رواية الشلة الهبله الفصل الأول بقلم حبيبة أحمد
رواية الشلة الهبله الفصل الأول
الجده : نهههههههههههي
نهي بخضه : اه تيته ماتت وله البيت بيولع 😂
الجده : هتموتيني يا بنت بنتي
نهي : اده تيتا انتي كويسه الحمد الله
الجده : انا كويسه ياختي بقالي ساعه بصحي فيكي و تلفونك مبطلش رن ولمنبه رن وانتي بردو مصحتيش اعمل ايه تاني فيكي عشان تصحي ياله اومي عشان الجامعه
نهي : في حد بيصحي حد كده يا عسل انت
الجده : اومي ياختي
نهي بخضه : احيه ايه كل ده اتصال من هدير وكرما و علي و محمود و زي زفت مالك
الجده : انتي عارفه الساعه كام دلوقتي اصلن
نهي : احيه احيه احيه الساعه 10 ده انا هروح اخد علقا حلو من الكل
نهي قامت تجري لبست بنطلون جنس و بلوزه بيضه وكوتش ابيض عملت شعرها ديل حصان ونزلت ركبت مع السوق ووصلت الجامع وهي بتجري 😂
(نسيت اعرفكم بنفسي انا نهي عندي 20 سنه بشره بيضه وعيون عسلي فاتح وجسم اي حكايه وله تخينه وله رفايعه ياعني موناسب وشعر اسود طويل بصو حاجه كده متخترش علي البال هبله و مجنونه مروشه بحب النوم وصحابي وبس انا مروشه شويه شويه بس لا شويه كمان تلاته اربعه خمسه انا اكتر واحده مجنونه في الشله دي 😂 بس بحبهم اوووووووووووووي بعتبرهم كلهم اخواتي ❤ عايشه مع جدتي بابا وماما عاملو حدثه وماتو فيها ) راحت نهي وهي بتجري خبطيت في مالك
نهي : انت اعمي ....... هو انت بتعمل ايه هنا مش في المحاضره ليه
مالك : اهدي اهدي علي نفسك كده مالك
نهي : سبني دلوقتي اتاخرت علي المحاضره وانت عارف علينا مين دلوقتي
مالك بابتسامة : ما انا عارف وجيت متاخر زايك ودخلت راح تراضني ياعني متخوشيش احسن
نهي : يا خربيت برودك يا اخي هو انت حلوف
مالك : انا غلطان اني انا بنصحك روحي خشي عشان يتردك قدام زميلك زاي كل مره ......روحي
نهي : خلاص ياعم مالك هتروح فين دلوقتي
مالك : هروح فين ياعني هروح اقعد في الكافيه عقبال ما يخرجو
نهي : طب خدني معاك بقا بس انت الي هتيتفع ماشي يا زميكس
مالك : تعالي يا جموسه ما انتي همك علي بطنك 😂
نهي : شكرا يا كيمو شكرا
مالك بابتسامة : مرسي ياقلب كيمو
نهي : ولا هي امك كانت بتتوحم علي ايه وهي كانت حامل فيك
مالك : كانت بتتوحم علي البرود وتناحه و رخامه زايك كده يا عسل قلبي
نهي : ما انا قولت كده بردو مش واحد طبيعي انت
مالك : هههههههههه..... تعالي تشربي ايه
نهي : اغلي حاجه موجوده عندك عشان انهارده استاذ مالك الي هيتفع
مالك : يا بنت الجزمه عايزه تغرميني وخلاص
نهي بخبث: بصراحه اه
مالك : ماشي هو احنا عندنا كام نهي ياعني
نهي بابتسامة : تسلملي يا قلب نهي ❤
( اعرفكم بي مالك ده البست فريند بتاعي انا بس بحبو جداااااااااااا بعتبرو اب وام واخ واخت ليا هو اكتر واحد وقف جنبي ومسبنيش ابدااااااااااا احنا صحاب من واحنا صغيرين مالك حاجه كده متتوسفش شاب عندو 20 سنه بشره بيضه وعيون بوني وشعر يجنن شاب جدع وطيب جداااااااااااا بيعتبر كلنا اخواتو مفرقش حد بنا ❤) علي وكرما ومحمود و هدير خرجو من المحاضره
مالك : اهلا وسهلا
كرما : ونبي اسكت عشان كل واحد مش طايق نفسو
نهي : في ايه مالكو خارجين من المحاضره عاملين كده ليه
علي: احنا عاملين كده عشان عندنا امتحان الحصه الجايه
مالك ونهي في صوت واحد : احيه احيه
نهي : يالهوي يالهوي يالهوي
مالك وهو بيضرب علي وشو : انا مش مذاكر حاجه من المده دي يالهوي يالهوي يالهوي
نهي وكرما ومحمود و علي وهدير في صوت واحد : ياعني احنا الي مذاكرين
محمود : لا وكمان في مفاجأة كمان
نهي : اسكت كفايه المفاجأة دي بصراحة انتو تبشرو بلخير
هدير : المفاجأة دي ان الامتحان مش هيبقا سهل خالص
كرما : طب هنعمل ايه دلوقتي
نهي : متتكلم يا مالك
مالك : لا رد
نهي : مالك هو انت كلت سد الحنك 😂
علي : ده شكلو من الصدمه بس
نهي : مااااااالك
مالك بخضه : ايه في ايه الستاذ مات الحمد الله مفيش امتحان 😂
الكل : هههههههههههههههه
مالك : انتو بتضحكو علي ايه اكنا هنتفرم
هدير : طب هنعمل ايه
نهي : انا مش عارفه
مالك : انا عندي فكره
الكل في صوت واحد : ايه
مالك : نموت الستاذ ده ونخلص منو ويبقا كده مفيش امتحان وله غيرو
نهي : هو ده الحل احنا كلنا نتجمع عندي ونذاكر مع بعض ولي محدرش محاضره يشرحه الي التاني اتفقنا
علي : فكره حلو ماشي انا موافق
محمود : وانا كمان موافق
كرما : وانا كمان
هدير : وانا كمان
نهي : وانت يا مالك
مالك : هقول ايه ياعني ماشي بس بعد الامتحان ده هنروح رحله مع بعض
الكل : اتفقنا
نهي : هو الستاذ ده علينا امته تاني
كرما : علينا الاسبوع الجاي يوم الاربع
نهي : كده حلو حتا نلحق نذاكر شويه
علي : خلاص كده من بكره هنروح عند نهي
الكل : ماشي ........ كل واحد راوح بيتو مالك وصل نهي وعلي وصل كرما ومحمود وصل هدير كل واحد نام وجي تاني يوم في الجامعه
نهي : ايه يا شباب
مالك : ايه
نهي : مالكم
علي : هنكون ملنا ياعني
نهي : فكو بقا اهو امتحان وخلاص
كرما : بس انا خايفه اوي من الامتحان ده
هدير : وانا كمان
نهي : في ايه يا شباب هو احنا بنخاف من حاجه
الكل : لا
نهي : يبقا خلاص هنذاكر وهنحل كويس ان شاء الله
مالك : طب ياله بقا عشان نرواح وله ايه
نهي : ياله ......... كلنا ركبنا في عربيه مالك كرما ومحمود و علي ورا نهي قدام جنب مالك وهدير علي رجل كرما
كرما : هو احنا هنوصل امته بقا رجلي خلاص هطنتق وتقول اه يانه يا رجلي 😂
الكل : هههههههههه
مالك : خلاص وصلنا اهو...... ياله انزلو..... الكل نزل معاده كرما
علي : انزلي يا بنتي
كرما : مش قادره يا علي هطولي ونش يشلني
علي بخبث : طب اجي انا اشيلك بدال الونش
كرما : ولا روح العب بعيد
علي : انا غلطان خليكي
كرما : خلاص يا خويا امت.... اه
علي : طب هاتي ايدك امسكيك
كرما : تعرف ان انت يا علي اكتر شخص واقف جنبي
علي بابتسامة : ربنا يديلي طولت العمر وافضل جنبك
كرما : ربنا يخليك ليا يارب
علي : ويخليكي ليا ........ كلنا طلعنا فوق
الجده : اهلا يا ولاد
مالك : عامله ايه يا ست الكل يا عسل يا سكر يا جميل انت
الجده : ولا انت بتقولي كده عشان بقالك كتير مسالتش عليا ماشي يا مالك
مالك : والله غزب عني وله اي يا نهي
نهي : اه يا تيتا ده عمال يذاكر طول اليل ونهار يا عيني😂
الكل : ههههههههههه
مالك : شوفتي
الجده : ها حول اصدق ماشي
نهي : طب يا تيتا يا عسل احنا هنطلع فوق نذاكر شويه وعملنا عصير الليمون من ايدك الحلوه دي بقا
الجده : حاضر ربنا معاكو يا ولاد
الكل : يارب
يتبع الفصل الثاني اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية الشلة الهبله" اضغط على اسم الرواية