبيتك من قلبي وروحي تعلقتك بيكي قلبي قفلته بقفل مفتاحه معاكي" 
**************
حلمي بدل شقته بشقه آخره 
حلمي كان واقف في البلكونه سمع صوت شهقات وعياط في البلكونه إلى جمبه 
شاف من هذا الذي يبكي 
انها الفتاه الذي سحرت قلبه من يومين 
حلمي :انتي كويسه يا انسه 
سمرا بعياط :انت بتعمل اي هنا 
حلمي :جارك الجديد هنا، انتي مالك 
سمرا بعياط :قلبي وجعني ااوي
حلمي :لي مين واجعلك قلبك 
سمرا بحزن :قلبي واجعني على حبيبي ااوي 
حلمي بحزن :انتي عندك حبيب 
سمرا بحزن :كان عندي حبيب 
حلمي :وسابك لي 
سمرا بحزن :مات سابني موجوعه وقلبي مكسور 
حلمي :ماهو مكانش بأيده يسيبك ربنا اخده لمكان احلى من ده على الاقل ما فيهوش ظلم 
سمرا :حبيته ااوي ومش عارفه اعيش حياتي 
حلمي بحزن :كل ما تعوذي تتكلمي معاه بصي للسماء على النجوم واتكلمي معاه هو سامعك انا بعمل كده 
سمرا :لي انت حبيبتك ماتت 
حلمي بحزن :اكتر من حبيبتي دي امي 
سمرا :اسفه بس أتاكد انها في مكان كويس 
حلمي :يارب، شكلك باين عليه التعب ااوي 
سمرا :من بعد ما مات وانا تعبانه 
حلمي :غلط جدأ إلى بتعليه في نفسك 
سمرا :عارف لما روحك تروح منك ده الي انا حاسه بيه 
حلمي :هو زمانه شايفك بس زعلان منك بسبب الحاله إلى انتي فيها دي 
سمرا :وانا مش هعرف ازعله مني، هبدا حياتي من جديد بس مش هعرف انساه 
حلمي بحزن :مع كده انك مش هتتجوزي
سمرا :مش هعرف اكون مع حد غيره 
حلمي بحزن :للدرجه كنتي بتحبيه
سمرا بعياط :احنا كنا زمايل في الجامعه اربع سنين كل واحد فينا حب التاني من طرف واحد من غير ما حد فينا يقول للتاني 
وصرحني السنه دي بحبه ليا وجهزنا كل حاجه لخطوبتنا ومات قبل خطوبتنا
حلمي :متزعليش ربنا قادر يعوضك عن كل الألم ده 
سمرا :يارب، هو حضرتك ساكن هنا مع المدام والاولاد 
حلمي :انا مش متجوز 
سمرا :ربنا يبعتلك بنت الحلال 
حلمي :ينفع اطلب منك طلب
سمرا :اتفضل طبعا 
حلمي :ينفع كل يوم اوصلك بعربيتي هي اوبر يعني مش بعاكس
سمرا :لو مش هضايقك
حلمي :تضايقني ده انا هكون مبسوط ااوي 
سمرا :شكرا ليك بجد في نص الساعه دي خرجتني من مودي الوحش 
حلمي :عايزه اقولك حاجه، ربنا ساعات بيبعت لينا ناس بيكونوا مصدر ساعدتنا في الحياه 
سمرا :عندك حق بتمنى أن ربنا يبعتلي الي يخلينا مبسوطه 
حلمي في نفسه :ربنا شاهد انا هخليكي ترجعي احسن من الاول 
***************
في العربيه 
عشق :ممكن يا يونس اقولك حاجه 
يونس :قولي 
عشق :ممكن تركن العربيه في اي حته وننزل نتمشي على الكورنيش شويا 
يونس :بس كده انتي تؤمري 
يونس ركن عربيه وفضلوا يمشوا هما الاتنين 
يونس :قوليلي بقى متضايقه لي 
عشق بحزن :مش عايزني اضايق ازاي بعد كل الي بيحصل في حياتي 
يونس :إلى بيحصلك في حياتك ده اختبار من ربنا ولازم تنجحي فيه 
عشق بعياط :بس ده اختبار صعب ااوي تعبت من الي بشوفه من حياتي انا كده خلاص ماليش ضهر اتسند عليه 
يونس وهو بيمسح دموعها :متقوليش كده انا هفضل سندك لآخر نفس في عمري 
عشق :انت ازاي كده 
يونس :يعني ايه 
عشق :ساعات احسك خايف عليا وساعات اشوفك كارهني 
يونس :انا مش بكرهك في شعور بحس بيه تجاهك مش فاهم الشعور ده اي 
