Ads by Google X

رواية عاشقني مغرور الفصل الأول 1 بقلم آيات

الصفحة الرئيسية

   رواية عاشقني مغرور الفصل الأول بقلم آيات


رواية عاشقني مغرور الفصل الأول 

صبح الخير يا ماما 
الام.. صبح الفل يا قلب ماما 
يلا ياقلبي عشان هنروح بيت جدك انهارده  
  لليان... بجد يا ماما هنروح طب  وبابا وعمي 
الام متخفيش  انا اتفقت  مع ابوكي هنعد اسبوع هناك
طب انا هروح اجهز شنتطي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 نتعرف بقاا 
 ‏لليان محمد وبيدلعوني ب ليلي 19سنه عندي اختين مريم وجودي اصغر مني بسنتين  وامي سمر حاجه قمر اوي
 ‏
 بشرتي بيضه عيوني زرقا دي بقاا ورثها من جدتي 
 ‏بحب الضحك والهزار بس محبش حد يتعدا حدودو معيا
عيشه ف بيت عيله كبير ومش بروح عند جدي غير كل سنه مرا وف الحقيقه انا بحب عيلت بابا ومبحبش ازعل حد وهوما بيغيرو عليه عشان كده مش بيطلعوني
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الام...  يلا يا بنات 
-حاضر يا ماما احنا جهزين اهو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند بيت الجد
لليان.... جدو حبيبي وحشتني 
واحد وقف بعيد وبيتلكم
.. طب وانا مليش نصيب ف حضن زاي ده
لليان...خالو حبيبي ليك طبعن اكبر حضن
الخال ياسار
.... وحشتني يالليان 
جودي ومريم ف نفس واحد
... واحنا يا خالو
ياسار... ياقلب خالو انتو وحشتوني اكتر 
  الجد ... يلا يابنات خشو ارتاحو عشان
عندي ليكم مفجه وبزات انتي يا سمر
 سمر...  خير يابابا 
الجد...  مصطفى ابن اخوكي راجع من اسفر  انهارده وهيوصل كمان سعتين
... سمر بجد  اخيرن هشوفو زمنو عمل ازاي دلوقتي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد سعتين البنات كنو بيعملو اكل والباب خابط
سمر...لليان روحي افتحي الباب
..حاضر يا ماما.
روحت افتح الباب لقيت واحد طويل وعريض وقف عل باب ولبس نضرا مبصش حته ف عيني وزقني ودخل
لليان... انت يعم انت يعم الحلوا انت زريبت ابوك هيا انت مين ياعم
بصلي وسكت وجدو خرج واول مشفو
 الجد.. مصطفي حبيبي وحشتني اوي
مصطفى.. انت كمان وحشتني اوي يا جدي
وبص نحيت لليان  بغرور... وقل
انتي اجري هتيلي كوبيت مياه
لليان مصدومه مشعرفه حته ترد عل عليه
من اسلوبو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نتعرف عل مصطفى شب طويل 
وعندو عضلات ف جسمو برزه من القميص بشرتو مش فتحه اوي شعرو اسود ونعم اوي عيونو زرقا برضك ورثها برضك من جدتو عندو غمزتين بيبنو لمه بيضحك  عصبي جدا متهور مبيهبش حد ايدو سبقاا لسانو  كن عايش اغلب وقتو ف تركيه محدش يعرف عدد فلوسو ولا شركتو  حول مع جدو كتير انو يعشو ف فلا بس الجد مش موفق عشان بيحب البيت بتعو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
لليان مصدومه مشعرفه حته ترد عل عليه
من اسلوبو
سمر والبنات طلعو من المطبخ  واول مشفت مصطفى خدتو ب الحضن
سمر مصطفي حبيبي وحشتني.. 
وانتي كمان وحشتيني ياعمتو 
وبص  لمريم وجودي
انتو بقاا بنات  عمتي 
جودي ومريم  وقفين مصدومين من الي وقف قدمهم
مصطفي... مشا الله ياعمتو بناتك قمر شبهك
سمر بضحك طب ولليان 
مصطفي... هيا فين 
سمر اهي وقفا وراك
مصطفى  بص ورا شف لليان بصلها بقرف 
رجع بص لعمتو  وقال
يعني عيزه تفهميني اني دي مش الشغاله
البنات وقفو يضحكو 
لليان بغيظ 
.   انت شخص قليل الزوق ومبتفهمش 
انا لليان محمد هروان   وعندي عيله تكسر منخيرك انت ولي يتشددلك   ومش واحد زايك انت يحول يقلل مني اعرف انت بتتكلم مع مين الاول عشان متدفعش التمن غالي
مدتوش  فرصه يرد ودخلت الاوضه ورزعت الباب
الجد..  معلش يامصطفى   لليان مينفعش حد يقلل منها او يقول حاجه تزعلها اين كن هو مين هيا متربيا عل ايد عممها ووبوها عشان كده منخرها مرفوعا شويه
سمر..متزعلش يامصطفي انا هربهالك 
مصطفى.. مفيش حاجه يا جماعه عادي 
جدي فين اوضتي 
الجد شاور عل الاوضه الي جمب اوضت البنات
هيا الي  هنك دي
تمام مشي هخش ارتاح شويه
مصطفي دخل الغرفه
 مفكرش ف اي  حاجه غير شغلو وانو يرجع  تركيه تاني
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 ف غرفت البنات
 ‏جودي... بصرحه ياليلي  انتي زوتيها  اوي 
مريم... اه يا لليان عيب الي عملتي ده الراجل ميعرفكيش
لليان... اخرسو انتو لتنين ويلا عشان جدو بيندهه  عشان نتعشه 
خرجو كلهم  وتجمعو عل اسفرا 
  مصطفى خرج من الاوضه وكن لبس قميص ابيض وبنطلون كحلي 
مريم وجودي سبو الأكل ومتنحين لمصطفي
الجد... يلا يامصطفي عشان نتعشه 
مصطفى معلش ياجدو انا هنزل عشان هقبل صحبي وهتعشا برا
لليان حبت تصلح الموضوع الي عملتو اصبح
 لليان... متتعشه معنا انهارده يا مصطفى ده اول مرا نشوفك 
مصطفى ب كل غرور بصلها ب كبريا واخد مفتيحو ونزل منغير ميرد عليها
لليان كانت عيزه الارض تتشق وتبلعها
لليان كرمتهه ف ذمت الله😹☝🏼
البنات ضحكو واعدو يهمسو  لبعض لليان سبتهم ودخلت الغرفه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
عند مصطفى 
صحبو 
مازن مرح بيعشق الضحك بشرتو فتحه وعيونو اخضر فاتح صحب مصطفى  اوي
معتز ميختلفش عن مصطفى ف طبع قسي قده  عندو عضلات ف شبها مصطفى وشعرو بني فتح عيونو عسلي اوي
ماازن...  ليك وحشه يابوص 
مصطفى  وانتو كمان  ها عملنين اي 
معتز بخير ياصحبي 
مازن...  انا محضرلكم خروجه  جمده كله نسوان. 
مصطفى ومعتز ضحكو مع بعض
  وكن في بنت وقفا بعيد. عنها عل مصطفى
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
مصطفى رجع اساعه 5اصبح من برا
ولليان كنت خرجه من الغرفه عشان  تروح الحمام  اول مشفت مصطفى اتخطت بس وقفت تتامل ملمحلو
مصطفى  اخد بالو وبصلها وبصت غرور ودخل الغرفه من غير ميتكلم
لليان طب والله العظيم لوريك يابو غمزات انت. 
مصطفى خرج من الغرفه دخل الحمام 
لليان دخلت المطبخ
خرج مصطفى من الحمام مش لبس حاجه غيرالسروأ ل الداخلي    عل اساس مفيش حد واني كلهم نامو 
لليان خرجت من المطبخ  ف نفس الوقت اول مشفتو الاكل وقع منها وكانت هتصرخ 
مصطفى جري عليها وزقها جو المطبخ  وحط ايدو عل بوقها 
لليان مكسوفه مش عرفه تفتح عنيها وكن هيغما عليها
مصطفى  اتكلم.... اسكتي لو حد صحي هايفهمو غالط لليان مش عرفه تتكلم
مصطفى شالها مرا وحده 
لليان من الخضه حطيت ادها حولين رقبتو
مصطفى حطها قدم غرفتها وسبها ودخل غرفتو بسرعه
مريم فتحت باب الغرفه ولقت لليان وقفا قدم الباب 
مريم لليان مالك لليان وقفا كده لي
لليان فقت من شرودها 
ها انا دخله اهو
لليان اي الي هو عملو ده



يتبع الفصل الثاني اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent