رواية حور وحمزة الفصل الأول بقلم ريناد احمد
رواية حور وحمزة الفصل الأول
حمزه : صباح الخير يا ماما .. صباح الخير يا بابا
وفاء : صباح النور يا حبيبي
محمود : صباح النور تعالي افطر
حمزه : لا لا انا رايح الجامعه الوقت أتأخر
وفاء : يابني تعالي بس كل ...
حمزه بمقاطعة : اتأخرت والله يلا سلام
وفاء ومحمود : سلام يا حمزه
_________________________
لا اله الا الله ♥️
حور : صباح الخييير
احلام : صباح النور يا حبيبتي .. خدي انا عملتلك اكل عشان اول يوم جامعه
حور : شكرا يا ست الكل .. اومال فين بابا
محمد : صباح الخير
وعانق حور قائلا : حبيبتي اللي مشرفاني
حور : صباح النور يا حبيبي .. انا نازله بقا عايزين حاجه ؟
محمد واحلام : سلامتك يا حبيبتي
_________________________
الله اكبر ♥️
" حور بنت جميلة جدا في اولى جامعه عندها 19 سنه وحمزه شاب وسيم في آخر سنة في الجامعه "رابعة جامعه" عنده 23 سنه "
_________________________
لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم ♥️
حور دخلت الجامعه هي وصديقتها المقربة "لين" منذ الابتدائيه ف كانت معها بنفس مدرسة الابتدائي والاعدادي والثانوي وكانت معها بنفس الجامعة أيضا
لين بذهول : واوووو
حور : جميلة اوي يا لين
لين : ايوه جدا
وهما في هذا الذهول يمشون دون وعي حور اصطدمت بشاب و لين أكملت طريقها وكأن شىء لم يكن
حمزه : انا اسف مخدتش بالي
حور : انا اللي اسفه اني مخدتش بالي
حمزه : ولا يهمك .. انت جديده هنا ولا ايه
حور : اه اول يوم ليا
حمزه : اها .. ثم مد يده وقال : انا حمزه
حور صافحته : وانا حور
حمزه : اتشرفت بمعرفتك
حور : الشرف ليا
صديق حمزه المقرب "سليم" : تعالي يا حمزه كده
حمزه : عن اذنك
حور : اتفضل
- ايه الجمدان ده
لين : احترم نفسك
عمر : انا محترم نفسي كويس اوي
لين : لا مهو واضح
عمر : اتكلمي معايا عدل
لين : وانا اتكلم مع واحد زيك ليه اصلا وكانت سوف تتركة ولكن أوقفها ومسك يدها
عمر : ع فين يا حلوه
حور رأت صديقتها وركضت إليها : في ايه يا لين
لين : مش عارفه هو عايز مني ايه الشىء ده
عمر بعصبيه : شىء !!
لين : اه شىء واكملت باستفزاز : وملوش قيمه كمان
_________________________
الحمدلله♥️
سليم : ايه عجباك؟
حمزه : انت عب.يط؟
سليم : بسأل بجد اخلص
حمزه : لا كل الحوار اني خبطت فيها لاني كنت مش واخد بالي وانا ماشي ف عرفت انها اول يوم هنا ف اتعرفت عليها وبس
سليم : كل ده وانا اللي عب.يط .. هتعرف بعدين مين اللي عب.يط
حمزه : !!!!
لين : وملوش قيمه كمان
حمزه : ايه ده ... سليم ده الواد عمر .. اكيد بيضايقهم تعالي بسرعه
وركضوا الاثنين إليهم ..
حمزه : في ايه يا عمر
عمر بسخرية : الاستاذه دي قاعده تقول عليا شىء وملوش قيمه كمان
حور : والله انا اعرف اللي بيعاكس ف الرايحه والجايه يبقى ملوش قيمه فعلا
حمزه نظر لحور : اسكتي يا حور عشان ميحصلش مشاكل
حور : بس ...
حمزه بمقاطعة : مفيش بس لو سمحتي اسكتي وانا هتصرف
حمزه : في ايه يا ...
لين : اسمي لين
حمزه : في ايه يا لين ايه اللي حصل
لين قالت له ما حدث
حمزه نظر لعمر بغضب : تاني ؟ مبتتعلمش ابدا !!
سليم : مبتحسش !!!
عمر : انا حر انتوا مالكوا اصلا
حمزه وهو يحاول أن يمسك اعصابة : انا مش عايز اتعصب عليك .. اعتذرلها يا عمر
عمر : ايه !!
حمزه بصوت مرتفع : اعتذر يا عمرررر
عمر خاف من علو صوته وقال بسخرية : انا اسف
لين بفرحة : شكرا يا ...
حمزه : اسمي حمزه
لين : شكرا جدا بجد يا حمزه
لين نظرت لحور : ايه في ايه ما تنطقي
حور : مهو قالي اسكتي ف انا ساكته
حمزه بضحك : مش قصدي حاجه والله انا بقول كده عشان خايف ع.... واكمل بتوتر : خايف يحصل مشاكل وكده
حور : تمام انا داخله المحاضره انا ولين .. يلا يا لين
حمزه : تمام ربنا معاكوا
حور ولين : يارب
وبعد انتهاء كل محاضراتهم ...
حمزه : سليم مش عارف كنت خايف على ح... قصدي كنت خايف على لين كده ليه
سليم بمزح : اسمها حور يسطا حور
حمزه : .....
سليم : انت مش شايف نفسك عامل ازاي قدامها .. انت اول مره تتعرف ع واحده وتعجب بيها بالسرعه دي
حمزه : .....
سليم : حمزه .. يا حمزهههه .. انت يا زفتتتت
حمزه : ايهههه في ايههه
سليم : بكلمك وانت ولا هنا واكمل مازحا : بتفكر في حور العين
حمزه : انا ماشي يا سليم
سليم بضحك : استني يا حمزه .. يا حمزههه
ذهب حمزه وترك صديقه ....
_________________________
لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين ♥️
حور : اول يوم اه بس متعب اوي
لين : اه اوي .. يلا بينا نمشي
حور وهي تدور بعينها وتبحث عن حمزه :.....
لين : يا بنتي انت معايا
حور : اه اه معاكي يلا بينا
_________________________
استغفر الله العظيم و اتوب اليه ♥️
حور : السلام عليكم
فراس "اخو حور وهو أكبر منها ب 5 سنوات" : اولى جامعه جات .. اولى جامعه جااات
حور ضحكت كثيرا ..
احلام : عملتي ايه يا حبيبتي
محمود : كان يوم حلو
حور أشارت بالايجابية
حور : انا ولين فرحنا جدا
فراس : ربنا يديم الفرحة يا صغيرتي
حور عانقت فراس : حبيبي
احلام : يلا عملالك أكلتك المفضلة
حور : واااو بيتزا !!!
احلام اشارت لها بالايجابية
محمود : مامتك مدلعانا النهارده بسببك
حور بضحك : تسلم ايدك يا حبيبتي
احلام : بالهنا والشفا يا روح قلبي
فراس قال لحور بهمس : ماما راضيه عننا ولا ايه
حور بضحك : شكلها كده
ضحكوا جميعا لأنهم سمعوا ما قاله فراس ...
_________________________
سبحان الله وبحمده ♥️
حمزه : السلام عليكم
محمد : حمدالله على السلامه
حمزه : الله يسلمك يا حبيبي
وفاء : حمدالله على سلامتك يا حبيبي
حمزه : الله يسلمك يا حبيبتي
وفاء : يومك كان حلو
حمزه : اه جدا
محمد : يارب دايما
_________________________
سبحان الله العظيم ♥️
باليوم التالي بالجامعة
حمزه : ازيك يا حور
حور : الحمدلله وانت عامل ايه ؟
حمزه : انا الحمدلله .. اومال فين لين
حور : تعبانه النهارده ف مجاتش
حمزه : الف سلامه عليها
حور : الله يسلمك
حمزه : حور كنت عايز اقولك حاجه
حور : اتفضل
سليم سحب حمزه مسرعا
حمزه : انت بتطلعلي منيين عايز ايه يا سليم
سليم : انت متخلف يابني .. مش لما تتأكد من مشاعرها الاول
حمزه : مانا ...
سليم بمقاطعة : صدقني .. مش دلوقتي يا حمزه
حمزه أشار له بالايجابيه
حور : مالك يا حمزه في ايه كنت عايز ايه
حمزه : لا مفيش عايز سلامتك يلا روحي على المحاضره
حور أشارت له بالايجابيه وذهبت ....
بعد انتهاء المحاضرات
حور ذهبت من الجامعه وفي طريقها إلى البيت وفجأه
يتبع الفصل الثاني اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حور وحمزة" اضغط على اسم الرواية