عشق :الجو برد ااوي 
يونس :فهمتك على فاكره في الأفلام لما البطله تقول للبطل بردانه بيديها الجاكيت بتاعه، عايز الجاكت بتاعي 
عشق بضحك :فاهمني غلط والله 
يونس قلع الجاكت:اتفضلي يا ستي 
عشق :شكرا بجد 
يونس :تحبي تروحي 
عشق :لا انا مبسوطه وانا بمشي 
فجاءه الدنيا بدأت تمطر 
يونس :عجبك كده شايفه المطر 
عشق بضحك :احكيلك حاجه بس بلاش تريقه عليا 
يونس :قولي ومش هتريق 
عشق :زمان ايام الثانوي كان عندي امتحان وخلصت الامتحان وكنت مروحه مع صحابي فا الدنيا مطرت جامد أوي بقينا نجري في الشارع وهدومنا كانت مليئه بالمياه وجرينا في الشوارع اتمنى ترجع الايام دي تاني 
يونس :هاتي ايدك 
عشق بستغراب :لي 
يونس :هنرجع الماضي 
عشق :انت بتهزر صح 
يونس :مش بهزر، تعالى نجري لحد الشجره إلى هناك دي 
عشق :متأكده اني هسبقك 
يونس :مش هتقدري انا اسرع منك 
عشق :لما نشوف 
1,2,3
عشق ويونس جريوا 
عشق ويونس وهما بيجروا عشق اتكعبلت وقعت في الطين في الارض ويونس وقع فوقيها صار هو فوق وهي تحت 
عشق ويونس كانوا سرحانين في عيون بعض 
بعد فتره يونس فاق من سرحانه 
يونس بضحك :انا مش مصدق إلى انا في هدومنا غرقانه مياه وطين هنروح ازاي دلوقتي 
عشق بضحك :على قد شكلنا ده بس انا مبسوطه ااوي 
يونس مسك ايدك عشق وبيلفها 
عشق بضحك :بتعمل اي 
يونس :عشان تنبسطي اكتر 
عشق بضحك :خلاص تعبت كفايه لحد كده 
يونس :خلاص يلا نروح كح كح كح 
عشق :انت بردت ولا اي
يونس :اظاهر كده 
عشق :خلاص يلا نروح 
*************
في صباح تاني يوم 
يونس :كح كح كح 
عشق بقلق :اسفه كل ده بسببي انا 
يونس :فداكي اي حاجه المهم انك انبسطي 
عشق :كنت مبسوطه جدا، ممكن اطلب طلب 
يونس :اؤمري 
عشق:
كنت عايزه انزل اشتري كتب
يونس :كتب اي مش خلصتي امتحانات 
عشق :ايوه خصلت بس عايزه اشتري كتب رويات وأشعار
يونس :انتي بتحبي تقرأي رويات 
عشق :ايوه كنت كل مابقرأ روايه ولاقى البطل بيحب البطله كنت بحلم ببطل زيه 
يونس :اشمعنا 
عشق :البطل بشوفه بيحب البطله وبيغير عليها ويعملها مفاجآت ويسفرها بس طلع ده في الرويات بس
يونس :وليه متقوليش انن ممكن يكون في الواقع 
عشق :مافيش حد كده 
يونس في نفسه :وعد مني يا عشق هخليكي تعيشوا زي ما تتمنى زي الرويات 
يونس :خلاص روحي بس خدي بودي جارد معاكي
عشق :من فضلك يا يونس عايزه اروح لوحي من غير بودي جارد
يونس :خلاص براحتك
*************
حمزه :عايز اطلب منك طلب يا لمياء بس ماتفهامنيش غلط
لمياء:على حسب الطلب
حمزه :عايز نطلع نتغدي بره
لمياء:انت عارفه الحكايه
حمزه :حاولي ابعدي خوفك من الرجاله ده خالص
لمياء:موافقه ماشي بس منتاخرش
حمزه :اوامرك يا سيدتي
***********
يونس اتصل على عشق ليطمن عليها
يونس :ها يا عشق خلصتي ولا لسه
عشق :ايون خلصت وماشيه في الشارع اهو
يونس :خلي بالك من نفسك
عشق :متقلقش عليا بس بتقول كده لي
يونس :معرفش بس في شعور بالخوف
عشق :متقلقش جايه حالا
يونس وهو بيكلم عشق سمع صوت صويتها 
عشق بصويت :الحقوني
يونس بصدمه وخوف :عشششششق

يتبع الفصل العشرون اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent