Ads by Google X

رواية قلوب مفتوره الفصل الأول 1 بقلم سلمى عماد

الصفحة الرئيسية

   رواية قلوب مفتوره الفصل الأول بقلم سلمى عماد


رواية قلوب مفتوره الفصل الأول 

بسمله بغضب...انتي بتهزري يا نهي بتحبي جوز اختك
نهى بغضب...بقولك ايه سلام أنا قولت اعرفك بس علشان صحبتي مش باخد رائيك انا و انا بحبه و بس...
"""""""""""
نهي لأمها...ماما أنا متقدملي عريس
الآم...مين يا حبيبتي 
نهي....محسن
نورا طلعت منها شهقه و الدموع اتجمعت في عينيها و مصدقتش اللي سمعته...
نورا...نهى انتي سامعه بتقولي ايه م اكيد م مش محسن طليقي صح
نهى بشماته...لا متخفيش هو محسن طليقك...و بشماته أكبر ...و انتي متعرفيش انه طلقك علشان يتجوزني أصل لقى أن مفيش منك نفعه أرض بو'ر و مبتخلفيش و لا هو بيحبك فعجبته راح طلقك و على رائي المثل "اللي سابته القرعه تاخده ام الشعور يا أرض بور"
بس الفرق أن هو اللي سابك
نورا بصتلها بصدمه و الدموع على وشها مش قادره تصدق أن اختها و عشرة عمرها بتقول عنها كده اللي كانت بتحكيلها كل حاجه عن حياتها و مكنش عندها صحاب غيرها و فجأه ظهر الكره ده كله منها ليها دموعها مش وقفت نزول و لسه الصدمه مقصره عليها
نورا...م ماما سامعه بتقول ايه ب بتقول هتتجوز طليقي يا ماما ...و بأنهيار...هتتجوز محسن يا ماما و هي عارفه اني بحبه يا ماما 
الآم بقسوه....متقوليش ماما أنا معنديش غير نهى..و بشماته...أنا بنتي مش أرض بور و انتي أرض بور و بغضب و قسوه سحبتها من شعرها....اطلعي برااا مشوفش وشك تاني يا أرض بور يا عره العرر و قال ايه جيالي و انتي مطلقه كنتي طيقاكي أنا و انتي في البيت علشان اطيقك بعيوبك و يا أرض بور اطلعي برااا و انسي أنك عندك ام 
نهي بشماته....متنسيش تجي الفرح يوم الخميس الساعه 7 في **** و قفلت الباب في وشها
نورا بأنهيار ممزوجه بالصدمه... يمااااماااااا يا نهييييي متعملوش كده فيااااا طب خلوني البس حاجه مينفعش امشي بالبجامه في الوقت ده و في الشتاء
نهي و هي بتفتح البات و في ايدها جردل*دلو* ملئ بالمياة البارده.....سكبته عليها...امشي يختي مش نقصين قرف..و أغلقت الباب بوجهها
نورا..و هي تمشي في الشوارع و تتذكر...
فلاش بااااك
محسن...تعرفي يا نونا...أنا بحبك جدا
نورا بخجل....و أنا كمان بحبك يا محسن اوي.
محسن و هو بيبوس ايدها...مش اكتر مني يا نونا
نورا بخجل...عمرنا ما هنتفرق صح 
محسن...عمرنا ما هنتفرق مهما كانت الظروف...
......
محسن بعصبيه....لا كده بقى يا هانم أنا زهقت عاوز عيل يشيل اسمي و يتقالي يا بابا
نورا بعياط..أعمل ايه يا محسن الدكتور قال كلها مسأله وقت و بس..
محسن بعصبيه....وقت ايه احنا بقالنا 5 سنين متزفتين..ثم تابع بخبث....و أنا مبقتش بحبك يا نورا
نورا بصدمه...ي يعني ا ايه يا محسن
محسن ببرود...يعني انتي طا'لق بالتلاته يا نورا و الورقة هتوصلك على بيت اهلك
عوده من الفلاش باك
*و أين وعودك اين عيونك اين حبك لي هل هذا كان حلم جميل أستيقظت منه على الواقع الأليم..*
كانت تسير بشرود  في الشوارع و المطر ينزل بغذاره عليها
و في الخلفيه شغال اغنيه ليالينا (ليالينا ليالينا اه و تاهت بينا تاهت ليالينا ليالينا و قولنا نرسي نرسي على مينا مشينا و ادينا منغير اهالينا و لا حد بيسأل فينا مشينا و ادينا منغير اهالينا و لا حد بيسأل فينا و اتاري الدنيا غداره غداااااره و بتغدر كل يوم بينا غداااااره و اتاري الدنيا غداره غداااره و بتغدر كل يوم بينا غداره و الله و جيتي علينا يا دنيا جيتي علينا علينا يا دنيا و جيتي كتير علطول قلبينا و جيتي كتير على ناس قبلينا...)
فاقت من شرودها على عربيه تظهر انوراها من بعيد تسمرت مكانها مصدومه ووووو...

يتبع الفصل الثاني  اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent